روايات

رواية الخطيئة الفصل الرابع 4 بقلم ولاء حامد

رواية الخطيئة الفصل الرابع 4 بقلم ولاء حامد

رواية الخطيئة الجزء الرابع

رواية الخطيئة البارت الرابع

رواية الخطيئة الحلقة الرابعة

وصل محمود ورن الجرس ندا بصت من العين السحريه وشافت انه اخوها لبست الاسدال على مضض
وفتحت الباب
ندا بترحاب مزيف وهي مش طايقه اخوها : ازيك يا محمود اتفضل
محمود: الحمد لله وحط الشنطه اللي معاه جوه الشقه
ندا بإستغراب: إيه دي
محمود: دي الأمانه بتاعت جوزك
ندا: مين اللي جابهالك
محمود : انا اتواصلت مع صاحب جوزك وهو لسه جايبهالي
ندا: طبعا وفتحتها وشوفت اللي جواها
محمود بغضب: لا كان طبعي ولا اسلوبي انا خدتها من الراجل عليكي تقدري تتأكدي بنفسك يلا سلام سابها ونزل
ندا رزعت الباب وراه وقلعت الاسدال يا ساتر عيل خنيق
وحاولت تفتح الشنطه لقيتها مقفوله بأرقام سريه مسكت الموبايل بسرعه ورنت على جوزها
عمر كنسل ورن عليها
عمر: ايوه يا ندوش
ندا بدلع: ايوه يا قلب ندوش محمود جابلي شنطه بس جيت افتحها مقفوله بأرقام
عمر: ايوه ارقامها 2311
ندا: اشمعنى
عمر: عيد ميلادك يلا افتحيها وبالليل نتكلم على النت ماشي سلام
ندا بسرعه ولهفه فتحت الشنطه: ولقيت فيها موبايل حديث ولاب توب غالي ظرف فيه فلوس دينارات وهدوم بيت وعبايات خليجي خروج ومكياج وبرفان وشوزات وشنط شيك
ندا بصت على العبايات بقرف ومفكرتش حتى تبص عليهم ومسكت اللاب توب بسرعه ووصلته بالشاحن ووصلت سلك النت وبدائت تنزل كل اللي عايزاه عليه والوقت سرقها ومحستش بنفسها أصلا ولا بالوقت
عمر رن على التليفون
ندا: ايو يا حبيبي
عمر بحب: قلب حبيبك افتحي نتكلم ماسنجر
ندا عنيا دقايق وافتح كنت بظبط اللاب توب
عمر مبروكين عليكي يا قلبي تتهني بيهم انا فاتح وهستناكي
فعلا ندا دخلت غيرت هدومها ولبست قميص شقه شيك جدا وحطت مكياج وظبطت شعرها وفتحت الماسنجر
ووقت طويل قضته مع جوزها على النت بس في وسط الكلام
عمر: ايه رائيك في الهدوم اللي بعتهالك
ندا: كلها شيك معادا الجلاليب دي شكلها ياع اوي
عمر بذهول: جلاليب وياع دي عبايات خروج خليجي وكل عبايه منهم بمبلغ وقدره
ندا : بس انا مبحبش البس كده
عمر: بس انا خطبتك وانتي بتلبسي دريسات طويله وحجاب محتشم انا نقيت الهدوم دي بحب
ندا: قول بقى انك بتفرض عليا البس ايه ثم انا كنت بلبس دريسات بأوامر بابا اظن لما اتجوز من حقي ابقى حره واخد حريتي في اللبس اللي يريحني ويعجبني مش على ذوقك او زوق بابا
عمر: وانا مش راجل بقرون علشان اسيب جسم مراتي فرجه للي يسوى وميواش
ندا : عمر اظن لبس حريه شخصيه ملكش تتدخل فيها زي ما انا مبتدخلش في لبسك
عمر: الكلام داه تقوليه لعيل مسقط بنطلونه مش راجل دمه حامي
ندا :يعني ايه بقى ان شاء الله الكلام داه
عمر: يعني هايفضل لبسك محترم ومحتشم وداه اخر كلام
ندا : وانا مش حابه اللبس اللي بعته
عمر : براحتك بس بناطيل لا ولبس محزق وملزق لا
ندا : دي أوامر بقى ولا ايه
عمر: سميه زي ما تسميه ويلا سلام قفلتيني
قفل المكالمه وندا اتغاظت منه ونامت ولا فرق معاها كلام جوزها اصلا
تاني يوم صحيت واتصلت بمامتها
مديحه بحب: قلب ماما عامله ايه
ندا: مش كويسه خالص
مديحه: ليه يا ضي عيني
عمر : باعتلي جلاليب سوده وعايزني البسهم وزعقلي
مديحه: ولا يهمك يا قلبي البسي اللي يعجبك انتي لسه عروسه مش كفايه ابوكي طول عمره كابس على نفسك ومحكم رائيه تلبس إيه ومتلبسيش إيه
ندا: عندك حق وداه اللي كنت ناويه اعمله
مديحه: طيب ما تيجي تقعدي معانا انهارده اخواتك كلهم هما وعيالهم جايين المغرب
ندا: ماشي شويه وجايه
وفعلا ندا غيرت هدومها وراحت بيت أهلها حتى بدون إذن جوزها
وأول ما وصلت الكل شهق من منظرها الا مديحه
محسن بعصبيه: ايه المنظر داه يا هانم داه لبس بنت محترمه ولا رقاصه في شارع الهرم
ندا: ماله يا بابا لبس زي كل لبس البنات ولا عايزني افضل لابسه خيمه زي خلود وصفا
محسن بزعيق: بتسمي الاحترام خيمه وبص لمديحه بغضب اتفضلي يا مدام تربيتك ودلعك
مديحه بمدح في بنتها: مالها زي القمر ماله لبسها كل البنات بتلبس كده ودي موضه يعني
محمد بتعقل: ياماما مش معني ان اغلب البنات بتلبس كده ان داه الصح لا طبعا الدين هو الصح ستره المرآه صح بصي كده على شكلها بنطلون مفصل كل رجليها وبادي مفصل كل صدرها وجسمها وطرحه نص شعرها باين ومكياج صارح وبرفان ريحته تخنق
ياماما حرام المفروض تقوميها للصح
محمود بزعيق: وياترى يا هانم جوزك عارف بمنظرك داه
ندا بكدب: اه وموافق وقالي اعملي اللي يعجبك
الكل اتصدم في عمر
محسن: ايه موافق شكلي نظرتي خابت فيه كنت فاكر انه راجل محترم ودمه حامي مش راجل بقرون بيحب يتباهي بلحم مراته
مديحه بزعيق: ايه حيلكم شويه على البت الكل ماسك كرباج ونازل سلخ فيها ليه علشان اتزوقت ولبست على الموضه شويه كفرت ايه ارحموا شويه ارحموا دي لسه عروسه متهنتش
الكل هز رأسه بأسى وسابوهم وطلعوا بره
وفضل مديحه وندا وصفا وميرفت زوجه محمود وأمل زوجه أحمد وعلا زوجه محمد
محدش من الحريم نطق بكلمه
ندا بتكبر: بصي يا صفا انتي وخلود وعلا وميرفت وأمل جبيتكلم ايه عمر بعتهوملكم من الكويت وفتحت الكيس وطلعت الهدوم قدامهم
خلود بإندهاش: جوزك بعت دول لينا دول عبايات حرير خليجي الواحده بمبلغ وقدره
صفا: فعلا دول شياكه واناقة وحشمه كمان طيب متخليهم ليكي والله لو لبستيهم هاتبقى برنسيسه فيهم
ندا بغرور: طول عمري برنسيسه مش محتاجه الهدوم اللي تعرفني نفسي
علا بتحفظ: الأخلاق أهم من الشكل الشكل بيروح انما الأخلاق والاحترام باقي
ندا بزعيق: قصدك إيه اني مش محترمه ومعنديش اخلاق عاجبك يا ماما الكلام داه جيباني هنا علشان اتهزاء من اللي يسوى وبصت عل خلود وصفا واللي ميسواش وبصت على علا وأمل وميرفت
مديحه: قطع لسان اللي يقول في حقك كلمه وبصتلهم بغضب هي دي كلمه شكرا فعلا خيرا تعمل شرا تلقى
بقولك ايه انتي وهي ندا خط أحمر وكل واحد يا حبيبتي ينام على الجنب اللي يريحه بنتي لسه صغيره واتجوزت بدري من جمالها مش عنست لما حد بص في وشها وبصت على علا
علا :مسمحش لحضرتك انا اتخطبت لابنك وانا 20 سنه يعني قد بنتك لما اتجوزت وصبرت معاه 5 سنين لما جهز نفسه وشقته يعني لا عنست ولا بورت
وفجاءه قطع كلامهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخطيئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى