روايات

رواية لا عناد في الحب الفصل الرابع 4 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الفصل الرابع 4 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الجزء الرابع

رواية لا عناد في الحب البارت الرابع

رواية لا عناد في الحب الحلقة الرابعة

عدي: ايجته مكالمة من شخص مجهول و قالوا انو جمع كل المعلومات اللي كان عاوزها و بعتهاله علي الشركه…….
عدي: أول ما وصل الشركه …. تسنيم يا تسنيم…..
تسنيم السكرتيره:تحت أمرك يا حضرة المدير….
عدي:وصل ملفّات النهرده علي الشركه هاتيهم بسرعه…
تسنيم:حاضر….و بعد دقائق تسنيم السكرتيره جابت الملفات …و عدي اخد ملف من الملفات و فتحه و فضل يقرأ فيه وهو بيبتسم..بقا كده يا فريد المنصور…هههه..انت تخدعني و كمان يطلع عندك ماضي يشرف. وأكمل ضحك……
عدي:تسنيم الغي كل أجتماعات أنهرده…
تسنيم:تحت ا مرك لكن فيه اجتماع مهم جدآ أنهرده مع الشركه الاجنبيه( AS ) و شريف بيه موصي عليه..
عدي:(AS) دي شركة أيهم سليمان…؟؟!
تسنيم:أيوه هو و مقدم عرض مغري للشركة و شريف بيه ممكن يوافق…
عدي:و المعاد أمتا..؟؟
تسنيم:بعد ساعتين من دلوقتي..
عدي:طب روحي أنتي و جهزي قاعة الاجتماع..
تسنيم:حاضر…بعد أذنك..
عدي:في الفون…عاوزك تعرفلي كل عن شركة(AS) و مديرها أيهم سليمان..
زياد:OK من عيوني…أنما قولي ايه كل المعلومات اللي عايز تعرفها مره واحده دي….؟؟
عدي:ملكش تدخل يا حشري…
زياد:ماشي..ونعم الصحاب..
(عا فكره زياد صاحب عدي جدا من أيام الكلية و يعتبر دراعه اليمين في الشغل…ونسيت أقولكم 😊 زياد يبقي خطيب تسنيم و بيحبوا بعض أوي..)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الاجتماع…
عدي:دخل قاعة الاجتماعات و جلس علي كرسي المدير المتحكم في الاجتماع….و بعد دقائق..دخل أيهم سليمان..وما هو الا شاب وسيم لديه بشره بيضاء وشعر بني و عيون رصاصي و جسم رياضي و هو في مثل سن عدي…وبدأ الاجتماع…
أيهم:اظن انك قراءة العقد بتاع الديل…
عدي:اكيد…بس في حاجه مش فاهمها…ليه شركه أجنبية زي شركتك جايه تستثمر في شركه عربيه..؟؟
أيهم: ببساطة لان مجموعة شركات الدمنهوري أشهر شركات الشرق الاوسط وعن ثقه ولا إيه…؟
عدي: في نفسه (أكيد في سر في الموضوع)…… وليه مجربتش الفرع اللي في فرنسا اسهلك؟؟
أيهم: بتوتر.. متنساش برضو اني أصلي عربي فا جيت أفيد بلدي….
عدي: بشك ok هندرس مشروع الاستثمار و بعدين نتفق…
أيهم:…………. وانتهي الاجتماع…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر***
ساره:في المطبخ مع داده سعاد…
سعاد:يا بنتي ده شغلي انا..ومش مقامك…
ساره:علي فكره أنا بعرف أطبخ كويس أوي…وبعدين أيه مش مقامك دي احنا مش قولنا أن انا زي بنتك…
سعاد:بإبتسامة و احلي من بنتي لو كان ليا…
ساره:أنا أسفه….
سعاد:ولا يهمك يا بنتي…واخدتها في حضنها…
عدي:دخل القصر..واخد شاور و غير ملابسه و نزل على السفره…
شريف: عدي.. اومال فين حسام؟.
عدي: حسام أتصل عليا و قال أنو هيتاخر شويه لانه عنده مهمه صعبه… ولم يكمل وساره تدخل و تحمل الطعام وترتدي مريال المطبخ…
ساره بإبتسامة:أحلى أكله في العالم لاحلي بابا شريف في الكون…
شريف:😂😂 يا بكاشه…انتي بتعرفي تتطبخي..؟
ساره:بعيدآ عن بكاشه دي فا أنا وبلا فخر الشيف ساره..😂
شريف:و كمان شيف لا ده انا محظوظ بقا.
عدي:بغضب حاول أخفاوه..جري إيه يا كينج دي مراتي…
شريف:😂😂😂….دي بنتي يلاااا
عدي:بس برضو…مراتي ولا ايه…
شريف:طب ..كُل.گل…….واو يا ساره الاكل جميل..
ساره:شكراً يا بابا…و تنظر…لي..هدي:وكانها تقول له ما رأيك…
يأكل:عدي و يتذكر طعم طبخ و الدته..ويأكل طبقه كله…
ساره:أبتسمت و عرفت ان الاكل عجب عدي..
شريف:بس ايه الشطاره دي يا ساره بتعرفي تتطبخي و تعملي قهوه و ترتبي ورد و رياضيّة…ولم يكمل
عدي:و بتعرف تلعب ملاكمه و تويكاندوا..
ساره:بتواضع لا دي حاجات بسيطه هوايات يعني..وانهوا العشاء و ذهب كل واحد الي غرفته….
عند ساره:..تتجه الا غرفتها و تفتح الباب وتدخل..ويدخل عدي خلفها….
ساره:في أي…جاي اوضتي تعمل ايه؟؟..مظنش نسيت ورقك تاني…؟!
عدي:لا جاي اوضتي….
ساره:طب اروح أشوف أوضه تانيه…ولسه بتمشي وينده عدي.:.ساره… ولا كان مفروض تبقي لارا..
ساره:لفت بصدمه بتقول ايه؟
عدي:بقول كان مفروض تبقي لارا…فكراني مش هعرف خدعت أبوكي..وان ليكي أخت تانيه من أبوكي و هي اللي معترف بيها كا بنته و انتي لا تحبي أقولك كمان…
ساره:بخوف..إنت عرفت كل ده أزاي…
عدي:أنا عدي الدمنهوري..ولا نسيتي…..ويا سلام لم الكينج يعرف هيلغي الصفقه اللي علشانها أتجوزنا..و شركات أبوكي هتفلس..
ساره:بتفكير لو الصفقه التغت بابا هيلومني أنا و مش هيرجعلي ماما زي ما وعدني….
ساره:ميهمنيش و معرفش أنت بتتكلم عن ايه…
عدي:بجد..طب أروح أقول لي بابا كل اللي عرفته و هو….
لم يكمل…ساره:أنت عاوز ايه؟…وبتعمل كل ده ليه؟
عدي:مش عاوز حاجه غير كل اللي أقولك عليه تنفذيه….
ساره:باستسلام ماشي….. علشان خاطر ماما أعمل أي حاجه…
عدي:بحيث كده جناحي هيرجع زي الاول أوضه وحده مش أوضتين…
ساره:بس…كده أنا هقعد فين..؟!
عدي:معايا…إنا مش جوزك ولا أيه..!!!
ساره:بس……
عدي:راح نام علي السرير…تعالي…ولا مش هتنامي..راحت ساره نامت علي السرير بس بعيده عنه…قرب عدي عليها و اخدها في حضنه ونام…
ساره:أنت بتعمل أيه..؟…أبعد وبتزقه بس هو حاضنها جامد..معرفتش تبعده فا نامت بين أحضانه….أبتسم عدي:علي شكلها اللطيف وهي نائمه ثم نام…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح***
تفتح ساره:عينها بتلاقي عدي..بتحاول تقوم لكن مبتعرفش..بتفضل نايمه وتبص ل عدي وهو نايم ولاول مره بتلاحظ أنو واسيم و بتحط أيدها بالراحة علي وشه تتامل ملامحه الجميله وبتداعب شعره برقه وتبتسم و فجاه يصحي عدي…
عدي:عارف أني حلو بس مش للدرجادي…
ساره:بكسوف ووشها ضرب الوأن…..أ..أسففه…
عدي:😂عادي دا أنا جوزك..وبيقرب منها ويحاول يبوسها…
بتستجمع ساره:شجاعته و بكل قوتها بتديه بوكس في بطنه….وبسيبها…بتقوم ساره بسرعه و تدخل الحمام…وتغير ملابسها بملابس رياضه…علشان تنزل تجري….بتلاقي عدي قدامها و لابس لبس رياضه هو كمان….بتخرج…وفجاه بينده عليها…
عدي:ساره…مفيش رياضه بره تاني….
ساره:نعم….؟؟؟!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية لا عناد في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى