روايات

رواية حب المجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين البارت الثاني عشر

رواية حب المجانين الجزء الثاني عشر

رواية حب المجانين
رواية حب المجانين

رواية حب المجانين الحلقة الثانية عشر

في لجنه الشباب
جميله ديه المراقبه علي اللجنه
جميله:انت يا ابو عيون خضره
زين والشباب بصوا مين بالظبط انهي واحد كلهم بيعيون خضره
جميله:احم اللهم صلي علي النبي
الشباب:عليه افضل الصلاه والسلام
جميله وجهت كلمها لزين ويزن ؛هو انتوا تؤام
زين ؛اه انا ويزن ومالك ومحمد
جميله:اه طب في حاجه واقفه معاكوا في الامتحان
الشباب بصوا لبعض وقرروا يستعطفوها
زين:اه السؤال الاول
جميله وقفت وقالت اللجنه كلها تسمع
الكل ركز
جميله ؛السؤال الاول
الاجابه رقم واحد هي a
والا جابه رقم اتنين هي c
والاجابه رقم تلاته هي D
والاجابة رقم اربعه هي b
السؤال الثاني بقي الاجابه هتكون من القطعه السطر الاول
وقعدت غششتهم الامتحان كله مقابل أنها تاخد رقم حد من
الشباب زين اتطوع طبعا بس اهم حاجه يعدي 🙂
في لجنه البنات
زينه :معلش يادكتور اتخضيت اصل افتكرت الكيس قطه
سودا وانا بترعب من القطط السودا اخرابي عليا خضتكوا
معلش
وبصت لكيان بخبث ومريم واسيا الي نقشوا الامتحان كله
واسيا بدلت ورقه زينه وحطتلها الورقه الي فيها الاجبات كلها
عيال دمغها شغاله
الدكتور: طيب اقعدوا بقي علشان لو اللجنه فكت هخربها
علي دماغكوا وملمحش حد بص جنبه انا بقي هشدها عليكوا
هيهيهي في الاحلام يادكتور 👈🏻🤡👉🏻
كيان:انا خلصت
الدكتور:بالسرعه ديه
كيان:الامتحان سهل اصلا ينفع انزل الحمام
سهيله وديه الدكتور:طيب هاتي ورقتك وتعالي افتشك.
وفعلا ابتدت تفتشها بس كيان ذكيه هي حطه الفون في الكوتش من تحت وحطا كرتونه علشان ميتكسرش وبتدوس
عليه خفيف
سهيله:انزلي الحمام ومتطوليش
كيان نزلت وكانت متفقه مع اللجنه انها اول متنزل يفتحوا
الموبيلات علشان تبعت اجابات الامتحان علي الجروب وفعلا عملت كده والكل حل وكان مبسوط رجعت تاني وقعدت
وخلص الوقت والورق اتلم وكيان اول مخرجت هي وبنات عمها راحوا بيجروا علي اوضه الدكتور علشان يلحقوا يعملوا
فيه المقلب نيهاهاهاي 🤡
كيان: السمغ
زينه : موجود
اسيا :المقص
مريم :موجود وعملوا مخده طبق الاصل زاي الي عند الدكتور
وشالوا التانيه وحطوا المخده التانيه بس لو قعدت عليها
هيلزق والمخده التانيه شكلها غالي فهما هيخدوها 😇
طلعوا البنات وبكل هدؤ راحوا عند الشباب
الشباب :عملتوا ايه
زينه :لاء. مراتك جامده وغششت اللجنه كلها والدكاتره زاي
مياه البطيخ قاعدين مش فهمين حاجه خالص
اسيا:وانا. بقي كنت لبسه اير بود وعامله مكالمه جماعيه
وصحابي كانوا عاملين زاي وهما في اللجنه الي جنبينا وغششتهم
مريم ؛من الاخر حلينا
الشباب ؛احنا حلينا بمجهودنا
وهنا خرجت جميله وقالت لزين
زيزو بليل نتكلم بقي
الشباب كلهم انصدموا وبصوا للبنات الي عوجوا رأسهم ورفعوا حاجب ومنزلين حاجب
كيان؛مين زيزو ياعنيا
جميله؛وانتي مين
كيان:انتي الي مين
جميله: انا دكتوره هنا وانتي طالبه فهمتي بقي انا ابقي مين
كيان:طيب وانتي ك دكتوره محترمه وعندها مبادئ بتكلمي شباب
جميله؛قصدك ايه
كيان والبنات :هنعرفهولك دلوقتي ياروح خالتك ومسكوا الدكتوره طحنوها
الشباب بعدوا من كتر الخوف 🙂
بعد مرور ربع ساعه
اسد :الي حصل ده ميتكررش تاني قصادي يله امشوا
البنات مشيوا بس اهم حاجه انهم معتذروش
في العربيه
اسد :بت ياكيوو انهاده انا عزمك علي ……
كيان: ابنك ده عايز الحرق انقبه طيب واخبيه عن عين الناس ولا اعمل في ايه ماشي بيتشقط مني ولفت لزين وقالت
اشوفك تاني بتكلم بنات هقتلك يازين وربنا هقتلك وقعدت بغيظ وهي بتاكل في نفسها وشعور الغيره ده حرقها
البنات :ياساتر يارب
الشباب ؛احيه ديه شويه كمان وهتبلعنا خلينا سكتين احسن
اسد : كيان
كيان عيطت جامد واسد وقف العربيه واستحسن انهم يسيبوا زين وكيان ينزلوا. ويتكلموا ويتفاهموا
فعلا زين اخد كيان ونزلوا وكيان كانت واقفه بتعيط وحطت ايدها علي وشها ومخبياه
زين:كيان
كيان؛اوعا متكلمنيش تاني انت ليه مش محترم غيابي زاي
م انا بحترمه انا بالصدفة عرفت انت مكنتش هتقولي
زين :احنا كنا بنهودها علشان اللجنه بس تعدي
كيان عيطت اكتر بقهر
زين اخدها في حضنه وحضنها جامد وكيان بدلته نفس الحضن وعيطت اكتر
اسد :طيب العربيه بتاعت محمد اهي ابقي تعالا فيها
هنمشي احنا جود لاك يابطل وغمزله ومشي
زين :خلاص بقي متعيطيش حقك عليا
أخدها وقعدوا ومسحلها دموعها وجبالها حاجات حلوه كتير اوي وصلحها بيها
كيان: عليطلاق منك انا كنت هخنقها بس انت الي أدخلت غير كده كنت هموتها واشرب من دمها
زين :اه انت ياشريس كيان اسألك سؤال
كيان:اسأل
زين :بتغيري عليا
كيان؛لاء وانا اغير عليك ليه اصلا
زين : عيني في عينك
كيان:اه بغير
زين ؛ليه الي بيغير ده معناه غيرته حب وانا بحبك……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب المجانين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى