روايات

رواية حنين الليل الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الحادي عشر

رواية حنين الليل البارت الحادي عشر

رواية حنين الليل
رواية حنين الليل

رواية حنين الليل الحلقة الحادية عشر

انفجر في الغضب:بتقووووووووووووولي اااااااااااااااااي
_يا مامااااااا (جريت بسرعه علي تحت وهو جري ورايا بس مسكني )
قولت بضحك_ اهدي اهدي صلي علي النبي
(مسكني من قفايا )
ليل بغضب ؛ اعمل فيكي اااااي دلوقتي بعد اللي عملتيه ده
_ ماهو انت لو سمعت الكلام من الاول مكنش حصل حاجه
ليل ضربني علي كتفي : انتي ليكي عين تتكلمي
ضحكت علي شكله : خلاااااص بقا ايدك تقيله
ليل :انا اكتر حاجه تعصبني شغل العيال ده اروح الشغل ازاي انا عندي اجتماع مهم اووي
_ هتعملي فيها بقا منقذ البشريه والكوكب واقف شغلك
(ليل بصلي بصه كنت عايزه ادفن نفسي مكاني مش هحكيلكم عنها عشان مش بحب اتكلم عن الرومانسيه بتاعتنا لنتحسد 😂)
ليل ببرود: عيدي اللي قولتيه كده تاني
قولت بخوف _ انا عايزه ااااااامي
ليل : ماهو لو لسان امك ده يبطل دبش مكنش حصل حاجه
قولت بردح _ مالو لسان امي يا اخويااا مش عاجبك ولا اااااي دانت حفيت وراياااا #بقلمي_اميره_رمضان
(بصلي نفس البصه صرخت وجريت )
_ ههههههههه يالهووووووووي (وانا بجري قابلت ماما وعيلتي في وشي )
ماما : اي في اي بتجري كده ليه

 

 

حضنتها وانا مبسوطه اوووي : لاء متقلقيش الدنيا تمام
بسمه : اوعي تكوني عملتي مقلب من مقالبك
هزيت راسي بضحك : بظبط كده
ليل من ورايا : بقولك ي حماتي انا لما خت بنتكم اول امبارح منستش عقلها عندكم
ندي بضحك : ههههههههه لاء هي مولوده كده كانو عاملين تخفيض علي عقلها
ضربتها : مااااشي ي ندي الكلب
سندس : وحشتيني
حضنتها اووي : وانتي كمان وحشاني اوووي اوووي
لوكااااا : كنت فين ي بن الجذ*مه
مالك ببراءه: بلعب مع تالين
_ احيييييييه شقط البت من اول نظره الحق ي ليل بنتك اتشقطت
ليل : في معلمه زيك تقول الالفاظ دي قدام العيال
_ نينينينييييي
ليل قرب مني وبيمثل الرقه والرمانسيه وقال بهمس : هديكي بوكس في مناخيرك هخنفك لمي الدور ومتعصبنيش انا علي اخري منك
_ حبيب قلبي والله مهتجيبلي شوكولاته تاني كفايه اللي جوا
ليل تمتم بصوت واطي : شوكولاته (اتنهد وقال)صبرني ياااارب اتفضلي ي حماتي واقفه كده ليه اتفضلو
(دخل وقاعدنا وجبت الضيافه ليهم وحبيت اغيظ ليل )
_ تعرفي ي ماما ليل كان عندو شغل ضروري اوي انهارده بس لما عرف انكم جايين حلف طلاق تلاته ماهو طالع من البيت وهيستناكم لما تاجو #بقلمي_اميره_رمضان
ليل بغضب بيداريه بضحكه : اه طبعاا طبعاااا
ماما : ليه بس ي ابني شغلك اهم والايام جايه كتير يبقا نقعد مع بعض خلاص بقا كفايه كده قوم شوف شغلك
ليل بفرحه : بجد (قاطعته وقولت : يمشي يروح فين اقسم بالله ماهيتحرك من البيت هو مصمم يقعد معاكي ومتقوليش بقا كده عشان ميحسش انه تقيل في القعده صح ي حبيبي )

 

 

ليل بغضب عايز يقوم ياكلني بس بيداريه بالضحك : طبعاااااااا طبعاااا ي روحي
_ كلي ي مامااا وكلي لب سوري بلاش البتاع ده طعمه معفن عايز ملح انت بخيل لدرجادي مقدرتش تجيب شويه ملح ترشهم عليه
ليل بصدمه : الكاجووو بقا معفن
_ اه سيبك سيبك ماما امال عمي ومرات عمي فين
ماما : مش عارفه هما كانو مشغولين هياجو في يوم ومعاهم عماتك
ليل : ينورو في اي وقت
_ بقولكم اي انهارده هنسهر لصبح مع بعض محدش هيمشي وليل هيظبط لينا القعده
ليل جاب اخرو مني : طبعاا اللي انتو عايزينه نونه عايزك بس في فوق شويه
انا خوفت اطلع : انت عايزني اسيب ماما واطلع انت بتهزر
ماما باستغراب : فيها اي ي بنتي اطلعي شوفي جوزك عايز اي هو احنا هنطير
_ لاء ندي هتزعل
ندي : قومي شوفي جوووزك عايز ااااي وبطلي كسل مش هتجبيها فينا
طلعت معاه وانا بشتم في ندي دخلت الاوضه وقولت بضحك : خير ي حبيبي
ليل قفل الباب ولف بصلي بغضب شديد (جالك الموت يا تارك الصلاة )
قولت بخوف_ انت قفلت الباب لييه اهاااا اكيد خايف عليا من البرد #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : طبعاااا تعالي بقااا ادفيكي
_ هاااار اسود (جريت وقفت علي السرير )وحيات عيالك متعمل حاجه هتودي نفسك في داهيه عشاني
ليل : اه دانا عشانك اعمل كل حاجه
_ اخرااابي علي الحب
(شد رجليا مره وحده وقعت علي السرير )
_ اهاااا ضهري اتكسر
ليل بعصبيه: هو انتي لسه شفتي حاجه (جه فوقيا وحط ومخده علي وشي وداس عليها وقال :انا هموتك عشان ارتااااح)
اتكلمت بصعوبه من الضحك : ياااااااض همووووت يخربييييييتك هههههههههه والله لشتكيك لرضوي الشربيني
ليل : دانااااا اللي هعمل فيها شيف الشربيني وهعمل منك شاورمااااا
_ الله بحبهاااا
ليل بعصبيه اكتر: انتي مستفزززززززززه
________
نوح : فينك ي عم ليل اتاخرت كده ليييه
واحد من الموجودين : احنا كده اتاخرنا اووي ولازم نبدء الاجتماع لان الموظفين بتاع الشركه التانيه زهقو من الانتظار
نوح : ده اول مره يتاخر كده طب هنجتمع معاهم وهنتكلم في امور الشغل البسيطه هنعرفهم الاساسيات والحاجات المهمه لما ليل ياجي
الشاب : تمام ي فندم يلا نطلع
(وصلو اوضه الاجتماع وكانو موجودين3بنات وشاب )
نوح : السلام عليكم

 

 

= وعليكم السلام
قعد واول مشاف البنت قاعده قدامه تنح فيها
البت : في حاجه ي فندم
نوح : هااا لاء مفيش هو انتي اسمك اي
البت : حبيبه
#بقلمي_اميره_رمضان
نوح بتوهان : اسمك حلو اوي ي حبيبه
حبيبه بنفاذ صبر : شكرا ممكن نبدء بقا عشان اتاخرنا
نوح : تمام (واتعرف علي الموجودين واتكلمو في تفاصيل الشغل )
_______
ندي لسندس : باين عليهم مبسوطين ي بت ي سوسو
سندس : يارب فعلا يكونو مبسوطين متكونش بتمثل ماهو انتي عارفاها
ندي : عندك حق بس صراحه ليل مفهوش غلطه ربنا يهدي سرهم مع بعض ويسعدهم
سندس : يمكن اول مره ابوكي يعمل حاجه صح
ندي : متفكرنييييش ده هيولع في البيت من يوم الفرح
سندس : ليه
ندي : عشان كان هياخد فلوس من ليل بس حنين خدتها منهم
سندس : احسن
بسمه : هما اتاخرو ليه كده طب يلا احنا بقا
جيت علي الكلمه دي : يلا ااااااي اترزعي ي بت الاكل جهز يلا ناكل
(طبعا قعدنا ساعه نحلف عليهم ياكلو وهما يرفضو لحد ليل ما اقنعهم ولسه بنقول بسم الله )
دخل شاب : الناس الواطيه اللي اتجوزو من غير ميعرفوناااااا

 

 

ليل بابتسامه : حبيبي ي برووووو
قام وحضنو بعض
ليل : جات بسرعه بقا والله وبعدين انت فاضيلنا ماهو انت داير ورا الخوجات
الشاب : بس عيب ياض الناس قاعدين (وبص علينا وقال هاي ي جماعه)
_ وانت عشان تعرفنا انك جاي من بلاد برا لازم تقول هاي
هاي ورحمه الله وبركاته ي اخويا
#بقلمي_اميره_رمضان
الشاب بضحك : ههههههه اي ده هو فيه كده
ليل : اخرس ياض انت هتتسهرا معاها ولا اي
الشاب : يبقا اكيد دي المدام
_ اسم الله علي ذكائك نبيييه
ليل بضحك : اعرفكم فارس ابن عمي شريك معايا في الشركه بس مقضيها سفر
فارس وهو باصص علي البنات : مش يمكن تبقا اخر مره واستقر بقا في بلدي واكون اسره
ليل : انت شارب حاجه ياض المهم دول بقا قرايب مراتي واقعد كل وانت ساكت
(خلصنا وقعدنا شويه مع بعض وبعدين ليل قعد شويه مع ابن عمه وماما قعدت مع تالين وايان ومالك وانا وندي وبسمه وسندس طلعنا قعدنا في اوضتي وبعد كلام كتير )
بسمه : علفكره ده حقه وحرام عليكي تمنعيه منه
_ بس انا متجوزاه غصب عني
ندي : لاء ي حنين انتي وافقتي بكامل ارادتك قدام المؤذون ليل مغصبش عليكي بحاجه اللي غصب كان ابويا ليل ملوش ذنب
_ اقعدي انتي بس كده دافعي عنه
سندس : بصي ي حنين احنا تعبنا معاكي في الكلام قولنالك ارفضي قولتي لاء قولنا اهربي قولتي لاء واتجوزتي يبقا سيبك من كل الكلام ده مينفعش اللي بتعمليه ده لازم تديلو حقه الشرعي وتعيشي معاه زي اي اتنين متجوزين لان بعدك عنه ده فيه حرمانيه وانتي عارفه ان لو وحده نامت وجوزها زعلان منها الملايكه بتلعنها طول الليل اعملي حساب لربنا وسيبك من الافكار اللي في دماغك اللي ملهاش اي معني دي
(بعد شويه كلهم مشو وتالين وايان قعدو يكتبو الواجب وليل كان بيشتغل علي اللاب توب في الاوضه
فكرت كتير في كلامهم وخدت نفس عميق وقعدت جنبيه)
_ ليل
=نعم
_ انت فاضي شويه

 

 

ليل لف وشه :خير في حاجه ولا اي (وشافني واقفه من غير الطرحه) غريبه الطرحه وقعت ولا اي
_ ك كن كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع
= قولي
اتكملت بصعوبه : انا انا كنت يعني عايزه اقولك انك
(سمعنا صوت حد داخل يزعق جامد نزلنا بسرعه نشوف في اي )
لقينا ..؟!😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى