روايات

رواية رعد مفتون بنوره الفصل العاشر 10 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره الفصل العاشر 10 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره البارت العاشر

رواية رعد مفتون بنوره الجزء العاشر

رواية رعد مفتون بنوره
رواية رعد مفتون بنوره

رواية رعد مفتون بنوره الحلقة العاشرة

مراد بصرااخ : ده ابن مين ي خور انطقي احسنلك بدل ماخليك تنطقي بالعافية
حور ببكاء : ده ابني و ابنك
مراد بحنون : اذاي بس وانتي عاملة عملية إجهاض
حور : بس انا معملتش عملية الاجهاض
مراد : اذاي ده يحصل وانا شفت توقيعك على اوراق المستشفى
: حور انا اااه وقعت بس ما عملت العملية وروحت ودفعت للدكتورة تقولك اني اجهضت الطفل
مرااد : اذاي تعمل فياا كده ازاااي بس
حور بصراخ : وقتها كنت مجروحة منك وكنت عاوزك تحس بنفس ال حسيت فيه لما شفتكوااا مع بعض
مراد بغضب : انتي اااي مبتفهميش قولتهالك اكتر من مية مرة محصلش بين وبينهااا حاجة
حور باحراج : عارفة ابيه حكاالي كل حاجة بس وقتهاااا انت سافرت و حاولت اعرف انت فين بس وقتهاا الدكتورة منعتني من السفر لانه حملي كان صعب وكنت بتعب علطول
مراااد : انا نازل من ٣ شهور مكنش فيكي تقوليلي
حور : حاولت بس انت مدتنيش فرصة اتكلم
مراد : انا مش هقدر اسامحك على ال عملت فيااا ي حور انتي اذيتني للمرة التانية وانتي لازم تتعاقبي
حور ببكاء: اذا عقابي هيريحك اعمل فيااا ما بدالك
مراد : انت مبقيتيش تهميني ي حور
انا هاخذ ابني ومش هتشوفيه لاخر يوم في عمرك وده هيكون عقااابك
حور بانهيار : عامر لا ارجوك متهرمنيش من ابني ارجوك ي مراد اعمل فيا ال يريحك بس الا ابني ارجوووك
مراد وهو يتجه وياخذ الطفل تحت بكاءه الشديد وانهيار حور التى تحاول ان تبعده عن الطفل دفعهااا مرااد بقوة فوقعت ارضا فاطلقت صرخة الم فلم يهتم وهو يتجه بابنه الباكي للخارج
*****************_**********************
كان رعد يقبل نور بجنون وهي تبادله جنونه بشغف وحب دخلت سما فتفاجت من وضعهم هذاا فشهقت بعنف وتبعهااا زين الذي صدم هو ايضا من وضعهم هذا سمعت نور شهقت سمااا فدفعت رعد بقوة لدرجة انه وقع من السرير الي الارض فتفاجاة هو بهاااا كيف اتت لها هذه القوة وهي مريضة نهض رعد وهو يحاول لملمة كرامته التى تبعثرت في الارض بسبب دفعها له اما نور فكانت تموت خجلا وزين يحاول كتم ضحكاته بصعوبة
زين بمرح : خليني اساعدك ي ابو النسب هااات ايدك
مد رعد يده له وماان امسك بزين فسحبه واوقعه هو ايضاا ارضااا
رعد بسخرية : اي ده انتي وقعتي ي بيضة طب هتساعديني ازااي بس
زين بحنق : كنت هتفاحاة لو معملتش حركة كده ولا كده اصل رعد المنشاوي دايمااا بيقع وهو واقف
رعد وهو يقف وينظر لنور نظرات نارية اما هي كانت تتفادهاا بصعوبة
سماا : حمد لله على السلامة يا حبيبتي
نور بخجل : الله يسلمك ي حبيبتي
زين : هو انتي تعرفي البنت دي ي قلبي
نور : دي اخت ابيه مراااد سماااا
رعد بغضب وغيرة : جاك وجع في قلبك ي بعيد
زين : هو انت حاشر مناخيرك في ال ميخصكش ليه واحد واخته انت مالك انت انسان بجح بصحيح
سما بصدمة : اختك
رعد : سومة حبيبتي انتي عرفتي منين انه نحن في المستشفى
ابيه هو ال قالي
رعد باستغراب : وهو فين دلوقتي انا مشفتهوش من ساعة ما كنا في الشركة
سما : هو قالي رايح يصفي حساب قديم
زين بقلق : مراد قالك كده
سماا : اااه
رعد.: مالك ي زين في اي
زين : حور ي رعد هو اكيد يقصد بكلامه حور
رعد : طب اتصل لهاااا
زين بخوف : هي مش بترد ي رعد اذا مراد عملهاا حاجة انا مش هيكفيني في عمره كله ي رعد الا اختي
رعد : انت واعي للبتقول ي زين ده جوزهااا وهو مش هياذيهااا مرااد لسا بيحبهااا حتى بعد ما قتلتله ابنه
زين : عامر عايش حور ما اجهضت ابدااا
رعد : ازاي بس ده
سما بدموع : فهموني هو في اي ابيه مراااد متجوز وعنده ولد اذاي بس وانا مبعرفش
نور ببكاء : هو مراد هيعمل اي في اختي
زين ورعد بصدمة : قولتي اي
زين : انتي فاكرة حور مش كده قولي فاكراني مش كده ده انا اخوكي
نور بايماء : انا منسيتش عشان انسى ي زيزووو
رعد باستغراب : مين زيزو
زين : انااا زيزوو هي وحور كانوا بيندهولي ي زيزو علطول
نور : انا اسفة ي ابيه اني خبيت عليك انا فاكركو كويس بس غصب عني ارجوك سامحني انا اسفة
زين : انا هروح اكمن على حور وبعدهااا ليناا كلام مع بعض مفهووووم
نور بايماء : مفهووووم
قبل حبينهاااا وذهب للبحث عن اخته
رعد بغضب : روحي على البيت ي سمااااا
سما بترردد : بس نور
رعد : جوزهااا معاهاااا روحي البيت واذا شفتي مرااد اتصلي لي علطول
يلا روحي
حاضر مع السلامة
رعد لنور : انتي عارفة اهلك مين مش كده
نور بخوف : اااااه
رعد بغضب: والتمثيلية دي لازمتهاااا اي
انطقي كان لزمته اي انك تكذبي
نور : كان هيقتلني لو حكيت
رعد بقلق : مين
****************_******************
عند مرااااد
ابني حبيبي ارجوووك اهدء ده انا بابا
طب اعمل اي انا دلوقتي هو مش يسكت انا هكلم سما هي هتعرف تتعامل معاااه
اخرج هاتفه واتصل على اخته
الو ي سمااااا
انا كويس انتي فين
طب تعالي على بيتنا واوعى تقولي لحد مفهوووم
يلا انا مستنيكي
******************_**************
عند زين وحور
كانت حور مغمى عليهااا عندما جاء زين ووجدهااا مغمى عليهااا فاتى ببعض الماء ونثره على وجهها بقلق حتى افاقت
خور ببكاء: اخذي ابني عامر اخذ لي ابني ي ابيه
زين : مين ال اخذوو ي حور
حور ببكاء: مراااد اخذ ابني
زين ………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رعد مفتون بنوره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!