روايات

رواية حكاية ملك الفصل السادس 6 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل السادس 6 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت السادس

رواية حكاية ملك الجزء السادس

رواية حكاية ملك
رواية حكاية ملك

رواية حكاية ملك الحلقة السادسة

وهنا دخل قاسم و عيونه كلها نار و هو يقول
قاسم أقترب من عمار ب عصبيه و غيره ومسكه وضربه بوكس في وشه. انت ازاي تقرب منها كده وبعدين ملك مش بتصاحب حد ي روح امك وخلي بالك من نفسك عشان غلطه كمان و هزعل امك عليك اقترب قاسم من عمار وهمس لي وقال. ابعد عن ملك خالص دي مش من البنات الي تعرفهم اتفضل روح شوف شغلك و ده اخر انظار ليك
عمار بغضب وكره. انا اسف ي قاسم ببه مكنتش اعرف بعد اذنك انا اسف ي انسه ملك
مشي عمار و هو يقول لي نفسه دي كده احلوت اوي شكل قاسم بيحب البت دي وانا مش هسكت غير لما اكون مزعلك عليها وانا وانت وزمان ي قاسم
قاسم ل ملك الي واقفه بعيد و باين عليها الخوف
قاسم ب غيره وحاول يسيطر على غضبه. ملك ممكن بعد اذنك ملكيش دعو ب الي اسمه عمار ده خالص ده شخص بتاع بنات وانا مش حابب اسمك يجي معاهم
ملك. حاضر ي قاسم بيه انا والله متكلمتش معاه خالص

 

قاسم بحب. تمام يلا تعالي نخلص بقيت الشغل ده
بعد فتره من ساعات الشغل ملك بتعب
ملك ب تعب و استسلام. قاسم بيه ابوس ايدك انا خلاص هموت من الجوع و نفسي انام
ضحك قاسم. خلاص ي ست يلا بينا. خارج قاسم و ملك
في العربيه
قاسم. انا جعان اوي تيجي ننزل ناكل هنا وبعدين نروح
ملك. مش هينفع ي قاسم بيه و بعدين كده انا هتاخر
قاسم. مش هنتاخر ولا حاجه يلا انا الي عزمك
نزلت ملك مع قاسم و دخلت المطعم
قاسم. هاا ي ملك تحبي تاكلي اي
ملك بكسوف. اي حاجه
قاسم ب ضحك. اي حاجه مش عارف والله عندهم ولا لا
ضحكت ملك. مش عارفه والله اطلب حاجه انت عل زوقك
قاسم. طيب تمام

 

وطلب قاسم الاكل وكانت بيتزا
ملك. تعرف ي قاسم بيه اني بحب البيتزا اوي
قاسم. انا قولت كده برضو
ملك. ممكن اسال حضرتك سوال
قاسم. اسالي
ملك. لي مشوفتش اهلك خالص في الشركه
قاسم. عشان انا اهلي ماتو من وانا عيل صغير في حادثة عايش لوحدي من وانا صغير لحد م اتعود عل وحده حتي معنديش أصحاب وفضل قاسم يتكلم و استغرب هو ازاي اتكلم معاه كده وقالها كل الحاجات دي
ملك بزعل وحاست قد أي هو محتاج حد جنبه وقالت
ملك بضفوله و زعل. طب اي رأيك لو ابقي انا صاحبتك
ضحك قاسم عل حنيت ملك
ملك. ده لو هيتايق حضرتك طبعا
قاسم بنفي. لا طبعا ده شرف ليا انك تكوني صاحبتي

 

ملك. خلاص في الشغل انت مدير بره الشغل انت صاحبي اتفقنا
قاسم ب حب. اتفقنا ي لوكه
ملك. لوكه
قاسم. اي مش بقينا أصحاب
ملك ب ابتسامه. ايوه طبعا
يخبر ده الوقت عده ولازم اروح دلوقتي
قاسم. طب ثاني واخد احاسب ونمشي عل طول
حاسب قاسم واخد ملك روحها
ملك. متشكر اوي ي قاسم بيه عل عزومه الحلو دي
قاسم بحب . شكرا اي بقي احنا بقينا أصحاب وبلاش قاسم بيه دي طول م احنا بره الشغل
ملك بكسوف. تمام ي قاسم يلا باي باي
قاسم بحب. باي
طلعت ملك بتها وروح قاسم
ملك. مساء الخير ي جماعه

 

علي. مساء الورد ي حبيبتي
سحر. اي ي روحي عامله اي
ملك. الحمدلله ي حبيبتي كله تمام انتم اخباركم اي
سحر و علي. الحمدلله
سحر. ملك الوكيل كان عايزك في موضوع ي بنتي
ملك ب استغراب. موضوع اي ده
علي ل ملك . خشي ي حبيبتي غياري هدومك الاول وبعدين تعالي نتكلم
ملك. حاضر ي بابا
دخلت ملك الاوضه و غيرت هدمها وخرجت ل بابها
ملك. خير ي بابا كنت عايزني في اي
علي. اقعدي ي ملك النهارده في عريس اتقدم لك وانا شايف انو مناسب ليكي
ملك. بس انا ي بابا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي
علي. ي حبيبتي انتي كبيرتي وانا مش قاعدلك طول العمر
ملك. ي بابا ربنا يطول ف عمرك بس انا لسه بدرس
علي. طب و فيها اي دي كملي ف بيتك
ملك. معلش ي بابا ممكن تأجل الموضوع ده ل قدام شويه
علي محبش يطغط عل بنته
علي. طيب ي ملك الي تشوفي

 

ملك بحب. يلا ي حبيبي تصبح عل خير
علي. وانتي من اهل الخير
دخلت ملك الاوضه ورمت نفسها عل سرير ونامت و فضل الوضع زي م هو ملك حبها بيذيد ل قاسم و قاسم كل يوم بيحب ملك اكتر من الي قبله وبعد شهرين من الأحداث
صحيت ملك من النوم اخد شاور و لبست بنطلون اسود وتيشيرت اسود و كوتش ابيض و سابت شعرها و أطفأت قليل من المكياج والعطور وظلت رحات الشغل نزلت ملك أمام الشركه و فجأة وقفت قدمها عربيه سوده كبير وضربتها عل دماغها
عند قاسم قام من النوم فرحان و اخير قرر انو يعترف ل ملك بحبه نزل و ركب عربيه ورح الشركه واستغرب ب عدم وجود ملك فات اكتر من تلات ساعات قال قاسم ل نفسه اكيد تعبانه و مش هتيجي النهارده بس ازاي دي م أكده عليا من بليل ام ابن علها كده اخد قاسم الفون ورن عل ملك
عند ملك
فاقت لقت نفسها في اوضه شكلها و مقفول قعدد تعيط و مش عرفه اعمل اي
ملك ب عيط يارب انجدني انا مش عارفه اعمل اي

 

عند قاسم
قاعد يرن عل ملك بس فونها مقفول استغرب ل لن دي اول مره وهنا رن فون قاسم
قاسم. الو
مجهول.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!