روايات

رواية حب حد التملك الفصل الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الجزء الأول

رواية حب حد التملك البارت الأول

رواية حب حد التملك الحلقة الأولى

تفتكرى ابوكي وجوزك لو عرفوا پالي حصل هيعملوا ايه؟ فكري معايا كده يا حلوه لو جوزك دخل وشافك ف حضني هيقول ايه؟

بصتله برعب وانا بفرك ايدي والدموع مغرقه وشي وبشد الملايه اخبي بيها جسـ*مي وبقول انت….انت عملت فيا ايه؟ نطق بابتسامه مستفزه تخيلي كده ايه الي حصل النهارده كان كتب كتابك صح؟

برقت من الصدمه ده بجد انا ازاى كنت ناسيه اكيد قالبين الدنيا عليا بس هرجعلهم ازاى بحالتي دي واقولهم ايه؟

فضل يبصلي باستفزاز وهو بيلبس قميصه وقتها انا نطقت بغضب بابا زمانه قالب الدنيا عليا واكيد هيقتـ*لك لما يلاقيني…

راهب بضحك ايه ده هو انا مقولتلكيش؟ معلش حقك عليا ده انا كنت ناسي….. اصل ابوكي مش محتاج يدور انا اتصلت عليه هو والمحروص ابن عمك وادتهم العنوان وكلها دقايق وهيجو كان لسه مخلصش الكلمه ولقيت باب الاوضه بيتفتح وابن عمو الي كان كلها شويه ويبقي جوزي وابويا وعمى واقفين بعيون مصدومه دموعي نزلت اكتر وانا بقول والله انتوا فاهمين غلط ان… انا

فجاه لقيت كف من جبر عريسي نزل علي وشي وهو بيقول اخرصي بقا ليكي عين تنطقي وتبرري كنت فاكر اني هتجوز واحده محترمه وسبت كل الي اعرفهم علي اساس انك غيرهم بس انتي طلعتي او*سخ منهم

مسكني من شعر*ي وجـ*رني ف الارض وهو بيقول تعالي بقا اما اوريكي فجاه لقيت راهب شد ايده من عليا بغضب وهو بينطق من بين سنانه انا الي يدخل بيتي يبقي ف حميتي ومقبلش حد يأذيه ايا كان هو مين وقيمته ايه والي قدامه اذاه ف ايه

نطق جبر بغضب انت متدخلش بيني وبين بنت عمى

اتصدمت لحظه ورجعت لوعي انا ازاى نسيت مهو بنت الصعيد لازم تكون بمليون راجل لو ضعفت متبقاش بنتهم

راهب قطع دهشتي وذهولى ونطق انت تتفضل برا وابقي خدها لما اخلص كلامي معاها

جبر هجـ*ـم عليه بغضب وبابا وعمي بيزعقوا وفجاه لقيت ضر*ب نا*ر وفي ناس كتير واقفه وحطين سلاح علي دماغي عمي وبابا وراهب حاطط السلاح علي دماغ جبر

راهب ببرود اتفضلوا بره ولما هي تخرج ابقوا اتصرفوا معاها بس ف بيتي الي يلمسها اخلص عليه

خرج عمي وهو بيقنع بابا وجبر يروحوا معاه وفعلا خرجوا واستنوني بره وفجاه لقيت راهب بيرمي عليا فستان وبيقول البسي ده بدل متخرجي بالشكل ده

بصتله بغضب فزعق فيا اسمعي كلام يا رنا عشان متندميش انا لو سبتك هنا هيدفنو*كي عايشه

بلعة ريقي بخوف لان كلامه صح وبعدين اتنفست بهدوء ولبست الفستان كنت هخرج لبابا وعمي بس وقفني صوت راهب بيقول رايحه فين

دموعي نزلت وانا عارفه اني رايحه ل نهايتي

نطق راهب ببرود تحبي اوصلك فين؟

رديت بهدوء شكرا وسبته وخرجت شدني من ايدي بغضب قبل مافتح باب الشقه الي معرفش مكنها اصلا ولا جيت فيها ازاى ونطق راهب بحده انتي عايزه تمو*تي؟

قولتله وده يهمك ف ايه؟ سبني امشي

راهب بغضب انا خايف عليكي هيقتلوكي

دموعي نزلت وقولت الحدايه مبتحدفش كتاكيت عموما لو زي مبتقول هتقـ*تل فهو اكرملي من اني افضل مع واحد رخيـ*ص استباح حر*مت جسـ*مي بصلي بقرف وشد ايدي وخدني من باب خلفي ونزلني كنت بقاوم كتير بس مفيش فايده فجاه لقيته رش حاجه ف وشي وفقدت الوعي فقت علي صوته هو جدي محمد

وجدي بيقوله بغضب هتتجوز رنا

راهب بانفعال مستحيل انا مسافر كمان ساعه

محمد بغضب ابوها هيقـ*تلها بعد عملتك

بصله راهب بغضب ونطق انا مبخدش بوا*قي حد وسابه وخرج تحت نظرات جدي الغاضبه وراغب اخوه الترام الي كان مصدوم

محمد يرضيك الي عمله اخوك ف بنت خالك؟

راغب مش مصدق الي بيحصل خالص

الجد سمع صوت خبط فتح لقي ولاده الاتنين وجبر

يسري ابو رنا رنا فين يا ابوي؟

محمد بهدوء موجوده

فضل عم رنا عايزنها

قام جبر فتح عليا الباب وانا عامله نايمه علي حالتي كان لسه هيضربني بس راغب وقفه بغضب وقال ابعد ايدك عن مراتي

جبر غضب نعم مراتك؟

راغب ايوه المأذون ف الطريق وابوها واصي وانت وخالي شهود

جبر بغضب لايمكن لازم اقتـ*لها

يسري بانفعال لازم اغسل عا*ري بيدي

محمد بغضب انت عايز تقت*ـلها جوزها راغب واعتبرها ماتت

يسري بغضب بس مش راغب الي كام معاها

راغب بصله برفعت حاجب ونطق انت عرفت منين يا خالي واحنا تؤام ثم يخصك ف ايه مين فينا الي كان معاها؟

يسري بغضب ها*نتقم منك ومنه

راغب نطق الماذون جه وبلاش فضايح

الماذون ما اسم العروس؟

يسري بغضب رنا يسري محمد الحفناوي

المأذون وماذا عن العريس

راغب كان بينطق راغـ…….. بس قاطعه صوت من بعيد بيقول راهب ياسر الجيار

الكل بصدمه راهب انت مسفرتش؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حد التملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى