روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء الخامس عشر

رواية دائرة الانتقام البارت الخامس عشر

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة الخامسة عشر

في فيلا مختار السيوفي :٠
كانت تجلس تفيده تفكر في الانتقام من عائله السيوفي ليقطع شرودها رن جرس الباب لتفتح الخدامه لتتدخل ريم ٠
ريم : ازيك يمرات اخويا ٠
تفيده بزهق: اهلا ياختي نورتي البيت خير جايه ليه ٠
ريم : جايه لمختار عايزه حقي ٠
تفيده بغضب: كاك كسر حقك ياختي انتي مالكيش اي حقوق عندنا٠
ريم بزعيق: لا ليا وحقي هخده غصبن عن اي حد٠
تفيده بزعيق: أعلى مافي خيلك اركبيه ياختي ٠
لتلمع تفيده عيناها بخبث:٠
تفيده: طب استني هنعمل اتفاق سواء٠
ريم باستغراب: اتفاق ايه انشاء الله ده٠
تفيده بمكر: اتفاق لو عملتيه صح هتخدي الي انتي عيزاه وزياده ٠
ريم : اعرف وبعدين احدد اقبل ولا لا ٠
تفيده بكره: انتقام من الي داخل خالد ابني السجن ٠
ريم باستغراب: انتقام وده مين ده وعيزاني اعمل ايه بالظبط٠
تفيده بخبث: هقوللك ٠
******************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه ممدوح وسميحه :٠
ممدوح باستغراب: مالك يسميحه شكلك مش مريحني النهارده ٠
سميحه بارتباك: لا ابدا مفيش حاجه يممدوح ٠
ممدوح بشك : متاكده ان مفيش حاجه ٠

 

 

سميحه بشرود : ايوه ٠
ممدوح: طب بقوللك جهزي نفسك علشان هنروح نطلب ايد نيرمين٠
سميحه : برضو مصمم عليها ٠
ممدوح : داحنا مصدقنا والبنت كويسه جدا واخيرا جاسر لقي البنت الي تناسبه ٠
سميحه: ماشي واما نرجع باليل عيزاك في موضوع يخص رافت٠
ممدوح بقلق: في حاجه ٠
سميحه : لا ابدا ده موضوع هيفرحك اوي ٠
ممدوح : ربنا يفرحنا كمان وكمان خير انشاء الله لا انا هنزل بقي سلام ليرحل ممدوح وتظل سميحه في شرودها ٠
****************************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كانوا يجلسون رعد وندي :٠
ندي : ياه يرعد انت كنت واحشني اوي ٠
رعد بابتسامه: انتي اكتر يندي ٠
ندي بخبث: رعد هو انتي ليه بتشتغل مع بابا٠
رعد: تقدري تقويلي هوايه مش فلوس خالص ٠
ندي : هوايه ان الواحد يعرض نفسه للخطر ٠
رعد بمكر: الهوايه في حجات كتير ممكن يكون واحد شايف نفسه ذكي اوي وهو اغبي خلق الله دي هوايه ٠
ندي بارتباك: عندك حق مكنتش اتخيل اني اتعلق بحد كده يرعد انا بحبك اوي ٠
رعد : وانا كمان بحبك اكتر مما تتخيلي ومستعد اعمل اي حاجه علشانك ٠
ندي بخبث: اي حاجه اي حاجه ٠
رعد بمكر: اي حاجه انتي روحي يندي ٠

 

 

ندي بابتسامه خبث: وانت روحي يرعد ٠
هروح بقي لبابا شويه واشوفك قبل متسافر ماشي٠
رعد بابتسامه: ماشي يحبيبتي لترحل ندي
ليتحدث رعد بغضب (هتشوفي انتي وابوكي هعمل فيكم ايه وحق مروه انا هخبيبه من عنيكم)
*********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه الاء:٠
كانت تجلس هذه الجميله شارده في لوحاتها لتتدخل زهره بابتسامتها الساحره ٠
زهره: ازيك يلولو٠
الاء: ازيك يزوزو عامله ايه ٠
زهره: الحمد لله ٠
باعجاب واووو حلوه اوي اللوحه دي ٠
الاء بفرحه: عجبتك اللوحه ٠
زهره باعجاب : تحفه يقلبي بجد ٠
الاء بتنهيده: دي هاديها لسيف في عيد ميلاده لانه بيحب المناظر الطبيعية اوي ٠
زهره: انتي بتحبي سيف اوي كده يالاء ٠
الاء بحب: اوي اوي يزهره وخايفه من الي ممكن يحصل ٠
زهره: تفتكري اونكل ممدوح مش هيوافق ٠
الاء بقلق: بابا ممكن نقنعه المشكله في ماما ٠
زهره بحب: انشاء الله كل حاجه هتتعدل وكلنا معاكي يقلبي ٠
الاء بفرحه: ربنا يخليكي ليا يزهره يارب ٠
لتتدخل رؤى

 

 

رؤى بتهكم : الله الله بتحبوا في بعض من غيري ٠
الاء: احنا نقدر برضو يرورو دانتي الحب كله ٠
زهره بضحك: ايوه طبعا مراه اخويا الغاليه ٠
رؤى بغرور: شكرا شكرا علي التحيه ٠
ليضحكوا ضحكاتهم العاليه الساحره ٠
زهره بضحك: قوليلي عامله ايه مع الشياطين بتوعك ٠
روئ بزهق : طفشتهم في النادي مع نانا صحبتي ٠
الاء بضحك: يبنتي حرام عليكي دول ملايكه ٠
رؤى : شوفتي علشان متزعليش لما اقول عليكي عبيطه ٠
دول شياطين عندهم 6 سنين ٠
زهره بتساول: صح يرؤي انتي مفكرتيش تخلفي تاني ليه ٠
رؤى بارتباك : ابدا يزهره عادي محصلش نصيب ٠
الاء بشك : رؤى كلامك مش مريحني ٠
زهره بانفعال: ليه انشاء يست الاء ٠
زهره : اهدي اهدي يرؤي مالك ٠
رؤى بدموع : في اني مخنوقه اوعوا تفتكرو علشان بهزر ليل ونهار اني مبسوطه يعني ٠
الاء بتساول: ليه يرؤي فيكي ايه يحبيبتي احكي ٠
رؤى بدموع: فيه اني حاسه اني معشتش حياتي اتجوزت عاصم وكان عمري 20 سنه وفجاه بقيت ام وعمري معداش 22 سنه حاسه اني شبابي راح من حقي اعيش شويه ٠
زهره بحزن علي اختها: رؤى خلاص خلاص متزعليش الي يريحك احنا مقصدناش نتغط عليكي ولا نرعلك ٠
الاء بانفعال:لا استني يزهره يعني ايه الكلام ده يست رؤى ٠
رؤى بانفعال : ملكيش دعوه بالموضوع ده يالاء ٠

 

 

الاء بغضب : لا ليا انتي بتاخدي حبوب منع الحمل من ساعتها صح٠
روئ بزعيق : الاء قولتلك ملكيش دعوه بالموضوع ده ٠
الاء بخوف : لا ليا لانك اختي وخايفه عليكي انا عارفه انك بتاخديهم من زمان ده ممكن يقصر عليكي ممكن متقدريش تخلفي تاني ابدا ٠
زهره بزعل : الاء معاها حق يرؤي احنا خايفين عليكي ٠
رؤى بزعيق : محدش فيكم قادر يفهمني ولا هيحس بيا ٠
الاء بغضب : لا فاهمينك يرؤي بس بلاش دور الضحيه ده انتي الي بتحبي عاصم من صغرك محدش غصبك تتجوزيه كنتي سعيده ومبسوطه ايه الي اتغير٠
رؤى بدموع: الي اتغير ان انا حاسه ان عندي 80 سنه من كتر المسؤولية الي شلياها حاسه اني من حقي اعيش غير ان شغل عاصم بيحتم عليه كتير ميبقاش معايا بقيت حاسه اني لوحدى ٠
لتتخضنها زهره بزعل علي اختها ٠
زهره: انتي زي القمر يرؤي عمله زي الي عندها 18 سنه من خفتك وشقاوتك انتي عارفه الي بيشوفك مبيصدقش انك متجوزه ومخلفه وبعدين عاصومي اخويا اي واحد تتمناه يبت ٠
رؤى بضحك: عندك حق يزوزو انا اسفه مكنش قصدي انكد عليكم ٠
الاء بحب : ولايهمك يروحي انتي اختنا الغاليه بس اوعدنيني علشان خطري تبطل الحبوب دي وتسبيها بظروفها ماشي ٠
رؤى : ماشي ليحتتضنوا بعضهم البعض فهما دائما كالعمود الممتدد فلاهم نصيب كبير من نجاح واستمرار (عائله السيوفي)
**********************************

 

 

في مصحه حازم :٠
كان يجلس حازم علي السرير يتطلع لنقطه في الفراغ ليدخل الدكتور وليم :٠
وليم بابتسامه: عامل ايه النهارده يحازم ٠
حازم : انا عايز اخرج يدكتور٠
وليم: لما نطمن عليك يحازم ٠
حازم بانفعال: بس انا بقول لحضرتك اني كويس٠
وليم بحذر :اهدي يحازم اهدي يومين واخرجك اطمن ٠
حازم : هستنا يومين بالظبط وبعدين همشي من المصحه باي شكل٠
وليم : ماشي صدقني هطمن عليك واخرجك علطول ٠
ليوما له حازم بهدوء
***********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية:٠
تحديدا غرفه (ندي المهدي) ٠
كانت تلبس ندي لنزول لمقابله رعد ليقاطعها رنه هاتفها لتجيب:٠
ندي : الو يحبيبي ٠
المجهول : متقوليش لرعد اي حاجه دلوقتي فاهمه٠
ندي باستغراب: ليه يروحي متخلينا نخلص بقي ٠
المجهول بزعيق : متوجعيش دماغي نفذي الي بقول عليه بالحرف رعد انا محتاجه فاهمه٠
ندي بغيظ : حاضر فاهمه بس انت جاي امتي ٠
المجهول : يومين كده وجاي ٠
ندي بخوف : طب بسرعه بقي علشان نتجوز انا بطني قربت تكبر وخايفه ٠

 

 

المجهول بحده : خلاص قولتلك جاي وساعتها نشوف حل في المصيبه دي ليغلق الهاتف في وجهها ٠
ندي بغيظ : ماشي اما اشوف اخرتها ٠
لترحل لمقابله رعد :٠
في الاسفل كان رعد يجلس في حديقه الزهور لتجلس بجانبه ندي ٠
ندي : جميله الزهور زيك يرعد٠
ليبتسم لها رعد ٠
رعد : مش دايما سعات بتحس ان شكلها تحفه ويبهرك لكن من جواها ورق فضه ملهاش شكل ولا ريحه٠
ندي بارتباك: مش يمكن ظروفها وصلتها لكده ٠
ليتتطلع رعد في عيناها ٠
رعد: مش كل حاجه على الظروف احنا الي بنخلق اعذار لكل حاجه غلط بنعملها ٠
ندي بارتباك: قولي انت مسافر امتي ٠
رعد : كمان 3 ساعات ٠
ندي: توصل بالسلامه ٠
رعد : الله يسلمك ٠
لترحل ندي ولكن مزالت تفكر في كلام رعد ٠
******************************
في بيت طارق :٠
كانت تذهب نيرمين ذهابا وايابا لتختار فستانا لهذه اليله ٠:
نيرمين بارتباك: البس الموف ولا الابيض ولا الاحمر ولا ايه يووه بقي زهقت٠
ليدخل وليد ٠
وليد بزهق : في ايه يعمتو خيلتيني ٠

 

 

نيرمين بزهق : ابعد عني انت كمان انا مش ناقصك ٠
وليد: يعمتو يحبيبتي والله انتي زي القمر دايما ٠
نيرمين وهي تحتضنه : ربنا يخليك ليا يوليد يحبيبي٠
وليد بدموع:خلاص هتتجوزي وتسبيني ٠
نيرمين بحنان: لا يروحي انا مستحيل اسيبك انت هتلاقيني معاك علطول ٠
ليدخل طارق ٠
طارق : الله الله ايه كل الحب ده ٠
نيرمين : طبعا ده حبيبي ٠
طارق : ماشي يستي بس جهزي نفسك علشان قربوا يوصلوا ٠
نيرمين بخجل : حاضر ٠
*********************************
في العاصمة الالمانيه (برلين) ٠
كانت تجلس هذه الصغيره علي الارض لتلعب بالعابها فكانت كالملاك تمتع بعينين عسلتين وشعرا اسود لامعا فكانت جميله حد اللعنه ولما لا فهي ورثت عن والدها كل شي فهي (تسنيم رعد السيوفي)
لتقاطعها دخول خالتها (شهد) ٠
شهد بحب لتنسيم وهي تحملها : يخلاثي يخلاثي على العسل بتاعي يناس ايه للقمر ده وتقبلها٠
تسنيم بطفوله: وحشتيني يشوشو ٠
شهد بحب : انتي اكتر يروح شوشو وانتي زي للقمر كده ٠
تسنيم : تسنيم حلوه زي ماما ٠

 

 

شهد بتهكم :زي ماما الحمدلله انك مطلعتيش شباها ٠
وتتحدث بخفوت : دانتي رعد بالظبط بكل حاجه فيه ٠
نور بغضب: مالها امها بقي يست شهد٠
شهد بخوف مصطنع : لا ابدا دانا بقولها دانتي شبه امك بالظبط ٠
لتتضحك الصغيره ضحكه ساحره علي والدتها وخالتها ٠
شهد : عمر كلمني النهارده وسال عليكي انك مرحتيش المستشفى ٠
نور بزهق : هو مش بيزهق بقي كل شويه ٠
شهد : عمر بيحبك متنسيش وقف معانا ازي اول ماجينا ٠
نور بتعب: يستي انا مانكرتش بس ده عايز يتجوزني طب ازي ٠
شهد بحده: نور انتي لسه بتفكري في رعد بعد كل الي حصل ٠
نور بغضب: رعد مالوش علاقه بالي حصل يشهد وانتي عارفه كده كويس ٠
شهد : عارفه انه مالوش علاقه بس انتي لازم تعرفي ان الحياه بينكم بقت مستحيله قولتلك تعالي ننزل مصر ويطلقك وننهي كل حاجه عمر بيحبك مضيعهوش من ايدك ٠
نور بحده: انتي بتقولي ايه ارجع لرعد بعد مهربت منه اقوله معلش يرعد طلقني لوسمحت علشان عايزه اتجوز انتي اتجننتي ده زمانه هيموت من قلقه عليا من ساعتها ٠
شهد بتريقه : اه باماره مارح اتجوز ٠
لتجحط نور عيناها من الصدمه انتي بتقويلي ايه ٠
شهد : الي سمعتيه انتي عارفه ان لمار صاحبه زهره بنت عم رعد صحبتي وهي الي قالتلي ان رعد اتجوز زهره انسيه ينور انسيه وابدى مع الإنسان الي يستهلك ٠

 

 

وبالطبع فكانت نور في عالم اخر كانت تفكر كيف بزوجها وحبيبها ان يتزوح غيرها وينساها بهذه السهوله لتبكي بصمت علي حالها ٠
**********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه جاسر:٠
كان يرتدي حلته السوداء فكان جاذبا حقا فجاسر ايضا يستمتع بجاذبيه ساحره لينزل الي الاسفل للذهاب لخطبه من ملكت قلبه من النظره الاولي ٠
في بيت طارق :٠
طارق: مكنش ليه لزوم التعب ده يعمي ٠
ممدوح : تعب ايه بس يطارق احنا اهل ٠
طارق : مهو ده قصدي يعمي يعني كان كفايه رافت يجي ٠
ممدوح : لاطبعا يابني احنا بنفهم في الاصول ٠
طارق بابتسامه: ربنا يخليك يعمي ٠
نيريمن بخجل: امال فين الكابتن رعد كان نفسي اتعرف عليه ٠
سميحه : مش هنا يحبيبتي مسافر أمريكا ٠
جاسر بهمس: الحمد لله انه مش هنا كان زمانه شقطها ٠
ممدوح : شوف يطارق يابني احنا هناخد نيرمين بشنطه هدومها كل حاجه مستنيه الملكه تنورها٠
طارق : تسلم يعمي نيرمين اكتر من اختي ولازم اطمن عليها وانا مش هلاقي ناس اطمن عليها معاكم اكتر منكم يعمي ٠
ممدوح : تمام كده يبقي نقرا الفاتحه ليشرعوا جميعهم في قراءه الفاتحه تحت نظرات هذان العاشقان ليجتموعوا اول عاشقان
(نيرمين وجاسر)
************************************

 

 

في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه ممدوح وسميحه :٠
ممدوح بترقب : ايه الموضوع الي كنتي عيزاني فيه بخصوص رافت٠
سميحه : رافت عايز يتجوز٠
ممدوح بفرحه: معقول اخيرا مش مصدق ودي مين دي الجباره دي الي قدرت توقع رافت السيوفي في حبها ٠
سميحه: ولا جباره ولا حاجه دي بنت اغلب من الغلب صفاء٠
ممدوح باستغراب: صفاء مين٠
سميحه: صفاء البنت الي جابتها عائشه علشان تشتغل في الشركه٠
لينتفض ممدوح بدهشه وصدمه ٠
ممدوح بصدمه : انتي بتقويلي ايه صفاء المطلقه ومعاها عيل ٠
سميحه : ايوه هي ٠
ممدوح: وانتي موافقه علي الموضوع ده ٠
سميحه : مادام في سعاده ابني اوافق طبعا ٠
ممدوح بدهشه : غريبه دانتي ساعه نور قلبتي الدنيا ٠
سميحه بحده : انت كمان هتجبلي سيره ست زفته مش كفايه رعد عمالي موشح الصبح لما عرف ٠
ممدوح بفضب: عنده حق علي الاقل نور كانت دكتوره وابنك كان اول راجل في حياتها لكن صفاء دي المطلقه دي اشمعنا وفقتي عليها وموفقتيش علي نور٠
سميحه بغضب: لان رعد كان اختياره غلط٠
ممدوح بزعيق: وايه الي كان غلط في اختيار رعد٠
سميحه بغضب: ايوه كان اختيار غلط علشان كده رفضت نور٠
ممدوح بغضب : لا مش علشان اختياره غلط علشان رعد مش ابنك٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى