روايات

رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الثالث 3 بقلم مريم منشاوي

رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الثالث 3 بقلم مريم منشاوي

رواية حياه جديده إلى الجحيم الجزء الثالث

رواية حياه جديده إلى الجحيم البارت الثالث

رواية حياه جديده إلى الجحيم الحلقة الثالثة

التأخر في الانتقام يجعل الضربة اشد قسوة 🖇️1

خرج ياغيز خارج هذا المكان المظلم او الافضل ..الجحيم .

ياغيز ،كورهان فين

ارتان،سي كورهان في كوريا

ياغيز..،نعم؟؟! مش كان في المانيا الاسبوع اللي فات
ارتان…… هه،ليه هو انت مش عارف دا عايش حياة التنقل في العصر القديم
ياغيز…..،وانت مغورتش ليه عشت حياة التنقل دي انت كمان
ارتان……،علشان انا مش مجنون زيك ولا زي زي كورهان كويس ان ف بني ادم عاقل ف القصر ده

ياغيز بصوت عالي وعصبيه…..، اخررررررس

ارتان بخوف……، حاضر.. اخرسيت اهو

توجه بطلنا الي مجموعه شركاته للخطوط الجويه بسيارته الفاهره برفقه اسطول من السيارات.وجيش من الحراس..فتح له رئيس الحراس باب سيارته ليهبط منها ذلك الوحش الوسيم…توجه الى داخل الشركة….ثم دلف الي مكتبه المتواجد ف الطابق62 ..تحت نظرات الموظفات الفتيات المعجبه بكتله الوسامه التي امامهم كل منهما تطمح للوصول الي قلبه والبعض منهم يطمح للوصول الي ليله فقط علي فراشه …تبااا اللا يعرفون ان قلبه الشبيه بالصخره قد عشق وعشق حد الجنون وان قلبه متيم ب فتاه اخري منذ سنوات عديده الا يعلمون ان قلبه غير ممتلي الابعشق سارقه قلبه وعقله التي اخفي عشقه لها عن الجميع … وياتري من هذه التي استطاعت ان تسحر هذا الوسيم الثري وتوقعه ف شباكها ليصبح ك العاشق الولهان!!!!؟
وقفت السكرتيرة اسراء.

ثم اردفت بخوف ونظرات اعجاب./..ص…صباح الخير يا سيادة الرئيس
ياعيز /

 

 

 

…لم يجاوبها فقط بل دلف الي مكتبه دون ان ينظر اليها حتي!!!!
اسراء وهي تزفر بحنق…..،اف…هو على طول كدا حاطت نفسه فوق قمة الجبل ومحدش يقدر يوصله

ارتان…..،دا بريتكول سيادة الرئيس……..ممنوع التكلم مع الصنف الاخر من البشر… ثم اردف ارتان
بصوت جادي وعالي /يلا بلاش حركات من دي وكلام تافهه علي شغلكككك

لترتعب اسراء ثم تسير الي مكتبها بسررعه بخوف من الشخص الذي يقف امامها
نعم بالرغم من شخصيه ارتان المرحه والجميله اللي انه صااارم كثير ف عمله وغير قابل لاي انواع الغلط من موظفا ما

ارتان دلف الى مكتب ياغيز
ياغيز وهو يطالع احدالملفات باهتمام
شديد ………امممم ، قولي الخطوة التانية من الخطة ايه وضعها

ارتان …….. طب انا نفسي اعرف انت عملت كدا ليه……. طب صح انت سفاح وقاتل كتيييييييييير……بس متوصلش منك وخصوصا ان دا عمك….ومرات عمك…..يعني بصراحة انا شايفة ان اللي انت عملته غلط…..ويع…..

 

ياغيز مرة واحدة كسر المكتب كله……ثم اردف وهو يلهث وصدره يعلوا ويهبط وارتان خاف من منظره……،غلط والف غلط كمان …..انا ارتحت دلوقتي….. اما اخذت بطار اهلي……اما اخذت ارواحهم ارتحت….انا مستحيل انسي ان…ان وانا لسة طفل عمره ٩ سنين……فاروق كيربودراج….اللي هو على اساس عمي…..حرمني من اهلي ويتمني كمان….وانا خلصت عليه هو ومراته بنفس الطريقة اللي هو اتخلص بيها من اهلي……علشان يستولى على كل حاجة ومحدش يشاركه بالنصف……وبنتهم كمان زيهم……بس انا هخليها تعض صوابع ايديها من الندم…….علشان فكرت تلعب معايا…….الزباااااااالة دي

ارتان بصدمة…….،كل دا وانا معرفش مش انا اخوك يا ياغيز……. معقولة مخبي عليا موضوع زي دا……طب ليه
ياغيز………،لان دي قصتي وانا اللي نهيتها بنفسي……اهلي ارتاحوا دلوقتي علشان اخدت بطاري منهم.

السكرتيرة اسراء فتحت الباب بسرعة……،سيادة الرئيس

ياغيز بعصبية……،انتي ازاي تدخلي كدا يا حيوانة

اسراء بخوف وارتباك……،انا….انا اسفة جدا يا سيادة الرئيس…. بس فاروق بيه

ارتان بتمثيل……،بس فاروق بيه لسة بدري على ميعاد طيارته

اسراء……،لا في الحقيقة…..،البقاء لله يا..يا…سياده الرئيس
ياغيز وارتان ف صوت واحد../نعمممم

ياغيز بتمثيل…….،انتي بتقولي ايه يا بني ادمة انتي

اسراء بخوف…..،اه يا سيادة الرئيس الضابط البريطاني.هو اللي اتصل دلوقتي وقالي على الخبر دا……وهو دلوقتي عالخط وعايز يكلم حضرتك

ياغيز بحزن مصطنع…..،طب… هاتي

ياغيز…..،تحدث

الضابط بخوف…../كل احترامي وتقديري لك ياسنيور كيربودارج
ياغيز……،بسرررعه

الضابط بخوف…..،احم…..اليوم علمنا بسقوط طيارة السينيور والسينيورة كيربودراج

ياغيز……..،مالمطلوب
الضابط…….،الحقيقه الموضوع هام بشكل خاص لا استطيع ان اتحدث بهي علي الهاتف….. اطلب من سيادتك ان تشرفنا الي ارض بريطانيا
ياغيز /حسناا

 

 

اغلق الهاتف دون ان يسمع اخر كلامه
~~~~~~~~~««صلي علي النبي ياقمري»»»~~~

تشرق شمسا جديده علي ارض بريطانيا لتبدا للبعض حياه جديدة والبعض احداث جديده وكل منهما حكايه اخري
بعد سفروالديها ليله امس اتي اصدقاءها….ليظلوا معها مثل ..ما كان يتفقون

ميرا./…سو انتي عارفه انتي بيجيلك قد كيف ورد في اليوم …..ده احنا قربنا نفتح مشتل ورد
ايلين……،ولا…المسجات …ده شركات
الاتصالات….بتكسب من ورا الامبراطوره
سيلينا بتكبر…. ده الطبيعي …انتوا نسيتوا اني بقيت ملكه جمال العالم..الاسبوع اللي فات وبقت ملكه الاغراء للقرن 21

ثواني والهاتف الارضي بدا يعلن عن حكايه

جاوبت الخادمه علي الهاتف ولم يكن سوء الضابط
الضابط.،هل من الممكن ان اتحدث مع السنيوره سيلينا كيربودارج
الخادمه ….،لحظه واحده

الخادمه../سنيوره مكالمه لكي

سلينا ….اعطيني…واذهبي في الحال … تفضل انا سلينا كيربودارج
الضابط ….،انا متأسف بشده….علي الخبر السئ الذي سوف اخبركي بهي الان

سيلينا وهي تعقد حاجبيها باستغراب /ماذا تقصد

الضابط ….،ليله امس علمنا بسقوط طائره السنيور السنيوره كيربودارج ….المتوجهه الي مصر وللاسف الشديد لم نستطع انقاذهم
سيلينا ببرود…..،وما السئ في ذلك
واغلقت الهاتف بسرعه حتي انها لم تسمع رده
ايلين بالاستغراب وهي تراي معالم وجهه سيلينا الغاضبه ….في ايه يا إمبراطوره

سيلينا ببرود وهي ترتشف البعض من قهوتها الدافئه

ولاحاجه ….سقوط طياره السنيور والسنيوره كيربودارج….. وموتهم
ايلين وميرا بصوت واحد ……،نعععععم

 

 

ميرا وهي مازالت. ف صدمتها….،ازااااي
سيلينا…. ،ايه …ازاي ….ماتوا زي اللي بيموتوا

ايلين …،سيليناانتي دلوقتي تحت الصدمه مش كده
سيلينا بمسخره …،صدمه ..ههههههه.لاااا…انا مش بتاع صدمه والكلام ده

ايلين …،دول اهلكككك

سيلينا بعصبيه …،بالاسم بس…معنديش اي ذكره منهم …او اي موقف يخليني حتي ادايق علي موتهم
maryoma 🥲🖤

وصلت الطياره ياغيز وارتان الي انجلترا
الضابط ….اهلا بك يا سنيور كيربودارج

ارتان ….،تحدث ماالموضوع الهام الذي احضرتنا الي انجلترا من اجله…!!!!؟
الضابط …،في الحقيقه ..نريد حضرتكم في مبني المخابرات
ياغيز باستعباط ……،لماااااذا
الضابط ….الموضوع …عن وصيه السنيور فاروق
ياغيز بتنهيد…..،حسناا… هيا بينا
وذهبوا الي مبني المخابرات

الضابط..،تفضل سيادة الرئيس

ياغيز ببرود….،ما الموضوع
الضابط….،في الحقيقه…الموضوع ينتمي الي..وصيه السنيور فاروق

ياغيز بص ل ارتان وارتان غمزله…(نستنتج من ذلك ان كل ماسيحدث الله هو من تخطيط ياغيز)
ياغيز ببرود كعادته…،اذااا

الضابط….،معك المحامي تيدور ايلر محامي السنيور فاروق

المحامي….،في الحقيقه يا سياده الرئيس قبل وفاه السنيور فاروق ب يوم دعاني لكي اسجل وصيته وف هذه الوصيه السنيور كيربودارج يدين لك بطلب
ياغيز بتمثيل الاستغراب….،طلب مني انا

المحامي….،نعم يا سنيور….كما تعرف ان ل السنيور فاروق ابنه واحده وهي السنيوريتا سيلينا

ياغيز وهو يسبها بابشع الالفاظ في سره

 

 

 

المحامي….،السنيوريتا سيلينا الي الان لم تكمل السن القانوني….وهي الان ليست لديها احد من العائله غيرك….وغير ذلك السنيور فاروق كان يثق فيك كثيرا لذلك…..سيادتك من الان اصبحت الوصي علي السنيوره….وبوجب ذلك السنيوريتا سيلينا سوف تعيش معاك وسوف تكون تحت مسؤاليتك وبموجب ذلك سوف تذهب للعيش معاك ف منزلك ف مصر لتكمل السن القانوني وبعد ذلك اذا ارادت العوده الي انجلترا ف ستعود

ارتان بفرحه وقد نسي الخطه…..،ياااه…اخيراااا مصر هيكون ليها ملكه جمال عليها الايمه… اااه….احممم
ياغيز بصله بحده وغضب وهو سكت خالص

ياغيز. بتنهيد..،تمام انا موافقه

(عزيزي القارئ لا تستغرب…لماذاوافق بهذه السهوله ….هذااا شيطااان….ولا احد يعلم ما الخطه ال**الذي يحكبها لهذه الفتاه التي ستصبح ضحيته )

الضابط….،.. حسناا هيا بنا لكي اصلك ل قصر السنيور فاروق

~~~~~~~~««ذكريا بطرس ف جهنم»»» ~~~~

قصر فاروق كيربودارج
ايلين بتنهيد…،سيلينا متخوفنيش عليكي يا حبيبتي …عيطي..اصرخي…اعملي اي رده فعل

سيلينا….،ههه..حبي.انا مش بتاع الكلام ده…في صدمه وتقولي عيطي اصرخي اعملي اي حاجه… تطلعي كل اللي جواكي ….. انا كنت عملت كل ده… ولا ماتوا اشخاص يهموني وغاليين عليااا

ميرا…..، بس.. بس.. دول اهلك ياامبراطوره؟؟؟!
سيلينا بعصبيه ومن بين اسنانها…، 100 مره قووولتلكم دول كانوا اهلي بالاسم بس غير كده مفيش…..ووجودهم زي عدمه عندي

ايلين…،بس يا سيلينا ان…..

سيلينا بمقاطعه وصوت عالي….،مارياااااان العصير

ميرا….،سيبك يا ايلين…هي الغرور هيكلها ومبتحبش تبان ضعيفه قدام حد….مين من كان

مريان جاءت بالعصير….،تفضلي سنيوريتا
سيلينا….،اغربي عن وجههي

اومءت الخادمه بطاعه وذهبت الي عملها

 

 

اخذت سيلينا العصير…تحت نظرات ايلين وميرال…وجلست علي كرسي من كراسي السفره….واعطتهم ظهرها

رن جرس باب القصر…..ذهبت الخادمه ل تفتح للطارق
الضابط….،هل السنيوره سيلينا في القصر

الخادمه بنظرات اعجاب مسلطه علي ياغيز وارتان،. ها. ن.. نعم….انها تمكث في الصالون…تفضلوا

دخل الضابط وارتان وياغيز الي الداخل

اول ما دخل ياغيز الصالون…ايلين وميرا شرقوا من الصدمه….نعم هو مالك عالم الطيران وولي العهد والوريث لل سلاله الحاكمه القديمه التركيه
بدات الفتاتان في فرق عينيهما بصدمه كبيره غير مستوعبين هذا البني ادم الذي يقف امامه

ايلين بصدمه. وهي تمسك بزراع ميرا قبل ان تقع
ياغي.. ياغيز .ك…كيربودارج….مش قادره اصدق…. لا.. لااا.. لااا مش م.مش ممكن
ارتان وهو يقلدها بطريقة مضحكه….، الرئيس مش قادره اصدق.لا صدقي يا اااختي هو
ايلين تطلعت بقرف ولم ترد عليه بعكس شخصيتها تماماً

اما عن ميرا ف كانت لا تستوعب ماتراه..
انه فتي احلامها وفتي احلام كل الفتيات لم تتوقع ان تراه من بعيد ف يوم والان يقف امامها ظلت تنظر اليه وكانها لم ترئ رجلا في حياتهاا.. سحقااا انها لم ترئ رجلااا برجوليته وبروده ونجاحه ووسامتهم الشديده؟؟؟!
الضابط….،الان انا اتممت مهمتي من الافضل ان تجلسوا ك عيله وتتناقشوا….وتقرروا.بعد اذنكم الان

ارتان….،تفضل

ميرا واخيرا نطقت من الصدمه….ثم اردفت بسرعه وهي تمد يدها ل ياغيز ل تصافحه
ميرا بسرعه….،ميرا.. م ميرا الشناوي 18سنه مصريه…جايه انجلترا للدراسه جامعه هندسه طيران كامبيرج في لندن لوني المفضل الابيض..ممثلي المفضل ياغيز كيربودااج مغني المفضل ياغيز كيربودارج .رجل اعمالي المفضل ياغيز كيربودارج….فارس احلا……

ايلين بمقاطعه. وهي تجذب. ميرا بحوذتها ..،انا اسفه جدااا يا سيادة الرئيس بس دي هربانه من العباسيه
ياغيز ظل واقف ببرود لم يتحرك انشاا واحد ويضيع يديه في جيب بنطاله
ياغيز بجديه..،السنيوريتااا فين

ايلين بخوف لانها تعلم ياغيز كيربودارج جيدا وتعلم ماااالذي يستطيع فعله هذا المخنث وتعلم انه بالتاكيد لا يمر موضوع اهانه صديقتها اليه …، اااا صد.. اصدق الامبراطوره…اااهي

 

 

وشورتله مكان ما تجلس سيلينا علي المائدة وتعطيهم ظهرها.وترتشف بعض من العصير الذي احضرته لها الخادمه تجلس ببرود شديد وكأن شئ لا يحدث لم تستمع أيضا الي حديثهم التافهه ولم تعيرهم اي اهتمام

ياغيز توجه باتجاها وكل خطوه كان يتقدم بالشر لها ويتواعد لها.
ياغيز وهو يقف خلف سيلينا ويبتعد عنها بقليل

ياغيز….،سنيوريتااا

سيلينا لم ترد عليه
ياغيز ل ارتان بعصبيه….،اول شخص علي الكره الارضيه اكلمه وميردش عليا ولا يديني اي اعتبار…فاكره نفسها مين ده انا ياغير كيربودارج يعني اما بتكلم سوق الاسهم كله بيتهز

ارتان…،هدي اعصابك يا بوص

ياغيز بخبث شديد /اكيد طبعاا المحامي اتصل بيكي وحكالك الموضوع وكمان قالك علي وصيه السنيور فاروق… وده عمي برده؟؟! مقدرش ارفضله طلب
اردف اخر كلماته باستهزاء
ثم اردف بنبره امره/من بكره تجهزي حاجاتك وتنهي اي حاجه ليكي هنا في بريطانيا عشان هتسيبي الدنيا هنا خالص وهتروحي دنيا تاني للاسف هتتضري تعيشي معايا في مملكتي لحد ماتكملي 18 سنه مضطر استحمل عاهره زيك في حياتي

اردف اخر كلاماته بالاستهزاء واضح
بينما الفتيات نظروا لبعضهم بصدمه من جرائته ووقاحته

كانت تسمع كل حرف يقوله ولكن لم تعلق علي اي كلمه…!!!
انهي كلامه ودار بظهره ليعم بالذهاب ولكن
اوقفته بصوتها….!
ده في احلام احلامك يا سنيور كيربودارج انا مستحيل اسيب بيتي واروح اعيش في بيت تاني……يعني بالمختصر انا مهروحش معاك ل اي مكان. دقيقه؟؟؟!مين اللي عاهره هنا انا انضف منك ومن اي شخص تعرفوا ياغيز كيبرودارج اذا انت فاكر اني عاهره وفتاه ليل فاالاحسن تطلع راسك من مستنقع العاهرات اللي وقعت فيه لان سيلين كيبرودارج ملهاش مكان فيه انت متعرفنيش ياسياده الرئيس ماتعرفنيش للاسف الشديد؟؟؟!بس مش مشكله هتعرف مع الوقت من هي الامبراطوره..بس اذا معتبرني عاهره ف اكيد ميشرفكش انك تدخل بيتها وتتفضل من غير مطرود تطلع بره

 

 

وفي هذه اللحظه ياغيز التفت..لينصدم بشده ليس لانها فاتنه وجذابه وجميله كما سمع عنها …ولكن…..صدم بشده كان احد سكب عليه دلو من الثلج…..ياالللله من القدر وافعاله
اما عن سيلينا…..ف اقل ما يقال عنها انها كانت في قمه الصدمه….لا تصدق ما تراه عيناه….اهذا حقا حقيقي….ياللله من هذا القدر
اما معقول ان هذا البني ادم الذي يقف امامها هو ياغيز كيربودارج… امعقول ان هذه البني ادمه التي كانت ستدلف للجحيم هي سيليناا

رجعت سيلينا بنفسها الي الماضي!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه جديده إلى الجحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!