روايات

رواية خفايا القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الرابع عشر

رواية خفايا القدر البارت الرابع عشر

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الرابعة عشر

سمير: اي الأخبار مالك هبدأ متي في الكليه
هاني: لسه مقلش لأنه زي ما انت عارف تعبان
سمير: تمام وقفل في وشه مالك مالك مالك هدمرك وعد مني هدمرك
سمير رن علي حد: الو عايزك تيجي لي حالا ومعاك الورق
المحامي: حاضر وقفل
ليل بصدمه: نعم !!!!!! انت عايزني انا اعمل كده
مالك: وفيها اي لازم يكون في بنت في الموضوع
ليل: بس بس يعني انا مش عارفه هقدر اعمل كده ولا
مالك: متخفيش انا هكون معاكي ويوسف وزين وكلنا
ليل: تمام موافقه
مالك: تمام يبقي ننزل الكليه من بكره وكمان حاجه يا ليل بلاش الاختلاط بحد من غير ما نعرف عنه كل حاجه عشان نحن مش عارفين مين معانا ومين لا
ليل: تمام
مالك: خلال أسبوع هنخلص من سمير عشان نفضي لعز
الكل: تمام
يوسف بتساؤل: طب نحن ازاي هنعرف الخطه بتاعته
مالك: نحن مش هنعرفها هي هتيجي لنا وهتعرفنا بنفسها
يوسف: ازاي
مالك: هقولك ومسك فونه ورن علي حد
مالك: الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الشخص: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مالك: عامل اي يا هاني اخبارك
هاني: هاني كده من غير حاجه هههه
مالك: طب يا حضره الريس هاني
هاني: ههههه كده حلو اخبارك سمعت انك اتصبت برصاصه
مالك بخبث: وانت عرفت ازاي وليه مألتش
هاني بتوتر: احم يعني ااا الكل عارف باللي حصل
مالك: امممم المهم انا نازل بكره الكليه لاني هاخد فتره اعملش عمليات
هاني بفرحه: تنور أخيرا هنشوفك
مالك بسخرية علي فرحته الواضح أن وراها حاجه: ومالك فرحان اوي كدا
هاني: احم لا عادي لاني هشوفك
مالك: تمام يلا سلام وقفل ولم ينتظر رد منه
يوسف: اي الأخبار
مالك: وراهم مصيبه كبيره وهاني مش مجبور زي ما كنت مفكر
زين: لازم ناخد بالنا ونجهز كويس
احمد: سمير مش سهل من زمان واي حاجه بتعجبه بيخدها حتي لا غصب
مالك: تمام ليل لازم تجهزي كويس وهجيب لك وهجيب لي سماعات صغيره عشان نتواصل في الكليه لان ممنوع حد يعرف ان لنا علاقه ببعض علاقتنا قدامهم مجرد اخت مرات صديقي تمام
ليل: تمام هو يعني انت هتكون معيد علي انهي سنه
مالك: سنه تالته عشان تكوني معاي
ليل قلبها دق علي كلمه تكوني معاي واتوترت: احم تمام
هاني: الو يا سمير بيه
سمير: اي الأخبار
هاني : مالك نازل بكره الكليه
سمير: ازاي مش علي اساس تعبان اكيد بيخطط بحاجه
هاني: لا مالك من النوع اللي بيكره القعده وعدم الشغل ولانه مصاب مش هيقدر يعمل عمليات فاتصل بيه وقلي انه نازل من بكره
سمير: تمام حلو نبدأ في الجد سلام انت دلوك وقفل
وعمل مكالمه
سمير: الو يا سالي
سالي بدلع: الو يا بيبي
سمير: ركزي معاي يا سالي مش وقت الدلع دلوك مالك نازل بكره لازم تجهزي نفسك واكيد انتي عارفه هتعملي اي
سالي: اكيد يا سمير بيه دا انا هخليه خاتم في صباعي استني عليا بس المهم انت جهزت الورق كله اللي بتثبت اني طالبه في كليه الطب السنه التالته
سمير: كله تمام مش عايز غلطه الغلط فيها روح
سالي: متخفش يا سمير بيه المهم الفلوس
سمير: فلوسك هتكون عندك بعد العمليه دي ولو خلصت بسرعه هزود لك المبلغ للضعف
سالي بطمع: خلال خمس ايام بس هيتم الموضوع دا وهتوزد المبلغ
سمير: تمام لو خلص في خمس ايام ليكي الضعف وقفل
عند سالي : اربعه مليون جنيه هيغيروا حياتي وهبطل الشغلانه دي نفسي حد يحبني وأحبه ونعيش مع بعض من بعد ما مات مازن وانا حياتي أتقلبت
عند عز
واحد من رجالته: مالك هينزل الكليه من بكره
عز: تمام وسمير ناوي علي اي
الشخص: لسه مش عارفين
عز: لازم تعرف في اسرع وقت لان لو حاول يأذي مالك لازم نتصرف مالك دا الجوكر بالنسبه لنا عايزينه حي
الشخص: تمام يا عز بيه في اسرع وقت هنعرف سمير بيخطط لايه بالظبط وقفل معاه
عز: لا يا سمير مش هسمح تأذي مالك لأنه الورقه الرابحه لنا
في مكان جديد اول مره نروحه
حوار بالإسبانية
جو: يجب علينا أن نأخذ هذه الصفقه بأي طريقه ممكنه ولن ندع الخاندرو يتفوق علينا
ماكس: وكيف هذا وهم انضم إليهم الشيطان وانت تعرف من يكون هذا الشخص
جو: نعم اعلم خطوره هذا الشخص جيدا ولهذا يجب أن نتصرف معه اما ان ينضم إلينا او يموت ( لا إله إلا الله الكل عايز يموت يا مالك يا حبيبي 😂)
ماكس: إذا يجب أن نتحدث معه
جو: لا نحن لن نتحدث معه وجه لوجه سوف نرسل سيا الي مصر
ماكس: ولماذا سيا لنرسل شخص آخر
جو: لا تنسي ان سيا أصولها مصرية
ماكس: ولكن
جو: بدون ولكن اعرف مدي حبك لها ولكن هذه الصفقه مهمه جدا بالنسبه لنا وسيا قويه بما فيه الكفاية حتي تحمي نفسها
ماكس : حسنا
جو: اذهب الآن وأخبرها حتي تجهز
ذهب ماكس حتي يخبر سيا
ماكس: مرحبا سيا
سيا بضيق: اهلا سيد ماكس
ماكس: الزعيم يخبرك ان تذهبي لشيطان في مصر وتخبريه ان ينضم إلينا
سيا: نعم ! وكيف هذا
ماكس: لا أعلم ولكن هذه أوامر الزعيم
سيا بضيق: حسنا متي اذهب
ماكس: الزعيم سوف يخبرك بكل التفاصيل
سيا: حسنا ماكس أخرج حتي اجهز لمقابله الزعيم خرج ماكس
سيا: بعد مرور سبعه أعوام سأرجع الي مصر مره اخري
عدا اليوم والكل يتجهز لخطه معينه في صباح يوم جديد
ملك: ليل يلا بسرعه هتتأخري
ليل قامت ولأول مره تستيقظ بنشاط : تمام يا ملك صحيت
ملك: اي يابت النشاط دا اول مره
ليل: قلقانه من اللي هيحصل اول مره هعمل كده ومش عارفة ردود فعلي هتكون ازاي وكمان كليه جديده عليا
ملك : متقلقيش كله هيكون تمام وكمان مالك هيكون معاكي
ليل: تمام هقوم أجهز قامت ليل تجهز نفسها لمصير لا تعلم نهايته وملك ذهبت حتي تحضر لها الفطار بعد مرور وقت جرس باب بيت ليل رن
ليل: ايوا حاضر جايه وفتحت وكان مالك
ليل: صباح الخير يا مالك في حاجه
مالك: هههه لا سلامتك بس كنت جايب لك السماعه دي وياريت متتخلعش لما رن تردي عليا علي طول وخلي فونك علي طول علي وضع الهزاز
ليل بتوتر: حاضر
مالك: لو خايفه بلاش انتي واشوف حد تاني
ليل افتكرت الخطه وأنها هتكون مع مالك علي طول وغارت لما قال يشوف حد غيرها يعني في وحده غيرها هتكون مكانها
ليل: لا طبعا دا انا اصلا خطيره وعندي قدرات خارقه بس محدش يعرف
مالك بضحك : ماشي ياعم الخارقه اتفضلي السماعه اهي وانا هروح دلوك
ليل اخدت السماعه : تمام وانا عشر دقايق واتحرك علي حسب الخطه
مالك: تمام خدي بالك من نفسك محدش ضامن اي اللي هيحصل انهارده والايام الجايه
ليل: حاضر وانت كمان خد بالك من نفسك
عند سمير
سمير: الو يا سالي
سالي: ايوا يا بيبي
سمير: اي الأخبار كله تمام عشر دقايق وعربيه هتيجي توديكي
سالي: تمام بس نسيت حاجه مهمه هو انا ازاي هعرف مالك دا
سمير: اه صح ازاي انسي حاجه مهمه زي دي استني هبعت لك صوره له علي الوتس وقفل
سمير بعت صوره لها سالي شافت الصوره وانصدمت
سالي بصدمه: مااازن
مالك وصل الكليه واول ما نزل من عربيته كل الأنظار اتحولت له
بنت: مين المز دا
بنت تاني: والله ما اعرف
ولد: دا اي الجسم دا
ولد تاني: اتلقيه نفخ
مالك كان بيمشي بكل ثقه وجميع الأنظار عليه
مالك بعد ما وصل مكتب هاني : أستاذنا هاني
هاني: اهلا اهلا دكتور مالك عامل ايه
مالك: اهو زي ما انت شايف
هاني: الحمدلله علي سلامتك
مالك ببرود: الله يسلمك فين مكتبي
هاني : تعالي انا هوديك له
هاني بعد ما ودا مالك مكتبه اتصل علي سمير: الو سمير بيه مالك وصل
سمير: تمام وانا بعت سالي اكيد انت عارفها
هاني: اه اعرفها ومتخفش هاخد بالي منها
سمير: تمام وقفل
سمير: بدأ العد التنازلي ليك يا مالك بيه
ليل وصلت ودخلت الكليه وهي وماشيه خبطت في حد
ليل : انا اسفه
الشخص: ولا يهمك يا قمر
ليل: اي قمر دي ما تتعدل ياض
الشخص: بموت في المخربش وانا اسمي سيف والقمر اسمه اي
ليل : اي قله الأدب دي وسابته ومشيت
سيف: قمر يا ناس عجبتيينيي
صاحب سيف: اي مالك واقف ليه كده
سيف: في بنت لسه خابط فيها بس اي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك
صاحب سيف: الله اول مره سيف الرفاعي يشكر في بنت
سيف: هي تستاهل والله وانا خلاص حطتها في دماغي
صاحب سيف: مادام قولت كده يبقي حياه البنت دي ادمرتي
وقعدوا يضحكوا وهم لا يعلمون انها ليل عشق الشيطان
عند سيا
جو: سيا الطائره خاصتك ستأتي لتنقل الي مصر بعد ساعتين تجهزي
سيا: حسنا سيدي
ذهبت سيا حتي تجهز نفسها لمصيرها
سالي وصلت الكليه وهي متوتره وذهبت الي المدرج وما هذا القدر كانت مع ليل في نفس المدرج واول محاضره لهم لدكتور مالك ليبدأ القدر في كتابه مصير كل شخص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!