روايات

رواية حورية الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم ملكة القلم

رواية حورية الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم ملكة القلم

رواية حورية الجاسر الجزء الثاني

رواية حورية الجاسر البارت الثاني

رواية حورية الجاسر الحلقة الثانية

فايزه بفزع/حوريه
انزلي من عندك
ورد بدموع/حوريه انزلي وكل حاجه هتتحل
حوريه بدموع وعيون كالد”ماء/مفيش حاجه هتتحل
فايزه/والله كل حاجه هتتحل بس انتي انزلي بحبيبتي متوجعيش قلبي عليكي ياقلبي
هزت راسها بالنفي لتقول/اللي هتقرب مني هر”مي نفسي
ورد بهدوء/خلاص انزلي واوعدك ابيه مش هيكلمك
حوريه/لا جاسر هيقول لابيه فهد وابيه فهد هيكر”هني
فايزه/لا جاسر مش هيقول اوعدك انزلي بقا
حوريه/بجد ابيه مش هيقول حاجه لابيه فهد
فايزه/ايوه يروحي انزلي بقا
مدت حوريه قدمها لتنزل ولكن لسوء الحظ انحرفت قدمها عن سور التراس لتقع الي الاسفل
ورد بصر”اخ/حورررررريه

 

 

نظرت ورد الي الاسفل لتجد حورية غا”رقه في دما”ئها
هرولت الي الاسفل بسرعه لتنزل وراها فايزه بتعب وخوف من ان يصيب حوريه مكرو”ه
تجمع الحراس حول حوريه ليقوم احدهم بالاتصال علي جاسر ليخبره بما حصل
امره جاسر باخذها الي المستشفى في اسرع وقت
في المستشفى كانت ورد تقف امام غرفه العمليات وهي تبكي بقوه علي صديقاتها بينما فايزه كانت تقرا قران وهي تبكي
دلف الي المستشفى بخوف كبير عليها
ليهرول الي اخته ليقول/اي اللي حصل لحوريه قالها بخوف وبعض الحده
لتبكي ورد لتقول/حوريه وق”عت نفسها من سور البلكونه
تجمد من الصدمه ليقول/وانتي كنتي فين انطقي
ورد بخوف ودموع/والله ي ابيه انا حاولت اوقفها كتير بس
جاسر/بس اي عارفه لو حصلها حاجه هوريكي حاجه عمرك ما شفتيها
نظرت اليه ورد بخوف لتجلس وهي تدعي ربها ان ينجي صديقتها
مرت ثلاث ساعات ليخرج الطبيب
هرول جاسر اليه ليقول/حوريه عامله اي
الطبيب/للاسف فقدنا الجنين
جاسر/مش مهم المهم حوريه
الطبيب/الحمد لله انكم لحقتوها على العموم هتتنقل لغرفه عاديه وتقدروا تشوفوها وضع يده علي قلبه بخوف ليحمد ربه
نظر لورد ليقول/ترجعي علي القصر مش عايز اشوف وشك
نظرت له ببكاء فهذه اول مره يعاملها بهذه الطريقة
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

 

 

مرت ساعتين وحوريه فاقت اول ما فتحت عينيها لقيت جاسر قدامها
رجعت لوراء بخوف/ابيه والله انا مش عارفه اللي حصل ومش فاكره حاجه
جاسر/اسمعيني كويس انا لسه مورتكيش عقابي هيبقي ازاي من النهارده يا حوريه مش هتشوفي الشارع لا مدارس ولا اي حاجه
حوريه/صدقني صدقني انا ماليش ذنب
جاسر/ملكيش ذنب في اي في انك كنتي حامل
حوريه بفزع/كنت حامل انت بتقول ايه
جاسر بغضب من خوفها علي الجنين/وعامله نفسك مش عارفه حاجه وبريئه ده انا هوريكي ايام اسود من شعر راسك
حوريه ببكاء/حرام والله حرام انا معرفش حاجه انت مش مصدقني ليه
جاسر مسكها من شع”رها بقوة /بقولك ايه انتي تقومي تلبسي هدومك زي الشاطره وانا هوريكي الحر”ام بجد اللي هيحصل فيكي هو اللي حرام
امه دخلت واتخضت من شكل جاسر
فايزه/سيبها يا ابني حرام عليك البنت تعبانه
جاسر/ساعديها تلبس وانا هاجي اخدكم يلا
حوريه اتخضت من صوته
………..
في مكان اخر كان يجلس براحه يمسك كأس في يده به مشر”وب مما ح”رمه الله
تحدث قائلا/الصور دي توصل لفهد في اسرع وقت خليه يشوف اخته عملت اي
مجهول /وجاسر هتعمل معاه اي
مجهول2/امممم جاسر المهم اعمل اللي قلتلك عليه
مجهول/تمام
قالها ليخرج من الغرفه ابتسم الاخر بخبث
………..

 

 

في مكان اخر يجلس علي مكتبه يعمل
ملامح وجهه جامده عينيه سوداء كسواد الليل
دق باب مكتبه ليقول/ادخل
دلف الموظف للداخل ليقول/الجواب ده جاي لحضرتك
اؤما للموظف ليضعه علي المكتب ويخرج
فتحه ليصدم صدمه عمره من بش”اعه المنظر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى