روايات

رواية دائرة الانتقام الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية دائرة الانتقام الجزء العشرون

رواية دائرة الانتقام البارت العشرون

رواية دائرة الانتقام
رواية دائرة الانتقام

رواية دائرة الانتقام الحلقة العشرون

في فيلا السيوفي :٠
حازم بتذمر وهو يغسل السجاجيد وينظفها بمنظره وملابسه الفوضويه٠
حازم ببكاء مصطنع: والله يزمن مبادينا زرعنا الشوك ولا ضناينا يزمن ااه يفضيحتك يحازم٠
رعد وهو يمسح الارضيه: متخرس بقي مش انت السبب في الي احنا فيه٠
سيف وهو يجمع الاشياء الفارغه: منه لله البعيد منه لله الي كان السبب٠
جاسرمن المطبخ وهو يغسل الاطباق: اه ياني انا غلطان اني سمعت كلمكم بقي انا الدكتورجاسر اغسل اطباق ٠
عاصم وهو يلمع الاثاث: ولا انا يفضحتي لو حد شافني كده هتبقي فضيحتي بجلاجل في الداخليه ٠
حازم بتذمر: اه لو البت جميله شافتني لتفضحني دانا في الرايحه والجايه اقولهايبنت البواب وانا محصلتش بشكلي ده ابن نعيمه الدلاله٠
رعد بنفاذ صبر: يعني هو انا ابن البطه السوده مانا الكابتن رعد السيوفي وشغال معاكم اهو يشويه غجر ٠
ليعودوا الي عملهم تحت أحاديثهم وضحكاتهم الساحره ٠
*********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان عادل يستعد للذهاب لندي وقتلها ولكنه تذكر:٠
عادل بتفكير: بس ندي لو خلصت عليها دلوقتي الدنيا ممكن تتقلب ويشكوا والعين تبقي علينا وانا مش ناقص وجع دماغ واكبر صفقه في حياتي جايه ومش عايز اي غلطه دلوقتي دي مهمها كانت بنت محمد المهدي رجل الاعمال المعروف لا انا لازم استنا وبعدين هي بتساعدني لمقبلتها لرعد وتمثيلها عليه وبتعمل الي انا عايزه لا انا هستني دلوقتي وبعدين هي تعباني في ايه دلوقتي اهي عمله زي العبه في ايدي اتمتع بيها وقت مانا عايز لحد منخلص من الصفقه
دي (ليذهب عادل اليها وعينه تلمع بخبز ومكر)
******************************************

 

 

في صباح اليوم الثاني :٠
في فيلا السيوفي :٠
في غرفه عاصم رؤى :٠
كانت رؤى شارده فيما تفعله لتتفاجي بمن يحتضانها من الخلف بحب٠
عاصم بعشق : روح عاصم مالها مش عجباني ٠
رؤى بارتباك: مفيش يروحي ابدا انا زي الفل يقلبي٠
عاصم وهو يقبلها : يارب دايما يروحي هتنزلي ٠
رؤى بخوف: ايوه يقلبي هنزل وهتاخر شويه عند ليلى صحبتي٠
عاصم بابتسامه ساحره: ماشي يروحي خالي بالك من نفسك ٠
رؤى بارتباك: حاضر يا قلبي ٠
لتشرد بخوف ورعب فيما تنوي فعله٠
في غرفه رعد وزهره٠
كانت تمشي ببطي لكي لا تيقظ رعد لتتحدث مع عزالدين لتمسك الهاتف وتتطلب رقم عزالدين لياتيها الرعد سريعا :٠
عزالدين : ازيك يزهره٠
زهره بقلق : مالك يروح زهره صوتك مش كويس٠
عزالدين بخنقه: مخنوق يزهره مخنوق اوي ٠
زهره بقلق: مالك يقلب زهره فيك ايه متقلقنيش عليك٠
عزالدين: مش هينفع في التلفون لما اشوفك هقولك اطمني انا كويس٠
زهره بحب: ربنا يجعلك دايما كويس يروح زهره قلبها ليقاطعها صريخ رعد ٠

