روايات

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الجزء الرابع والعشرون

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) البارت الرابع والعشرون

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد)
رواية زعيم المافيا (عشق الشهد)

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الحلقة الرابعة والعشرون

شهد:دي طنط برديس ولده صقر.
فارس بعصبيه من ورا:اي الي جاب الست دي هنا وراح عند برديس اي الي جابك هنا انتي مش كونتي مرميه في سجن.
كيان جريت:وقفت بين فارس وبرديس وقالت بس ي فارس اي الي بتعملوا دا الست كبيره مينفعش كدا.
فارس:وسعي ي نجمه من وشي الست دي مش هتقعد دقيقه واحده هنا وراح يمسك ايد برديس.
كيان:ضربت فارس بالقلم وقالت سيب ايدها ي فارس الست كبيره وهي حره وهي وابنها.
فارس بصدمه:ضربتتي انا ي كيان.
كيان بصدمه:من الي هي عملتوا وقالت فارس انا اسفه استنا.
شهد:مسكت ايدها وقالت سيبي يهدي بس غلط ي كيان تعملي كدا.
كيان:بس دي ست قد ولدته ازاي يمسكها كدا.
برديس بعياط:انا اسفه ي بنتي بس بجد انا مش همشي واسيب ابني التاني.
مراد بسخرية:فين الحنيه دي لما كونتي بترمي ابنك.
برديس:كونت في غفله.
عدي شهر كامل وصقر بقالوا 8شهور في الغيبوبه وبرديس مش سابت صقر ولا دقيقه.
شهد:دخلت صباح الخير ي طنط برديس صقر عامل اي دلوقتي.
برديس:بحب الحمدلله ي بنتي بس هو مش بيفوق ليه.
شهد:ادعيلوا ي طنط.
برديس:مسكت ايد صقر وباستها وقالت قوم ي بني عشان خاطري.
شهد:حسست علي وش صقر وقالت قوم ي صقر 8شهور في حزن وقلبي وجعني بسبب بعدك عني.
كيان:فارس ي فااارس انا اسفه خلاص سامحني بقا.
فارس:لا ولا ي كيان امشي من وشي
كيان بخبث:وغنت وقالت حبيبي لو زعلان من حاجة .. حبيبي أنا من غيرك ولا حاجة
حبيبي لو زعلان من حاجة .. حبيبي انا من غيرك ولا حاجة
لو يوم محستش بامان .. يبقى انا لازمتي ايه.
فارس:أدي إنتي ما بتتمنى قولي
وفي ثانية أنا هوريكي
شايفه القمر والشمس دول
والله ما خسارة فيكي
وفوق دا كله أنا عمري كله ليكي.
كيان:صالح حليب ي اشطا.
فارس:حليب ي اشطا ي ست كيان.
كيان:بحبك ي فارس وبجد اسفه.
فارس:حصل خير ي كيان وفعلاً انتي كان عندك حق انا المفروض مهما كان مينفعش ققل من ولده صقر وهو حر يشوف هيسامح امه ولا لا.
كيان: حبيبي شاطر ي الناس.
فارس:بحبك ي كيان تعالي نخش نشوف الاحوال حول.
كيان:يلا يازمكس .
نجمه:قاعده وبتقول ولده صقر صعبانه عليا اوي بقالها شهر ي عني نايمه تحت رجل صقر.
مراد:دي بدها الموت دي لو كانت امي كونت اتبريت منها.
نجمه:اي الي بتقولوا دا ي مراد طبعآ غلط الام والاب بذات مش احنا الي بنعقبهم ونتبرر منهم مهما عملوا هما فوق راسنا ي مراد لان ربنا موجود وهو الي هيحاسب مش احنا نرد الغلط ب الغلط ونبقا عاقين لي اهلنا.
مراد:كلامك صح ي نجمتي بس باردوا.
نجمه:صقرر هو الي يقرر يسمحها اوي لا احنا مندخلش المهم يفوق.
مراد:يارب ي نجمتي.
فارس: اي روميوا عامل اي.
كيان:اي ي جوليت عامله ايه.
نجمه: الحمد لله ي ختي.
مراد: تعرف ي واد ي فارس عينك هتجبني الارض اه ولله.
شهد:قاعده جمب صقر ماسكه ايدوا بتقول 8شهور ي صقر في غيبوبه لدرجه دي مش عاوز ترجع لشهد.
برديس بحزن:ان شاء الله هيقوم ادعيلوا ي بنتي يسامحني.
دخل خالد:وقال صباح الخير ي ابني انا جايت وبيبص لاقي برديس قاعده وموطيه راسها.
خالد بعصبيه:اي الي جابك ي برديس هنا.
شهد:اهدي ي عني هي أمه باردوا وكانت عاوزه تشوفه.
خالد بعصبيه:محدش يقول امه انا امه وابوه هي شيطانه هي الي رمت ابني رميه دي.
برديس بعياط:قالت حرام عليك بقااا خلاص انا فعلاً غلطت لا وغلط غلط كبير كمان بس خلاص عمر بيعدي وانا بكبر وعاوزة اسمع صوت ابني.
خالد:انتي طالق ي برديس انتي فاهمه انتي طالق بتلاته اطلعي برا مش عاوز اشوف وشك.
شهد: اهدي ي عمي خلاص احنا في الاوضه مع صقر مينفعش كدا.
خالد:م تطلعي براا وراح يمسك ايدها عشان يطلعها برا برديس ونبي سابني بس اسمع صوته واخده في حضني وهمشي.
خالد: لالالالالالالا ومسك ايدها جامد وشهد بتحوش م بنهم وفارس ومراد وكيان ونجمه دخلوا بيقولوا في اي خلاص ي عمي.
خالد:شيطانه دي مش هتفضل هنا بيفتح الباب سمع صوت هز الاوضه كله واولهم شهد.

صقر بيكح:بيقول شهد في اي (صباح النوم ي معلم ي بختك نمت 8شهور اي ابو الهول😂🙆

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زعيم المافيا (عشق الشهد))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى