روايات

رواية خادمه الوحوش الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سارة محمد

رواية خادمه الوحوش الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سارة محمد

رواية خادمه الوحوش الجزء السابع والعشرون

رواية خادمه الوحوش البارت السابع والعشرون

رواية خادمه الوحوش
رواية خادمه الوحوش

رواية خادمه الوحوش الحلقة السابعة والعشرون

رعد بابتسامه :مش عارف امته و ازاي بس اللي عارفه إن حبي ليكي ملوش نهايه ولا له حد ليلي تسمحيلي اكون شريكك وونسك تسمحيلي اكون ضهرك وسندك في الدنيا دي ليلي تقبلي تتجوزيني

قالي جملته ثم اخرج من جيبه علبه جميله بها خاتم وقدمه لها قائلا تقبلي تتجوزيني يا ليلي

ليلي بدموع وابتسامه جميله أوامت له

ثم البسها الخاتم

فجاه ظهر جاسر وادهم وفارس

ادهم: لولولولولولولولوى وربنا ما مصدق دا الدمعه كانت هتفر من عيني

الجميع :ههههههههههههه

 

 

فارس: ههههههه واخيرا نطقت طلعت عيننا يا راجل

جاسر :هااا الفرح امته بقي

ليلي :لا لازم اخد راي الحج والحجه الاول

نظر لها الجميع باستغراب

الجميع :نعم يا اختي

رعد :مين الحج والحجه معلش

ليلي: بابا وماما

رعد: نعم يا اختي ودا هنعملها ازاي بقي

ليلي: هقولك

 

في اليوم التالي

في المقابر

ليلي :بابا ماما وحشتوني اوي انا النهارده مش جايه لوحدي معايا ضيف عايز يتعرف عليكم

بابا دا رعد حكيتلك عنه قبل كده بابا رعد طلب ايدي وانا بصراحه يا حج موافقه هو قالي إنه بيحبني وانا كمان يا حج بحبه اوي اه والله يا حج انا متاكده اني لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي حد يحبني ولا يخاف عليا قده يا بابا

كل هذا ورعد يتابعها بابتسامه ثم جلس بجانبها قائلا

رعد :عمي بوعدك اني احمي ليلي واحبها واحافظ عليها

بنتك غيرتني اوي يا عمي هي احلي حاجه حصلت في حياتي هي روحي وحياتي بتمني انا اكمل معها عمرى كله

 

بعد مرور ايام

في القصر

ادهم بابتسامه :انا عزمت كل الموظفات اللي في الشركه

ليلي :ومين قالك تعزمهم

ادهم :جري ايه يا لولو فرح المدير لازم يكونوا حاضرين اومال

ليلي: لا والله فرح المدير اه ايه رايك بقي لو شوفت واحده منهم هنا هنفخك فاهم

ادهم :احم احم فاهم فاهم

فارس وجاسر: ههههههههه ليلي تربيه وإصلاح هو دا الإصلاح

رعد :قولتي هتعزمي مين يا ليلي

ليلي :سندس و اصحابي من الكليه

رعد: تمام

 

 

ادهم: ليلي ليلي اصحابك دول فيهم بنات

ليلي: كلهم بنات

ادهم بابتسامه :ربنا يخليكي لينا يا لولو

رعد :قولي العناوين وانا هبعتلهم عربيات تجبيهم لحد هنا

ليلي: حاضر

 

في اليوم التالي

في القصر الباب يدق باستمرار

يفتح فارس الباب

فارس: ايه في ايه اهدي شويه

وقفت اميره متحنه قائله: انت حقيقه صح

فارس وهو يرفع احد حاجبيه: مجنونه دي ولا ايه

فارس: انتي مين

اميره :هااا انا انا مش فاكره

اتت فاطمه قائله بصراخ: بت يا اميره كده تسيبنا يا جزمه روحتي فين يا بت

فاطمه: انتي هنا انا وهند بندور عليكي لاحظت فاطمه وجود فارس

فاطمه :لو سمحت هي ليلي موجوده

 

 

فارس :ههه ايوا انتو اصحاب ليلي مش كده

فاطمه :ايوا احنا هي فين

فارس :هي جوه مستنياكم اتفضلوا

فاطمه: لحظه البت هند راحت فين

لحظه وظهرت هند قائله: ايوا يا بطه انا جيت اهو معيش اتاخيت ( ايوا يا بطه انا جيت اهو معلش اتاخرت )

فارس بابتسامه: اتفضلوا اتفضلوا

دخلوا الثلاثه

نظروا للقصر بانبهار

 

 

هند: اييه دا كيه بيت حيو اوي اوي ( الله دا كله بيت حلو اوى )

اميره وهي تنظر لفارس: اه حلو اوي يا بت هند

فارس: افندم

اميره :ابدا مفيش هي ليلي فين

فارس :ثواني هنادي عليها

ثم تختفي من امامهم

اميره بابتسامه: حلو اوى

فاطمه بغضب :اميره احترمي نفسك احسن اجيبك من شعرك وامسح بيكي بلاط القصر دا بلاطه بلاطه فاهمه اميره: خلاص خلاص سكت

فاطمه: بت يا هند اقعدي يا بت متلعبيش في حاجه

 

 

هند بفرحه :اييه حيوه اوي ايفاظه دي شوفي يا بطه

( الله حلوه اوى الفاظه دى شوفي يا بطه )

ولسه مكملتش الكلمه وقعت الفاظه وبقت مين حته

فاطمه :يا اختااااااي انا جايبه معايا اطفال اعمل ايه فيكي دلوقتي اعمل ايه

هند وهي علي وشك البكاء: واييه ما قصدي وقعت غصب عني يا بطه

في هذه اللحظه اتت ليلي هي وفارس

ليلي بفرحه :وحشتوني اوى اتاخرتوا ليه

هند وهي تجرى ناحيه ليلي قائله بفرحه: يويو وحشتني اوي اوي

ليلي بضحك وهي تحتضنها: وانتي اكتر يا هند

 

 

بطه اميره وحشتوني اوي اوى

بطه: اه عشان كده كنتي بتسألي عننا مش كده

ليلي :حقك عليا يا حبيبتي

اميره: اميره بت يا اميره

اميره فقط تنظر لفارس

فارس: احم احم طيب ليلي انا هروح اشوف الشباب عن اذنكم

ثم ذهب فارس

فاطمه بغضب :سيبني يا ليلي سيبني علي البت دى

هند :انتو مش هتبطيوا خناق بقي فضحوتنا

 

 

ليلي :بس بس تعالوا تعالوا

ثم ذهبوا باتجاه غرفه ليلي

في مكتب رعد

ادهم موجه كلامه لفارس: مين اللي جه

فارس: هههه اصحاب ليلي بس ايه مشكله

ادهم :حلوين صح

فارس: اااه حلوين ودمهم خفيف اوى كمان

 

علي طاوله الغداء

ليلي بابتسامه :اقدم لكم يا جماعه فاطمه واميره وهند صحابي وعشره عمر

ليلي: دول بقي اخواتي جاسر وفارس وادهم

ادهم وهو يشاور لفاطمه ويبتسم قائلا: هااااي

فاطمه وهي تنظر له وهي ترفع أحد حاجبيها قائله :اهلا

ليلي :ودا بقي زوجي المستقبلي رعد

رعد بابتسامه :اهلا نورتونا

فاطمه وهند واميره :دا نورك

 

 

هند: هو انتو اخوات يا يعد

رعد :هه ولاد عم

هند: ااااه وعايشين في البيت دا كيه يوحدكم

رعد بابتسامه :ايوا

هند: يويو ينفع اقعد في الجنينه شويه

ليلي بابتسامه :اتفضلي

هند :عن اذنكم

 

 

ثم خرجت

بعد مرور بعض الوقت

في الجنينه

حيث تجلس هند

جاسر: احم احم ممكن اقعد هنا شويه

هند: اتفضي

جاسر :ههه شكرا

جاسر :انتي وليلي أصحاب من زمان

هند :ااااه من زمان اوي يويو زي اختي تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمه الوحوش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!