روايات

رواية زفاف خادع الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة عبدالله

رواية زفاف خادع الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة عبدالله

رواية زفاف خادع الجزء الثاني

رواية زفاف خادع البارت الثاني

رواية زفاف خادع
رواية زفاف خادع

رواية زفاف خادع الحلقة الثانية

فجاه وسط الحضور شاب يقفذ في حمام السباحه لينقذ ياسمين من الغرق
قام الشاب ب إخراج ياسمين من المياه وكانت لا تفيق
علي بصوت كله خوف فوقي ياسمين يا حبيبتي
قام الشاب اسمه ريان بإبعاد على عن ياسمين ووضعها في سيارته واتجاه بيها الي المستشفي
في المستشفى بعد انا قام الطبيب بفحص ياسمين
كانت الممرضه تضع المحاليل لياسمين
ياسمين بدات في فتح عيناها
الممرضه: حمدالله على سلامتك يا قمر
ياسمين:بتعب الله يسلمك
الممرضه لحظه هنادي الدكتور يفحصك
تخرج الممرضه لتبحث عن دكتور ادهم ولا تجده
تتوجه الممرضه وتدق الباب علي غرفة الدكتورة رحمة

 

 

 

 

الممرضه دكتور رحمة لو سمحتي في مريضه عايزه الفحص والدكتور ادهم معاه حاله
رحمة : اتفضلي انتي وانا جايه
الممرضه: حاضر
تتوجه رحمه لكي تفحص المريضه
رحمة تفتح باب الغرفة بصدمه ياسمين مالك ياسمين أنتي كويسة
ياسمين بصوت مرهق كويسة يارحمة اهدي
دكتورة رحمة تبقي صاحبه ياسمين واقرب شخص لياسمين
رحمة اتخضيت لما شافت ياسمين لأن هي مكنتش عارفه لسه تفاصيل حالة ياسمين الممرضه لسه ماكنيتش قالتلها
الممرضه بدات تخبر رحمة بحاله ياسمين
رحمة بدأت بفحص ياسمين
رحمة:هتحتاجي تقعدي النهارده ياسمين تحت الملاحظة لأن انتي معرضه لرتفاع درجة حرارتك
ياسمين :بصوت تذمر انتي عارفه اني بكره المستشفى صح ليه بقا القاعده هنا بس ربنا يسامح الي جابني هنا
رحمة: بجدية بس يا ياسمين مش هتحركي من السرير وإلا انتي عارفه هعمل فيكي ايه😇 صوابع بطاطس
ياسمين :بطاعه حاضر يا ياسمين بعيد عن انا ياسمين شخصية متمردة بس بتسمع كلام رحمة سبحان الله 😂
رحمة :الف سلامه عليكي يا قلبي شفاكي الله وعفاكي
الممرضه :تدخل لو سمحتي يادكتوره رحمة الاستاذ الي جاب الانسة ياسمين عايز يدخل يطمن عليها
رحمة :خليه يدخل
ريان: الف سلامه عليكي يا آنسة
ياسمين: شكرا على الي انتي عمالته
ريان:العفو ده وجبي
ريان: دكتورة هي الانسه هتخرج امتي
رحمة: هتفضل النهارده تحت الملاحظة لانها معرضه لرتفاع درجة حرارتها
ريان: تمام
ياسمين:تقدر تفضل يااسطي دكتورة رحمة صحبيتي و اخوتشششي 😂هتاخد بالها مني متقلقش
ريان: بضحك هو ايه يا اسطي ده هو احنا في مكروباص وانا بلم الاجري
ياسمين :هو انا اعرف اسمك ياعم انتا بس كده
ريان :عموما انا اسمي ريان
ياسمين بابتسامة:وانا ياسمين
ريان :بصوت جدي تمام يا آنسة ياسمين انا هفضل معاكي لحد لما حد يجي من اهلك او تروحي البيت
ياسمين :لا مافيش داعي
ريان:لا حضرتك خلاص انا قرارات ومش هرجع في قراري
ياسمين: تمام شكرا براحتك
رحمة:تقدر تفضل استاذ ريان
ريان: انا برا لو احتاجتي حاجه
ياسمين:بمزاح شكرا يا اسطي اصدي يا ريان
ريان بضحك وهو خارج
رحمة بغمزه 😉لياسمين بعد خروج ريان اومال مين القمر ده يا بت ياسمين
ياسمين بصوت ضحك قمر مين بس ده واحد على الله حكايته قال أنا قرارات خلاص يانسه ومش هرجع في قراري
ده عامل زي المدير وانا موظفه شغاله عنده

 

 

 

 

رحمة:بس المهم ايه الي حصل
ياسمين انا كنت برقص في آمان الله مع علي قريب من حمام السباحه وفجأة لقيت تمارا الكلب وقعتني في المياه
رحمة :بصوت غاضب😤 الكلبة بس لما أشوفها هجبها من شعرها الي فرحانه بيه ده هي وصحبيتها سردين ديه (سيرين)
ياسمين: اهدي شويه يابيبي كل علي الهادي ياذبادي هي مش عارفه وقعت مع مين😏
رحمة :بحماس أيوه يجامد😝
ياسمين:هي لسه شافت حاجه هوريها النجوم في عز الظهر هي سردين (سيرين)الي معاها ديه🤨
رحمة :المهم مقولتليش مين القمر ده😒
ياسمين : بتهديد بس يارحمة هقول لدكتور ادهم هخليه يولع فيكي
رحمة: بخوف اهدي بس انا قولت حاجة
ياسمين تنظر بصدمة 😮 لباب وتجد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زفاف خادع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!