روايات

رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي الجزء الرابع

رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي البارت الرابع

رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي الحلقة الرابعة

-اتفق كريمان وفارس ع كل حاجة واتجهت كريمان للمحامى وطلبت منه يحضر لها ورق بتوكيل عام رسمى بالتصرف فى املاك ماجد ورجعت ع البيت وكانت فى انتظاره لكنه اتأخر واتفاجئت بفونها وكان ماجد
كريمان: ايه يا ماجد انت فين مرجعتش البيت ليه؟!
……..: حضرتك صاحب الفون ده عمل حادثة واتنقل ع مستشفى (…….) وللاسف مفيش معاه اوراق لاثبات الشخصية فياريت حضرتك تيجى بسرعة
حست كريمان بإن حد وقع عليها مياه ساقعة وقامت جرى لبست واتجهت ع مكان المستشفى ومعاها بطاقة ماجد وبعد ما خرج الدكتور
كريمان: خير يا دكتور ماجد جوزى حالته ايه ارجوك طمنى!
الدكتور: هو للاسف حالته حرجة بس مصمم يشوفك ارجوكى يا مدام حاولى متخلهوش يتكلم كتير كده غلط عليه
كريمان: حاضر طيب اقدر ادخله دلوقتى؟!
الدكتور: اتفضلى بس ياريت متتأخريش وزى ما فهمتك متخلهوش يتكلم كتير
دخلت كريمان وكان ماجد نايم ع السرير بلا حول ولا قوة بكت غصب عنها فمهما كان هو زوجها وابو ابنتها وعشرة عمرها ابتسم ماجد لما شافها
ماجد بتعب: الحمدلله انك جيتى كنت خايف أموت قبل ما حملك الامانة
كريمان : بعيد الشر عنك ان شاء الله هتقوم وتبقى كويس بس انت شد حيلك
ماجد: بس انا حاسس ان دى النهاية وجه اليوم اللى معملتش حسابه او يمكن كنت عارف انه هيجى بس جه بدرى اوى وانا عليا كتير ومش عارف هقابل ربنا ازاى ؟!
كريمان: شد حيلك بس وقوم بالسلامة وطالما نويت التوبة ربنا غفور رحيم
ماجد: اسمعى يا كريمان انا مش عارف هقوم او لا بس لو مقومتش امانة عليكى ترجعى المصنع لفارس واخواته والفلوس اللى فى البنك كمان لكن البيت ده بتاعى والله يشهد خليه ليكى انتى وعهد والشقق المتأجرة هتكفيكوا ان شاء الله
طبعا كريمان قالتله انها هتجيبله ورق تنازل باسم فارس وبالفعل وافق وطلعت ع المحامى وجهز الورق فى يومين ومضى ماجد ع التنازل وهو مرتاح جدا وبعدها طلعت كريمان ع شقة فارس
كريمان: ده التنازل يا فارس ماجد هو اللى مضاه بنفسه
فارس: تمام
كريمان: اظن انا وفيت بوعدى انت كمان لازم توفى
فارس: بنتك فى حمايتى
كريمان: لا انا عاوزاك تطلقها وتعطيها حريتها اظن اللى انت كنت بتسعى ليه وصلتله خلاص
كان فارس واقف مصدوم وقال: بس انا بحب عهد
كريمان: بتحبها ؟!
فارس: للاسف حبيتها غصب عنى والله شوفت الحلو اللى فيها واتعلقت بيها وبوجودها
كريمان: ويا ترى الفترة اللى فاتت حاولت تبين ليها حبك ده ؟
فارس: لا بس والله مكنتش عارف اعمل ايه او ابدء منين كنت خايف محاولاتى تفشل انا فعلا بحب عهد بس كمان هى صعب تصدقنى دلوقتى
عهد: بس انا مصدقاك يا فارس وعارفة ان حبك ليا كان صادق
فارس بصدمة : عهد انتى … انتى هنا؟!
عهد: لا هناك
فارس: بطلى لماضة يا شيخة
عهد: ماما اللى طلبت منى اجى هنا عشان اسمع بودنى اعترافك بحبك ليا
فارس بص لكريمان وقالها: حقيقى انتى طيبة اوى يا طنط
كريمان: انا عارفة انك اتظلمت واى حد مكانك كان عمل اكتر من كده بس دى بنتى وملهاش ذنب فى غلط ابوها متعقبهاش ع ذنب هى ملهاش يد فيه
فارس: عندك حق وانا اوعدك انى هعوضها وهكون ليها زى ما بتتمنى واحسن
كريمان: وانا واثقة فيك يا ابنى
بعد فترة اتعافى ماجد وخرج من المستشفى لكن ع كرسى متحرك وفارس قاطع علاقته بيه تماما بس كان بيخلى عهد تزورهم باستمرار وحياتهم استقرت وبقت اجمل مما كانوا مخططين ليها
(الحب ده شعور جميل اوى بيقدر يخلى الضلمة نور والقسوة رحمة وبيغير من مفاهيم كتير )

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اداة انتقامي اصبحت عشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى