روايات

رواية حبي السري الفصل الأول 1 بقلم بيلا علي

رواية حبي السري الفصل الأول 1 بقلم بيلا علي

رواية حبي السري الجزء الأول

رواية حبي السري البارت الأول

رواية حبي السري
رواية حبي السري

رواية حبي السري الحلقة الأولى

بحدة : كنتى عارفة ؟

بألم : عارفة أية ؟

كنتى عارفة أنك ضعيفة ومش هتقدرى تخلفى و مع ذلك خبيتى عليا و …. مقدرش يتماسك اكتر من كدا فقال بعياط : أمل ! انتى لية عملتى كدا ؟!

قالت متألمة ولكن لم تفارق الابتسامة وجهها: مش أنت كان نفسك فعيل ؟ .. أنا كان نفسى احققلك أمنية بتحلم بيها وتفضل فاكرنى بيها .. أنا مقدرتش اكسر فرحتك يا احمد بعد كل السنين دى.

يا هبلة انتى اغلى واهم عندى من مليون عيل ، انتى مراتى يا أمل و حياتى من غيرك مش هقدر أعيش لا أنا ولا بنتنا… ا أمل انا مش هقدر اعوضك … انتى مش فاكرة كنت عامل ازاى قبل ما اتجوزك العيل التافة الغير مسؤول و لكن انتى جمعتى اجزاء روحى المتنورة و خلتينى اقدر الحياة وأحبها لأنك فيها .. أمل انا هبقى عامل زى العيل من غيرك ، اتصرف أزاى اعمل اية … متروحيش دلوقتى ابووس اييدك!!

أمل ببكاء : ا .. احمد … قرب منى .. قرب منها حضنتة وضمتة لصدرها وهى بتوشوشة : أنا مش هروح لأى مكان .. الناس بتموت بجد لما بتتنسى وأنا متأكدة انى هفضل فقلبك… أنت لازم تبقى احسن اب فالدنيا يا مراد .. اوعدنى.

أحمد ببكا: وانتى هتسبينى ؟!

مسكت أيدة و لفت صباعها الصغير على صباعة المماثل و هى بتمسح دموعة : وعد ؟ . ..

مراد : وعد.. ابتسمت امل : بحبك.. ثم فلت اصبعها من يدة ليهمد جاثما على صدرها الذى توقف عن التنفس …

… …………………….

بعد مرور ٧ سنوات..

أمل: بابا ؟ …

نعم يا روح بابا ؟

أمل : هى ماما كانت عاملة ازاى ؟

احمد : كانت تانى اجمل بنت فالدنيا.. لأنك الاولى طبعا

ابتسمت بخجل : و كانت شطورة وبتسمع الكلام ذىى ؟؟

أحمد بتفكير : امم يعنى ساعات وساعات..و اوقات كنا بنعمل خناقة كبيبرة علشان كانت بتغش وهى بتلعب كوتشينة..

أمل بمشاغبة: زيي كدا ؟

احمد : اعترفتى اخيرا أنك بتغشى!؟

أمل : أية .. لا أنا مقولتش حاجة

ضحك احمد وقال وهو بيبصلها: تحبى تاكلى أية النهاردة ؟

أمل بتفكير : بصراحة كدا . . يعنى يا بابا يعنى .. ممكن ناكل برا النهاردة ؟

أحمد : اشمعنا النهاردة ؟

أمل : جايلى هوا .. بصلها برفعة حاجب : بصراحة كدا وعلى بلاطة يا بابا أنا عارفة أنك ناوى تطبخ فصوليا النهاردة وأنا مش بحبها ، تعالى ناكل برة وخلاص ..

أحمد ضحك : يا سلام ؟

أمل بنظرة استعطافية: علشان خاطررىى..

أحمد : امرى لله يا ستى أنا عندى مين اغلى منك…

فى المطعم.. وأثناء تناول احمد وامل الطعام ، أمل اتصدمت و برقت قدامها و هى بتقول بسرعة: بابا دى مس فيروز! مس الانجليزى فالمدرسة بتاعتى.. بابا خليها تقعد معانا ناكل سوا

أحمد : مش هينفع يا أمل جايز تبقى مسنية حد أو مش حابة تقعد معانا

أمل : لية دى بتحبنى أوى يا بابا و بتحبك كمان!

أحمد بصلها: أية ؟! قبل ما تتكلم كانت فيروز لمحت أمل و جت ناحيتهم: أمل ازيك ؟

بلعت بسرعة: الحمدلله يا ميس ..

فيروز : استاذ احمد ازى حضرتك عامل اية ؟

أحمد ببرود : بخير الحمدلله …

فيروز: لو مكنتوش مستنين حد اقدر اقعد معاكم لأنى مش مستنية حد ..

أحمد مكنش حابب الفكرة ولكن أمل ضربت رجلة من تحت الطربيزة ..

احمد بألم: اهه

فيروز: متشكرة جدا .. وقعدت جنب امل إلى كانت مبسوطة جدا ..

أحمد بص لامل نظرة حسابك فالبيت و كمل اكل ببرود دون أن يقول كلمة اخرى.. أما فيروز فكانت تنظر للمنيو و تختلس بعض النظرات من حين لاخر على أحمد ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي السري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!