روايات

رواية رساله ماسنجر الفصل الخامس 5 بقلم إيمان هنداوي

رواية رساله ماسنجر الفصل الخامس 5 بقلم إيمان هنداوي

رواية رساله ماسنجر الجزء الخامس

رواية رساله ماسنجر البارت الخامس

رواية رساله ماسنجر الحلقة الخامسة

بس ارجع وقولك ياختي من عمايلها السوده دي عملت

*عملت ايه يا ختي كملي

*انا سمعت انها كانت متعرفه ياختي على شب من على الفيس وكانت بتبعتله صور مش كويسه انتي مشفتيش صورها لي نزله على النت ولا ايه

 

 

 

*صور ايه يا ختي وريني كدا

بصيت لقيت الست مطلعه تلفونها عشان توري لي جمبها كنت خلاص هموت من الصدمه نسيت وجعي وبحركه لا اراديه مني شديت التلفون عشان اخد تاني صدمه في حياتي

دي فعلا صوري بس الصور دي كانت من مكالمه الفيديو بتاعه المقنع

رميت التلفون على الأرض وحطيت ايدي على دماغي

من لي بيحصلي مبقتش عارفه انا ليه بيحصل معايا كدا

 

 

 

 

فقت من صدمتي على صوت اخويا

 وهو واقف على اول الشارع وبصوت صريخ

* والله لمو*تك يا رحمه بعد ما ضيعتي، سمعتنا

بصيت لخويا برعب. وهو بيمشي وبيتقدم مني وفي ايده السك*ينه

حولت أقف برعب وانا حاسه بكمية وجع رهيب عشان احاول اهرب وسط كميه الستات والناس لي كانت قاعده بتتفرج بس

صرخت وهو بيحاول يقرب مني

*حد يلحقني منه حد يحاول يبعده عني حرام عليكم

 

 

 

بقيت بجري ابوس في ايد الناس وقع وقوم على أمل حد يوقفه ويبعده عني لغايه لما رميت نفسي في حضن امي

لي اتصدمت من ردت فعلها

لقيتها رمتني جامد بعيد عنها وقالتلي بتشفي

*تستاهلي بعد ما دمرتي سمعتنا

قمت من على الأرض وببص لقيت اخويا واقف قدامي وفي ايده السك*ينه وكلمني بغل

*والله لق*تلك وخلص منك

وطيت ابوس على ايده

*والله العظيم ما عملت حاجة دا انا مظلومه والله مظلومه انت مش شايف ايدي

والله مظلومه طب حاول تسمعني

 

 

 

 

لقيته شد ايده من ايدي ورماني على الأرض وبيقرب مني بغل

ولقيته قال

*مهما عملتي خلاص انتي لازم ت*موتى

بصيت على السك*ينه وعلى امي والناس لي حوليا وبحركه لا تلقائية مني

مليت ايدي تراب ورميته في وشه وقمت. اجري على شقتنا

سمعت صوته وهو بيصرخ

*والله لمو**تك انتي مفكره انك ممكن تهربي مني

 

 

 

بقيت بجري في كل مكان مش عارفه اهرب فين ومش لقيه حتى تلفون عشان اتصل منة على الطواري عشان حد يلحقني

لغايه لما سمعت رنيت التلفون في اوضه امي جريت عليها.

وقفلت على نفسي الأوضه مسكت التلفون وبصيت على الرقم

وفتحت على طول لعل وعسى يكون حد يعرف ينقظني

وقبل ما اتكلم سمعت صوت مش غريب عليا

*يا بص الدنيا تمام

لما سمعت الكلمه حسيت اني هتصعر من الصدمه

رديت بسرعه

 

 

 

 

*انت مين مين البص اتكلم

لقيت التلفون اتقفل في وشي فجأة وقعت على الأرض وانا بعيط بصدمه ومش مصدقه لي انا فيه

بقيت ببص على أيدي وسأل نفسي

*هو ممكن حد من اهلي يأذيني طب ليه ويعني ايه زهرية

انا حاسه اني في دوامه

رميت نفسي على الأرض وانا بعيط بهستريه عشان احاول افكر في الا انا فيه وايه سبب لي بيحصلي دا

ببص حوليا لمحت حاجة سوده محطوطه تحت الدولاب

 

 

 

 

قربت من الدولاب عشان اشوف ايه دا

مديت ايدي تحت الدولاب وطلعتها حاجة ملفوفه في لفه سوده

سمعت صوت اخويا وهو بيصرخ وبينادي عليا وبيخبط على بيبان الشقه

ايدي اترعشت وبقيت هتجنن

شديت الحاجة لي في أيدي جامد ورميتها عشان أقع من طولي من الصدمه

بصيت لقيت قناع بصدمه دا نفسه لي كان لبسه المقنع لي ظهر في الفيديو كول والشخص لي كان يوم خطفي

وقعت على الأرض وانا خلاص بنهار من لي بيحصلي

 

 

 

 

وفجأه لقيت اخويا كسر الباب

ووقف قدامي هو وأمي وعنيهم مليانه شر

صرخت بعلو صوتي وانا هتجنن من لي بيحصلي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله ماسنجر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى