روايات

رواية حكاية قمر الفصل الثامن 8 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل الثامن 8 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء الثامن

رواية حكاية قمر البارت الثامن

رواية حكاية قمر الحلقة الثامنة

سامح : اهدا يااحمد بيه .. مش كلمتك وطمنتك عليها

( سامح يبقا جوز نجلاء والسواق الخاص بتاع احمد الألفي.. بس احمد مش بيعتبروا سواق بس بيعتبروا صاحبه وبيحكيلوا ع كل حاجة مزعله علشان بيثق فيه)

احمد : قلقان بردك ياسامح المكان دا مينفعش نور تفضل فيه .. انا مش عارف ايه وداها لحد هناك.. انا خايف عليها اوي

سامح : مش بتقول ان الست اللي انقذتها كلمتك وطمنتك ان مش هيحصل لنور حاجة

احمد : أه بس مش هطمن غير وبنتي ف حضني .. سوق بسرعة انت بس

_________________________

قمر بتفتح الباب شهقت : يامصبتي ايه اللي ف وشك دا

تونة : شكلاااطة

قمر : كل دا .. وايه اللي ف ايدك دا كله

*تونة ماسكة كيسة مليانة حاجات حلوة *

 

 

 

 

 

 

 

 

تونة : مش انتي قولتيلي اصحي ياتونة هاتيلك حاجات حلوة

قمر : كل داا .. ادخلي دانا هقطم رقبتك بس البت تمشي

“تونة بترجع شعرها المنكوش لورا ووشها كله شيكولاتة وماشية بألطة قدام نور وراحت قعدة وحطيت رجل ع رجل .. نور بتضحك علي الي بتعملوا “

ليل زقت رجل تونة : اقعدي عدل يامفعوصة

تونة جاية تقوم تنط علي ليل وليل استخبت ورا نور و قمر مسكت تونة : معلش امسحيها فيا انا ياغالية ..

تونة بعصبية : سبييني والله لقطع شعرها ف ايدي

قمر : خلاص انتي الكبيرة معلش عيلة وغلطت معلش

تونة هديت : ماشي علشان الست المحترمة اللي قعدة دي بس هسكت

نور بتضحك : ربنا يخليكي ياحبيبتي

الباب خبط

نور : دا اكيد بابي

قمر : روحي افتحي ياليل عبال مااجيب الحاجة الساقعة

ليل فتحت : اتفضلوا

 

 

 

 

 

 

 

احمد : فين بنتي .. نور

نور جريت حضنته : بابي .. كنت خايفة مشوفكش تاني

احمد : بعد الشر عليكي ياحبيبتي

سامح : حمدالله ع سلامتك يانور

نور : الله يسلمك ياعمو سامح

قمر : نورتوني والله ..

نور : هي دي قمر اللي انقذتني يابابي

احمد : مش عارف اشكرك ازاي ع اللي عملتيه والله .. * طلع شيك من جيبه* اتفضلي دا مبلغ بسيط انتي تستحقي

ليل فرحت

قمر بضيق : انا معملتش غير واجبي يااستاذ غيري كان هيعمل زي .. ونور بنتك زي أخواتي بالظبط .. الخير اللي عملته عاوزة يعود ليا فيهم .. تيجي تقولي خدي المقابل.. لا يااستاذ مش هقبل حاجة زي دي

*ليل قلبت وشها *

احمد : بس دا مش مقابل اعتبري هدية مني …

قمر : متكملش يااستاذ انا مش هاخد حاجة .. انا هديتي اني اتعرفت ع الجميلة دي .. ربنا يحرسهالك ومتشوفش فيها حاجة وحشة ابدا

احمد : يارب يابنتي .. مش يلا بينا يانور

قمر : دي الحاجة الساقعة زي ماهي

احمد : مرة تانية معلش .. اتفضلي دا الكارت بتاعي احتاجتي اي حاجة .. اي حاجة متتردديش انك تكلميني

قمر خدت الكارت: ان شاءالله كل خير .. مع السلامة.. مع السلامة

 

 

 

 

 

 

 

 

بتلف وشها لقيت ليل قالبة وشها

ليل : انتي ازاي متاخديش منه الفلوس

قمر : متعودتش اخد من حد فلوس .. فلوسي انا اجيبها من نفسي

ليل : بس دا حقك بنته كان ممكن تموت وانتي لحقتيها

قمر : ربنا هو اللي بعتني ليها وانا معملتش حاجة غيراللي ربنا قدرني عليه .. يعني الفلوس مش حقي .. واقفلي الموضوع ع كدا بقا ياليل .. هاتي يابت ياتونة احسب الحاجات اللي جبتيها علشان احاسب عم سيد

ليل : هتفضلي معيشانا ف الفقر دا لحد امتا

قمر : فقر !!! انا معيشكي ف فقر ليه طلبتي ايه وقولتلك عليه لا .. دانا كل حاجة بعملهالك .. ماتردي

ليل : أيوة فقر انتي شايفة البيت اللي هيقع ع دماغنا دا .. كانت الفلوس دي ممكن تعمل حاجة

قمر : مااحنا طول عمرنا فيه عمرنا مااشتكينا من حاجة..

ليل : علشان مكنش معانا

قمر : ولسه زي ماحنا مافيش حاجة اتغيرت ياليل

ليل : كان حاجات هتتغير بس انتي كل حاجة ترفضيها ..

قمر : وانا رفضت ايه تاني

تونة : متحسبيش الشكلاطة دي دفعت حقها

قمر : وانتي جبتي حقها منين ؟؟

تونة : مش انا دا المعلم غدنفر دفع حقها وبيسلم عليكي

قمر ضربت ايدها ع صدرها : يلاهوي اهو دا اللي كنت خايفة منه .. بيلف عليكم واحد واحد … ورحمة ستي مانا سايبه

__________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

نجلاء بتحضن نور : حمدالله ع سلامتك ياحبيبتي

نور: الله يسلمك يادادة .. اومال زين فين .. هو معرفش

نجلاء: لا ياحبيبتي هو نايم

احمد : آسر جه

نجلاء بتوتر : لا مجاش لسه

احمد بعصبية : مجاش اززييييي

*الجرس رن *

نجلاء : اجري ياعايدة افتحي

اسر : عايدة ونبي اعمليلي اي حاجة علشان دماغي هتتفرتك .. وهاتيها ع الأوضة

احمد : اهلااا .. اهلا بالصايع .. اللي بيسهرلي لوش الصبح .. لا وكمان جاي سكران

اسر : انا عاوز انام

احمد : استنى عندك .. فاكرها وكالة من غير بواب ولا ايه ..

نور : بابي خلاص سيبوا يطلع ينام

احمد : مافيش نوم .. هفضل لحد امتا شايفه بيضيع نفسه بنفسه كدا وانا قاعد اتفرج

اسر : والله اديك قولت بضيع نفسي .. مش بضيع حد غيري .. سبوني بقا براحتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!