روايات

رواية حكايتي مع الملتصق الفصل الخامس 5 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية حكايتي مع الملتصق الفصل الخامس 5 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية حكايتي مع الملتصق الجزء الخامس

رواية حكايتي مع الملتصق البارت الخامس

رواية حكايتي مع الملتصق الحلقة الخامسة

اسر اخد مالك وماجد ورجعوا البيت بعد مااتأكد ان مجموعة البنات اللي بعتهم علي شقة البنت صديقة مالك قاموا معاها بالواجب وذياده واخدهم ورجع البيت
واول مادخلوا اوضتهم وقفوا مذهولين من اللي شافوه
ادوات تعذ.يب شكلها مرررريب بصوا لبعض
وفاقوا علي قفل الباب بصوت عالي
وفي اتنين معاهم غير والدهم
اسر: طبعا انتوا عارفين ان احنا مسلمين وعقوبة اللي عملتوه دا في دينا 100 جلده صح
مالك: بس يا بابا
مش عايز اسمع صوت

 

 

وبما ان ماجد هو اللي بلغني فاالعقوبه هتتشال عنه اربطولي الك.لب ده وغطوا ماجد عشان الضر،ب ما يجيش عليه
وبعد شويه بدء اسر ينفذ وفعلا قام بجل.د مالك 100 جل.ده
طب ازاى ماجد عرف اسر بالكلام ده وهو ومالك ملتصقين
فلاااااش بااااك
مالك لما قال لماجد ان هما هيروحوا لبنت فخا،ف من عقو.بة والده لما يعرف باللي هما عملوه مالك كان ملتهي في موبايله
وماجد كان حاطط الموبايل جنبه وبيبعت مسدجات لوالده وكان ماشي معاه خطوه بخطوه
وعشان هو مايعرفش المكان فإنتظر لحد مايوصلوا ويعرف والده العنوان او يوصفه ليه وطبعا علي ما اسر وصل كان مالك فعل فعلته واللي اخر أسر اكتر ان الطريق كان مقفول
انتهي اسر من عقا.ب مالك وقال
الموضوع دا لو اتكرر مره تانيه قسماً بربي لأق.طع رأسك مفهوووم
هز مالك رأسه وهو حرفياً منتهي من الألم
بنعم
اممممممل
رديت بدموع وقهر علي ابنها: ايوه
الك.لب دا ممنوع ياخد اي مسكن او اي حاجه دلوقتي خالص يفضل طول الليل مو.جوع عشان كل ما الو.جع يشد كل مايعرف
ان الله حق ومحمد رسوله مايفكرش حتي بينه وبين نفسه يكررها او يفكر مجرد تفكير فيها
امل بو.جع: حاضر
الليل مر وفضل مالك كل الليل وهو بيتأ.لم ماجد لأول مره يزع.ل عشانه بدء يهدي فيه لكن مالك ماكانش مركز حتى لان الو.جع كان اقوي منه وتانى يوم اسر جاب ليه مسكن لكن المسكن كان اخره ساعه

 

 

مر اسبوع علي الكلام ده ومالك بدء يتحسن شويه وطبعا اسر منعهم من الخروج لأي سبب مفيش بس غير اوقات الصلاه بيخرجوا معاه ويرجعوا معاه
وفي ليله من الليالي الهادئه كانت العيله متجمعه اهل اسر واهل امل والكل كان بيحكي حكايته حصل ايه معاه وعرف زوجته ازاى والضحك كان بصوت عالي جدا والكل فرحانين دخل اسر هو ووالدته اللي طلبت من زوجها ان هما يرجعوا بيتهم بقي لان الوقت اتأخر
وفعلا الكل قام.ومشيوا والبيت هدي وكل واحد دخل اوضته
مالك يااسر متغير ليه
انا لا بالعكس انا فرحان اوى
طب فرحنى معاك بقي
ماما عايزاني اخطب لمالك وماجد
طب ازاى
هنخطب ليهم وهيفضلوا سنه او اتنين لحد مايعملوا العمليه
عملية ايه
هنشيلهم من الالتصاق عمهم عارف دكتور كويس وعرض عليه حالتهم وكمان شاف صورهم وقال ان العمليه هتنجح ان شاء الله وخصوصا ان ايديهم ورجليهم بعيد عن الالتصاق وان الالتصاق من تحت الكتف بكام سنتي لأخر الجنب وطبعا الاشاعات والتحاليل هي اللي هتحدد بقي اذا كانت اعضاءهم مع بعضها او لا
بس هو قال ان الدكتور قال مفيش الكلام دا وان الالتصاق دا هيكون بعيد عن اعضاءهم
يارب يااسر يارب
في مكان تانى

 

 

ايه انتى عايزانى اتزوج انا واختى اتنين لاصقين في بعض
ماقولنا هيعملوا عمليه
اه وادخل البيت الاقيه قاطع سلك كهر.باء وماسكه عشان يكه.رب اخوه في بيته ولا بيخبط نفسه بأمبوبة البوتجاز علي اساس اخوه يحس بيها وهو لا ماهما حواسهم هتتبدل
بت اسكتي خالص مش. عايزه اسمع. صوتك
عايزاكى بكره تجهزى انتى وهى عشان هييجوا يزورونا
تانى يوم
كانت امل وماليكا جهزوا الفطار وكانت امل مرهقه جدا
مالك يا ماما
مش عارفه يا ماليكا حاسه بدوخه كبيره
ليكون في اخ صغنن جاي في طريقه لبيتنا المتواضع
بس يابت بيبي ايه انا عجزت ياروحي
50 سنه وعايزانى اجيب اطفال

 

 

عادي لسه قدامك 5 سنين انا قرءت كدا ولسه هتكمل امل اغمى عليها
بابا تعالي بسرعه ماما اغمي عليها
جري اسر وشالها ودخلها اوضتهم وكلم الدكتور وبعد نص ساعه وصل
خير يادكتور ربنا يستر والضغط ما يبقاش علي زى كل مره
الدكتور كان خارج وهو بيضحك:لا يا سيدي مش الضغط المدام حاااااااااااااامل
أسر:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي مع الملتصق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى