روايات

رواية حب دمر كياني الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل الحادي عشر 11 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الجزء الحادي عشر

رواية حب دمر كياني البارت الحادي عشر

رواية حب دمر كياني
رواية حب دمر كياني

رواية حب دمر كياني الحلقة الحادية عشر

نوال رجعت الفيلا سكر”انه ومعاها جبران دخلو الفيلا سوا كان الوقت متاخر كان ادهم بس اللي صاحي وهشام نايم فاوضتة شافهم ادهم مع بعض وهو جبران بيبو”س نوال كان واقف مصدوم من اللي شايفه فهو مازال طفل علي ما راة
نوال وجبران كانو طالعين يكملو فالاوضة ولسه بيلفو وشهم شافو ادهم قدامهم اللي واقف مصدوم بتقرب نوال من ادهم وهي بتقول بعصبيه اي اللي موقفك هنا ومين سمحلك تخرج من اوضتك
ادهم رد عليها بغضب وهو بيقول انا هقول لبابا كل حاجه انتي واحده خا*ينه هقولو انك بتجيبي راجل تاني البيت وكنتو بتبو”سو بعض وكل ما يسافر بتعملي كدا عشان كدا بتحبسينا فالاوضه عشان منشوفكيش يا نوال
نوال نزلت بالق”لم علي وش ادهم بكل قوتها وقعته فالارض وهي بتقول ولد قليل الادب متربتش وانا هربيك من جديد
جبران بيقلق وبيقول بقلق من كلام ادهم نوال انا همشي
نوال ببرود تمشي ليه يحبيبي احنا هنكمل اللي بداناه
جبران بصلها بذهول من جرائتها
ادهم بيقول بغضب طفولي ودموع انا بكر”هك هقول لبابا كل حاجه وبيقوم ادهم من عالارض وهو بيجري علي الهاتف لكي يتصل بوالده ولكن نوال وجبران بيكونو الاسرع منه وبيمسكه جبران وهو شايلة وادهم بيصرخ عشان يسبوة
وبيقول جبران هنعمل اى دلوقتي

 

 

 

نوال ببرود وجبروت ولا حاجه هنكمل كل حاجه وقدامه كمان يلا نطلع الاوضة وهاتوة معاك
جبران بيبتسم بخبث وبيطلع الاوضه هو ونوال ومعاهم ادهم ونوال بتخلي جبران ماسك ادهم اللي كان بيحاول يفلت منهم ودموعه نازلة وبتجيب نوال حبل وبتديه لجبران بيقعدو ادهم علي الكرسي وبيبداء جبران يربط ادهم بالحبل فالكرسي عشان ميتحركش
نوال بتبص لي ادهم بدون اي شفقه او رحمه انه طفل لم يتعدا عمرة العشر سنوات وبتقرب من جبران وبيبداء جبران يقب*لها بعن”ف تحت انظار ادهم الذي يبكي وبيبداءؤ يفعلو كل ما حرمه الله تحت انظار هذا الصغير بدون اي شفقه عليه ادهم كان بيحلم بهذا الكابوس دائما بيطردة الكابوس ده منذ صغرة فجاه بيفتح ادهم عيونه وهو بياخد انفاسه بسرعه رهيبة وجبينه المتعرق بيبص ادهم حواليه بيلاقي نفسه في غرفة المستشفي بيفتكر ادهم عشق وبيشيل ابر”ة المحلول اللي فايده وبيقوم ولكن اول ما بيقوم بيحس بدوخه شديدة بيقاوم ادهم وبيخرج لبرا فالطرقه بيلاقي عمار قاعد
عمار بيشوف ادهم بيقوم بسرعه وهو بيوقف قصاده وبيقولو اي اللي قومك انت تعبان
ادهم بتعب عشق عشق خرجت ولا لسه
عمار متقلقش يا ادهم هي خرجت من العمليه بس هي حاليا فالعناية لمدة اربعه وعشرين ساعه لحد ما وضعها يستقر المهم انت شكلك تعبان يا ادهم ادخل ارتاح
ادهم بتعب ولكن بيقاومه وبيقول انا مش تعبان انا مش عاوز حد يعرف نهائي عن اللي حصل فاهم يا عملر تنبه علي المستشفي هنا مفيش خبر يطلع بوجودنا هنا
عمار بشك حاضر بس ليه
ادهم هقولك بعدين وفي حاجه كمان عاوزك تعملها

 

 

 

عمار اي هيا
ادهم _____________________________________
عمار بصله باستغراب وهو بيقول انت متاكد من اللي بتطلبه ده يا ادهم؟
ادهم ايوة يعمار ياريت تنفذ كل اللي قولتلك عليه دلوقتي
عمار بيهز دماغه بمعني الموافقه وبيمشي بهدؤء
ادهم بيقرب من العناية وبيفضل واقف بتردد وبيبص علي عشق من الازاز وهي متوصلة بالاجهزه ووجهها الشاحب بيبصلها ادهم بحزن ولكن بياتي احدا من خلفه وهو بيحط ايده علي كتف ادهم وبيقول هتبقا كويسة متخفش
ادهم بيلف وشه بذهول وبيقول بصدمه يزيد؟
يزيد وهو لبس الكمامه علي وشه ولبس الدكتور ولبس كاب علي شعرة بيقول بهدؤء ايوة يا ادهم
ادهم بيبص حواليه بقلق وهو بيقول اي اللي جابك هنا؟
يزيد بابتسامه مقدرش اسيب اخويا لوحده وهو محتاجني
ادهم بيسحب يزيد وبيدخل بيه الاوضه وهو بيقول بس كدا خط”ر اوي مينفعش حد يشوفك
يزيد بهدؤء متقلقش عليا انا مظبط كل حاجه وبعدين عيب تقول كدا لرائد يزيد الحديدي اخو ادهم الحديدي وبعدين انت ناسي اننا تؤام ولا اي
ادهم بيبتسم لا مش ناسي وبيحضن يزيد وهو بيقول وحشتني اوي فعلا كنت محتاجلك اوي رجعت امتا
يزيد بيحضن ادهم وهو بيقول كنت عارف وصلت النهاردة واول معرفت باللي حصل مقدرتش مجلكش بس شكلك وقعت يا عنكبوت

 

 

 

ادهم بيخرج من حضن يزيد وهو بيقول انت دايما كدا قفشني
يزيد بمشاكسة متنساش اننا تؤام وبحس بيك بس تعرف انا مبسوط انك وقعت فالحب يا ادهم عشق مش وحشه
ادهم بدهشه انت لحقت عرفت كل حاجه
يزيد قولتلك عيب دنا الصقر عرفت كل حاجه وكمان عارف ان نوال هنا واللي عملتو
ادهم بغ”ل مش هسيبها المرة دي يا يزيد لازم اتاكد انها ما”تت
يزيد بكر”ة شديد هو الاخر متقلقش يا ادهم مش هنسبها نهايتهم كلهم قربت تعب السنين مش هيروح علي الفاضي
المهم انا كلمت القائد وعرفنا حاجات كتير عن عثمان لازم الصف”قه الكبيرة تتم بوجود عثمان وجبران عشان نقدر نخلص منهم عشان الصفقه دي تهمهم جدا هما لازم هيسلموها بنفسهم لانها اخر صفقه وهيه*ربو
ادهم طب والخطه اي
يزيد هقولك _______________________________
ادهم تمام انا مستني اليوم ده بقالي سنين لازم كلهم يدفعو التمن
يزيد متقلقش دمر”هم قرب اوي يا ادهم وهنرجع نتجمع تاني وحق ابويا وامي هناخدو المهم انا لازم امشي دلوقتي خلي بالك من نفسك ومن هشام وانا هشوفك تاني واه حاجه اخيرة قبل ما امشي عشق مظلومه اديها فرصه يا ادهم
ادهم بهدؤء عارف يا يزيد ومتقلقش انا عامل حساب كل حاجه واتفقت مع عمار
يزيد بهدؤء وانا كنت عارف انك مش هتغلط وتظلمها وبيلبس يزيد الكمامه والكاب وبيخرج زي مدخل
ادهم بيدخل لي عشق وبيقعد علي الكرسي قدامها وهو بيمسك ايدها وهو بيقول بحزن عارف انك مش سامعني والكلام اللي هقولو دلوقتي ممكن مقدرش اقولو بعدين عارف انك اتطلمتي كتير اوي وانا جيت عليكي بس ده اخويا وانتي مراتي مش عارف القدر غاوي يلعب معايا اللعبه دي ليه بس انا هحاول اعوضك هشام مش وحش زي ما انتي شايفة انتي

 

 

 

متعرفيش احنا شوفنا اي عشان نبقا كدا وبيتنهد ادهم بحزن وهو بيقول تعرفي انك بقيتي مهمه اوي بنسبالي مفيش ست كانت بتفرق بنسبالي بس انتي غيرتي ده معرفش ازاي او ليه بس كل اللي عرفه انك بقيتي شئ اساسي في حياتي ومينفعش تمشي وتسبيني انتي خليتي قلبي يدق لاول مرة من سنين كنت فاكر اني معنديش قلب بس معاكي بقيت احس بيه بقيت احس بدقاته لما بتكوني قريبة مني عارف انك بتكر”هيني وشايفني شيطا”ن زي ما الكل شايف وعارف كدا بس انا عكس كده يا عشق انا بقيت كدا من اللي شوفته عارفة يعني اي طفل عمرة معداش ١١سنه اد”فن حي بيغمض ادهم عيونه وهو بيفتكر اللحظه دي ومبيقدرش يكمل وبيقول بنبرة حزينه انتي لازم تفوقي يا عشق وترجعي عشان انا محتاجلك
بيقاطع كلام ادهم مع عشق هاتفه اللي بيرن بيسيب ادهم ايد عشق وبيرد علي الهاتف وهو بيقول تمام خليه عندك وانا نص ساعه وهكون عندك
عمار تمام 👌

 

 

 

وبيقفل ادهم المكالمه وبيبص لعشق وهو بيقف وبيقرب عليها وهو بيقب”لها من جبينها وبيخرج ادهم ولكن قبل ما بيخرج من المستشفي بيكون حراسه وصلو وبيوصيهم ادهم انهم يقفو امام الغرفة ولا احدا يدخل عليها
بيخرج ادهم من المستشفي وبيركب عربيته وهو بيسوق بسرعه وبعد مرور ربع ساعه بيوصل ادهم قدام مخزن كبير ولكن شكله قديم بيدخل ادهم لداخل بيلاقي عمار في انتظارة وفي شخص عالارض مضر”وب وبينز”ف ومتك”تف
بيقول عمار مرضيتش اتوصي بيه عشان يكون فايق
ادهم بياخد كرسي وبيقعد عليه قدام الشخص اللي مرمي فالارض وبيطلع علبه السجائر من جيبة وهو بيو”لعها بهدؤء وبياخد منها اول نفس وهو بينفخ الدخان في وش الراجل اللي عالارض وهو بيبصله وبيقول هتتكلم علطول وتقول اللي حصل والا وبيمد ادهم ايده لعمار اللي بيطلع المسد”س وهو بيدية لي ادهم
الشخص بخوف ور”عب وهو بيقول انا مليش دعوة انا معملتش حاجه
ادهم امممممممم شكلك مسمعتش كويس انا قولت اي وبيسحب ادهم الز”ناد وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!