 

 

رعد بزعيق : الله الله يست زهره مين ده الي روح زهره وقلبها انطقي يبت٠
زهره بخوف: هششش اسكت الله يخربيتك هتوديني في داهيه٠
رعد : لايشيخه مين يبت الي كان علي التلفون ٠
زهره بخوف: مفيش ده موضوع هبقي احكيلك عليه بعدين يرعد٠
رعد : ماشي يزهره هعديها دلوقتي بس لازم اعرف انا نازل افطروانتي ابقي حصليني٠
زهره : حاضر ليذهب رعد للاسفل٠
لتمسك زهره بالهاتف لتنصدم عندما تري ان عزالدين مازال على الخط٠
زهره باستغراب: عزالدين انت لسه مقفلتش٠
عزالدين باشتياق لاخيه: لا لسه كنت بشبع من صوت اخويا الي لولا انك قولتي رعد مكنتش هعرفه٠
زهره بزعل علي حبيبها: معلش ينبض قلبي انشاء الله هيجي اليوم الي يجمعكم سواء يروحي ٠
عزالدين يتنهيده: انشاء الله يروحي خالي بالك انت من نفسك ومن رعد ومتنسيش الدواء بتاعه ٠
زهره بعشق: حاضر يروحي بحبك٠
عزالدين بحب: وانا كمان يروحي ٠
لتغلق زهره الهاتف وتدعي الله ان يحفظ عزالدين ورعد ويجمعهم في اقرب وقت ٠
اثناء تناول الفطار :٠
ممدوح باستفزاز : والله كويس بصراحه الفيلا بتبرق يرجاله عاش الصراحه٠
حازم بغيظ: خدمينك يباشا٠
سيف بتذمر: ربنا يخليك لينا يارب٠
رعد بحده: الله يسامح الي كان السبب٠
ليقطع حديثهم دخول هذه المجنونه (منار)

 

 

مناربصراخ : مفاجاه موني تعود من جديد٠
حازم بتذمروهمس: جاتلنا الي هتخلينا نعمل دايت غصبن عن عين الي خلفونا٠
سميحه بحب : موني حبيبتي نورتي مصروالدنيا كلها٠
مناربابتسامه: منوره بيكي يخالتو ٠
رعد بابتسامه: منوره الدنيا يموني ٠
منار بابتسامه وغمزه : منوره بيك يقمر عائله السيوفي ٠
سيف بابتسامه: منوره يمنار٠
مناربابتسامه: منوره بيك يسيفو٠
حازم بتذمر: منوره الدنيا يمنارخفي شويه علشان مصر متتدخلش في مجاعه احنا مش ناقصين٠
سميحه بحده: حازم احترم نفسك٠
مناربعبوث: سيبه يخالتوا هو علطول بيغير مني ومن جمالي بس ده لازم مانتي عارفه ان بابا ليه قرايب لبنانين يعني انا فيا عرق لبناني٠

 

 

حازم بضحك: قصدك عرق بتلو٠
ليكتموا ضحكاتهم بصعوبه بالغه٠
مناربغضب: افضل كده موت بغيظك مني علشان كانوا دايما يقولو عليا فاتنه الاسكندريه٠
حازم بضحك شديد: قصدك ميناء الاسكندريه تورماي الاسكندريه ٠
لم يستطيعوه حبس ضحكاتهم لتنتطلق ضحكاتهم الرنانه على دعابه حازم٠
منار بغضب: بقي كده طب انا هقول لتيته فريده تربيكم ٠
لتنزل فريده الدرج٠
فريده باستغراب: البت منار يخربيتك بقت شبه العربيه النص نقل٠
سميحه بغيظ: يعني انتي يماما بتنسي كل حاجه افتكرتي دي٠
فريده بتذكر: هي دي تننسي هو انا انسي لما كانت بتمسك جاسر ورعد تديوهم العلقه الي هيه وتاخد منهم الشندوتشات بتاعتهم٠
حازم :ههههههههههههه يمفجوعه٠
منار بغضب: ماشي انا هوريكوا بس لما يجي رافت لتتحدث بهيام رافت روح القلب وموهجه الفواد ٠
ليضحكوا جميعهم عليها فهي تعشق رافت ودائما ما تقول فيه الاشعار٠
(سمحيني يمنار ياختي انتي حبيبتي والله😂😂😂😂😂)
***********************************
في العاصمه الالمانيه (برلين):٠
كانت تعد نور شنطها للسفر الي مصر والرجوع الي رعد لتتدخل شهد باستغراب:٠
شهد باستغراب: انتي بتعملي ايه ينور٠
نور بانشغال: زي مانتي شايفه هننزل مصر٠

 

 

شهد : دلوقتي ينور٠
نور : ايوه دلوقتي انا حجرت والطائره بعد ساعتين٠
شهد: اخيرا اقتنعتي بكلامي ومبقتيش خايفه ٠
نور بقلق: مين قالك اني مش خايفه بس بنتي هتروح مني٠
شهد: هو ده الي انا كنت بقوله ينور لازم ترجعوا علشان تسنيم٠
نور : طب يلا علشان منتاخرش٠
شهد : تمام يلا٠
ليعدوا أنفسهم للنزول الي مصر ولكن ملك الموت ليه راي اخر٠
***********************************
في العاصمه البريطانيه لندن :٠
كان يجلس عزالدين منشغلا ببعض الملفات ليقطعه رنه هاتفه:٠
عزالدين:ايوه يبدران ٠
بدران مساعد عزالدين: ايوه يعزالدين بيه مدام نور نزلت من شويه ولما راقبتها لاقيتها دخلت شركه الطيران وعرفت انها مسافره مصر في الطائره بعد ساعتين هي واختها وبنتها ٠
عزالدين: طب اسمع هقولك هبعتلك طايرتي الخاصه وتجيبهم علي هنا سامع وخالي بالك كويس اوي من تسنيم فاهم ٠
بدران : تحت امرك يعزالدين بيه ٠
ليغلق الهاتف معه ٠

 

 

جمال بقلق: فيه ايه يعزالدين سامعك بتقول تسنيم مالها حفيدتي٠
عزالدين: مفيش حاجه اطمن يجدو واضح ان نور قررت ترجع مصر
جمال: طب وانت عملت ايه ٠
عزالدين : هجيبهم هنا الفتره دي انا مستحيل اسيبهم يرجعوا دلوقتي لحد ماخلص من العقربه الي اسماها سميحه مش بس كمان بعد الي عرفته عنها بعد ماسيف حكالي كل حاجه وانها السبب في ان نور تسافر بعد مهددتهاومن ساعتها من معرفي قدرت اعرف هي سافرت فين واديني من ساعتها عيني عليهم من بعيد للبعيد٠
جمال : ربنا يخليك لينا كلنا يعزالدين ٠
عزالدين بحب: ربنا يخليك لينا يجدو٠
ليشرد عزالدين فيما يحدث٠
************************************
في عياده ما :٠
كانت تجلس رؤى علي السرير وهي تنظر في الفراغ وتفكر فيما يحدث ٠
ليلى بدموع: علشان خطري يرؤي بلاش ابوس ايدك ٠
رؤى بقوه مصتنعه : لا يا ليلي انا خلاص خدت قراري وهنفذه انا من حقي اعيش سني مش هفضل عامله زي الارنبه الي هتجيب عيال وخلاص٠
ليلي بخوف وغضب: ده مش مبرر للي انتي بتعمليه فكري في الروح دي ذنبها ايه قوليلي ده ابنك ثمره حبك انتي وعاصم ٠
رؤى بدموع: بس انامش عيزاه ومش قادره ٠
ليدخل الدكتور عديم الضمير والإنسانية ٠
الدكتور: ها يمدام جاهزه٠
رؤى برعب : جاهزه٠
ليلي بدموع : انا هفضل معاها مش هسيبها ٠
الدكتور : براحتك ٠
ليبدء الدكتور في قتل هذه الروح البريئه٠
***************************

