روايات

رواية دموع الفصل الحادي عشر 11 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل الحادي عشر 11 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء الحادي عشر

رواية دموع البارت الحادي عشر

رواية دموع الحلقة الحادية عشر

سما: بب*رود اه عادي يعني فيها حاجه بصراحه اسد رشحلي المكان وانا جيت هشرب قهوتي المفضله هنا.
رائد: بابتسامه تسمحيلي اعزمك عليها ونتعرف اكتر.
سما بصتله وابتسمت ابتسامه مك*ر وقربت منه وتعزمني ليه أنا لسه عارفاك امبارح ف الحفله صح وبعدين أنا جيت اريح دماغي مش اوجع*ها بكلام فا*رغ منك اتفضل روح علي طربيزتك لو سمحت.
رائد بصلها كتير وكان هينفج*ر من الغي*ظ من كلامها اللي قالته .
رائد: طيب أنا هسيبك أنا رايح شركتي بس هنتقابل اكيد.
سما بصتله ورجعت بصت لفونها ومش أعطته اي اهتمام وهو قام من قدامها وخرج سمعت صوت بيضحك ف ودنها.
سما: ممكن اعرف انت بتضحك ليه دلوقتي.

 

 

اسد: بضحك طريقتك دي خلتني اصدقك بصراحه طلعتي مش سهله ابدا بصراحه.
سما: مضطري*ن يا حضرت انت.
اسد: طيب تسمحيلي اعزمك علي الغدا.
سما: اسد انت مش عندك حبيبه ابدا يعني عمرك ما حبيت روح ليها واعزمها
اسد: عندي بس هي مش حاسه بيا اعملها ايه يعني.
رائد راح شركته ودخل مكتبه وهو متعص*ب علي الاخر
رائد: بقي انا واحدة زي دي تكلمني أنا كده ماشي بس التك علي الصبر اخد مصلح*تي واذله*ا بعدين واتصل علي خالد عايزك تجيبلي معلومات عن سما عز الدين المصري فاهم ساعتين ومعلوماته تكون قدامي.
خالد: أوامرك يا رائد بيه
عند اسد
اسد: ها قولتي ايه انا جعان.
سما: بضحك خلاص طيب تعالي أنا عازماك المرة دي.
اسد راح لها الكافيه واخدها لمطعم وطلبوا اكل واتكلموا ف مواضيع كتير.
سما: ها قولي بقي شكلها ايه.
اسد: باستغ*راب هي مين.
سما: حبيبتك شكلها ايه كلمني عنها شويه.
اسد: بصلها بهيام كبير شكلها عادي مجنونه شويه هاديه روحها مرحه جدا وكمان حبيتها من أول نظرة بس مش حاسه بيا.
سما: ربنا يجمعكم ببعض قريب اهو انت هتتخلص مني بعد تلات شهور وهتخطبها.
اسد: تلات شهور ايه دول.
سما: بصراحه دي مده محددة علشان اخل*ص من رائد واستقر بعد كده ف اي حته وهتتخلصوا مني كمان كفايه اكتر من اربع سنين وانا معاكم كفايه كده.

 

 

وهما بيتكلموا ملاحظوش اللي كان بيصورهم ومشي.
المجهول بعت الصور لرائد وهو شافها.
رائد: بابتسامه اممم تمام شكله بيحبها ماشي نح*رق قلبه شويه نشوف بقي لما ا خد واحده بيحبها اسد الاسيوطي منه شكله هيكون عامل ازاي.
رائد اتصل بمحل ورد وطلب منهم يعملوا بوكيه ورد حلو وخلاهم يكتبوا ايه ف الكارت واداهم العنوان اللي هيوصل عليه.
ملحوظه هنكمل باسم سما علشان مش تتلخبطوا.
اسد وسما رجعوا البيت مبسوطين وبيضحكوا امينه الخدامه أدت البوكيه لسما.
امينه: ست سما الورد ده وصلك دلوقتي.
سما خدت الورد وشافت الكارت وقراته.
سما: عيونك سحروني من اول نظرة انتي اول واحده تسحر رائد الصواف ويعترف اني حبيتك.
سما: اي الق*رف ده واحد غب*ي.
قطعت الكارت ومسكت الورد رم*ته علي الأرض وجابت ج*از وكبت علي الورد وحرقته.
وده كان قدام اسد والكل اللي انبسط بالحركه دي.

 

 

عند رائد كان بيتابع شغله ومنهمك فيه دخل عليه خالد بملف سما رائد اخده وفتحوا.
رائد: سما عز الدين المصري 27سنه عاشت بأستراليا وحيده امها وأبوها تمام كده نبدا أني اوقعها ف شباكي.
رجع لشغله وثواني وجاله فون بيقولوله أن شركه العقارات العملاء لغ*وا الشغل ورائد رمي الفون من أيده.
رائد: بغض*ب لا بقي مش معقول دي تاني شركه توق*ع ليا واللي بيوقع*هم ده ذكي جدا لازم ابقي فايق لاي ضرب*ات تيجي بس الاول نركز علي سما.
سما حرق*ت البوكيه وارتاحت واخدت نفس واتنفست بعمق.
سما: أنا كده ارتاحت.
رائد كلم سما ف وقت الغدا وهي ردت من غير ما تشوف نمرته.
سما: الو مين معايا.
رائد: معقول نسيتي صوتي أنا رائد يا حلوة.
سما: باستغ*راب رائد وجبت نمرتي منين.
رائد: بابتسامه طرقي الخاصه المهم عايزة اقابلك ف نفس الكافيه ممكن.
سما: طيب موافقه ساعه وهكون قدامك.
اسد: انتي بجد هتروحي دلوقتي.
سما: هههه لا متخافش هسيبه شويه نتغدي الاول.
سما خلصت اكل ولبست ونزلت تقابل رائد ورائد كان مستنيها وعلي أعص*ابه وكان هيمشي فجاه دخلت وقعدت علي الكرسي بب*رود.
رائد: انتي ازاي تسبيني مستني الوقت ده.

 

 

سما : امم كان فيه تجمع العيله اسيبه واجيلك عيلتي اهم من اي حاجه حتي لو كانت انت شخصيا خير بقي عايزني ف ايه وبعدين هو انت مش متجوز ولا ايه
رائد: بك*ذب وخب*ث مات*ت كانت بتخون*ي ومات”ت تستح*ق ده بصراحه.
سما: ومكانش ليها أهل.
رائد : امها توف*ت من فترة كبيرة وأبوها اللي اعرفه كمان أنه اتج*وز بعد م”وت مراته وزوجه عبد الحميد قتل*ته علشان الفلوس أما هي غا”رت ف داه*يه.
سما مسكت نفس*ها بالعاف”يه وبلع*ت ريقها بصع*وبه.
سما: احمم الله يرحم*هم المهم انت عايزني ف ايه.
رائد: بخب*ث تتجوزيني.
سما……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!