روايات

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الجزء الثاني

رواية صعيدية أوقعتني في حبها البارت الثاني

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الحلقة الثانية

قبل م نبتدي قصتنا منسناش نصلي على النبي عليه افضل الصلاة والسلام ♥
افكركم بالبارت الى فات
وقفنا لحد لما حور نزلت وحضنت حازم
حور ببكاء: حازم انتا جيت امتي وفين خالتوا وحشتني اوي مجتش معاك لي
حازم بمرح: اهدي شويه مسورة وانفتحت
اولا ماما تعبانه شويه هياكمان كان نفسها تشوفك بس تعبتك شويه والمرة الجاية هتيجي معايا
جه صوت من وراهم ودا كان صوت مامت حور
سميحه مين دا يا حور
حور لسه هتتكلم قاطعها حازم دا انا يا خالتي
سميحه بهدشه: حازم انتا جيت امتي
حازم حضنها بحب: انا جيت من شويه
تعلا يحبيبي حمد على السلامه
كل. دا كان تحت انظار الكل. ومنهم ماهر. الى كان قاعد غضب الدنيا كلها مش هيكفيه بس حاول يمثل البرود
حازم قعد معاهم وخلصوا فطار
ف البراندا كانوا قاعدين بيتكلموا
سليمان بجدية بص يا حازم انا خليتك تيجي عشان تحضر كتب كتاب حور على ماهر ابن عمها لان انا تعبان وهسافر وهعد هناك 3 شهور وانا مش هطمن عليها غير مع ماهر هو الى هيصونها ويحافظ عليها
ماهر بصوت عالي نسبيا ونسي الى موجودين
انا مش موافق يجدي انا بحب واحده بنت شريكي ف الشركه وناوي اتقدملها
شوفلك حد غيري تدبسه فيها
الجد قام وضرب عكازه ف الارض وقال بصوت عالي
ممزوج بغضب وحده: انتا شكلك نسيت نفسك ولا اي وبعدين حور دي زينة البنات والف مين يتمناها وهتتجوزها غصب عنك او برضاك
كل ده كان تحت انظار حور الى واقفه تعيط على حالتها حست نفسها رخيصة اوي الدرجه دي بقت سلعه بس رغم كدا اتكلمت بقسوة متعرفش جابتها منين في الوقت المناسب
حور بزعيق: اوعاك تكون فاكر اني هموت عليك عاد انا وافقت بس علشان خاطر جدي اما انت متعنليش في شئ
ماهر بزعيق: لا والهي انا الى هموت عليكي اوي
وفضلوا يتخانقوا ونسيوا ان في ناس قاعده
الجد بزعيق باس، انتوا الاتنين مش عاملين احترام ليا وانا واقف كتب كتابك على حور بعد المغرب
وعدا الوقت وفاقت على جملة المأذون وهو بيقول
جملته المعتاده « بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعلى خير »
حور فنفسها انتا دلوقتي اسمك اتكتب على اسمي ووعد مني مش هخلي قوة على الارض تفرقه ابدا
ماهر سمع كلامها لانه كان قاعد جنبها بس مهتمش لانه مقتنع انه مش هيحب غير سوزان الى مهما عملت هيا برده بتحبه
فاق على صوت موبايله وكانت سها قام ورد عليها
وبعد مارد عليها راح لجده
وقال بجديه: جدي معلش انا مضطر امشي دلوقتي لاني عندي شغل الصبح مهم ولو فضلت هنا هتاخر الصبح ولو حور عايزة تيجي معايا تمام مش عايزة تقدر تيجي مع والدي والدتي بكره
الجد بحزم: الرأي راي حور ياولدي الى هيا رايداه
ماهر اتعصب جدا بس مبينش لانه مش حابب يتكلم معاها ومش طايقاها لان ضميره بيقولوا لو اتكلمت معاها يبقي انتا بتخون سوزان
ماهر بطاعه: حاضر يجدي
راح لحور االى كانت واقفه مع امه وابوه وقال ليها بجديه: بصي ياحور انا مضطر امشي دلوقتي لاني عندي شغل الصبح مهم ولو حابه تيجي معايا تمام مش حابه ممكن تيجي مع اهلي الصبح
حور. فنفسها: اكيد رايح علشان يقابل السنيورة الى بيحبها زي ما بيقول
حور بتسرع لا يا واد عمي انا هروح معاك مينفعش اسيبك لوحدك
ماهر ف نفسه: تسبيني لوحدي متسبيني هو انا اتشتكلك انسانه جاهله فاق من سرحانه على صوت حور يلا ياواد عمي هتتاخر علي الشغل
جهزت شطنتها واخدت الاب توب بتاعها علشان تتابع شغلها
ملحوظة
༺ حور مش جاهله زي ما ماهر كان بيقول حور دارسه مجال ادارة اعمال وفي فرع في شركه جدها مكتوب باسمها وهيا بتابع من بعيد علشان جدها منعها تكمل تعليم والى خلاها تكمل هنعرفه بعدين ༻
ماهر اخد منها الشنط وحطها ف العربية وطبعا حور مرضيتش تروح الا. ما تاخد ناريمان معاها وناريمان واقفت لانها حبت حور جدا وحبت انها تربي اخوها كمان
وبعد 3 سعات كانوا وصلوا القاهرة وحور كانت نامت
ماهر بهدوء: حور اصحى يا حور
حور بنوم: حرام عليكي يا داداه سبيني انام شوية
ماهر بهدوء: داداه مين انا ماهر قومي يلا وصلنا
حور بخضة: اي مين انا فين
ماهر بضحك: قومي يمجنونه وصلنا
قامت حور ودخلت القصر وهيا متنحه ف جماله
فاقت على صوت ماهر وهو بيقول اي عجبك
حور بجدية: اه مش بطال
ماهر: امم تمام بصي بقا غيري وتعالي اقولك كلمتين علشان نبقي عارفين احنا هنعيش ازاي
حور: تمام

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى