روايات

رواية الخيانة الفصل الثاني 2 بقلم خوخة

رواية الخيانة الفصل الثاني 2 بقلم خوخة

رواية الخيانة الجزء الثاني

رواية الخيانة البارت الثاني

رواية الخيانة الحلقة الثانية

نور بسخرية امال انت متوقع بعد البيحصل بيننا دا تكون نتيجته ايه , نادر بحدة حامل من مين , نور بذهول انت تقصد ايه انا حامل منك انت ومحدش لمسني غيرك , نادر بقسوة وانا ايه ضمني ان محدش لمسك غيري , نور بصعقة انت اول واحد لمسني واتاكدت من براءتي , نادر بجحود اكيد فيه رجالة غيري لمسوكي مانتي بقيتي ماشية على حل شعرك , نور بخذلان دلوقت بقيت ماشية على حل شعري , نادر بجمود انتي ماشية على حل شعرك من زمان اوي كمان وكنتي عملالي فيها الطاهرة الشريفة اما انتي في الحقيقة متسويش , نور بضياع متظلمنيش بالله عليك واتجوزني لو مش علشاني فعلشان صاحبك الوثق فيك ودخلك بيته , نادر بلا مبالاة انا مش هتجوز واحدة مشيت معايا من وراء اهلها ووصلت لدرجة انها حامل وكمل ببرود مش قلتلك خدي حاجة تمنع الحمل ولا كنتي بتضغطي عليا , نور بانهيار كنت باخد بس اعمل ايه انا معرفش الحمل دا حصل ازاي , نادر باستهزاء يا حرام صعبتي عليا انا مليش دعوة شوفي غلطتي مع مين يا حلوة , نور بتوهان ودموع غزيرة لاااااااااا ابوس ايديك متعملش فيا كده انا هجيب لاهلي الفضيحة وهيقت,لوني بالله عليك متدمرنيش كده , نادر بجمود خلصتي العندك يلا برة ماشفش وشك دا تاني ويا ريت يقت,لوكي على الاقل هنرتاح منك وكمل بتحذير شديد وتهديد عارفة لو حد عرف اني ابو الطفل دا هقت,لك وهرميكي لكلاب السكك تنهش فيكي ومحدش هيدور عليكي بعد مجبتلهم العار والفضيحة وابتسم بشماتة , نور بدموع حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا ظالم ربنا هيجيبلي حقي منك في يوم من الايام وصدقني هشمت فيك شماتة ملهاش مثيل , نادر باستفزاز لما يبقى اليوم دا يجي وقتها اعملي الانتي عايزاه يلا برة شقتي , خرجت نور وهي حزينة مكسورة الخاطر لا تعلم ماذا تفعل او ماذا سيحدث لها عندما يعرف اهلها ان ابنتهم حامل ظلت الافكار تذهب وتاتي بها وكل فكرة اسوء من التي تسبقها هيئ لها الشيطان حلا لربما يفيدها واخذت تمضي الى المجهول ، نور ممكن احجز كشف مستعجل , الممرضة بعملية فيه حاجة بتوجعك , نور لا بس انا عايزة امشي , الممرضة بتبرم لا استني دورك فيه هنا ناس من قبلك وناس تعبانة كمان , نور بغيظ انا مش متعودة استنا , لوت الممرضة شفتيها وقالت بتهكم لا معلش يا برنسيسة استحملي شوية , جلست نور وهي ساخطة على كل شيء , سامية بعصبية البت دي اتاخرت اوي اعمل ايه بس لو حد سال عليها , نادر ببرود جاية ترمي بلاها عليا محدش ضربها على ايدها علشان تكون معايا وكمل بتوعد بس هدفعك التمن غالي على ضحكك عليا دا , وبعد مدة طويلة نادت الممرضة على اسم نور , الدكتور بتشتكي من ايه , نور بحرج انا حامل وعايزة ااجهض , الدكتور الطفل دا ابن حلال ولا حرام , نور بتهرب هو ضروري اجاوب , الدكتور بنظرة تفحص شاملة طبعا , نور بقلق احم انا كنت بحب واحد واهلي رفضينه فاضطرينا نعمل كده وكنا عاملين حسابنا ان ميحصلش حمل بس معرفش بقى ازاي حصل كده , الدكتور بنظرة جريئة تحبي نبدا من دلوقتي , نظرت نور في ساعة هاتفها وقالت بتوتر ملحوظ لالا