روايات

رواية خادمة العشق الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية خادمة العشق الجزء العاشر

رواية خادمة العشق البارت العاشر

رواية خادمة العاشق
رواية خادمة العاشق

رواية خادمة العشق الحلقة العاشرة

في شقه جمال …
كانت تقف ذلك المسكينه بارتباك ورعب من ذلك الذي يقف أمامها ماذا اتي به الآن ماذا يريد والأهم ماذا سيحدث ليقاطعه جمال مناديا من الداخل .
/مين ي أمل .
امل بارتباك شديد/ده ي بابا ده .
ادهم وهو يسير الي الداخل بجديه/ده انا ي عمي ادهم .
جمال بارتباك شديد/ادهم بيه اتفضل.
امير بابتسامه/واضح انك تعرفه ي عمي جمال بس هو ادهم مش غريب ده صاحب عمر ادم وطبيعي يكون ادم عزمه .
ادم بحده وشراسه /انا معزمتش حد ي امير ومعرفش ايه الي جابه .
ادهم وهو يجلس أمامهم بثقه /بصراحه ي امير انا مش جاي من طرف ادم انا من طرف العروسه قريبها من بعيد .
جمال وهو ينظر ل ادم برجاء أن يصمت ليتحدث بارتباك /فعلا ادهم قريبنا من بعيد ويعتبر اخو العروسه وهو كان السبب في النسب الي يشرف ده .

 

 

بدر بابتسامه/ايه ده بجد صدفه جميله ي ادم ادي صداقتكم جات بفائده انك اتعرفت علي امل وحبيتها.
عفت بابتسامه/لا وهي بصراحه عروسه زي القمر .
ادهم بضيق وغيره /فعلا ي بدر شرف كبير اوي ليه أن يتجوز امل علشان كده هو مش هيتجوزها بالساهل .
ادم بعصبية وضيق /ابوها عايش ي ادهم اظن وجودك وتتدخلك ملوش اي قيمه من الأساس .
امير لتخفيف الأجواء /ايه ي عريس مالك أهل العروسه لازم يتشرطوا برضه .
بسمه بابتسامه/صح ي ادم لازم نعززها كده قبل ماتاخدها احنا عارفين ي عم أنها غاليه عندك اوي بس برضه لازم احنا نخليها غاليه اكتر.
امل بوجع وكسره وهي تنظر إليه بكره /لا من ناحيه غاليه فأنا غاليه عنده اوي .
ادم بعصبية شديده وهو يمسك يدها/طب متيجي نتكلم شويه في البلكونه لوحدنا علشان تعرفي انتي غاليه عندي ازي .
امل وهي تسحب يدها بضيق /الي عايز تقوله أقوله هنا .
ادهم بغضب /انت فيه ايه محدش عارف يقف قصادك ولا ايه .
ادم بغضب جحيمي/انت تسكت خالص احسالك لانك عارف جناني كويس اوي .
امير بشك واستغراب /فيه ايه ي ادم مالك عصبي كده ليه .
ادم وهو يحاول أن يهداء /مفيش حاجه ي امير متقلقش وانتي ممكن نتكلم شويه .
امل بخوف علي والدهامن انفعاله /حاضر .
ليسيرون الي البلكونه .
جمال بارتباك /حالا هعملكم شاي منورينا والله .
بدر بابتسامه/بنورك ي عمي جمال تسلم .
بسمه وهي تهمس ل امير /امير الوضع ده مش مطمئن ده مش شكل عروسه ابدا وادم كان مش طبيعي .
امير بهمس /نخرج بس من هنا وهعرف كل حاجه .
بسمه بطيبه /ربنا يستر ويكملهم علي خير .
امير بحده /فيه ايه ي ادهم ايه طريقتك دي مع ادم .
ادهم بضيق /بصراحه ابن عمك ده مبقاش صاحبي ولا ليه بيه اي علاقه ولولا أن عمي جمال موافق مكنتش هوافقك ابدا علي الجوازه دي.
لينظرون امير وبدر إلي بعضهم البعض فمن الواضح أن ذلك القصه معقده ويوجد بها بعد الأركان المفقوده …

 

 

في البلكونه ….
كان كلا منهما ينظر إلي الاخر نظرات ناريه تحمل معاني كثيرا غضبا وكرها وغيره أيضا ….
امل بغضب وتحدي/اسمع بقا انا سكتالك و موافقه علي كل القرف ده علشان خاطر ابويا لكن انا مش طيقه اشوف وشك اصلا .
ادم بعصبية وضيق/ده علي اساس أن انا ميت فيكي وبعدين وطي صوتك احسالك والزفت الي اسمه ادهم ايه الي جابه مين الي عرفه أننا جاين .
امل بغيظ شديد وغضب /ده مش شغلك البيت بيت ابويا وهو الي يقول مين يدخل ومين يمشي .
ادم باستفزاز وسخريه/انا مش فاهم انتي شايفه نفسك علي ايه ده انتي المفروض تبوسي رجلي علشان هستر عليكي بدل الفضيحه الي هطولك انتي وابوكي .
امل بغضب وكره /انت فعلا معندكش دم بعد كل الي عملته فيا ومش مكسوف من نفسك انت فعلا بنادم وقح .
ادم بغيظ وعصبيه /ماشي ي حلوه اعملي حسابك أن فرحنا بعد بكره وساعتها هوريكي الوقح الي بجد وكفايه اوي أن هتجوز واحده زيك .
امل بدموع وكسره/انا بكرهك بكرهك وبتمنا موتك كل دقيقه بس كل الي بعمله ده علشان خاطر ابويا فاهم .
ادم باستفزاز وسخريه/ماشي ي اختي .
في الخارج …
كانوا يجلسون جميعهم بصمت وكلا منهما يحاول فهم ما يحدث ليقاطع ادم الصمت .
ادم بتصميم وثقه /جهزوا نفسكم ي جماعه فرحي انا وامل بعد بكره .
ادهم بعصبية /بالسرعه دي ايه أن شاء الله .
جمال بحده /من فضلك ي ادهم انا ابوها وموجود وسطكم ومش هقبل انكم تبيعوا وتشتروا في بنتي .
امير باحراج من تصرفات ادم ليتحدث بحده/ايه ي ادم الي انت بتقوله ده ليه السرعه دي .
ادم بتنهيده وضيق /من فضلك ي امير ده قراري وانا وامل اتفقنا علي كل حاجه وهي موافقه .
جمال وهو ينظر إلي امل نظرات تفهمها جيدا/ها ي أمل انتي فعلا موافقه .
امل بكسره والم /موافقه ي بابا موافقه .
بسمه بابتسامه لتهدئه الأجواء/للللووووي الف مبروك ي احلا عروسه .
عفت بابتسامه /الف مبروك ي أمل .
أمل بحزن عميق/الله يبارك فيكم .
بدر بابتسامه/خلاص ي ادم اعمل حسابي انا وعفت معاك .
عفت بخجل /ايه ي بدر بالسرعه دي .
بدر بغمزه وخبث/طبعا ي روحي هو فيه احلا من السرعه في الحلال .

 

 

ادم بثقه وقوه/خلاص اتفقنا بكره إن شاء الله هنزل نشتري الفستان والشبكه وكل حاجه هتكون جاهزه في الميعاد .
امير بتعلثم وضيق /تمام نستاذن احنا بقا .
ادم بحده ل ادهم /سعادتك أن شاء الله جاي معانا ولا ناوي تبات هنا .
ادهم بغيظ وضيق/ده ميخصكش هقعد شويه فيه عندك مانع .
ادم بتوعد وحده/ابدا براحتك بس خليك فاكر انك عديت معايا كل الخطوط الحمراء سلام .
ادهم بعصبية وغيره /ممكن اعرف انتي ايه الي خلاكي توافقي علي موضوع بعد بكره ده.
امل بدموع وانهيار /لاني عايزه اخلص ي حضره الظابط عايزه الشهر ده يفوت واخلص من الكابوس الي عايشه فيه كل دقيقه هتعدي عليا وانا مرات ادم نصار هتكون عامله زي السكينه الي بتتدخل جوه قلبي عايزه اخلص منها انا كده كده خلاص انتهيت فدلوقتي او بعدين مش هتفرق ارحموني بقا ارحموني .
لتسرع امل الي الداخل بدموع والم ليتضغط ادهم علي يده بغضب .
/ماشي ي ادم امل هتكون ليا مهما كلفني الأمر ……
في المخزن الذي تحتجز به ملك .
كانت تنكمش بخوف ورعب من الحشرات التي تملأ المكان كانت تتضغط علي أسنانها بغضب وتوعد شديد .
/ماشي ي امير انت و بسمه قسما بالله لكون سبب وجعكم وقهرتكم مبقاش انا ملك .
ليقاطعها قاسم وهو يحمل بيده الطعام .
/امسكي الاكل .
ملك بشراسه وغضب /مش عايزه اطفح قولي هتخرجوني امتا .
قاسم بجديه /لما تيجي الأوامر هتبقي تخرجي .
ملك بغضب وغيظ/بس انا عايزه أخرج انا تعبت من هنا ومش قادره .
قاسم وهو يهم للخارج /بكره هتخرجي بس علي الله تكون اتعلمتي لأن الي حصل ده ولا حاجه من الي ممكن يحصل بعد كده .
ملك بخبث وهي تقترب منه /وملك حبيتك برضه تهون عليك ي قاسم .
قاسم وهو ينظر إلي عيناها بحنان/انا عملت علشانك كتير اوي ي ملك بس انتي كنتي دايما تكسري قلبي وتبوصي لفوق طول عمرك عايزه تتجوزي السيد مش الي بيشتغل عنده تفتكري سهل عليا اني حبسك بايدي دلوقتي .
ملك بخبث ومكر /بس انا خلاص اتعلمت ومش عايزه السيد وعايزه الي بيشتغل عنده وهبقا ليك لوحدك ونبدأ حياتنا مع بعض .
قاسم بعشق وهيام /بجد ي ملك بجد .
ملك بخبث /طبعا ي حبيبي بجد بس خرج ملك حبيبتك من هنا .
قاسم بوجع /اه علشان كده انتي فكراني عيل صغير هصدق الي انتي بتقوليه انا دائما يقف معاكي الآخر ودائما بخسر ي ملك انتي تستاهلي الي انتي فيه سلام .
ملك وهي ترمي الاكل أرضا بغضب/حتي انت ي قاسم يالي كنت دايما ليا زي الدلدول وبتتمنا رضايا طيب انا هدمركم كلكم .
في الخارج ….
كان يقف عامر وهو يراقب قاسم حتي ذهب ليسرع هو الي المخزن .

 

 

ملك بخبث ومكر ودموع مزيفه /عامر بيه اكيد حضرتك جاي تخرجني شوفت شوفت الي حصلي ي عامر بيه شوفت امير عمل فيا ايه هو احنا علشان غلابه يحصل فينا كده .
عامر بجديه /معلش ي ملك يلا بسرعه الست هانم عيزاكي .
ملك بخبث ومكر وهي تتصنع البراءه /تحت امركم ي عامر بيه .
في فيلا الدميري …..
في غرفه امير …
كانت تجلس بسمه في احضان امير بابتسامه وسعاده .
/روح قلب بسمه سرحان في ايه .
امير وهو يقبلها بشرود /ابدا ي نور عيني في جواز بدر وادم الي جيه بسرعه ده .
بسمه بابتسامه /ربنا يسعدهم يارب عصافير عشق ادخلوا في دنيا العشق زينا .
امير وهو يحتضنها بعشق /مفيش حد ابدا ممكن يبقا زينا ولا زي حبنا ابدا ي روحي .
بسمه بعشق /ياه ي امير انت احن راجل في الدنيا كلها .
امير وهو يقبلها بعشق /وانتي اجمل بنت في الدنيا دي كلها وهتبقي بعد بكره احلا عروسه فيهم .
بسمه بصدمه /ايه انا ازي .
امير بعشق /روح قلبي انتي ناسيه اني معملتلكيش فرح قررت نعمل فرح معاهم ونقضي اسبوع عسل معاهم كمان .
بسمه بدموع الفرح/بجد ي امير ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
امير بحزن شديد /بجد ي بسمه مبسوطه مش هتزعلي لما تشوفي عفت وامل واقفين وبيرقصوا مع إجوازهم وانتي جوزك …..
توقف فمه عن الحديث فقد اسكتته بذلك القبله الذي كانت اجابه عن كل ماتفوه به من حديث سي لتبتعد عنه لليلتقطوا أنفسهم لينظر إليه بهيام وهمس .

 

 

/ممكن اعرف ايه الي عملتيه دلوقتي ده .
بسمه بعشق وهي تنظر إلي عيناه /ده هيكون ردي علي مره تشكك في حبي ليك أو كلامك ميعجبنيش فاهم .
امير بغمزه وخبث /ده علي كده بقا هفضل اقول كلامي ميعجبكيش علشان ادوق الشفايف الحلوه دي .
بسمه بخجل وعشق /انا كل ملك ايديك ورهن اشارتك ي روحي .
امير وهو يحتضنها بعشق /بحبك ي بسمه بحبك .
كان يشعر واخيرا ولو لوقت بسيط بالراحه فهو يخشا كثيرا من القادم ومن افتراقهم …..
في غرفه فريال ……
كانت تجلس فريال بغضب شديد وهي تمسك بيدها الهاتف لتعلم من جميع المواقع زواج احفاد الدميري بعد ما اشهر ادم زواجه هو وبدر علي جميع المواقع الهامه فقد علمت بأن ذلك الحدث سيكون مراقب من جميع الشخصيات العامه لتقاطعها ملك.
ملك بخبث ومكر وهي تتدعي البراءه /اؤمري ي فريال هانم .
فريال بجديه وشر /اسمعيني كويس ي ملك انا عارفه كويس الي بيدور في دماغك وفاهمه الي انت بتفكري فيه علشان كده صممت تكوني انتي عيني ودراعي في الفيلا دي انت بحسك شبهي وهتنفذي معايا الي انا عايزه الحربايه الي اسمها بسمه كنت اتمنا انتي تكوني مكانها لكن للاسف بشويه السهوكه بتاعتها قدرت تلعب علي حفيدي والست عفت كمان .
ملك بانتباه /عفت صاحبه بسمه هي موجوده هنا كمان ي هانم .
فريال بغيظ شديد/ايوه موجوده هنا مش بس كده ده بدر حفيدي كمان هيتجوزها .
ملك بصدمه وغيظ شديد/ي عني امير بيه اتجوز بسمه وبدر بيه هيتجوز عفت .
فريال بغضب شديد /للاسف ايوه شويه جرابيع قدروا يوقعوا احفادي المشكله دلوقتي اني مش هقدر اعمل اي حاجه قبل الفرح لانه خلاص بعد بكره وهيبقا متراقب من كل الناس والشخصيات المهمه وانا ليمكن اسمح بأن اسم عائله الدميري يتهز باي حاجه فهستنا ل بعد الفرح علشان تنتضم لينا كمان الحساله التانيه الي هتتجوز ادم علشان كلهم يبقوا تحت عنيا واعرف اخلص منهم .
ملك بخبث وحقد /متقلقيش ي فريال هانم انتي جيتي للمكان الصح بالنسبه ل بسمه وعفت فهم بالنسبه الي كتاب مفتوح عندي الي يخلي احفادك يرموهم بره حياتهم في لحظه ده غيري انتقامي من بسمه لأنها سرقت مني امير .
فريال بشر ونظرات خبيثه /برافوا عليكي ي ملك كده دماغنا واحده انتي هتعيشي هنا علي انك مساعدتي وطبعا عنيا الي بشوف بيها فاهمه .
ملك بحقد وشر /طبعا ي فريال هانم فهمت قصدك واحنا مصلحتنا واحده .
فريال بخبث وشر/برافوا عليكي ي ملك …
في ايطاليا ……..

 

 

في فيلا تشبه القصر ….
كانت تجلس هند بدموع والم وهي تقرأ ذلك الخبر بزواج ابنها الوحيد وابن اختها كانت تبكي بدموع تكفي العالم ليقترب منها وهو يختتضنها من الخلف ليتحدث بحب وحزن لأجلها .
/كنت عارف اني هرجع الاقيكي كده بعد ماقريت الخبر .
هند بدموع ووجع /شوفت شوفت عاد ي شكري السنين عدت وادم ابني ادم كبر وهيتجوز ومش هو بس هو وامير وبدر كمان ياه ي شكري قلبي وجعني وهيموتني منك لله ي فريال منك لله .
شكري وهو يحتضنها بحنان /ياما قولتلك ي هند نرجع انتي الي كنتي دايما خايفه .
هند بدموع وانهيار /ايوه كنت لازما اخاف ي شكري الي عملته فريال انا واختي كان لازما يخليني اخاف بس مش عليا علي ابني ابني الي سبته وهو عمره خمس سنين ومش بس ادم امير وبدر كمان خوفت عليهم خوفت عليهم من الحربايه تتدمرهم بعد موت نصار محدش بقا بيقدر يقف قصادها سابت اختي لحد مامتت من غير علاج وانا دبرتلي قضيه زنا علشان تخلص مني وتاخد مني ابني وكل ده علشان ايه علشان فقراء ي شكري مكنتش ساعتها قادره اقف قصادها ولا قادره انسا شكل ادم وامير وبدر والبوليس بياخدني والكلام السم الي كانت هي بتزرعوا فيهم تفتكر لو كنت رجعت كنت هقدر انقذ حاجه العيال كانوا صغيرين جوي ساعتها تفتكر لو كنت روحت وحاولت اشرحلهم حاجه كانوا هيصدقوني مش بعيد كانت دبرتلي مصيبه تانيه علشان تخلص مني تفتكر كان سهل عليا اسيب ابني وولادي اختي الي رحاب وصتني عليهم وهي بتموت الوليه دي دبحتني بسكينه تلمه كفايه ابن ابني عاش السنين دي كلها وهو فأكر أنه أمه زانيه .
شكري وهو يحتضنها بحنان /اهدي ي روحي اهدي خلاص ي هند الي انتي بتحكيه ده كله خلاص انتهاء ده وقتك انتي ي حبيبتي ترجعي تاخدي حقك وتاخدي ابنك وتاخديه هو وولاد اختك في حضنك الي عرفته عن البنات الي هيتجوزهم أنهم فقراء اوي اكيد فريال مش هتسيبهم لازم ترجعي ي هند وتنقذيهم قبل مافريال تتدمر حياتهم .
هند بقوه وهي تمسح دموعها بثقه /عندك حق ي شكري لازما ارجع لازما ارجع ل ابني وولاد اختي لازما احميهم هما وعرايسهم قبل مايحصل فيهم الي حصلي انا واختي وانتقم من الحربايه الي اسمها فريال واخد حقي وحق اختي وحق كل السنين الي راحت من عمري بعيد عن ابني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!