روايات

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث الفصل الخامس 5 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث الجزء الخامس

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث البارت الخامس

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث
رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث الحلقة الخامسة

في الجماليه في منزل منير الصمت كان سيد المكان بالكامل
غسان :لاء انا مش بقول علشان تسكتو انا عاوز رد
منير بسخريه :رد علي ايه انت بتقول انا قررت خلاص فا رأينا ملوش قيمه بعدك يا سيادة الرائد انت مش صغبر انت كبير وعارف مصلحتك
غسان بهدوء:طيب يابا انا هقولك علش شوية حجات لو انت لقيت ليهم حل انا هكون ناسم في شقتي الليله
الكل ركز معاه
غسان :1انا شغلي في القاهره بين القاهره والجمالسه ساعة ونص انا هناك طول الوقت ولما بيطلبوني اجباري لازم اروح انشالله 2 بليل وانت عارف نظام شغلي
الكل سكت علشان معاه حق

 

 

غسان :2الشركة هناك انا هتابع شغلي في القسم وسغلي في الشركة وهتكون تحت عيني واروح واجي في اي وقت انا هاجي هنا الخميس الصبح مش هروح غير الجمعه بليل كل اسبوع كدا يعني مش هقطع نفسي عنكم
منير طلطب عليه :اسمع يا غسان انت طول عمرك صحبي مش ابني وانا اللي يهمني رتحتك انت ولو رحتك في بعدك معني كدا رحتنا معاك
غسان باس راسه :لو في يوم اتصلت بيا انشالله الفجر وانا مكنتش عندك مسافه الطريق يبقي ليك الحق في كل حاجه تعملها وبص لامه اللي ساكته احم وانتي ايه رايك يا ست الكل في الكلام دا
نڤين: مش هتيجي ليا كل ما توحشني خلاص بس راحتك اهم من اي حاجه يا حبيبي ربنا يسعدك ويهنيك
غسان باس راسها :ويخليكي ليا كدا
قاسم :يعني ايه هعد لوحدي ولا ايه انا
غسان مال عليه وحضنه :انت هتصيع دا فرصه يا غبي انا رايح اسهر مع غسان ومل يوم تنط القاهره
قاسم بضحك:لاء جامده الصراحه دي المهم خلي بالك علي نفسك وبعدين انا معاك كل يوم فا متقلقش
غسان :هطلع اجيب شوية هدوم كدا وانزل امشي علطول وطلع علي الشقة
****************

 

 

في قوضة غسان اللي في شقة نڤين اسر وعاصي كانو قعدين
عاصي بتفكير :يعني ايه انا كدا مش هعرف اي اخبار عن غزل خالص ولا حتي هشوفها غير كل اسبوع لا لالا مقدرش
اسر :يا جدع طلعها من نفوخك بقي البت دي مصاحبه اصلاً
عاصي :لا لا انا متاكد البت دي مش مصاحبه وبعدين لو مصاحبه انا كنت عرفت وبعدين كمان كل عيال الحاره عرفه ان غزل تخص عاصي الالفي فا متقلقش
اسر :اطمن يعني
عاصي :اسمع اي حد يقرب منها صوره ليه حلوه كدا وانا اخر الاسبوع انزل اروق عليه اشطا
اسر :اشطااا
*******************
في الفيلا عند نور
سكينه شايله فرحه بحب وحبيبه:عشت وشوفت احفادي عوزه ايه اكتر من الفرحه دي
فرحه وهي بتلعب شدة شعر حبيبه وحبيبه صرخت
نور بغيظ شالت حبيبه :في ايه يا استاذه نورهان ما تشيلي بنتك عننا
نورهان اللي نايمه علي بطنها علي السرير وبتاكل سكاكر :بس يا فرحه اختك يا حببتي اضربيها بس براحه شويه
نور :دي تربيه دي الام محتاجه صيانه اصلا عوزه البنت تطلع ايه والنبي
نورهان :دلوقتي انا مش فرحانه قد ما انا فرحانه بنور عيون خالتو وقلبها دي وشالت حبيبها في حضنها وفضلت تبوس فيها
سكينه :المهم انتي عمله ايه مع جوزك واخبارك ايه كدا طمنيني

 

 

نورهان :الحمد الله اهو يوم كويس والتاني ماعصب والتالت هادي وعلي جميع الاحوال
سكينه :ايوا وبتتعاملي ازاي يعني بتقومي تشوفي نظام بيتك وحجات جوزك وكدا
نورهان بتوتر :بقوم بدري قبل فرحه متقوم اعمل فطار وارتب البيت تكون صحيت نفطر وعمر يروح الشغل وانا اعمل الغدا ويرجع ياكل وينام بس كدا
نور بشك :انتي بتقومي قبل فرحه انتي اربي دقني لو دا بيحصل دي حيوان الكسلان بيقول يدور علي اكل ودي لاء
نورهان بغيظ :هو في ايه يا نور هانم وقفه ليا علي الوحده ليه خير شوفي يا سوسو علشان متقوليش انا اللي بشد معاها انا اللي من ساعت ما دخلت وهي بتتريق عليا
سكينه :بس انتي وهي كل وحده فيكم عيالها يتجوزو وانتو نزلين خناق مع بعض يخرابي
نور بعمس لنورهان :والله كدابه انتي بتقومي بدري دا انتي لو مش مجوعه المسكين عمر مبقاش انا نور
نورهان حطت حبيبه علي السرير براحه وطلعت تجري ورا نور
سكينه :بس انتي وهي اسكتو
فرحه بتضحك عليهم وهما بيجرو ومبسوطه
نور وقفت وهي بتنهج ووجع :اااااه بطني
نورهان بخضة سندتها :مالك اسفه والله نسيت انك ولده اصلا
نور بصت ليها بغيظ :اسكتي خااالص يا وحبد القرن انتي

 

 

سكينه بعتاب:شاطره يا نور انتي ونورهان يا فرحت اجوزكم بيكم وحده لسه ولده وبتجري والتانيه بنتها اعقل منها مفيش فيكم غير نسمه
نورهان :ايوا الممحونه دي هي اللي تمشي في الزمن دا لازم تكون رومانسيه علشان تعرف تتصرف بلا قرف
سكينه :قرف لما يقرفك بت اسكتي خالص علشان كلامك بيعصبني
نورهان بستفزاز اخدت السكاكر من علي السرير وراحت اعدت في البلكونه
نور بوجع نامت علي السرير :مش قاااادرة بطني وجعتني
سكينه :علشان تجري حلو وبنتك جعانه لازم تاكل
نور بتعب :خلي نورهان ترضعها علشان مش قادرة اتحرك
سكينه ادت حبيبه لنورهان و نورهان ابدأت ترضعها بحب شديد وابتسامه اموميه حنونه
****************
في الجماليه
غسان واقف تحت في العربيه وعاصي لسه فوق
غسان بعصبيه :عاااااصي اخلص يا حيوان انزل يلا مدا هنوصل الفجر
عاصي وهو نازل من السلالم جري :اسر زي ما اتفقنا بقي
اسر :تمام يلا مع السلامه
نزل عاصي ركب جنب غسان بزعل وغسان مشي
غسان بستغراب :في ايه مالك زعلان ليه يا عاصي بيه
عاصي بزعل وهو باصص لشباك :زعلان علشان هسيب اسر وكمل في سره بس اياك اسر بس هو اللي ميعلقش البت غزل
غسان :احنا مش هنهاجر احنا هنروح اخر الاسبوع وانت وقت ما تحب عايز تروح هوديك يبقي ليه الزعل يا عم عاصي بقي
عاصي :طيب انا عاوز لبن بقري علشان مبعرفش انام غير لما اشرب بحس ان مضايق
غسان ببتسامه :حاضر يا عم عاصي هنجيب لبن
****************

 

 

عند احمد وسلوي
احمد قام من السرير كان بيحاول يبنام بس مقدرش قام ودخل علي الحمام وبعد وقت طلع لبس طقم عبارة عن بنطلون اسود وتيشرت اسود ومسرح شعره طلع لقي سلوي في وشه
سلوي بحزن :احمد
احمد بعدم اهتمام :مش عاوز اتكلم يا سلوي
سلوي بحزن :ليه يا احمد مش عاوز تتكلم معايا
احمد وهو بيلبس الكوتش:علشان كلامي مش هيعجبك ولا هيريحك انا هسيبك لما تهدي وقلع الدبله حطها علي الكوميدينو وتخدي قرارك علي راحتك
سلوي بصت علي الدبله بحسرة وزعل :احمد انت عاوز تطلقني
احمد بحزن :انتي اللي وصلتي الفكره ليا معاملتك ليا عدم اهتمام لحقوقي وطلباتي ليه يا سلوي لييه انا عندي رضاكي بالدنيا وما فيها لما بتضحكي يومي بيكمل وبفرح بس انا عندك عادي مش فرقه جوازه والسلام وانا مش مستحمل الوضع دا من يوم جوزنا وانا بقول هتفهم ان كدا غلط هتتأقلم بس لاء مليت بجد بحد وسابها وطلع برا البيت كله
سلوي الدموع مليه وشها لسنها مربوط مش عرفه تكلم ولا تقول ايه غصب عنها نزلت علي ركبها بحسره :طيب انا بحب غسان بس ليه مش قادره علي فكرة ان احمد يسبني احمد حياتي انا اتخلي عن الدنيا بس عنه لاء ومسكت الدبله بتاعته وباستها هتغير والله هتغير علشانك بس اوعي تفكر تسبني او تتخلي عني يا احمد
احمد فونه رن وهو سايق
احمد :اهدي اهدي انا والله ربع ساعه وهكون في المطار
محمد :انا مش عاوز اتعصب وبحاول اكون هادي فا انجز علشان مش طايق حد خااالص
احمد في سره :انت امتي طايق حد يا محمد امتي
محمد بغضب :احمدددد بتقول ايه علي الصوت شويه
احمد :بقول انا في الطريق اهو يا حبيبي اهدي وانا جي اهو

 

 

محمد قفل في وشه السكه
محمد رائد في المخابرات زميل غسان وقاسم يوم بيوم واصحاب جامد محمد جسمه رياضي جداً بيعشق الجري والسباحه في الوقت الباكر وبيعشق ركوب الخيل متملك جداً بأي حاجه ملكه ديما غاضب ولوحده من غير سبب كان عايش في روما من 9 سنوات وايجه بس يا تري ايه سبب رجوع محمد ؟
بص يا اخ محمد هتنكد علينا ارجع مكان ما انت جي احنا مش نقصين اصلا 😂😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى