روايات

رواية ذات الوجهين الفصل الثلاثون 30 بقلم منة محمد

رواية ذات الوجهين الفصل الثلاثون 30 بقلم منة محمد

رواية ذات الوجهين البارت الثلاثون

رواية ذات الوجهين الجزء الثلاثون

رواية ذات الوجهين
رواية ذات الوجهين

رواية ذات الوجهين الحلقة الثلاثون

في التليفون نزل الجنينه يطمن ابوه وامه برجوع ياسمينته
نورهان بصوت كله فرحه وسعاده:الله فرحت اوي يانور بجد خبر مفرح للكل ومن هنا ورايح اتعدل بقي
نور اتنهد ورد بهدوء: حاضر يا ماما
نورهان: اسمع لو الشيطان الاقرع دي رجعت البيت تتهجم عليكم تاني اتصل بيا وانا هجيلك ابيتها في قسم الطوارئ دي متخلفه ياسمينه طيبه ومؤدبه وعاقله وست جميله وهاديه ومتعملش مشاكل قدام الست دي ابدا
نور: شكرا لدعمك معايا ياماما واتمني تبعد ومايكونش فيه الاسوء من ده
نورهان بدعمه وتطمنه: اطمن انا معاك ياضنايا وانشاء الله كل حاجه هترجع احسن وافضل يله اقفل وروح لمراتك وانا هروح انا وابوك لـ اهلها اكيد كلمتهم
نور قفل لكنه قلقان والهم والخوف بقلبه ورفعت رفع ايده يدعي قال في سره حسبي الله ونعم الوكيل في ذات من يوم ما شفها ابنه والمشاكل نازله ترف عليه
…………….قصص منه محمد كاتب……………
تاني يوم في الاذاعه
هبه حطت ايدها على كتفها و بسعاده: جميل جدا وموافقاكي انك اديتي نور فرصه وطنشي ذات دي خالص خليكي كدا قويه
حنان بعفويه : بس انا لسه مصدومه انا كنت همنح الباشمهندس نور لقب الزوج المثالي وطلع زي جوزي الي في البيت
هبه حمحمت بقوه انها تسكت
حنان حطت ايدها ع بؤها: اه اسفه ياياسمين اتأثرت بس!
المساعد دخل عليهم وفاتح موبيله: شفتوت الصوره الي نازله
حنان شوحتله بضيق: صور ايه انت كمان ده وقته
المساعد لما لقاه ياسمين معاهم حضن الموبيل: لاء مفيش والافضل متفشفوش اصله لو ياسمين شافتها مش حلوه لعيونها
حنان بفضول زايد: هو الموضوع كبير لدرجه لحس عقلك بس انا لازم اشوف لان الفضول قتل القطه
المساعد بيغمزلها: بلاش
حنان: ماتجيب_ مسكت الموبيل وشهقت بفزع_ ليه اللعب بالقسوه دي
هبه: مين دي هاتي اشوف
المساعد: بلاش لكن لو شفتيها يا ياسمين لازم تكون قويه زي ما قالتلك هبه
ياسمين وشها اتاخد وحنان حطت الموبيل في وشها كانت صور لذات بتلعب فيها تمارين اوضاع جريئه جنس*يه وكاتبه تحتها اوضاع صعبه لـ ارضاء الزوج
حنان بعصبيه: والساقطه عامله اشاره لنور كأنها بتعلن انه جوزها بجد وضيعه
هبه بصتلها وحمحمت بغل والمساعد نط بعيونه في وشها وبرقلها
حنان عضت على شفتها: اسفه انا انفعلت زياده
هبه بعقلانيه: ياسمين الـ
ياسمين قلبها اتحول لنار ورمت الموبيل ع المكتب: اسفه عن اذنكم
ياسمين طلعت برا وهبه اخدت الموبيل وكلهم اتلفوا حوالين الصوره
هبه بقرفه: ازاي هي بالبشاعه دي
حنان: دي بتوصف اللاوضاع
هبه: قصدي ازاي تنشر صور جريئه بالشكل ده وبكل سفاله تعمل اشاره لنور
المساعد بنفعال: دي معندهاش لادم ولا قلب
حنان: ولا بتخاف ربنا ابدا
اما ياسمين طلعت وقفت قدام الشباك تاخد نفس ومسحت دمعه نزلت على خدها تشكي حالها وبينها وبين نفسها مستحيل تسيبها تنتصر عليها بصت لخاتم الزواج وصورته وكتبت تحته (( الحب الحلال اطعم الف مره من الحب الحرام)
والكل تفاعل بكومنتات جميله والي وصفها انها زي الالماس الحقيقي ويجبل ما يهزك ريح والخ
وذات شافتها اتجنتت!!!
…………قصص منه محمد كاتب…………
نور قاعد في الاستوديو هيصور حلقه وبيعمل مكياج وبيظبط شعره ومعتز مستنيه فتح صفحته وبيلف فيها لقاه الصوره نازله ع العام معتز طلع يجري عليه: نور شوفت البوست ده
نور لفله بالكرسي: لاء بقالي يما مش بتابع الصفحه
معتز قعد وحط ايده ع بؤه: طب شوف كدا
نور اخد الموبيل وشاف الصوره وبرق عيونه
معتز: اظن لايمكن هتعرف تسيطر ع الوضع بعد العمايل الوقحه دي دي ضخمتها اوي ولو شارك حد الصوره هتبقي مشكله كبيره ليك والصحفين بيشمشموا ع خبر اظن بيعيشوا ع اخبار المشاهير فلازم تتصرف وتلم الامر
نور حذف الاشاره من صفحته واعصابه محروقة: انا ولا مهتم لا بصحافه ولا بغيره انا كل الي يهمني هو ياسمين
معتز: اظن حذرتك _قام وسابه_
معتزضرب كف بالتاني:شوف الراجل
نور اخد موبيله يتصل بياسمين الي رفضت ترد عليه اضايق جدا واتصل بذات الي ردت
ذات : اظن شوفت الصوره اشتقت لي
نور بتحذير: امسحي الصوره فورا
ذات ضحكت بدلع ماسخ: غيور متحكم مش عايز الغير يشوفها
نورجز ع اسنانه بغضب اسود: بطلي عتهه وسخافه وامسحيها بقولك
ذات: وليه امسحها وهي حقيقه حصلت في دبي اظن طلبتها مني واحنا مع بعض
نور: بدء صبره ينفذ
ذات: اظن قولتلك دي مجرد البدايه ولو مكنتش سعيده عمر ما غيري هيعيشوا في سعاده
نوربحده: ذات وقفي عمايل وقحه
ذات حبت تضغط عليه وتقهره فراحت اغلقت السكه في وشه
نور صرخ: ذات الو يا زفته ( هيطوح الموبيل)
معتز مسكه من ايده واخده بسرعه: نور اهدي انت مش عايزه ادهولي
نور مسح وشه وقلب عيونه بضجر
……………….قصص منه محمد كاتب………
ياسمين رجعت بالليل لقته مجهز لها سفره كلها شموع وورد اتنهدت وربعت ايدها قدام صدرها
نور خرج من المطبخ: القمر بتاعي رجع رغم النهارده متأخره
ياسمين لنفسها: ورد وشموع وكمان طبخ الاكل بنفسه)
نور: النهارده اديت عزه اجازه راحت عند امي وجهزتلك الاكل بنفسي وكل الي مرصوص ع السفره الاكل الي بتحبيه جعانه حبي
ياسمين مكشره في وشه بس ردت: شويه
نور ابتسم ابتسامه واسعه: شويه كدا طب تعالي استريحي الاول
سحبها من ايدها واخد الشنطه منها وخلعها الجاكت وسحبلها الكرسي بكل شياكه وقعدها: اقعدي حياتي
ياسمين أأعدت لكن مكشره جدا
نور: انا بس هروح اغرف الرز لسه عامله وسخن( باس خدها بقوه) انشاء الله هيعجبك جبت طريقته من امي استني دقيقه
ياسمين اخدت نفس بعمق لانه بيحاول بشتي الطرق يراضيها !!!
نور في المطبخ بيغرف اللاكل تلفونه رن طلعه من جيب المريله لقاها ذات كشر واغلقه نهائي وكمل غرف الاكل سمع التلفون الارضي بيرن ساب الاطباق بسرعه من ايده وطلع يمد بخطواته ع برا لقاه ياسمين قامت ولسه هترفع السماعه وهترد راح اخدها منها وابتسم: انا هرد حبيتي انتي ارتاحي ممكن متعمليش حاجه يله اقعدي وكلي
ياسمين بصتلوا بشك وردت بهدوء: تمام
نور رد بصوت هامس : الو
ذات: الو نوري اخص عليك ليه قفلت موبيلك انا مشتاقلك اوي
نور اتك ع سنانه وبصوت مش مسموع: اقفلي التلفون ومتتصليش تاني سامعه
ياسمين بصتلوا وهو بلع ريقه واتوتر وحط السماعه وفصل السلك نهائي
نور رحلها ببتسامه: حبيبتي ليه واقفه يله اقعدي لسه هجيب اخر حاجه
ياسمين لقت موبيلها بيرن اخدته من الشنطه لقتها هي فتحت الخط وسكتت
ذات: اهلا ياسمين فكرت انك مش هتردي ع اتصالي
ياسمين بهدوء مريب: انتي لسه بتتجرئي تتصلي ليه انا مجرؤش ارد عايزه ايه
ذات اتغاظت من هدوئها: حاجه مش كبيره بلغي نور ان في اوضتي مهلبيه سخنه لو حس بملل من المهلبيه البارده الي عنده في البيت يقدر يجي يأكلها عندي اصلها مهلبيه بتعجب نور كتير
ياسمين بقهر وتهز رجليها : حاضر هبلغه رغم نور النهارده بيطبخلي بنفسه اكل صحي اصله قلقان وبيخاف ع صحتي ومتفكريش الاكل الصحي مش مفيد لانه حلال مش اكل حرام وده بيعجبه اكتر_قفلت_
ذات صرخت: سافله وضيعه بتمثلي انك قويه بس ماشي هديكي ضربات قويه ولحقي عليها
ياسمين قفلت لكن حرفيا واقفه منهاره ازاي حبيبها بتشاركه فيها واحده تانيه حتي لو بالاشاره
نور خارج من المطبخ بيرص الاكل: يله حبي انا خلصت وكلي بسرعه قبل ما يبرد
ياسمين بصتله بنظره ووشها محمر من الغل
نور رفع دماغه وشاف النظره سألها بقلق: فيه ايه مالك
ياسمين بلمعه دموع: ذات اتصلت ومش هاكل نفسي اتسدت
نور مسك ايدها: ياسمين طنشيها وسيبك منها وبعدين مش اتكلمنا واتفقنا
ياسمين بقهر وغيره ودموعها تنزل : بس انا مش جبل انا انسانه اتصلت ع البيت وع الموبيل والمطلوب اتجمد واقفل عيوني واسد وداني واتصرف كأني معرفش حاجه لو مش قادر تسيطر عليها مش هتحمل
ياسمين رمتله كلامها وسابته وطلعت ع فوق وهو اتعصب وطلع يجري وراها
نور: ممكن تهدي وتسمعيني ازاي اسيطر عليها وثقي فيا انا مبقتش اكلمها
ياسمين بصوت كله ألم ودموعها على وشك النزول : لو كنت مبقتش فعلا بتتصل بيها ليه بتطاردك كدا
نور وهو ماسك ايدها: عشان نتخانق سوي هي عايزنا نطلق والبيت يتخرب فياريت بلاش تقعي في شباكها انا مبئتش بكلمها من فتره طويله
ياسمين باسلوب فيه حده : ناولني موبيلك
نور بصلها ورمش كتير بعيونه
ياسمين : ناولني موبيلك خليني اتأكد من صدق كلامك وبأنك فعلا مبئتش تكلمها هاته لو فعلا صادق
نور: حاضر يا ياسمين_طلعه من جيب المريله_ خدي اهوه عشان تعرفي اني متصلتش بيها وان هي لما بتتصل انا مش برد اتفضلي اتحققي
ياسمين اخدته منه وفتحته وبقت تفر فيه لحد ما لقت مكالمه منه: امال ده ايه قلت مبتتصلش ايه ده قولي ازاي وصل رقمها هنا
نوربلع ريقه: اتصلت عشان الصوره الي نشرتها
ياسمين من بين دموعها : بطل كدب
نور: والمصحف الشريف ما بكدب انا اتصلت ايوه عشان الصوره مش عشان حاجه تانيه
ياسمين بتضرب فيه: بطل تخلق اعذار
نوربدفاع عن نفسه: اسمعيني وثقي فيا اتصلت اهزقها
ياسمين بتصرخ فيه بجنون: مستحيل اثق فيك يانور
نورضرب جبينه بعنف: نهار اسود عليه _ مسكها_ يابنتي الموضوع مش كدا اهدي يا ياسمين
ياسمين فقدت اعصابها وهي بتحاول تبعده عنها: سبني يانور
وراحت اخدت المخدات وفضلت تحدفه بيها: اخرج ياكداب يا غشاش
نور بينط ويلقف المخدات لحضنه: والله والله والله انا مبكلمهاش
ياسمين بصراخ: بطل كدب بطل واخرج عايزه اكون لوحدي
نوربرجاء: ممكن تهدي
ياسمين زقته وهو حاضن المخدات ع برا ورزعت الباب في وشه
نور خبط ع الباب: ياسمين افتحي نتفاهم
ياسمين جسمها رعش وبكت بحرقه ونزلت أأعدت بضهرها ع الباب ولمت رجولها لصدرها
اما نور حط المخدات علارض وقعد وضهره للباب وحط راسه بين ايديه وهو مخنوق

نظهر ع البارت يله الناس النايمه تصحا وترجع تنام تاني عادي تشربوا شاي
في الشركه
نور قاعد مع معتز وساند كتفه ع الشباك
معتز: لازم تتأقلم لانه مصير متردش ولا تتكلم ولا يطلعلك صوت عليك بس تسكت وتستسلم
نور حك جبينه :بس ياسمين اتغيرت بقت عصبيه قاسيه الاول كانت هاديه عاقله بس دلوقت بتهزق بتدور عن اي ذنب من لاشئ ورافضه حتي تسمع هي عمرها ما فتشت في موبيلي دلوقت بتفتش وتحقق طول الوقت دي منعتني احط باسورد
معتز: لان الاول عمرنا ما خونا ولا كدبنا انت سبب كل ده وهي لازم هتشك
نور مسح شعره: انا مخونتهاش بمزاجي وعارف وفاهم اني كدبت وده اشد من الخيانه عندها بس انا حرفيا مش متعود ع طبعها ده
معتز: اظن ده قليل عليك منها جدا يعني تقولها مبتتصلش تفتح تلفونك تلاقيك متصل وتمسكك متلبس كويس انها مكسرتهوش وفتحت بيه دماغك
نور: لاء الحمد لله لسه موصلتش للمرحله دي وبعدين انا مقصدتش اكدب بس نسيت
معتز: نسيت !! ياحبيبي انسي كل حاجه الا تكدب ع ياسمين
نوربصلوا بوجع: اه امتي امتي ترجع ياسمين مراتي القديمه
معتز خبط ع كتفه: الاول لازم تتخلص من سبب المشكله في حياتك وبعدها هترجع مراتك القديمه لطبيعتها لان لو فضل الامر مش محلول كدا هيبقي فيه ضربات وجولات للركب
نور بصلو بغيظ وحك كتفه : الله يطمنك زي ما طمنتي
معتز ابتسملو وسأله: انت عارف مكانها
نور: امممم اخدتها قعدتها في شقه منها للسطوح اجرتها بسعر بسيط لمده سنه عشان تبعد عن بيتي
معتز: يارب تبعد بجد
نوررفع ايده للسما وبيدعي من قلبه: يارب اتمني ع الله
ابتسام جات عليهم: باشمهندس احنا جاهزين للاجتماع
نور هزلها دماغه: تمام جاي
معتز خبطه باللكمه ع كتفه بخفيف: انا ماشي ورايا شغل اشوفك
نور: تمام نتقابل
معتز بعد ما مشي لفله ورجع: اه نور ع فكره القناه حذرتني وقالت ان صورتك مع ياسمين هي حديث الساعه وده هيأثر ع شغلها خد بالك هتأذيها جامد
نور اتنهد بضيق: تمام
معتز نزل وذات لمحته واتخبت لحد ما مشي عدلت شعرها وطلعت موبيلها ووقفت قدام الشركه وصورت نفسها سلفي قدام عربيه نور وكتبت تحتها ((جيت اشوفه لاني جعانه موت)))
……………..قصص منه محمد كاتب……..
ابتسام دخلت عليهم اثناء الاجتماع بلهفه: باشمهندس فيه حد جاي يشوفك
نور رفع عيونه من ع الاوراق وسألها: مين؟!
ابتسام لسه هترد دخلت هي بضحكه ملعلعه: نوري
نور اتصدم قدام العملاء ورفعت استاء وكشر ونورهان عيونها جحظت واستعددت بالهجوم
ذات: عمو رفعت ازيك
رفعت بصلها بضيق ورجع بص للعميل: ممكن نتكلم في مكتبي عشان الخصوصيه
رفعت قام وبصلها بحتقار وهي بتبتسمله اوي وكل الموظفين قامت خرجت وري رفعت
نور وقف بعصبية ولف عليها بقوه: وبعدين جايه هنا ليه
ذات كشرت: ليه بتزعقلي وحشتني وجيت اخدك نتغدي سوي ايه كفرت
نور مسكها من دراعها بقسوه: امشي الشركه مليانه ناس وموظفين
ذات هزت كتافها وبعناد: لاء
نور شد اكتر واتك ع سنانه: امشي بقولك
ذات سحبت دراعها منه وبحده: وانا قولت لاء جيت اخدك نتغدي سوي ولا تحب تبقي ترند لما كنت بتاكلني
نورهان برقت من وقاحتها عليه وبصتلها بعنف
نور زقها جامد: انا فعلا هدبحك وارمي لحمك لكلاب السكك ياكلوها يله غوررري
ذات رفعت كتافها وبعناد: مش همشي
نورهان بنبره غضب: انتي يا وقحه مش بيقولك غوري تبقي تغوري واياك تعتبي الشركه هنا تاني لقطعلك رجليك
ذات بصتلو هو بنظرات تستفزه : بس لو نور مجاش معايا انا معرفش ممكن يحصل ايه
نور اتك ع شفايفه لانه حرفيا خلاص جاب اخره
ذات بوقاحه وانتقام: هستناك في المطعم وهبعتلك العنوان لو مجتش اضمن كل الاصدقاء ع صفحات التواصل هيتمتعوا بفلمنا سوي
نور قفلت معاه و اتك ع فكه بقوه متغاظ منها بس سكت لانه لو ضربها الشركه هتتفرج
نورهان بغضب وانفعال:صورتيه يا وقحه يا وضيعه
ذات ببتسامه صفرا وبنظرات من فوق لتحت: اظن العلاقه في المثلث انتي ملكيش علاقه بيها لانك مش من مستوي نظري انا اصلا مش شيفاكي
نور اتعصب وشدها بأهانه: انتي بتقولي ايه ماتحترمي نفسك
ذات شدت ايده بتنزلها وبلهجه كلها أمر: تعال بسرعه انا جعانه
نور بعد ما ذات مشت رفع عيونه وبصلها بهم وضيق وتعب: الحل ايه يا امي انا متفق مع ياسمين نتغدا سوي بس اوعي تقوليلي زي ابويا الي حضر العفريت يصرفه
نورهان بشفقه لوضعه: سيبهالي انا ولا تشغل بالك
………قصص منه محمد كاتب…….
ذات قاعده في المطعم والجرسون بيرص اصناف الاكل قدامها مسكت الموبيل وقامت تسجل فيديو كول وبتقوله فيه: الضيف الجاي تعال بسرعه جعانه موت)
حست بجد واقف وراها قالتله بتهديد: لو جيت متأخر دقيقه كنت هتصلـ_بتلف لقتاها هي في وشها
نورهان أأعدت براحه ع الكرسي: اهو دلوقت نزلت من مكانتي لمستواكي ايه الوضع كدا قادره تشوفيني بمستوي نظرك
ذات بنظرات ناريه: فين نور
نورهان مطت شفايفها وعوجتهم ع جنب وسكتت شويه وبعدين نطقت بنبره كلها استهزاء : هأو نور راح يتغدي مع ياسمنته مراته حبيبته نور مش سنجل ولا عازب نور راجل عنده زوجه ولازم ياكل معاها مش يجي ياكل مع الماضي القديم
ذات عوجت بؤها ع جنب وحدفت الموبيل ع التربيزه وبصتلها بقوه
نورهان بدلتها نفس النظره: عارفه انك بتضرعي من الجوع الايام دي ومعكيش فلوس كتير وقاعده في شقه فوق السطوح ابني حن عليكي وادهالك وطبعا لازم تجري عليه عشان يأكلك ( رمتلها فلوس) بس خدي وهسميها لواحده لائجه زيك صدقه اطلبي كل الي نفسك فيه عشان متتضطريش تمدي ايدك وتسرقي عشان تاكلي
ذات بصتلها وحطرشق وقلبت عيونها بنظره شر
نورهان قامت ضحكت وبقرفه : اه انتي فاجره اظن ده اللقب الي بيقوله لواحده زيك
ذات بصريخ وعصبيه : انتي الي سافله ومجنونه( ورمت الفلوس عليها)
نورهان ضحكت وسابتها ومشت وذات فضلت تصرخ لحد ما انهارت ومسكت دماغها: ساااافله
ومسكت موبيلها تتصل بياسمين لقت نور منزل صورته معاها في المطعم وكلها بتعبر عن العشق والغرام وكاتب تحتها( حبنا هيستمر للابد)
ذات حدفت الموبيل ع التربيزه لدرجه عمل صوت قوي وبحقد وغل: حبنا لابد
وهي ماشيه حست بدوخه هاجمتها ووقعت بيها علارض والناس اتلمت حواليها
…………قصص منه محمد كاتب…………
نور ظبط نفسه وكان لابس قميص موف شيك جدا ع بنطلون رصاصي ومرجع شعره الكثيف ع وري ونزل راح لياسمين في المطعم لاحظ شرودها دخل وسحب كرسي وأأعد قصادها
نور بابتسامته الحلوة: ها طلبتي
ياسمين رفعت عيونها وبصتله وردت بهدوء: لسه
نور لسه اثر ابتسامته موجوده: جعانه نطلب ولا تاخدي الاول عصير_هيشاور للمتر
ياسمين وقفته بأشاره واتكلمت بكل هدوء عكس الي جواها من كبرياء مجروح : نور انت جيت تاكل معايا والتانيه
نور اتنهد بصوت عالي: لو كنتي قصدك الي ما تتسمي قلت طنشيها_مسك ايدها بحنيه_ لان انا في كل الاحوال هاجي اكل معاكي انتي
ياسمين بصتلوا كتير وعيونها دمعت وسحبت ايدها منه وابتسمتله بحب
نور مسك المانيو وابتسم: ها جعانه نطلب الاكل_ وشاور للجرسون
ياسمين مسكت دماغها من الصداع وشهقت تمنع دموعها
نور سحب الكرسي وقرب اوي منها وبصوت عاشق متيم حد النخاع: سمسمه انتي حاجه كبيره وكل ما بتسئلك اكتر بحبك اكتر وصدقيني كل حاجه هتتحسن وهترجع حياتنا مستقره نفس ما كانت
ياسمين بكل جرح في قلبها ردت عليه : عارف اوقات بفكر امشي ابعد
نور قرب منها وبقي وشه قريب من وشها وحط جبينه ع جبنها: ده مستحيل اسمحلك بيه انتي حبيبتي وحياتي ومش هسيبك ابدا تمشي ولا مخلوق يقدر يحرميني منك ولا حتي انتي نفسك تقدري لاني بحبك
ياسمين: بقت بخاف يانور بخاف
نور قرب منها اكتر وحاوط جسمها بايده: ارجوكي انسي الي عملته واوعدك عمري ما هكدب عليكي تاني
ياسمين شدت ايده ووشها احمر : نور ابعد ايدك الناس
نور شدها في حضنه بتملك : ميهمنيش حد لاني لما بلمسك بدخل لعالم محدش يعرفه غيري واتمني اخدك بين ايديا واقولك انا بحبك اد ايه بس انتي قلباها نكد وبعد وبجد نفسي تنسي وتغفريلي
ياسمين: اظن رجوعي ووجودي معاك دليل ع الغفران
نورحرك ايده ع ظهرها: وانا مستعد اعمل كل الي يرضيكي عليا بحبك
#ذات_الوجهين
قصص منه محمد كاتب
في الجنينه قاعدين
نورهان بسعاده كبيره: ياسمينا مش عايزاكي تقلقي خلاص ذات مش هتجرؤ تلعب معاكي
ضحي بحماس: ليه بتقولي كدا يا طنط نونا
نورهان: عشان انا امبارح ادتها رد قوي ووشها اصفر ومقدرتش حتي ترد وتفتح بؤها بتلت التلاته كام
زبيده بتعجب: معقول مردتش عليكي
ضحي ضحكت: ذات متردش معجزه
عزه جايبلهم صنيه العصير: طالما الكلام ع ذات الشر وطالما سكتت كدا قدام الست نورهان معني كدا ان ست نورهان اقوي منها وكسرت دماغها
نورهان: صح ياعزه _سكتت وبصتلها_ بت ياعزه انتي بتمدحي ولا بتتريقي قولي الصدق
عزه: وكتاب الله المجيد بمدح من صميم قلبي _ رمتلها بوسه في الهواء_ يا ست الناس
نورهان: خلاص ياسمسمه وقفي قلق وتوتر صدقيني مش هتجرؤ تتواقح عليكي من تاني واظن ان الاوان تعيشي مع نور حياه طبيعيه نفس الاول ومتحفريش وتنبشي في الماضي
ياسمين بهدوء: اظن انا مش كدا يا ماما انا مش بحب انكش في الماضي ومتشكره لقلقك عليا ولمساعدتك لنور
نورهان ببتسامه عريضه: وانا مبسوطه للمساعده دي اوي _ ضحكت بصوت عالي_ استني امبارح وانا بفتش في الدولاب لقيت اللبوم صور لنور وهو طفل جميل خديه للبيت واقعدي بصي فيهم يشجعوكي عشان تخلفي طفل نلعب بيه كلنا
ضحي صقفت بسعاده: وانا ابقي خالتو ضحي
زبيده مبتسمه: وانا ابقي نناه لطفل وسيم شبه نور
نورهان بحالميه: ويبقي وسيم وياخد جينات ابوه يله خدي الالبوم
ياسمين اخدته منها وقامت: عن اذنكم هاخده اتفرج عليه جوه _ومشت_
زبيده بتنهيده: نفسي بجد افهم امتي هتوقف حرب التواصل دي بين ياسمين وذات
ضحي: ما لو اتكلمت هتتهميني بالحشريه
عزه ببتسامه عبيطه: قولي مفيش الي تخسريه اكتر من كدا
ضحي بحماس: كدا تعالوا هنا قربوا واتفرجوا
زبيده شافت الصور الجنس*يه: ايه القرف ده وصلت للحد ده
نورهان: توصل من واحده معندهاش حياء
………….قصص منه محمد كاتب………
محمد بعد ما شاف الصوره: واحده زي ذات اكيد مش هتوقف
عمته بتأيد لكلامه: عندك حق يا محمد انا راي من نفس رايك واكيد بتفكر في حيله جديده
ضحي: بس هي حاليا مختفيه بقالها يجي تلاته ايام من يوم ما طنط نورهان هزقتها
محمد: ده عامل بالظبط الهدوء قبل الطوفان وفجأه فيضان سريع
عمته: ربك يستر وميبقاش طوفان خطير يهلك كل حاجه في طريقه
محمد بصلها وضرب كفه بكفها: برافو انتي بتفكري نفس تفكيري بالتمام
ضحي بعيون زايغه بخوف: كلامكم كدا بيخليني اخاف واقلق لو فعلا طوفان امتي هيجي وازاي هيجي
محمد هز دماغه كتف ايده لصدره: علمي علمك
ضحي عيونها دمعت من الخوف والي جاي
عمته طبطبت عليها بحنان: ادعلهم ان ربنا يستر ويسلموا من شرها واذاها يا ولاد
استوب واستنوني والطوفان الي هيتذاع ع الهواء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذات الوجهين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!