روايات

رواية حب مرفوض الفصل الخامس 5 بقلم هالة

رواية حب مرفوض الفصل الخامس 5 بقلم هالة

رواية حب مرفوض الجزء الخامس

رواية حب مرفوض البارت الخامس

رواية حب مرفوض
رواية حب مرفوض

رواية حب مرفوض الحلقة الخامسة

عثمان : اي اللي بينك وبين مراد ي لانه
لانه بصدمه :اا اي
عثمان ضحك : اي مالك وشك اتخطف كده لي انا بهزر….شكلك يموت من الضحك مش قادر
لانه حاولت الابتسام : ه ها اه اه ب بس اتخضيت
عثمان وهو يمسح على وجهها: انا واثق فيكي ي لانه تعرفي لي
لانه وهي تبتلع ريقها: ل لي؟
عثمان: عشان عارف انك مش بالغباء ده ي لانه ومتأكد ان خوفك هيمنعك تعملي حاجه زي كده تعرفي لي
لانه هزت راسها ب لا بخوف
عثمان بابتسامة : عشان هعرف ي لانه ولو حصل صدقيني انتي و هو هتتمنو الموت من اللي هعملو فيكو بس انا عارف انك مش هتعملي كده… مش كده ي حبيبتي
لانه حاولت الابتسام:ا اكيد ط طبعا

 

 

عثمان وهو يقترب منها: يلا ولا اي اتكلمنا كتير ندخل على الفعل بقى
لانه بتوتر: ط طب استنى شويه ي يكون عمل مفعول
عثمان باستغراب: مفعول اي
لانه بتوتر وتلعثم: م مفعول ل لا انا قصدي ي يعني ع على الكاس ع عشان تعمل م مزاج و و كده
عثمان بغمزه وهو يسحبها: م انت اللي هتعدل مزاجي ي جميل
لانه وهي تحاول الإبتعاد وعلى وشك البكاء : ل لا لا ارجوك ا استنى بس شويه صغيرين
عثمان وهو يدفعها على الفراش بقوه : لا بقولك اي انا مصدقت لقيتك عاملالي مزاج اما الشغل ده مينفعش معايا . واقترب منها ببطئ و لانه ترتعش بخوف ودموع حتى ألقت صرخه تهز ارجاء المكان………….
عند مراد
كان يتحرك في الغرفه ذهابا و ايابا وقلبو يكاد يتمزق من كثره القلق على معشوقته
مراد بقلق: هي اتأخرت كده لي انا هروح اشوفها و اللي يحصل يحصل . اتجه للباب وفتحو وجد امامو لانه وعيونها مليئه بالدموع وملابسها ممزقه
مراد بفزع : لااانه مالك ي حبيبتي عمل فيكي اي . اكمل بصراخ وهو يتفقدها: قربلك لمسك ردي عليااااا لمسك ي لانه انطقيي
اما هي فكانت غير مدركه ولا تستمع لحديثو بالاساس
مراد بصوت عالي و هو يهزها : لاااااااناااااه
نظرت له بضياع ثم اقتربت منه خطوه وراء خطوه فنظر لها باستغراب سرعان متحول لصدمه عندما احتضنته وقبلتو بشغف فدفعها بسرعه
مراد : لانه اي اللي انتي بتعمليه ده

 

 

لانه وهي تحاوط رقبتو: بوسني ي مراد نسيني اني كنت معاه ارجوك . قالت آخر كلماتها بدموع وهي تقبلو على شفتيه بضياع و هو سرعان م حملها واغلق الباب بقدمه وهو يقبلها بشراسه وضعها على الفراش برفق و…..بعد مرور بعض الوقت
مراد بجمود : لمسك ؟
لانه عيطت بشده وهي تشد على غطاء الفراش بقوه
مراد سحبها لاحضانه و وضع راسها على صدره العاري
مراد بهدوء ما قبل العاصفه : اي اللي حصل ي لانه متخافيش انا معاكي
لانه عيطت بصوت عالي و هي بتفتكر
فلاش باك
لانه بعياط: عشان خاطري ي عثمان استنى بالله عليك
عثمان وهو يقترب منها : انتي تخرسي خالص انتي هنا عبده اعمل اللي انا عايزو مش عايز اسمع صوتك
لانه بعياط وشهقات : ح حاضر ب بس استنى خمس دقايق بس ارجوك
عثمان حاوط خصرها و هو يضرب بكلامها عرض الحائط . بعد مرور بعض الوقت
لانه بعياط و الامل شعرت بمفعول الدواء و استلقاء عثمان مائما بعمق
باك
مراد اغمض عينه بقوه وهو يسب ويلعن في عثمان: ولله العظيم ل .أوقفتو لانه وهي تقف ببرود وتمسح دموعها والتقطت ملابسها و ارتدتها
مراد برفعه حاجب: و ده اي ده بقى
لانه بتنهيده وهي تغمض عينيها : اعتبر ده اخر لقاء بنا ي مراد
مراد وقف بفزع كأن عقرب لدغه : انتي بتقولي اي .اكمل بصوت جهوري كالرعد: انتي واعيه للي بتقوليه
لانه تبتسم ب ألم وهي تنظر له: واعيه و فايقه اوي ي مراد احنا خلاص كده حكايتنا انتهت
مراد بعصبيه: اخرسي خالص مفيش حاجه انتهت طلاما لسه في نفس بيطلع مني اعرفي انك ملكي ي لانه يستحيل اسيبك ل عثمان يستحيل
لانه : انت لي محسسني ان مفيش غيري في بدل البنت الف وبدل الالف مليار
مراد بحنان وهو يمسك يدها: بس مفيش ولا واحده فيهم قلبي دقلها غيرك ي لانه … انا بحبك وهفضل احبك لحد م اموت
لانه بجمود وهي تسحب يدها: وانا مبقتش عيزاك ي مراد
مراد بجنون: انتي بتقولي اي انتي بتحبيني ي لانه بتحبيني غصب عنك فاهمه
لانه بعصبيه رغم خوفها من هيئته : لا مش فاهمه وكلامي هيتنفذ انسى ان كان في حد في حياتك اسمو لانه ي مراد انسى
مراد : ازاي اصلا تفكري اني اقدر انساكي انتي حب ١٤ سنه ي لانه كل اللي مرينا بيه كان بيقوي حبنا اكتر
لانه : انت لي مش مستوعب ان انا دلوقتي على اسم راجل تاني
مراد بسخريه: و الراجل ده عثمان ده قد جدك ي لانه وممكن اكبر كمان

 

 

لانه بمراره : بس على اسمو ي مراد مهما حاولنا مش هنقدر نقف في وش عثمان . تنهدت بقوه وهي تحاول السيطره على دموعها: لازم نرضى بالواقع انا مش ليك ولا هبقى ليك ي مراد
مراد بصراخ: غصب عنك و عن عين عثمان هتبقي ليا مينفعش اسيبك لي انتي حبيبتي انا بس حتى لو اضريت اقتلو ي لانه هقتلو اقسم بالله ل هندمو على كل لحظه لمسك فيها على كل لحظه قرب من حاجه تخصني ملك ل مراد و بس
لانه بعياط: حبنا مرفوض ي مراد
مراد بجنون و هوس: هتبقي ليا برضو حبنا هيكسبهم صدقيني ي لانه هتبقي ليا
لانه بصراخ وهي تضربه على صدرو: مش هيحصل ي مراد مش هيحصل إنساني بقى وابعد عني بمجرد م الشغل اللي بين ابوك و عثمان يخلص مش هنشوف بعض تاني افهم بقى
مراد و هو يهز رأسو بعنف ويحاوط وجهها: لا لا مش هتبعدي عني انا مصدقت لقيتك بعد عذاب ٥ سنين ي لانه يستحيل افرط فيكي
لانه : وانا تعبت ي مراد وياريت تبعد عني من غير شوشره بدل م اقول لعثمان
مراد بزعيق: ولا عاش ولا كان اللي يهددني ي لانه ومش انا اللي اخاف من عثمان لا فوقي انا مراد الشناوي ي لانه اللي يقف في وشي انسفو وعثمان اللي بتهدديني بيه ده هجيبو تحت رجلي عشان اتجرأ واخد حاجه ملكي
لانه بزعيق : انا مش جماد عشان حد يملكني وده اللي لازم تفهمو انت و عثمان انا بني ادمه لحم و دم ارحموني بقى .جائت لتخرج ولاكن امسكها مراد بقوه
مراد بعصبيه: رايحه فين
لانه وهي بتزوقو: رايحه في داهيه ملكش دعوه بيا انا تعبت بقى كرهتوني في حياتي .وخرجت وهي تصفع الباب خلفها بقوه اما مراد فكان ينظر ل اثرها بغضب وامسك زجاجه من الزجاج والقى بها على الارض بقوه : ماشي ي لانه ماشي…….
تسريع الاحداث
كانت لانه تتذكر ما حدث منذ اسبوع وهي تمشط خصلاتها بشرود ومنذ ذلك اليوم لم يقترب منها مراد بتاتا ويتعامل معها ببرود حسنا قلبها يؤلمها و بشده ف هي حقا تعشقه ولاكنها تعبت من المحاوله ف لا يوجد أي فرصه لجعلها تكون معه ……فاقت على يد تحيط خصرها: الجميل سرحان في اي
لانه بتعب وشعور بضيق: مفيش حاجه تعبانه شويه
عثمان : لا شدي حيلك كده عايزك انهرده تكوني عشره على عشره
لانه بدموع: انا تعبت ي عثمان ارجوك ارحمني بقى وطلقني كفايه ال٥ سنين اللي ضاعو من عمري وانا معاك عشان خاطر ربنا اعتقني لوجه الله
عثمان امسكها من شعرها وهي تشهق بالم: لو سمعت الكلام ده تاني هقتلك ي لانه انتي فاهمه .زقها بقوه وهو يقول: عيزاني اسيبك تدفعي الفلوس بتاعه العمليه غير كده لا انتي فاهمه …. انا خارج ومتستنينيش انا هتأخر انهرده يلا غوري . وصفع الباب خلفه بقوه وهي تبكي بقوه سرعان م جرت إلى الحمام وتتقي*ء
لانه بتعب : ااه بطني مش قادره .اتصلت على الصيدليه: الو الدكتور أحمد معايا ………….
لانه كانت تقف بشرود امام البحر حتى شعرت بقدوم احد خلفها ف اغمضت عينيها بقوه و دموعها نزلت بغزاره
مراد بلهفه: مالك ي حبيبتي طلبتي نتقابل في الوقت ده لي

 

 

لانه بدموع: انا حامل ي مراد
مراد بصلها بصدمه: ح حامل . كمل بغضب : ازاي تسيبي حاجه زي دي تحصل ازاي متاخديش منع الحمل
لانا بصراخ : انت بتحط الغلط عليا كمان انت اللي غلطت ي مراد انت السبب في اللي حصل ده انت اللي سبتني زمان عشان شغلك ويوم مرجعت لقتني متجوزه صاحب ابوك ورجعت تقرب مني تاني وادي النتيجه حامل و انا متجوزه من واحد عقيم اعمل اي انا تعبت ولله تعبت مش كفايه متجوزه واحد اد ابويا كمان حامل منك ده لو عرف هيقتلني
مراد وهو يحاول احتضانها لتهدئتها : اهدي ي لانا متخافيش انا معاكي
لانا بصراخ وهي ابعده عنها : معايا ازاااي انت هتسافر وتسبني بعد اسبوعين وانا اللي هكون لوحدي معاه انا اللي هتأذي مش انت حظرتك الف مره وانت مسمعتش مني ياما قولتلك اللي بنعملو ده حرام وغلط وانت مردتش تسمع كلامي وادي النتيجه حامل في طفل غير شارعي ا اا انا هنتحر ي مراد مفيش حل غير ده
مراد بخضه : انتي بتقولي اي انا يستحيل اسيبك تعملي كده
لانا بعياط: ده الحل الوحيد لازم انا وابني نموت قبل م كل حاجه تتكشف
مراد: لا مش الوحيد الحل اننا نتجوز ي لانا اطلقي منو و انا هتجوزك ولله
لانا بعياط وضعف : حاولت … حاولت كتير ي مراد وهو كان بيزلني بالفلوس اللي دفعها لعمليه ماما الله يرحمها وقالي انو مش هيطلقني غير لما ادفعها
مراد : وافقي وانا هدفع الفلوس دي بس لازم تطلقي في أسرع وقت
لانا بصتلو بخوف ولاكن مراد احتضنها: متخافيش ولله العظيم مش هسيبك وهقف قدام كل الناس لغايه متبقي على اسمي ونسافر ونربي ابننا او بنتنا بعيد عن كل ده
لانا وهي تشدد من احتضانو: انا خايفه اوي ي مراد مرعوبه لحد يعرف
مراد : متخافيش ي حبيبتي انا معاكي ويستحيل اخلي حاجه تأذيكي
لانا اغمضت عينيها بخوف وهي تستشعر الاطمئنان في احضانه غير مدركه بعيون مثل الصقر تراقبهم وتتوعد لهم بالهلاك ……………………….
كان مراد يوصل لانه لغرفتها
لانه بدموع: خايفه اوي ي مراد ارجوك متسبنيش
مراد وهو يقبل جبينها : متخافيش ي حبيبتي انا بس هروح اظبط كام حاجه عشان اخلي عثمان يطلقك واجيلك على طول
لانه : متتأخرش
مراد : حاضر ي حبيبتي خلي بالك من نفسك .اكمل بابتسامة وهو يضع يديه على بطنها: ومن حبيب بابا اللي هينورنا كمان ٨ شهور
لانه بدموع وابتسامه: فرحان ي مراد

 

 

مراد بابتسامة: فوق متتخيلي ي حبيبتي لو فرحان قراط بان هيبقى ليا طفل هكون فرحان ٢٤ قراط ان الطفل ده منك انتي
لانه ابتسمت وهي تنظر للارض
مراد : يلا بقى ي حبيبتي خشي اجهزي اعبال م اجيلك
لانه : حاضر
مراد اغمض عينه وهو يقبل جبينها قبله طويله ثم ذهب وهي دخلت غرفتها وبمجرد إغلاق باب غرفتها فزعت عندما رأت امامها عثمان
لانه وهي تحاول إخفاء توترها وخوفها بابتسامة مهزوزه: ع عثمان ا انت ج جيت امتى م مش قولت ه هتتأخر
عثمان وقف امامها ببرود لحظه الثانيه و طاااخ قلم ينزل على وجهها فتقع أرضا تنذف من فمها امسكها من خصلاتها وهو يلقيها على الفراش ويضربها بقوه ثم حاول الاعتداء عليها ولاكنها تحاول منعه بكل قوتها وهي تصرخ ب اسم مراد
عثمان بغضب و جنون وهو يضربها : بتخونيني انا ي لاااانه بتخونيني بعد كل اللي عملتو عشانك بعد ملميتك من الشوارع وخليتك هانم تخونيني اناااااا
لانه وهي تحاول حمايه طفلها وهي تصرخ: الحقناااااي ي مراااد مراااااااااد .صرخت بقوه تليها كسر الباب ودخول مراد كالاعصار وهو يدفع عثمان عنها ويحتضنها و الشرطه تمسك عثمان
لانه بعياط وانهيار : ك كنت فين ك كان هيقتلني ا ابني ي م مراد ك كان هيموتو
مراد وهو يربط على ظهرها برفق وينظر لعثمان بغل: هندمو ي حبيبتي انو مس شعره منك متخافيش
ونزلو وهم بيجرو عثمان
عثمان وهو ينظر ل حسين: هقتلك ابنك ي حسين هندمو على كل اللي حصل هقتلو
حسين نظر له بجمود
مراد : استنى ي عثمان
عثمان نظر لهم فكان مراد يحتضن لانه بقوه ويمدها بالقوه والاطمئنان
مراد ببرود : طلقها
عثمان بشر: بعينك انها تبقى ملكك . سحب يده بسرعه واخذ مسدس الشرطي ورفعو في وجه مراد
حسين بفزع: نزل المسدس ي عثمان دي فيها إعدام
عثمان: اتعدم وانا حارق قلبكو احسن م اتسجن وانتو عايشين حياتكو. وصوب باتجاه مراد وضعط على الزناد ولاكن لانه تلقت الرصاصه بدلا منه و وقعت في احضان مراد الذي ينظر لها بصدمه
الشرطي اخذ منه المسدس وخبطو على رأسه فوقع فاقدا للوعي
مراد بلهفه ودموع وهو يهزها: لانه اوعي تسبيني متخافيش الإسعاف على وصول هتبقي كويسه صدقيني وهنربي ابننا سوا و

 

 

لانه وضعت يدها على شفتيه : متكملش ي مراد دي النهايه .تألمت بقوه : اوعى تنساني افتكرني ديما وخليك عارف اني بحبك وعمري في حياتي محبيت حد غيرك س سامحني ي مراد سامحني
مراد بصراخ وانهيار وهو يهزها بقوه : لا مش هتسبيني لااااااااانه لااااااااا قومي ي حبيبتي متسبنيش لااااانه قومي بقولك افتحي عينيكي انا مش هسمحلك تمشي وتسبيني لاااااااااااناااااااااه……………
كان يقف أمام قبرها بتعب وعيون حمراء : كده ي لانه تسبيني تسيبي مراد هو انا مش وحشتك طيب .تنهد بتعب: بس انتي وحشاني اوي ي لانه . دموعو نزلت: كان نفسي نبقى مع بعض ونربي ابننا سوا ونعيش حياه هاديه كلها حب وجنون بس للاسف حبنا كان مرفوض .ابتسم وسط دموعو : بحبك ي حبي المرفوض
النهايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب مرفوض)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!