روايات

رواية رنين الأسد الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الجزء الثاني

رواية رنين الأسد البارت الثاني

رنين الأسد
رنين الأسد

رواية رنين الأسد الحلقة الثانية

أسد بصدمه:مين محمد السيوفي
رنين : انت تعرفوا
أسد بخبث :ألي أعرفوا ،دا أنا أعرفوا أعز معرفه .إنت إرتاحي دلوقتي عشان سكتنا طويله هجيلك بعد ما ترتاحي
رنين بأستغراب:تمام شكرا
خرج أسد وذهب لعمل مكالمه
أسد : خلاص أجل كل حاجه الخطه أتغيرت
مجهول: ليه يا باشا حصل حاجه
أسد:لا اصلا لقيت حد من علتوا
مجهول:تمام يا باشا، سلام
أسد: سلام
ذهب أسد إلي شركاته
~~~~~~~~~~~~~~~~~
في شركه الشرقاوي group ◇
دخل أسد بهباته المعتاده وغروره الذي لا
يتألق علي أحد غيره ،واحترام الموظفين
دخل أسد إلي مكتبه، ودخل السكرتيرة
أسد :في مواعيد اه النهارده
السكرتيرة بدلع:في معاد مع الوفد الألماني بعد نص ساعه
أسد:تمام
السكرتيرة بدلع :حضرتك تأمر بحاجه تانيه
أسد بغضب: بت أنتي إتعدلي بدل ما أعدلك أنا بطرقتي
السكرتيرة بخوف :تمام يا فندم بعد أذنك
وخرجت السكرتيرة، ودخل زين
زين بمرح:انتي فين يا عم من الصبح
أسد:هوا مش في حاجه أسمها تخبيط يلا
زين:معلش يا قلبي تحب أعملك حاجه تانيه
أسد بجديه:ولا أتعدل بدل معدلك
زين ببعض الخوف:اه ياعم خلاص ينع*ل إلي يهزر معاك ، قولي بقا أتأخرت ليه
أسد:أستني بس لما مالك يجي وفي نفس اللحظه دخل مالك
مالك :متجمعين عند النبي خير
زين:ولله معرف أسد قال أستني لما انت تجي
مالك :خير يا أسد
أسد :خير إن شاء الله وبدأ يحكي كل الي حصل معاه
زين :طب وهتعمل اه دلوقتي
أسد:هتجوزها
مالك :انت أتجننت يا أسد
أسد :لا متجننتش بس دي هيا الطريقه الوحيده الي أقدر أحميها بيها
زين :بس يا ،وهنا قطعوا أسد
أسد :مبسش انا خلاص قررت وكتب الكتاب بعد بكره وبعد كده هنروح الصعيد ،عشان جدك موصر اني الفرح يبقا بلدي وفي الصعيد
مالك :تمام يا صحبي
زين :ماشي يلا سلام
مالك :و انا التاني سلام
أسد :سلام
وراح زين علي مكتبوا ومالك خرج من الشركه وهوا في الطريق عربيه خبطت عربيتوا
مالك بغضب:انت ياحيوان
حضرتك بتكلمني انا
مالك :هوا في حد غيرك هنا
لا احترم نفسك كده مش عشان اتكلمت معاك بأحترام تسوق فيها
مالك بغضب:انت أتجننتي انتي مش عارفه بتكلمي مين
وهكون بكلم مين إن شاء الله
وهنا البنت سبتوا وهوا في قمه غضبوا وحلف انو ما هيسبها
~~~~~~~~~~~~~~~~~
في منزل المحمدي
صفيه :يا نغم يا حببتي رني عليها تاني
نغم :يا ماما ولله عمال أرن عليها من بدري بس مش بترد
صفيه :هتكون فين فين بس انا قلقانه عليها خالص خايفه عمها يعمل فيها حاجه
نغم:متخافيش إن شاء الله خير
صفيه:يارب
********************************
في قصر أسد الشرقاوي
رنين قامت من النوم جعانه جدا
قامت أخدت شور وطلعت بتسرح شعرها قدام المرايه وكانت جذابه جدا ، وهنا دخل أسد من خير ما يخبط
أسد:أحم اسف نسيت اخبط
رنين بإحراج :لا هادي ولا يهمك
وهنا بص أسد علي شكلها المغري وجملها الجذاب وشعرها الذي يكاد يصل إلي خصرها
أسد بزهول :هوا دا شعرك بجد ولا دي بروكه
رنين بإحراج :لا دا شعري بجد
أسد:كلتي
رنين بإحراج:لا
أسد :طب أنا هطلب من الخدم يعملو أكل
وتعالي عشان عيزك في موضوع
رنين :خير
أسد :أحنا هنتجوز وكتب الكتاب بعد بكره
رنين بصدمه:نعم مين الي هيتجوز
أسد :انا وانتي
رنين:بس انا مش موافقه
أسد بجديه:وانا مطلبتش رأيك دا أمر
يلا قومي أجهزي عشان تاكلي ونروح المول نجيب ليكي لبس
رنين بإحراج:تمام شكرا
أسد :تمام انا مستنيكي تحت
وذهب أسد إلي تحت وطلب من الخدم أن يجهزو أكل ، اما عند رنين فوق فكانت قاعده مصدومه وبعيط
رنين بعياط :يا رب انا مش قادره أتحمل يارب أرحمني وحشتني يا بابا انت وماما ليه سيبتوني ليه
ومسحت رنين دموعها وسرحت شعرها ولبست ونزلت
أسد :ياربي هوا في جمال كده
رنين بإحراج:أحم انا جهزه يلا بينا
أسد:ناكل الأول
وقعدوا يا كلو وبعد كده قاموا ركب أسد ورنين و السواق عربيه و الحرس عربيه
********************************
في العربيه
أغلق أسد الستاره عشان ياخد رحتوا هوا ورنين
رنين :هوا حضرتك هتتجوزني ليه
أسد :………..
*******************************
في فيلا السيوفي
محمد بغضب:إزاي هيتجوزها
مجهول:ولله يا باشا دي الاخبار إلي جت ليا
محمد بغضب:تمام انت الي حفرت قبرك بي إدك يا ابن الشرقاوي
وذهب محمد يجري مكلمه
محمد:الو
مجهول :ياه عاش من سمع صوتك يا جدع
محمد بغضب:مش وقت هزارك أسمع ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رنين الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى