روايات

رواية دموع معاقة الفصل الثالث 3 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل الثالث 3 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء الثالث

رواية دموع معاقة البارت الثالث

رواية دموع معاقة الحلقة الثالثة

جنات. دخلها الفلا فرحانه علشآان نجاحت

جنات. بصوت عالي يادادة يادادة انا نجحت انا جيبت الدرجة النهائي

الدادة الهام. بخوف. وتوتر هي خايفه على جنات من مرات ابوه. الف مبروك يا حبيبتي

جنات. تبص على لاهام وتعرف ان في مشكله او في حاجه هتحصل. مالك يادادة متوتره ليه كدا

ريهام نزله من علي السلم هي وبناته. حمدالله على السلامه يا ست هانم والله تمام اوي تنزلي من غير اذن وتعصي اومري وكمان رجعه البيت متأخرة في رايك هعمل اي فيكي

جنات تخاف من نبرت ريهام وكلامه والله 😟 ياماما من غصب عني بس هم اجالو اللجنة واقعد استنى النتيجة على ماتطلع. وتضحك انا نجحت ياماما انا جيبت الدرجة النهائي وعايزه ادخل بقا كلية الطب زي جني وچان

ريهام بغيظ من نجاح جنات وبكل حقد وغل وتجي ضربة بالقلم وتمسكها من درعه بقا انتي ياجربوعه يامعاقه عايزه تدخلي طب زي جني وچان

جنات. بدموع وجع من مسكات ريهام. وليه لا انا جيبه ٩٩في ١٠٠ يعني أقدار ادخل ااي كلية انا عايزه ومن غير اي وصيلها انا مجموعي كويس

چان. عايزه تكبير الموضوع الحقي يأماما شوفي بتقول ايه دي شمتانه فين انا وجني علشآان انتي دخلتين كلية الطب باوصيلها

جنات. بدموع وخوف لا والله مش قصدي كدا انا بس قصدي انا مجموعي كويس

ريهام. والله وبقا ليكي لسان وبقيتي باتعرفي تردي كويس والله عال اوي بس انا هعرف ازي اقصلك لسانك وجنحاتك اللي انتي عايزه طيري بيهم

جنات بخوف اصدك اي

ريهام. بصوت عالي يالهام

الهام. بصوت كل. بخوف على جنات نعم ياهاانم

ريهام. هاتيلي القرباك

لهام. تبص على جنات ودموعها تنزل

ريهام. بصوت عالي ماسماعتيش انا بقول اي

چان. .تبص على جنات وبغل. هاجيبو انا يأماما

جنات وقفه ومن الخاف مبقتش قادره تتكلم جنات تشوف چان جيبه القرباك وجاي

جنات. بالله عليكي يأماما كل الا القرباك وبدموع اعملي اي حاجة غير انك تضربيني باقرباك حرامي عليكي انا جسمي لسه بيوجعني من المره اللي فاتت

عند يوسف. قاعد على المستكل ويشوف ان جنات نسيت الشانطه

يوسف. يمسك الشنطه ويعرف انها بتاعت جنات الهبله نسيت الشنطه بتاعتها هو بيفكر اما ادخل ادهالها واتلطع تاني

دخل الفلا

ريهام. تجي ذاقها جنات وتجي موقعها على الارض انتي بقا ليكي لسان ياجنات وانا لازم اقطعوهلك وقصلك جناحك قبل ماطيري وتجي ترفع القرباك علشآان تضرب بيها جنات بس في حد يمسكو من وراهه

يوسف. ماسك القرباك وعيون احمر من دم وملمحو كلها غضب ويجي شتدا القرباك من ريهام ويجي ضرب علي الارض بكل غضب

ريهام وبناته هم بيخافو من يوسف وغضبو مانو مش بيتكلم بس بيخافو من غضبو

جني يالههههوي هو جيها منين ده

جنات قاعد على لارض ومخبية وشه وماستسلمه للي افتراء ريهام وعمالها طعيط

ريهام وبناته وقفين ومش قادرين يتكلمو خايفين من نظرات يوسف

يوسف. يروح عند جنات ويمسكها

جنات. بخوف وهي ماغمضه عنيها. بصوت عالي لالالالا انا والله ماقصدي حاجه بالله عليكي ماتضربيني باقرباك وتعيط

يوسف. يهزها

جنات. تفتح عينيها تشوف ان يوسف وقف قدمها جنات بدموع يوسف وتجي حضنا

يوسف. هو بعتبر جنات زي خواتو البنات بس مش بيسمح لنفسو ان يقرب من جنات او يلمسها بأي شكل من الأشكال يوسف. يمسك جنات ويطلعه من حضنو ويمسحله دموع ويجبلها ماء ويدهلها

چان. والله بت قليلت الادب إذا قدام الناس وبتحضنو اش حال لم يكونو لوحدهم بيعملو اي

يوسف. هو مش بيتكلام بس بيسمع كويس يوسف يروح عند چان ويجي ضربها بالقلم

ريهام بصوت. عالي انت ازي تتجراء تمد ايدك على بنتي

يوسف. بغضب ويرفع صبعوا في وش ريهام بمعنا انتي متتكلاميش

ريهام. تخاف من غضب يوسف وتسكت هو فعلاً راجل بمعنا الكلمه هو فعلاً اخرس بس بشجاعتو واخلاقو قادر يخلي الكل يحترمو وقت ماهو يتكلام الكل يسكت

يوسف. يروح ويقف قدام چان اللي حط ايديه على وشه ومش قادرة تتكلم ولا حتي ترفع عينيها من الارض

يوسف وطلع التلفون ويكتب والتلفون ينطق بدالو

انتي ارخص بت انا بشوفها في حياتي انتي واحده شمال علشآان كدا تفكيرك شمال زي تربيتك بظبط

ويكتب. انتي ازي تتجراءي تتهميني وتتهمي جنات بحاجة رخيصة زي كدا جنات دي اشرف من الشرف باذت نفسو انتي فاهمه وحسك عينك تتجراء تقولي حاجه زي كدا عليا او علي جنات مره تانيه ويرفع صيعوا في وشه ويرفع التلفون وديني ومااعبد لو اسمعك. تقولي حاجه رخيصة زيك تاني عليا او علي جنات لكون قطعلك لسانك ورميه للكلب

ريهام. بصوت عالي لو هي بتهمك للدرجتي وبخاف عليها وعلى سمعتها وثق اوي كدا في المعاقه دي وتبص على جنات ليه متتجوزاهش وتخلصني منها ومن الفاضيح والعار اني انا في بتي بنات الخدمة من جوزي وكمان معاقه

جنات. تقوم وتقف ودموعها على وشها انتي بتقولي اي انا ويوسف اخوات مش اكتر وانا مش بصمت عار انا بابا كان متجوز ماما على سنت الله ورسوله حرام عليكي اتقي الله

وقال الله تعالى(( اتقو يوماً لا ينفع مال ولا بنون إلا من أتى الله بقلب سليم)) صدق الله العظيم. ليه الفتراء ده كلو وبدموع اكتر حرام عليكي وانا ذنبي اي ان بابا اتجوز ماما عليكي

ريهام تبص على جنات بكل حقدوغل

يوسف وقف سكت

ريهام تبص على يوسف. وبضحكت غل اي ياعم شجيع السيام القط اكلا لسانك يابطل وبحقد وغيظ في يوسف لو انت عارف انها بنت قليلت لادب وعديمة الشرف يبقي تسكت وماتدخلش سبني اربيها على مزجي اما بالنسبة لي القلم اللي انت اديتو لچان بنتي فانا هعتبر ان اخوها الكبير وضربه وهاسمحك على

وتروح وتمسك القرباك تاني علشآان تضرب جنات اما انتي حسابك تقل اوي ولسانك طول كمان وتجي تضرب جنات

يوسف يجي وقف قدمها ويطلع التلفون ويكتب انا موقف اتجوز جنات؟؟

ياتاره. هيحصل اي

جنات. هتوفق

ويوسف. هيتجوز جنات ولو اتجوزه اي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!