مش دلوقتي هحدد موعد مع حضرتك لاني اتاخرت جامد , الدكتور بتاني وماله برحتك تعالي في اي وقت تحبيه اعتبري المكان مكانك ومطرحك , ابتسمت نور ابتسامة متوترة وخرجت من المكان , زفرت انفاسها في اختناق وقالت بضيق المكان دا مقلق اوي ومرعب كمان انا مش مرتاحة للمكان دا ولا للدكتور دا بس مفيش حل غير كده ومضت في الطريق الى بيتها وتخشى ردة فعل والدتها , نور بحنق يا رب تكون نامت انا مش نقصة حد يزعقلي , سامية بحدة على فين , نور بتوتر حرام عليكي يا ماما قلقتيني , سامية بسخرية معلش كنتي فين , نور بخوف كنت عند صاحبتي , سامية بعدم تصديق امممممممم واسمها ايه بقى , نور بتلعثم اسمها اسمها , سامية بغضب للدرجة دي اسمها صعب علشان تنسيه , نور بتوتر مش كده بس مستغربة من سؤالك مش اكتر , سامية بتجهم يعني مينفعش اطمن على بنتي , نور بحسرة اتطمني يا ماما وارتاحي , سامية بغضب مكتوم ادخلي اوضتك والصباح رباح , زفرت نور الهواء بقلق وقالت ربنا يستر شكل ماما مش نويالي على خير , وفي الصباح احضرت سامية الافطار وبدات تيقظ اولادها عامر وزوجته نرمين ونور , عامر بحنان صباح الخير , نور ببرود صباح النور , عامر بقلق من طريقة اخته فيه ايه , نور بلا مبالاة مفيش , عامر وجه بصره لوالدته وقال بعدم فهم فيه ايه انتي زعلتيها في حاجة يا ماما , سامية بحدة ولا قربتلها الهانم رجليها خدت على الخروج كل يوم وانا علشان اتكلمت معاها صايقة الغم , عامر بهدوئ براحة عليها هي لسا صغيرة وفهميها بهدوئ وكمل بحب انا واثق في اختي وواثق ان عمرها مهتكسرني , سامية بغيظ بطل تدلع فيها لتلاقي نتيجة الدلع دا مش مرضية خالص , عامر بثقة عمياء انا مربيها وعارف اخلاقها كويس , نور بغضب لا مثيل له هتفضلو تتكلمو كتير ومش هناكل انا جعانة , نظرو جميعهم لبعض بعدم فهم لغضبها بدون سبب , عامر بمزاح وعلى ايه الطيب احسن احنا ناكل قبل متقت,لينا , نور بسماجة هههههههههه تصدق ضحكتني خلصت سخافة ولا لسا , نرمين فيه ايه يا نور مالك متعصبة كده لايه انهردة , نور بحنق وانتي مالك محدش وجهلك كلام بتتحشري في الملكيش فيه لايه , ابتلعت نرمين اهانتها وقالت بحرج انا مش قصدي اتدخل انا سالت سؤال عادي لما لقيت مفيش مبرر لعصبيتك دي وبعدين مش احنا قبل اي حاجة صحاب , نور بسخط لصحاب ولا غيره انتي متفرقيش معايا باي حاجة وانا ميشرفنيش انك تكوني صاحبتي , عامر بعصبية بسسسسسسسس مسمعش صوت وبعد الفطار نبقى نشوف فيه ايه , شعرت نور بالم اسفل بطنها رهيب من فرط العصبية وشعرت بالغثيان عندما شمت رائحة الطعام , نهضت نور على الفور ودخلت المرحاض ومن ثم اغلقت الباب جيدا وبدات تخرج كل بجوفها بتعب وثم غسلت وجهها ونظرت الى المرآة ورات انها اصبحت شاحبة فتحت الباب وهي تشعر بدوار طفيف , عامر بقلق فيه ايه , نور بوهن مفيش شكلي اخدت دور برد في معدتي , عامر تعالي نروح للدكتور , نور بتوتر لا هروح اوضتي وهنام شوية وهبقى بعدها تمام , عامر متاكدة , نور بارهاق ايوة كملو انتو فطاركو ودخلت اوضتها , ارتمت على السرير وقالت بضجر اوووووووف امتة اخلص من الكابوس دا بقى ومن ثما فتحت هاتفها على تطبيق الوتيساب وقرات رسالة ملحقة بفيديو شلت اطرافها ,

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى