روايات

رواية حبي الوحيد الفصل السابع 7 بقلم ندى محمود

رواية حبي الوحيد الفصل السابع 7 بقلم ندى محمود

رواية حبي الوحيد البارت السابع

رواية حبي الوحيد الجزء السابع

رواية حبي الوحيد
رواية حبي الوحيد حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة السابعة

اختاري واحد مننا .. يا انا يا مازن
€ ثواني بس فيه معلومه العريس ميعرفهاش .. ليل كانت عايشه مع كريم وحدهم فشقته لمده اسبوع
¥ نعم !! مش كفايه انه باسها لا كمان كانت عايشه معاه وحدهم !! انت قولتلي يا مازن اننا جايين نطلب ايد بنت محترمه .. هي دي المحترمه الي كنت بتتكلم عليها !!! ويا تري المحترمه الي جايين نطلب ايدها بنت ولا لا
بصدمه = يا عمي انا مكنتش اعرف حوار انها عايشه معاه فالشقه لوحدهم .. هو قالي انها عايشه مع بنت خالته ..
اما كريم ف ضرب خال مازن بالقلم
& انا مسمحلكش تتكلم عنها كدا !! هي كانت ف الاوضه وانا كنت فالصاله
¥ انت كمان بتمد ايدك علي الي اكبر منك !! امشي يا مازن احنا مش ناقصين قله ادب مستحيل تتجوز البنت دي و اساسا امك وابوك عمرهم مهيوافقو يجو يخطبو بنت بالاخلاق دي
طبعا ليل كانت واقفه مصدومه من كل الي بيتقال عنها
بصت علي مازن
بعياط – مازن انت مصدق الي بيقوله خالك ؟
= انا بصراحه مش هرضي علي نفسي اني اتجوز واحده زيك .. الله اعلم حصل ايه بينك وبينه لما كنتي عايشه معاه
ليل انهارت و مشيت وسابتهم
كريم راح وراها
بسمه شدته من دراعه
€ انت رايح فين !!
فلت ايدها و كمل فطريقه
& استني بتمشي بسرعه ليه !!
بعياط – سيبني فحالي متجيش ورايا
& انتي زعلانه عالشخص دا !! ازاي تزعلي اصلا علي شخص بيقول عليكي كدا !!
ليل مردتش عليه
كريم جري و وقف قدامها
& اسمعيني بس .. مازن محبكيش .. ازاي يخطب صحبتك و بعدها يكتشف انها مش بتحبه و فنفس اليوم الي يكتشف فيه يحس انه معجب بيكي ؟!! هو كان بيحاول ينسي صحبتك بيكي .. انتي كنتي مجرد وسيله ينسي بيها صحبتك وبس
بعياط – حتي لو مازن مش بيحبني .. انا مش بحبك ومش عايزه اشوف وشك كمان ينفع تبعد عني ؟!! انا لو فيه حاجه هندم عليها فحياتي ف هي اني قابلتك اساسا لان كل دا حصل بسببك .. لو مكنتش قابلتك كان زماني متجوزه مازن دلوقتي
& يعني كنتي هتختاريه لو بسمه مكنتش قالتلهم انك كنتي عايشه معايا صح ؟
-ايوه كنت هختاره يا كريم لاني بحبه .. حتي لو زي مبتقول عايز ينسي امنيه بيا ف انا راضيه وكنت هخليه يحبني
& انتي انسانه مهزقه والله ومعندكيش كرامه
ليل ضربته بالقلم
-انا مسمحلكش تغلط فيا انت بوظتلي اهم يوم فحياتي انا بكرهك
كريم بدأ يدمع
& دول حتي بيقولو ان لما حد يعترفلك بحبه و انت مفيش من ناحيتك اي مشاعر تجاه الشخص دا ترفضه ب شكل كويس .. مش تجرحه بالشكل دا
بزعيق -انا رفضتك بشكل كويس يوم م كنت سكران .. انت الي رجعت فتحت الموضوع تاني
& تمام انا هصلح كل حاجه .. هروح لمازن و خاله وهتأسفلهم و هقولهم ان مفيش حاجه حصلت بينا .. هتذلل ليهم وهدوس علي كرامتي
-تمام امتي هتروح
كريم ضحك زي المجنون
& حتي كرامتي مش هاماكي صح ؟
-انت كلك علي بعض مش هاممني
كريم قعد عالارض وهو بيتألم وماسك صدره (قلبه وجعه من كلامها و طريقتها معاه )
بخوف – انت كويس !! ايه واجعك ! لسا جروحك مختفش ؟!
وقف وهو لسا بيتألم
& مفيش حاجه ..
فجأه عربيه جت بسرعه ناحيتهم و واضح ان السواق سكران لان العربيه كانت بتمشي بشكل غريب
كريم زق ليل بعيد عن العربيه و العربيه خبطته هو
صاحب العربيه زود السرعه اول لما خبط كريم ( هرب يعني )
ليل جريت علي كريم وهي مش مصدقه
كانت راسه كلها دم و جسمه كمان
بخوف شديد – كريم قوم يا كريم
بس مردش عليها
فضلت تهزه كتيير بس مفيش اي استجابه منه
اتصلت عالاسعاف وهي بتعيط
-ارجوكم تعالو صحبي بيموت هنا
وقالتلهم عالعنوان
لحسن حظه الاسعاف وصلت بسرعه واخدته
بعياط – هيبقا كويس صح
£ لو سمحتي متعطلناش عن شغلنا اركبي معانا فالاسعاف لو عايزه
-تمام
وهما فالطريق للمستشفي قلبه اتوقف
كانو بيعملوله بجهاز الصدمات عشان قلبه يرجع ينبض
ليل انهارت اكتر وقتها
بعياط – لا يا كريم لا متموتش
قلبه رجع لنبضه بعد ٥ محاولات
بعياط – انا زعلته جامد ارجوكم خلوه يعيش هو اكيد متضايق مني
وصلو المستشفي والدكاتره اخدوه للعمليات بسرعه
كانت مستنياه فالمستشفي وهي منهاره و بتراجع حساباتها و بتندم عالكلام الي قالتهوله .. هو دايما بيتعامل معاها كويس و فضهرها بس هي جرحته و كمان ضحي بنفسه و انقذها
بعد ٥ ساعات الدكتور خرج من اوضه العمليات
ليل جريت عليه
بعياط – هو كويس يا دكتور صح ؟! ارجوك طمني
£ للاسف احنا حاولنا بكل طاقتنا بس الاصابه فالحبل الشوكي اثرت عليه جامد و ..
بعياط – كمل يا دكتور
£ اتصاب بشلل كامل .. هيقدر يحرك رقبته بس ( زي ففيلم me before you)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى