روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الثامن

رواية عشقت ملاكي البارت الثامن

رواية عشقت ملاكي الحلقة الثامنة

ليلى : محمد انا لسه مش متاكده من مشاعري
محمد : ازاي يعني
ليلي : يمكن يكون دا اعجاب مش اكتر
محمد : طيب ماشي هسالك سؤال وتجاوبي عليه بكل صراحه
ليلى : اتفضل اسال
محمد : بتحسين بايه لو لقيته واقف مع بنت تانيه وبيضحك ويهزر معاها
ليلي : بحس أن انا عاوزه اروح اجيب البنت من شعرها وكمان اموته علشان ميعملش كدا تاني
محمد : يعني يتغيري عليه
ليلى : بصراحه اه
محمد : يا ليلى انت بتحبيه
ليلي : طبيب ماشي انا هقوم انام علشان عندي كليه بكره
محمد : ماشي يا ليلي بس فكري في اللي انا قولتهولك
ليلي : حاضر وتركته وغادرت
في المنزل عند ملاك …
ملاك : الحمد لله أن اسد لسه موصلش
ساره : مالك يبنتي انتي بتكلمي نفسك ليه
ملاك : مفيش حاجه انا طالعه استريح شويه علشان تعبانه
ساره : مش هتتغدي
ملاك : اتغدينا انا وأسد بره
ساره : ماشي يبنتي
وذهبت ملاك الغرفه
ملاك بتذكر ما فعله اسد : ماشي يا اسد بقي تبوسني كدا قدام الكل والله لعلمك الادب
اسد : هتعملي ايه يعني
ملاك بصت لاتجاه الصوت : اسد
اسد : خدي الحاجات بتاعتك اهي
ملاك : ماشي شكرا
اسد : متشكرنيش دا واجبي واه صحيح مقولتليش هتعلميني الادب ازاي
ملاك : هااا ولا حاجه وابعد بقي عاوزه اغير
اسد : ليه كنتي فين
ملاك : كنت مع ليلي ومحمد
اسد : ايه انا مش قولتلك نص ساعه وترجعي
ملاك : والله مخدتش بالي من الساعه
اسد : ماشي هنعاقبك بقي علشان تخدي بالك من الساعه بعد كدا
ملاك : عقاب ايه والنبي لا مش عاوزه اتعاقب
اسد : متخفيش مش نفس العقاب التاني وانتي كدا أو كدا هتتعاقبي
ملاك : امال ايه العقاب
اسد شاور علي خده
ملاك : لا مستحيل
اسد : يلا بسرعه
ملاك : اسد والنبي
اسد : هعد لحد ثلاثه
ملاك : يا اسد والنبي
اسد : واحد .. اتنين …ثلا
ملاك : خلاص وباسته من خده وذهبت الي غرفه الملابس مسرعه
اسد بضحك : يا مجنونه انا جوزك
ملاك : ماشي يا اسد والله لابدء بالخطه
وغيرت ملاك ملابسها الي شورت جينز وتيشرت قصير يظهر جزء صغير من خصرها وفردت شعرها
ملاك : يارب استر لازم ابقي قويه وخرجت ملاك
اسد وهو ينظر لها : ايه ده
ملاك : هلا بتقول حاجه
اسد جذبها من خصرها : انتي ازاي كدا انتي عاوزه تموتيني
ملاك : ايه مالي
اسد : مالك ايه انتي مش شايفه انتي لابسه ايه
ملاك : لا بس لبس عادي وابعد كدا وزقته بعيد عنها
اسد جذبها من خصرها مره اخري : لما تكوني معايا متبعديش عني تاني
ملاك : لا ابعد عني وزقته وقالت متنساش أن احنا جوزنا موقت
اسد بعصبيه : لا مش مؤقت يا ملاك انا مستحيل أطلق وحطي الكلام ده حلقه في ودنك ماشي
ملاك : لا مش ماشي
اسد : انا هروح انام علشان مش عاوز اتخانق معاكي
ملاك : ولا انا عاوزه اتخانق وذهبت حتي تنام وعندما جذبها اسد حتي يأخذها في حضنه
ملاك : ايه ده انت ايه اللي جابك هنا
اسد : امال انام فين وبعدين احنا بنام كدا كل يوم
ملاك : اه بس مش من انهارده انت هتنام علي الكنبه زي الاول
اسد : ايه لا مش هنام علي الكنبه
ملاك : ماشي خلاص انا هروح انام علي الكنبه
اسد بنفاذ صبر : خلاص هروح انام انا هناك
ملاك : ماشي قوم يلا
وذهب اسد حتي ينام علي الكنبه ونظر إليها
ملاك : ما تلف وشك الناحيه التانيه
اسد : لا
ملاك : يوووه ماشي ولفت هي وجهها
فنظر إليها اسد عدت نظرها والي زراعها وكتفها وذهب إليها
ملاك : يوووه ايه اللي جابك هن….
وقاطعها اسد في قبله طويله وكادت ملاك أن تستجيب له ولكن بعدت عنه
ملاك : ايه اللي انت عملته ده
اسد : ايه مراتي وانا حر وانا بصراحه مبقتش قادر اصبر اكتر من كدا
ملاك : اسد احنا متفقين من الاول
اسد : يعني اعمل ايه يا ملاك انتي ليه مبتحسيش انتي عارفه انا بحبك قد ايه وبرضوا بتبعدي عني ليه
ملاك : علشان انا مبحبش يا اسد افهم بقي
اسد بعصبيه : ماشي يا ملاك بس حاولي يا ملاك ادي لقلبك فرصه يحب انسي الكره اللي حواجي ليا انا اصلا مش عارف انا عملتلك ايه علشان تكرهيني كدا
ملاك ….
تنهد اسد وذهب حتي ينام وكذلك ملاك ولكن ظلت مستيقظه تفكر في كلامه لماذا تكرهه
عند فهد ……
فهد : طب عودي الحاجات دي لليلي ازاي دا انا حته مش معايا رقمها اتصل علي اسد واخده منه ولا ايه بس ياربي انا هتصل وخلاص واللي يحصل يحصل
فهد : الو
اسد : ايوه يا فهد
فهد : ايوه يا اسد انت معاك رقم ليلي
اسد : لا استني اشوفهولك مع ملاك
فهد : طيب ماشي بسرعه والنبي
اسد : حاضر
وسال ملاك واخد الرقم
اسد : اكتب الرقم
فهد : حاضر قول
اسد : *********
فهد : تمام شكرا
اسد : ماشي يلا سلام
فهد : سلام
واخد الرقم واتصل علي ليلي
ليلي : الوووووووو مين معايا
فهد : دا انا يا ليلي
ليلى : انت مين متقول مين معايا
فهد : دا انا فهد
ليلي بصدمه : فهد انت جبت رقمي منين
فهد : اخدته من ملاك وانا اسف لو اتصلت في وقت متأخر
ليلي : لا عادي ولا يهمك بس انت بتتصل ليه
فهد : عاوز اقابلك
ليلى : تقابلني
فهد : اه ممكن تقابلني دلوقتي
ليلى : طب ثانيه استأذن من محمد الاول
فهد : طيب ماشي
وذهبت ليلى لمحمد ووافق محمد
ليلى : ماشي هقابلك فين
فهد ممكن تقوليلي عنوانك وانا اجي اخدك علشان متخرجيش في الوقت ده لوحدك
ليلى : تمام العنوان ****
فهد : طيب اجهزي ربع ساعه ونكون عندك
ليلى : ماشي يلا سلام
فهد : سلام
وذهب فهد الي ليلي ورن عليها حتي تنزل
ليلي وهي تدق علي شباك السياره : ها عاوزني في ايه
فهد : ممكن تركيب بس ونروح مكان نقعد فيه
ليلي : حاضر وركبت معاه السياره
فهد : تحبي تروحي علي فين
ليلى : اي مكان
فهد : حاضر وأخذها علي مكانه المفضل
ليلي : الله ايه المكان ده هادئ وجميل وفيه نسبه هواء تحفه والمنظر روعه
فهد : دا مكاني المفضل باجي هنا كل ما بكون متضايق
ليلي : ماشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!