روايات

رواية حوريه الاحمد الفصل الأول 1 بقلم سارة مازن

رواية حوريه الاحمد الفصل الأول 1 بقلم سارة مازن

رواية حوريه الاحمد الجزء الأول

رواية حوريه الاحمد البارت الأول

رواية حوريه الاحمد الحلقة الأولى

احمد ب غضب : انتي ازاي لبسه كدا ي بت انتي برا غرفتك
حور : مالك ي احمد و فيها اي يعني عادي مش في بيتنااا
احمد وعينه بقت بطلع نار من الغضب : حور امشي من قدامي و لو شوفتك بي القرف دا تاني هيبقي ليااا تصرف تاني معاكي
حازم بغمزه : في اي ي عم م هي حلوه اهي
احمد : مالك ي روح امك اهدي شويه بدل ما اشيل عينك من مكانها
حور بعصبيه : بقولك اي انت ملكش انك تقولي البس اي ولا ملبس اي ماشي ي ابن عمي مش علشان عندك عضلات هطلعهم علينااا
احمد و شدهااا و دخلها الغرفه و قفل عليها من برااا : ابقي اشوفك برااا ب البس دا تاني ي حور هموتك ب ايدي
حور في نفسها بعصبيه : هوا اتهبل ولا اي دا برموده و كات ماله دا شكلها هتبقي اجازه رخمه يارب بقي ..
تعالو بقي اعرفكم ب العيله دي ……
( حور ٢١سنه بنت علي قدر كبيررر من الجمال عيونها بني فاتح و شعرهااا طويل جدا و عنيده جدا و بابها اسمه هاني وهوا الاخ الاصغررر و مامتها متوفيه

 

 

و هي كانت بتدرس برا مصررر و بتنزل في الاجازه و عليتها اصلهم صعيدي بس عايشين في القاهره في منطقه عاديه
حازم و رخمته عنده ٢٣ سنه شخص حقود مش بيحب حد يبقي احسن منه و بيغير من شعر راسه زي ناس في حياتنا كتير. 🙂بس شكله حلو جدا و دمه خفيف سبحان الله قدره ربنا الحلو مش بيكمل😂 و باباه اسمه حمدي وهوا الاخ الاوسط و مامته اسمها ميمي و اخته اسمها ملك ٢٠ سنه هنتعرف عليها بعدين بس هنا مسافرين بلد تانيه مش بينزلو غير بعض فتره
احمد بقي و عضلاته 😂٢٦ سنه مهتم ب نفسه جدا و بلياقته الجسديه و مُدرب في الچيم و عنده شركه تصدير. و باباه اسمه حماده و هوا الاخ الاكبررر و مامته اسمها سانيه و بتحب حور جدا و بتعتبرها بنتها )
نرجع.بقي …..
احمد نازل علي السلالم هوا و حازم : صباح الخير
هاني ابو حور : صباح الجمال ي حبايبي
حازم بخبث : بصراحه كدا ي عمي انا عوز اقولك علي حاجه
هاني : قول ي حبيبي في اي
حازم : احمد قفل الباب علي حور و زعق معاها
هاني ب دهشه : ليه ي احمد تعمل كدا هي عملت اي
احمد بتوتر. : والله ي عمي لقتها لبسه لبس مش كويس و هتقعد بيه مع بيت مليان رجاله حتي لو زي اخواتها بس مينفعش ي عمي

 

 

هاني : فاهم ي ابني بس حور واخده علي كدا بس لو امرتها انهااا متلبس كدا هتلبس اكتررر و هتعند فااا ابقي اتكلم معاها براحه علشان بيصعب عليها نفسها و اطلع افتح الباب عليها علشان مش بتحب تبقي لوحدها في غرفه مقفوله عليها من يوم ما مامتها اتوفت و ما تيجي تتكلم معاها اتكلم براحه وهي زي الطفله هتوافق
احمد : خلاص ي عمي هحاول معاها بس انت متزعلش مني لو موفقتش علشان هيحصل مني افعال يعني ربنا يستر
هاني : والله انا جربت معاها قبل كدا بس خلاص هي كبرت بقي ولزم تفهم انها كبرت انا مش هقولك حاجه هي زي اختك و اعمل الي انت عوزه
احمد في نفسه : بس متقولش زي اختك دي
حازم بعصبيه : انا ماشي عوزين حاجه
احمد: بعد ازنك ي عمي هطلع لها علشان انا قافل عليها
هاني : ماشي بس اتكلم معاها براحه وهي هتسمع منك
احمد : حاضر ي عمي
احمد طلع لي غرفه حور ..
احمد خبط علي الباب و فتح القفل و استناها لحد ما فتحت الباب
حور بدموع : انت معندكش رحمه انت عارف اني مش بحب الاماكن المغلقه حتي لو غرفه حرام عليك
احمد : قلبه فضل يدق جامد و بيبص علي عيونها المحمره من العياط و كانه قلبه هيتخلع من مكانه
احمد : خلاص ي حبيبتي متزعلش والله كنت ناسي بس متعيطيش ونبي
حور فضلت تبص في عيونه وفي نفسها هوا الي قاله دا بجد ولا اي يترااا هوا لسه فاكررر ايام زمان …
احمد حاول يغير الموضوع علشان يغطي علي توتره : بس انا زعلان منك ي حور
حور بدموع : وانا كمان ي احمد بس قولي انت زعلان ليه
احمد تعالي جوه اقولك و دخلووو الغرفه
احمد : بصي ي حور انتي كبرتي و موضوع لبسك دا معتش ينفع لان كلنا هنا شباب
حور : لبس اي ي احمد الي بتتكلم عليه انا في البيت انت عورني البس اي يعني في البيت

 

 

احمد حاول يتملك اعصابه علشان ميتعصبش: بقولك اي ي حور البس دا تقعدي بيه في غرفتك و بس انما في بقيت البيت لا ي حور فاهمه
حور : لا ي احمد انا هنا البس الي علي مزاجي و انا مبخدش امررر من حد فاهم
احمد بعصبيه : برحتك ي حور بس انتي لو لبستي البس دا تاني معنتيش تكلمني تمام وخد نفسووو ومشي راح علي الچيم
حور بعند : طب والله لخليك تندم ي سي احمد
حور لبست حاجه تانيه مقفوله شويه و نزلت لي باباها و حماده ابو احمد و سانيه
حور : حبايب قلبي عاملين اي
سانيه : خدتها في حضنها حبيبتي اي الجمال دا ي بت انتي
حور : ونبي انتي الي قمررر ي سوسو ي بخت عمو بيكي
حماده : يبت بطلي بقي البكش بتاعك دا
هاني بضحك : متبقاش حور
حور بمرح : بقي كدا يعني ماشي وراحت تزغزغ فيهم
وكلهم بيضحكو
حور : بابي حبيبي انا معزومه علي فرح وحده صحبتي انهاردا
هاني : هوا انتي تعرفي حد هنا ي بنتي
حور : دي صحبتي من قبل ما اسافر ي بابي و عوزه اروح
هاني : خلاص روحي بس بشرط
حور : اشروط ي سي بابي
هاني : احمد و حازم يجووو معاكي
حور : لا ي بابي ونبي

 

 

هاني : خلاص مفيش افراح
حور : خلاص ي بابا حاضر قولهم انت بقي و انا هروح اجهز نفسي
هاني ماشي ي حبيبتي 💖
بعد فتره من الوقت و الكل بيجهز علشان الفرح
احمد بيبص في ساعته و بيكلم حازم : هي بتعمل اي كل دا الساعه بقت ٨/٣٠ هنروح امتي و نيجي امتي
حازم متنح بس
احمد : مالك ي ابني متنح كدا ليه
حازم بهيام : بص وراك كدا
احمد بعصبيه شديده : ينهار ابوكي اسود ………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريه الاحمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!