Uncategorized

رواية حلمي أنت الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة

 رواية حلمي أنت الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة 

رواية حلمي أنت الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة 

رواية حلمي أنت الحلقة الثانية 2 بقلم أميرة 

اميره:هو دا انت وانت صغير

سليم:وريني كدا اه انا حلو 

اميره:اه حل..اعااااااااااااااااااااااااااااااااا الحقناااااااااااي (ونطت وقفت علي الانتريه)

سليم جيه جري عليها وبفزع:فيه ايه فيه ايه

اميره بتشاور ع الدبدوب وبتتكلم بخوف :ال الدبدوب اتحرك وجيه وقف جنبي 

سليم بصلها وبص للدبدوب وفضل يضحك 

اميره: انت بتضحك علي ايه انت بيتك مسكون ولا ايه ياحزني ايه اللي جابني هنا روحني الله يخليك

سليم:اقعدي بس اهدي دا اسمه لوز وبيتحرك وبيتكلم عادي 

اميره:يعني مش عفريت ولا مسكون

سليم:لا طبعا متخافيش..وبص للدبدوب:تعال يا لوز دي اميره 

اميره رفعت ايديها :ازيك يا لوز

لوز بصوت طفولي:كويس ازيك يا اميره

اميره :كويسه وراحت وقفت جنبه وطبطبت عليه

سليم:ها استريحتي مش بيعض يلا ناكل بقي 

وجاب سليم اكل وقعدوا ياكلوا..

لوز:اميره اميره انتي هتخليكي عايشه معانا ع طول 

سليم:لا طبعا هتاكل وتقوم تمشي 

اميره:همشي اروح فين يعني هخليني علي ما نلاقي طريقه ارجع بيها بيتي 

سليم:هو انا اللي كنت خليتك تيجي هنا

لوز:سيبها يا سليم دي جميله اوي 

اميره:خد قلبي اهوه

سليم:طيب هتخليكي هنا لحد بكره وبس والدنيا ضلمت دلوقتي اساسا مش هينفع تطلعي برا 

اميره بفرح:هاااه.. فين اوضتي بقي

سليم:هتنامي ع الكنبه دي شايفاها 

اميره:تصدق انا غلطانه اني سألتك “وقعدت تبص حواليها” امممم انا هنام ف الاوضه اللي هناك دي 

سليم :نعم دي اوضتي 

اميره:البقاء للأسرع 

سليم:يعني اي..

لسه بيكمل كلامه اميره كانت قامت جريت ع الاوضه وقفلتها من جوا

سليم قام وراها بغضب:اميره افتحي الباب دي اوضتي

اميره من ورا الباب:نام انت بقي ع الكنبه شايفها

سليم:طب تعالي خدي الاوضه اللي جنبها

اميره:لا دي عجبتني خلاص 

سليم:ماشي من بكره الصبح هتغوري من بيتي

اميره مردتش عليه وراحت نامت ع السرير وسليم دخل الاوضه اللي جنبها ونام ولوز راح اوضته الصغيره 

..تاني يوم الصبح صحيت أميره وهي لسه بنفس البيجامه اللي كانت قاعده بيها ف بيتها وقامت طلعت برا الاوضه ولسه بتفتح باب الاوضه لاقت سليم واقف في وشها وبيبتسم بخبث 

سليم:صحيتي

اميره هزت راسها ب لا 

سليم قام ماسكها من ايديها:طب يلا بقي بره بيتي

اميره:طب استني استني بس 

سليم:مش مستني ولا دقيقه “وعمال يشدها ع الباب علشان تطلع”

اميره:يووووه بقولك استني “وشدت ايديها منه” مش انت قولتلي انك هتشوف طريقه ارجع بيها بيتي 

سليم:لا مليش دعوه مش انا اللي جيبتك هنا علشان ارجعك يلا اطلعي برا بيتي بقي 

اميره:ايه دا انت إزاي تسيب بنت لوحدها ف مكان متعرفوش ومتعرفش طريق بيتها فين الرجوله فين الرحمه فين الانسانيه فيييييين 

سليم ببرود:خلصتي 

اميره: ايوه لاقيتها نتفق علي اتفاق 

سليم:اتفاق ايه دا 

اميره:انا هساعدك في البيت هنا هنضفه واعملك والاكل وأي حاجه انت عايزاها 

سليم:مقابل ايه

اميره:مقابل اني اقعد في بيتك لحد ما الاقي بيتي 

..سليم سكت ومردش…

اميره: السكوت علامة الرضا 

سليم:قومي اعمليلي فطار بعد كدا تروقي البيت 

اميره بفرح:اوامرك يا باشا 

..وجريت عملتله فطار وحطته قدامه 

اميره:اتفضل 

سليم:اقعدي كلي

..وقعدوا فطروا 

اميره:سليم 

سليم:ايه

اميره:ممكن أسألك سؤال 

سليم:لا

اميره:ماشي هو انت قاعد لوحدك ليه فين أهلك

سليم بعصبيه:مش قولت لا متساليش وكمان انتي مالك اطفحي وانتي ساكته ولا قومي شيلي الاكل واعمليلي قهوه ساده

اميره:انا لسه باكل 

سليم بصلها بغضب 

اميره:خلاص كلت هقوم اعملك القهوه 

….وشالت الاكل وراحت علي المطبخ تعمله القهوه وواقفه تكلم نفسها 

اميره لنفسها :إنسان مغرور ومتكبر اوي مع انه قمر ف الشكل بس غروره يخلي اي حد يكرهه 

لوز:صباح الخير يا اميره 

اميره:صباح الخير يا حلو بتفطر زينا ولا ايه 

لوز:لا لا مش بفطر 

اميره:ماشي بقولك عايزه اسالك سؤال 

لوز:اسألي 

اميره:هششش وطي صوتك هما اهل سليم فين امه وابوه وعايش لوحده ليه 

لوز بحزن:اهله ماتو في حادثه 

اميره:يعيني ربنا يرحمهم طب اخواته فين 

لوز:هو وحيد مش عنده اخوات 

اميره:اممم زيي انا معنديش اخوات طب هو شغال ايه

سليم بصوت عالي:فيين القهوه 

اميره :هجيبها اهوه 

اميره:اتفضل 

سليم:ماشي 

اميره:ماشي اسمها شكرا 

سليم:انتي اللي تشكريني علشان قعدتك في بيتي 

اميره بصوت واطي:ذلني بقي 

سليم:بتقولي حاجه 

اميره:بقول شكرا 

وقعدت قصاده وهو قاعد فاتح اللاب توب وشغال عليه وبيشرب قهوته 

اميره:سليم

سليم:ايه

اميره:عايزه اطلب طلب 

سليم:لا 

اميره:هو انت عارف انا هطلب ايه 

سليم:قومي نضفي البيت 

اميره:هووف حاضر حااااااااااااضر 

….وقامت كنست البيت ومسحته ..

اميره:خلصت ينفع اطلب طلب صغير خالص 

سليم:عايزه ايه

اميره:عايزه..

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!