 

 

في شركه السيوفي:٠
خاصه في مكتب رافت السيوفي :٠
رافت : حمدالله على السلامه يا قلبي ٠
صفاء بخجل: الله يسلمك ٠
رافت بغضب: بس لما لاقي ابن الكلب ده لدفنه حي٠
صفاء : خلاص سيبك منه كفايه الي انت عملته ٠
رافت بعشق: كنتي عيزاني اعمل ايه لما حس ان روحي ممكن تروح مني٠
صفاء بخجل شديد: كفايه بقي يرافت بتحبني اوي كده ٠
رافت: فوق متتخيلي وخلاص مش قادر وهروح بكره اطلبك من والدك ٠
صفاء : لا بلاش بكره اجلها شويه لاني محتاجه وقت علشان خاطري ٠
رافت بعشق : خودي الوقت الي تحتاجيه يروحي ٠
رافت : خودي الشيك ده ٠
صفاء باستغراب: ليه ٠
رافت : علشان انتي وسيف ٠
صفاء باستغراب: 2مليون مره واحده ٠
رافت بحب : فلوس الدنيا كلها متغلاش عليكي يا قلبي ٠
سميحه بخجل : تسلملي يارب ٠
ليبتسموا لبعض في حب ٠
******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
في شقه ندي وعادل ٠
ندي وهي تغطي جسدها الشبه العاري بالغطاء٠
ندي بقلق: واخرتها يعادل ٠

 

 

عادل بنفاذ صبر: هو انتي مبتزهقيش من النكد كل لحظه حلوه بينا لازم تبوظيها ٠
ندي بغضب: هوانت الي مبتزهقش من اللحظات الحلوه دي مبتعرفتيش غير في السرير وبس ٠
عادل بغضب: يووووووه دانتي بقيتي حاجه تقرف بجد فيه ايه مقولتلك اول مكل حاجه هتخلص هنتجوز في ايه بقي ٠
ندي بغضب: فيه ان انا مش من الشارع انا واحده محترمه يعادل٠
عادل بضحكه مستفزه: محترمه اوي اوي لا عندك حق طب اسمعي بقي علشان انا جبت اخري منك انتي هتنفذي الي هقول عليه لحد مانخلص من الصفقه دي وانهي عليهم كلهم واطلع انا بقي بالصفقه كلها فاهمه ٠
ندي بغضب: اقول بقي انك واخدني مصلحه مش كده ٠
عادل بزعيق: كويس انك عارفه ياختي وخدك مصلحه وهتكمل غصبن عن عين اهللك فاهمه جاتك الارف في شكلك٠
ليتركها ويرحل وهي في قمه غضبها ٠
ندي بغضب شديد: نهايتك علي ايدي يعادل وحياتك محد هيقتلك غيري ٠ لتلمع عيناها بحقد وغل وكره٠
********************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب ممدوح السيوفي :٠
كانت تجلس ريم بارتباك ٠
ممدوح بابتسامه: منوره يريم ٠
ريم بارتباك: شكرا يممدوح بيه ٠
ممدوح: انتي خلاص اتعينتي السكرتيره الخاصه بيا٠
ريم: شكرا يممدوح بيه يارب ابقي قد المسؤولية ٠
ممدوح : انشاءالله يبنتي ربنا يوفقك ٠
ريم بابتسامه: شكرا لحضرتك ٠
لتلمع عيناها بمكر وفرحه لسهوله تحقيق مخطاطها ٠
*******************************

 

 

 

في فيلا السيوفي :٠
كانت تجلس سميحه شارده فيما يحدث ليقطع شرودها رافت ٠
رافت : مالك يامي ٠
سميحه : مفيش مستنيه اسمع خبر حلو٠
رافت باستغراب: خبر حلو عن ايه ٠
سميحه بخبث: انا اتفقت مع فيكتور يقتل عز الدين٠
رافت بدهشه: وهو وافق بالسهوله دي٠
سميحه: لاطبعا هو قالي انه مستحيل بس انا وعدته لونفذها ليه مكافاه كبيره مانت عارفه يموت في القرش ٠
رافت بتمني : يريت علي فكره شركتنا محتاجه فلوس زياده٠
سميحه : وماله نزودها مانت عارف ان الشركه دي واخده راس مالنا كله فوق 800مليون جنيه يعني مش لازم نسمح باي غلطه ٠
رافت : والله يامي كانت فكره معلم لما اقترحتي علينا نعمل الشركه دي انا وانتي في الباطن من غير ماحد يعرف ٠
سميحه بخبث: امال ايه يواد دماغ شياطين بس نخلص من سي عزالدين ده وبعدين نشوف شغلنا لتلمع عيناها بخبث ومكر٠
في الجنينه الخلفيه :٠
كان يجلس رعد علي الاب توب الخاص بيه ليقاطعه عاصم :٠
عاصم بابتسامه: ازيك يرعد٠
رعد بابتسامه: ازيك يعاصم جيت بدري يعني ٠
عاصم: ابدا الاجتماع اتلغي هي رؤى لسه مجتش ٠
رعد : لا لسه مهي قالت هتتاخر ٠
ليقاطعهم صوت هاتف عاصم ٠

 

عاصم بضحك: جيبنا في سيره القط اهي بتتصل ليجيب عاصم٠
عاصم : حبيبتي وحشتيني قربتي تيجي ولا لسه ٠
ليلي بدموع وصراخ: الحقني يعاصم الحقني ٠
عاصم برعب وقلق : فيه ايه يليلي ايه الي حصل٠
ليلى بدموع وصراخ : الحقني يعاصم رؤى بتموت ٠
لتخحط عينان عاصم من الخوف والرعب الشديد علي معشقوته٠
***********************************
🙏🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔نيجي بقي للمجهول والمجهوله اغلب التعليقات الي جاتلي كانت انها بسنت ورعد اوبسنت وعزالدين
استعدوا للقنبله 💥💥💥💥💥💥
كان يقف يتابع عمله ليقطعه رنه هاتفه:٠
المجهول : حبيبتي وحشتيني ٠
المجهوله بحب: انت اكتر والله ها عملت ايه ٠
المجهول : اطمني الملف راح لحد محل ثقه هو الوحيد الي هيساعدنا ويقدر يقف قصاده ويدفعه تمن الي عمله٠
المجهوله بغيظ : ياما نفسي اشوفه ميت قدامي كده زي الكلب زي مموت اخويا بعربيته وبدم بارد طلع منها قال وجاي بيتنا يرملنا شويه فلوس ويمشي زي ميكون الي مات ده كلب ولا يسوي ٠
المجهول: علشان كده سعدتك لاني كنت حاضر الموضوع ووقعت فيكي كمان من اول نظره ٠
المجهوله بحب : ربنا يخليك ليا يارب لولاك ولولا مساعدتك ليا مكنتش شفيت غليلي كده ٠
المجهول بحب: اطمني يروحي هتشفي غليلك منه علي الاخر٠
المجهوله بعشق : بحبك ٠
المجهول بحب : بحبك ٠
وهذان لما يكونو سواء (صفاء وطارق) وطبعا يتحدثون عن (رافت)
خاييييييينه واطييييييييييييه يصفاء

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دائرة الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!