روايات

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء السابع

رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت السابع

رواية رحمة الليث والرنين الاسر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر

رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة السابعة

ليث كان داخل جناحه وشايل رحمه واول ما دخل وقفل الباب و و*قع رحمه على الارض
رحمه بأ*لم وخضه :ااااااه ليث في ايه وبصت لليث لقت معالم برود على وشه
رحمه :ليث حبيبي مالك انت كويس وقامت قربت منه وحطت ايدها على كتفه
رحمه بحب :ليث حبيبي انت كويس مالك
ليث وكان شريط مو*ت عبدالله و فريال بيظهر قدامه كل اليوم ده ظهر قدامه ونظرت حمزه وضحكته وفجأة مسك ايده رحمه ولو*يها ورا ظهرها وشد عليها
رحمه بأ*لم :اااااااااه ليث ايدي مالك في ايه ااااه ايدي بتو*جعني
ليث بغضب :والو*جع اللي جوايا اعمل فيه ايه ردي عليا و*جع دام عشرين سنه لا راضي يروح ولا راضي يريحني هااا ودا بسبب شخص واحد بس عارفة مين
رحمه بألم ودموع :ااااااه ايدي ااااااه
ليث بغضب :بيكون ابوكي ابوكي هو السبب في وجعي ده
رحمه بصدمة :بابا

 

 

ليث و رمها على السرير و راسها اتخ*بطت
رحمه بصت لليث بدموع وشافته متحركش من مكانه ولا حتى خاف عليها.
ليث بغضب :اوعي تكوني فاكره اني اتجوزتك علشان عيونك لا انا تجوزتك بس علشان انت*قم من ابوكي فيكي هخليه يشوفك كل يوم وانتي بتتع*ذبي وهو مش قادر يعمل حاجة ههههه بس انتي طلعتي هب*له بقى انا ليث الأسيوطي ابوص لواحدة زيك يا عالم اذا كانت بنت ولا لااه وهنا تلقى ليث صفعة قويه من رحمه
رحمه بدموع :اخرررررس انا أشرف منك يا ليث بيه بس معاك حق انا هب*له عارف ليه علشان خليت ده يحبك واشارت لقلبها معرفش ليه حبك ليه اتعلق بيك انا فعلا هب*له والله العظيم هب*له ثم انهارت، انا كنت مفكرة اني خلاص هلاقي الأمان في حضنك هحس بالسلام في عيونك ه… ه.. هحس بالحب والاهتمام بحب العيله اللي كنت بتمناه بس لا طلعت وسيله علشان تتن*تقم من ابويا وانا ههههه زي العبي*طه سمعت كلام قلبي ومشيت وراه وياريت مامشيت يا ريت وأخذت تبكي
ليث بغضب :انتي قد القلم ده يا بنت حمزه
رحمه بغضب :اخرررررس اسم ابويا ميجيش على لسانك الو*سخ ده يا ليث
ليث مسكها مش شعرها وشد*ها جامد ليه
رحمه بدموع و وجع :ااااااه
ليث وأشار لمكان لما
ليث :بصي شوفي ابوكي بيرقبنا هناك حابه تقولي ليه حاجة يا قطه
رحمه بصت للكاميرا بدموع وانك*سار
رحمه بدموع :ب… ب.. با.. با
حمزه كان بيتفرج على ليث وهو بيعذ*ب رحمه والدموع مش متوقفه وهو بيشوف بنته بتتعذ*ب وهو مش قادر يعمل حاجة
ليث بغضب :ايوه ابوكي، ابوكي اللي حر*منا من اتنين غاليين علينا اللي كان عايز يق*تل طفل عمره معداش الخمس سنين وطفل عمره عشر سنين ابوكي اللي كان عايز يق*تل ابويا وامي ابوكي اللي قت*ل جدي وجدتي وكان عايز يق*تل باقي العيله ايوه ابوكي
رحمه بصدمة :انت بتقول ايه ابويا مش مجر*م يا ليث انا ابويا راجل محترم ومش قت*ال قت*له يا ليث انا ابويا احسن منك ومن عشرة زيك، ابعد ايدك عني انا بقيت بقر*ف من قربك ده اااابعد
ليث بخبث :هو مش النهارده دخلتنا
رحمه بتوتر :اااانت عايز ايه
ليث بخبث :عايز حقو*قي يا قطه وبدأ يقرب ورحمه بترجع لورا
رحمه بخوف :اا.. ب.. ع.. د عني يا ليث ارجوكي
ليث راح وفصل الكاميرا

 

 

ليث بخبث :سوري بقى اللى جاى دا خاص بيني وبين مراتي بس انا هكون عاطوف معاك وخليلك تسمع صوتها يلا سلام وقفل الكاميرا
ليث بدا يقرب من رحمه وبيفك قميصه
رحمه بخوف :ااا.. بع.. د عني
ليث :ودي تجي برده يا عروستي الحلوه وه*جم ليث عليها واخذ يمز*ق سيابها تحت صر*اخ رحمه وهي تتطلب المساعد ولكن لا حياه لمن تنادي فليث جناحه معزول ومحدش يقدر يسمع صوت فيه
رحمه بدموع :ارجوكي يا ليث ابعد ارجوك
ليث كان الغضب يسيطر عليها ولا يسمع لكلامها ابدا
رحمه وهي على وشك الغياب عن الوعي
رحمه بدموع :ربنا يسامحك يا ليث وغابت عن الوعي
$$$$$$$$$$$$$$
عند أسر كان داخل وشايل رنين بين ايده ودخل وحطها على السرير ومن دون أي مقدمات رنين لقت قلم نا*زل على وشها ومن شددت القلم فمها نز*ف
رنين بصدمة :أسر بس انصدمت لما شافت ملامح أسر البارده اللي شافتها اول مرة لما اتعارفوا وعيونه الخاليه من اي مشاعر الحب اللي كانت بتشوفها فيها
أسر ببرود :انتي لسه هتبحلقي ليا قومي اخلصي قلعيني الجز*مه يلا
رنين بصدمة :ايه
أسر ببرود :زي ما سمعتي يلا
رنين بغضب :لا مش زى ما سمعت انا مش الخد*امه اللي امك جبتها ليك يا شاطر وهنا تلق*ت رنين القلم التاني ليها
أسر بغضب :اخررررسي بنت واحد مجر*م وحق*ير متتكلمش معايا كدا انتي هنا خد*امه ليا تخدميني اوعي دور العاشق الولهان اللي بيحبك اللي مثلته عليكي دا صدقتيه
رنين بصدمة :مثلت

 

 

أسر بسخرية :ايوه مثلت اوعي تفكري اني هحب واحده زيك كدا لا اصحى انا أسر الأسيوطي يا رنين ويا عالم اذا انتي كنتي بنت ولا ايه بس انا هكتشف ده دلوقتي وبدأ يقرب
رنين بخوف :ابعد عني انت حيو*ان وحق*ير
أسر بغضب شدها من شعرها
أسر بغضب :طب انا هوريكي بقى الحيو*ان ده و الحق*ير هيعمل معاكي ايه وبدأ يمز*ق أسر فستان رنين وه*جم عليها
رنين بدموع :أسر ابعد عني ارجوك ايه اللي غيرك كدا ابعد وحاولت تزقه بس للأسف معرفتش،
رنين بدموع وك*سرة :هتن*دم والند*م مش هيفيد بعدين يا أسر وغابت عن الوعي تمام
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
عند آدم وجودي
آدم خاد جودي بعيد عن الفرح
جودي بغضب :انت الزاي تعمل كدا ابعد ايدك عني
آدم بغضب :عايزه تر*قصي يا جودي
جودي :ايوه مش فرح خواتي عايزنى اعمل ايه اقعد أسقف بس ولا ايه ثم انت مالك انت ايه دخلك اذا ار*قص ولا لااه
آدم بغضب :جودي متستفزنيش
جودي :وانا استفزك ليه وبعدين انت بأي حق مسكت ايدي كدا يا آدم
آدم :بحق اني بحبك يا جودي
جودي بصدمة😳😳:بتحبني
آدم بحب :وبعشقك وبمو*ت فيكي كمان
جودي :كمان
آدم بضحك من منظرها :ايه مالك كدا بلمتي كدا ليه
جودي :آدم انت واعي للي بتقوله ده انت بجد بتحبني
آدم بحب :وبعشقك وبمو*ت فيكي كمان
جودي بفرحة :بجد يا آدم يعني انت بتحبني زي ما بحبك
آدم بفرحة :ايه قلتي ايه
جودي بتوتر :هاااا مفيش
آدم بحب :جودي تقبلي تتجوزيني
جودي :اممممم هفكر
آدم :لا مفيش تفكير يا اااه يا لا غير كدا خليني اروح اشوف واحدة تانيه
جودي بغيره :نعممممم
آدم وحب يجرب غيرتها جه يروح لواحدة كدا جودي مسكته من قميصه
جودي بغيره :جرب تعملها يا آدم وبدل ما نفرح باخواتي هنحز*ن عليك جرب بس
آدم بضحك :بحب غيرتك دي يا جودي هااا قلتي ايه
جودي بخجل :موافقه
آدم بفرحه :قلتي ايه
جودي بفرحه :موافقه موافقه موافقه
آدم شالها ولف بيها
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

 

 

عمر راح ورا نوران لاقها واقفه بعيد وكانت قاعده بتبص للبحر وسرحانه
عند نوران
نوران كانت بتكلم نفسها
نوران :معقول يا نوران حبيتي حد مش مقدر مشاعرك ولا حاسس بيها معقول الكل فاهمك انك البنت القويه اللي مبتك*سرش ابدا بس لا انتي مش كدا انتي طفله صغيره بنت حولين نفسها أسوار كتيره ودف*نت نفسها في الأسوار دي طفله محتاجة ايد تتمد ليكي وطلعك ويوم ما تحبي تحبي واحد مش حاسس بيكي ابدا قديه انتي يا دنيا دواره قديه
عمر جيه ليها وقعد جنبها
عمر :البحر شكله حلو وهادي والسماء صافيه وشكلها يخطف القلب عارفة انا لحد دلوقتي مستغرب الزاي الجمال ده يكون موجود والانسان ميستمتعش بيه
نوران :يمكن لانه عايز يستمتع بالجمال ده مع الشخص اللي بيحبه
عمر :ويمكن هو مش عارف ان الشخص دا بيمو*ت فيه وعاشقه عشق ملوش حدود بس هو خايف
نوران :خايف
عمر :ايوه خايف :خايف لتكون دي مشاعر من طرف واحد وخصوصا ان تصرفاته بتبين انه بيكر*ه خايف بجد خايف
نوران :الخوف ده شي مش مبرر ابدا هو لو واثق في حبه ساعتها شجاعة الدنيا كلها هتتجمع فيه
عمر :نوران انا بحبك
نوران بصدمة :انا
عمر :من ساعة ما شفتك اول يوم لما كنتي بتتدربي وانا براقبك خطوة بخطوة كنت لما بتمسكي مهمات كنت بخاف عليكي وبدعي انك ترجعي بالسلامه كان نفسي اقلك اني بحبك لا دا انا بعشقك بس كنت بحس من تصرفاتك ان انتي مش طيقاني ولا عايزه تبصي في وشي خالص وبص ليها لاقها بتدمع
عمر بخضة :نوران مالك
نوران بدموع :انت… انت… انت قلت انك بتحبني صح
عمر بحزن :انا مش هجبرك تحبني يا نوران انا هتسحب وخليكي تعيشي حياتك
نوران بدموع :بحبك
عمر بصدمة وفرحة :ايه بجد أحلفي.
نوران بضحك :والله
عمر حضنها ونوران حست بالاحراج
نوران بخجل :عمر نز مكملتش كلامها ولقت عمر شايلها وبيلف بيها وبيقلها بحبببببببببببببك
نوران بضحك وفرحة :بحبببببببببببببك
🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌🌌

 

 

عند حمزه
كان قاعد بيعيط وهو سامع صوت بناته وهما بيطلبوا المساعده وهو مش قادر يعمل اي حاجة ليهم
حمزه بدموع :انا السبب انا السبب بناتي دلوقتي بيتعذ*بوا وبيدفعوا تمن غلطتي دلوقتي اااااااااه سامحوني يا بناتي معرفش احموكوا بسببي انتوا دلوقتي بتتعذ*بوا ساااامحوني واخذ يبكي
🌃🌃🌃🌃🌃🌃🌃🌃🌃🌃
في الصباح
في جناح ليث
كانت رحمه نايمه على صدر ليث وليث كان نايم وليث بدا يصحى وصحي وشاف رحمه نايمه زي الملاك
ليث بحزن :للأسف انتي وقعتي بين نا*رين يا رحمه نا*ري ونا*ر ابوكي وللأسف النا*رين دول بيحر*قوا فيكي انا اسف بس انتي ذ*نبك الوحيد انك بنته ولما حس انها قربت تفوق تصنع النوم. رحمه فاقت وشافت ليث نايم
رحمه وقد تذكرت كل شي
رحمه بدموع :انت ك*سرتني يا ليث ك*سرتني بجد انا كنت مفكرة اني هحس بالأمان معاك بس للأسف بقيت بخا*ف منك انت اللي عملته فيا دا مش سهل لا انا هقدر اسامحك عليه ولا هقدر اننساه بس ما عن اللي عملته فيا دا مش قليل الا ان قلبي لسه بيحبك ومش عارف يكر*هك وانا هحاول اكره فيك يا ليث وللأسف انا اللي هتعذ*ب لأنك من الاول مكنتش بتحبني و من دون أن تشعر الدموع نزلت منها ونزلت على وش ليث
ليث حاس بحاجة غيرة اول ما حس بدموعها حاس انه عايز يحضنها بس منع نفسه
رحمه مسحت دموعها وقامت غطت نفسها ودخلت الحمام
ليث فاق بعد ما دخلت
ليث :انا مالي زعلان كدا ليه ما دا اللي كنت عايزه اني اك*سرها واذ*لها واحز*ن ابوها عليها هو انا مش فرحان ليه انا لازم اكون فرحان مش زعلان، نفض ليث الأفكار دي من دماغه وقام دخل حمام تاني
🌄🌄🌄🌄🌄🌄🌄🌄🌄
عند أسر ورنين
أسر كان صاحي وعمال يبص على رنين وحزين
أسر بحزن :انا عمري في حياتي ما مد*يت ايدي على واحدة خالص بس عملت كدا معاكي انا عارف ان اللي عملته البارح ده غلط بس دا ميجيش حاجة قدام اللي ابوكي عمله يا رنين وللأسف انتي هضطري تدفعي تمن غلطت ابوكي وسابها وقام دخل الحمام وبعد مده خرج
خرج ولقها لسه نايمه
اسر ببرود :راح مسك كوبايه مايه وك*بها على رنين
رنين قامت مفزوعة
اسر ببرود :المفروض اصحى الاقي فطاري وهدومي مكويه يا هانم متنسيش نفسك انتي هنا خدا*مة فاهمة وايوه صح اهلي مفكرين اني متز*فت وحابك لو فكرتي بس تقولي حاجة او تبيني حاجة ليهم انك هنا خدامه بس ساعتها قولي على ابوكي يا رحمن يا رحيم فاهمة

 

 

رنين وهي بتحاول تداري نفسها وبدموع وكسرة :فاهمة فاهمه
اسر بسخرية :بداري ايه يا قطه هههه وسبها وخرج
رنين بدموع :اااااااااه يا و*جع قلبي اااااااااه وقامت دخلت الحمام
🌁🌁🌁🌁🌁🌁🌁🌁🌁🌁
عند ليث
ليث طلع من الحمام انصدم من اللي شافه
ليث بصدمه :رحمه
رحمه………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!