روايات

رواية خطيب أختي الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية خطيب أختي الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية خطيب أختي الجزء الثاني

رواية خطيب أختي البارت الثاني

رواية خطيب أختي
رواية خطيب أختي

رواية خطيب أختي الحلقة الثانية

ديدا. مش هتحضر المحاضره
عز ابتسم بخبث وهو واقف مديها ضهره. لا مش هحضر
ديدا. متبقاش تطلبها مني لو مش هتحضر
عز. خالص هحضر
ديدا. اتنيل اقعد
عز. لسانك عايز قط”عه
ديدا . اسكت ياخي وبعدين نتاخدش عليا اسمي دليله مش ديدا
عز. تاب ديدا ديدا ديدا
ديدا بحده. عز اسكت
عز. حاضره
بعد المحاضره
عز. ايه رايك اعزمك على الغدا
ديدا. لا شكر مش فاضيه سلام
عز. استنى بس كنت عايزك تشرحيلي محاضره دكتور عصام اللي فاتت
ديدا. دلوقتي مش فاضيه
عز. ايه رايك نتقابل اول ما تفضي
ديدا. اوكي هابقي كلمك سلام
عز. مع السلامه
……………………….

 

 

 

في قسم البوليس
ديدا. عايزه ادخل للرائد احمد لو سمحت
عسكري. مين حضرتك
ديدا. قوله دليله عثمان
عسكري. ثواني
بعد شويه
العسكري. اتفضلي يا انسه
ديدا. ابو حميد
أحمد. ازايك يا اوزعه
ديدا. متقولش اوزعه عايزاك في خدمه
أحمد. كنت شاكك
ديدا. مش انت خطيب اختي وابن عمي انا بقى عايزه استغلك
أحمد. اومري يا قمر
ديدا. كل دا عشان كارما إنما لو عشاني هتطردني المهم في صوره انتشرت في الجامعه ليا وانا ببو”س زين عايزه أعرف الصوره دي انتشرت من اي فون ومين اللي نشرها
أحمد. هو في ايه؟ حد ضايقك
ديدا. لا ابدا بس عايزه أعرف عندي فضول اعرف الشخص دا
أحمد. تمام يومين وانا هعرفلك مين هو. هو زين لسه مجاش من المؤتمر بتاع الجامعه
ديدا. لا يا كبير لسه
أحمد بابتسامه واسعه. هي كارمه مبسالش عليا ولا اختك دي متبريه مني
ديدا. لا لا لا
أحمد. في ايه
ديدا. وحياتك بلاش محن انا بتعب منه على العموم هي ممحونه زيك وبتقعد تصدعني بيك ياله بقى عايزه الموضوع دا يخلص مع السلامه يا زومل
أحمد. مع السلامه
تاني يوم
ديدا. يا ماما انا خارجه
ذينب. رايحه فين

 

 

 

ديدا. واحد من زميلي عايز شرح محاضره هروح في السرعه ساعه بالكتير وارجع
ذينب. وانتي يا أذكى اخواتك اللي هتشرحيله
ديدا. مالك يا ذينب اهدي يا حببتي ياله سلام
في احد الكافيهات
ديدا بغيظ. بقالي ساعه بشرحلك افهم يخربيت امك اومال هتبقى صاحب شركات الدسوقي ازاي
عز بخبث. انا معجب بيكي
ديدا. من غير بعد اذنك
عز. انا اسف مش اصدي انتي بتفقشي كدا ليه
ديدا. اصل لما خرجت من بيتنا قالت لأمي انا راحه اشرح لزميلي محاضره مش طلعه عشان ابحتر في كرامتي وأخلاقي
عز. تاب انا اسف اقعدي بقي
ديدا. اوكي
عز لنفسه. هتقعي يا ديدا اوعدك هتقعي
بعد يومين
أحمد. بصي ياستي الصوره اتبعت من موبيل واحد اسمه اسلام ممدوح في كليه حاسبات
ديدا. اسلام اصدك سلام يا احمد
أحمد. في حاجه
ديدا. لا ابدا
في الكليه
ديدا قعده بتفكر في موضوع الصوره دي بنت جيت قعدت جانبها
البنت. ازايك يا دليله انا سلمي في كليه ذكاء اصطناعي سنه تانيه
ديدا. ازايك يا قمر اومريني
سلمي. ديدا اسمعيني كويس انا بقولك الكلام دا عشان خايفه عليكي
ديدا. في ايه
سلمي. شوفي يا ديدا انا ليا صاحبه في كليه حاسبات البنت دي مصحبه واحد اسمه اسلام قالتلي ان اسلام وعز عملين رهان عليكي انك تحبي واحد فيهم عشان كدا عز بيحاول يقرب منك
ديدا. انتي متاكده
سلمي. ايوه لو مكنتش متأكده مكنتش قالتلك
ديدا. شكرا يا سلمى بجد
مسكت موبايلها وكلمت احمد
أحمد. ايوه يا بنتي مصدعاني
ديدا. أحمد في اتنين عملين رهان عليا
أحمد. بتقولي ايه
ديدا. انا عايزه اعلمهم ان الله حق
أحمد. سيبلي الموضوع دا ابعتيلي اسميهم
ديدا. تمام

 

 

 

في احد المخازن
عز كان قاعد على كرسي ومر”بوط ووشه كله د”م واصاده اسلام وهو كمان في كد”مات
واحد قاعد بينهم
أحمد. اول درس بنات الناس مش لعبه
عز بخوف من شكل احمد. احنا جينا جنب حد يخصك يا باشا
اسلام. وبعدين انت مين
أحمد. تاني درس قسما عظما تقربوا من بنت وتترهنوا عليها لاهجيبكم هنا تاني و براحتنا بقي
عز. لا يا باشا انا اوعدك هنمشي جانب الحيط.
أحمد. شاطور هترجع بيتكم بس لو فكرتم في اللي انتم بتعملو دا تاني اوعدكم هنتقابل تاني
بعد شهر
عز. ازايك يا ديدا
ديدا كانت قعده في الكافتيريا مع البنات وشافته
قامت ببرود وفجأه قلم نزل على وش عز
ديدا. اول درس بنات الناس مش لعبه تاني درس اللي بتعمله في بنات الناس هيجي يوم ويتردلك سلام يا بنات
اول درس بنات الناس مش لعبه

 

 

 

تاني درس اللي بتعمله في الناس هيتردلك
انا دلوقتي ديدا عثمان فات على الحكايه دي تسع سنين كانت حكاية عاديه لكن علمتني ان لما اخرج من بيتي هقابل كل أنواع البشر المهم اخلي صوره اهلي دايما ادامي
دلوقتي انا شغاله في شركه الذكاء الاصطناعي اتجوزت يوسف زميلي في الشركه اتجوزنا من تلات سنين دلوقتي انا بقيت ام وقادره اعلم ولادي يعني ايه احترام

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خطيب أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!