روايات

رواية رغم الغدر إلتقينا الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية رغم الغدر إلتقينا الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية رغم الغدر إلتقينا الجزء الثاني

رواية رغم الغدر إلتقينا البارت الثاني

رواية رغم الغدر إلتقينا
رواية رغم الغدر إلتقينا

رواية رغم الغدر إلتقينا الحلقة الثانية

_بنتي لو جرا ليها حاجه مش هيكفيني رقبتك أنت وأخوك ساااامع
/ي عمي أهدي و
_أنا لا عمك ولا زفت سااامع وأدعي إن سديم تتطلع كويسة عشان دي الحاجه الوحيدة اللي هتنجكيك مني
بقلم دعاء زينة
/سكت بحزن وأتحرك بخطوات بطيئة، مهزوم من العالم كله كل اللي في دماغه شكلها لما فاق علي صراخ مرات عمه، حبات العرق علي وشها، شفايفها الزرقاء، ملامحها البهتة، حزنها اللي سكن ملامحها وغزاها
كلها حاجات وجعت قلبه وهزمته للمرة المليون من الدنيا، محسش غير بسائل دافئ علي خده واللي مكنش غير دموعه، دخل مسجد الجامع اتوضي وصلي ولقي نفسه في سجوده بيصرخ صراخ مكتوم من الوجع بيدعي ربه وجعه يهون، وسديم تفوق وتبقي بخير
“”المحب من ذكركِ في دعائه بينه وبين خالقه، ف بالله أنه أعظم حبًا قد أراه…🍂””
خلص صلي ورجع ليهم تاني داغر الهادي البارد في بعض الأحيان زي مابيقوله، راح لأمه بهدوء بعد ما عرف أن كلامه مع عمه مالوش فايدة
/هاي ي أمي الدكتور خرج

 

 

هزت برأسه بمعني لا عشان يزامنا كده خروج الدكتور راح ليه بهدوء سمعه وهو بيقول.. كانت بودار جلطة في القلب بس الحمد لله لحقناها هتفضل أربع وعشرين ساعة تحت الملاحظة في العناية وبعد كده هتتنقل اوضة عادية لمدة 48 ساعة ولو كل حاجه تمام تقدر تخرج إن شاء في اليوم التالت معاكم أدعولها عن إذنكم بقلم دعاء زينة
بعد ما الدكتور أتحرك بص عمه ليه بغضب مكتوم… بنتي كانت هتروح مني بسبب غباء أخوك
/اللي حصل حصل وأهم حاجه أطمن عليها وبأمر الله تبقي كويسة
-البرود ده جايبه منين
/ده مش برود ده هدوء عشان نلاقي حد يعرف يتصرف بحكمة
-قصدك أني مجنون ي بن سليم
/حاشا لله وأنا قولت كده، بقولك ايه تعالي نشيل حكاية الألقاب ودور العم وابن أخوه ونتعامل بطبعنا صحاب عادي عشان نعرف نلاقي حل للي احنا فيه
-مسكه من دراعه وأتحرك بيه وهو بيقول موافق خرجوا لجنينة المستشفي، ماشي ي داغر قولي ي صاحبي، ابن أخويا ضحك على بنتي وسابها يوم كتب كتابها الصبح ودي كانت الفضيحة اللي علي الضيق ونقدر نتعامل معاها لأنها بين العيلة وبعضها، إنما بص كده عالمستقبل القريب اللي هو أخر الأسبوع ده يوم الفرح اللي الدنيا كلها هتحضروا تخيل هيقولوا ايه عن بنت صاحبك اللي خطيبها سابها وطفش، خد مراده منها وخلصنا، سمع عنها ايه، طب شاف منها ايه
وكل الكلام ده واي حاجه هتتقال الناس هتصدقها عارف ليه ي صاحبي عشان ده ابن عمها فأي حدوتة هتتألف هتبقي صح
بقلم دعاء زينة
/كان بيسمع عمه ونار من الغضب عمالة تزيد جواه ضامم إيديه ومربعها علي صدره تشوفه تقوله لوح تلج مش بني أدم واقف، بس قرب أكتر هتلاقي نقط دم بتنزل من إيديه غرقت القميص اللي كان لابسة من ضوافره اللي غارسها في باطن كفه، عقله واقف عن التفكير مفقش غير صوت عمه وهو بيقول
-بس عارف الحل الوحيد للي احنا فيه ده ايه
/بصله باهتمام ايه
-أنك تتجوزهااا
/صدي الكلمة بيتردد في ودانها وبيخبط علي جدار قلبه بعنف شديد… مستحييييييل
-أنا مش بقولك ده عشان أنت ابن أخويا لا أنا ببلغك بده ك داغر صاحبي اللي أنت اختارته
/ايوه بس
-مبسش سمعة صاحبك وبنته بين إيديك
عدي التلات تيام بخير وخرجت سديم، وفي نفس اليوم بالليل جه داغر ومعاه المأذون، وسديم كانت رافضة تخرج، استأذن من عمه ودخل ليها، لقاها مديالو ضهرها راح وقف قدمها

 

 

/ممكن أعرف مش راضية تخرجي ليه
_باصة في الأرض ومردتش عليه
بقلم دعاء زينة
/اتعصب سيكا وقال بنرفزة طفيفة… لما أكلمك تبصيلي وتردي عليا
_بصتله بتحدي بعد ماشدها وقفها قدامه وهي بترجف من جواها بالمعني الحرفي… عشان مش عاوزاك ي بن عمي، ومش عاوزاك تصلح غلط غيرك بغلط أكبر
/قالها بغموض… ومين قالك إني جاي أصلح غلط غيري مش يمكن جاي أصلح غلطي أنا
_بصتله بصدمة ولسانها تهته يع يعني ايه قصدك باالكلام ده
/……..
_مستحييييييل
★**********★

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغم الغدر إلتقينا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى