روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء الثالث والعشرون

رواية وقعت في غرامها البارت الثالث والعشرون

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثالثة والعشرون

“البارت الاخير”
مساءا في فيلا كمال والد سما
في الصالون قاعد كمال و عبد الرحمن ابو إياد وهناء مامته
و حمزه وجاسر
وديچا و عائشه مع سما ف غرفتها
إياد قاعد متوتر
جاسر بصوت واطي ل اياد ال قاعد جمبه
جاسر/مالك ياض ما تنشف كدا
اياد/خايف اليوم ميعديش زي ما انا عايز
حمزه/معاك حق .. حقك تقلق ..يمكن ابوها يرفض ولا حاجه
جاسر/تصدق معاك حق..ممكن قاله تعالي اطلب ايدها ف الاخر يقوله معنديش بنات للجواز
حمزه/ممكن..كل شئ وارد
إياد بصلهم بغضب/انتو بتعملو معايا كدا لي الله يحرقكم انتو صحاب انتو؟
حمزه وجاسر ضحكو
حمزه/خلاص اهدي كل هيعدي زي ما انت عايز متقلقش
كمال بابتسامه/اهلا وسهلا نورتو والله
عبد الرحمن بابتسامه/دا نورك والله
والخادمه جت قدمت العصاير
هناء بابتسامة/امال العروسه فين .من كتر كلام اياد عنها جالي فضول اشوفها بصراحه
كمال/البنات معاها فوق هيجيبوها وينزلو دلوقتي
في غرفه سما
قاعده ع السرير بعد ما لبست الدريس وعملت شعرها وحطت ميكب خفيف
عائشه/ي بنتي يلا الناس تحت مستنين بقالها ساعه
سما/انا مش عايزه انزل
ديچا/يعني اي يعني
سما بحزن/قلبي مش هيتحمل انزل اقعد مع عريس جاي يتقدم لي ونا بحب اياد ..انا بحبه ومش عايزه اتجوز غيره
عائشه قعدت جمبها ومسكت ايدها/ماشي ي روح قلبي انتي مش هتتجوزي غير إياد بس هننزل للعريس نص ساعه بس وتقولي ل بباكي انه مش مناسب ليكي وهيرفضو
ديچا/ايوا الموضوع بالبساطه دي..يلا بقي ي سوما
سما اتنهدت وقامت
وديچا وعائشه ابتسمو
ونزلوا الصالون وعائشه قعدت جمب حمزه وديچا جمب جاسر
وسما دخلت المضبخ تاخد صينيه القهوه علشان تقدمها وراحت الصالون
واياد ابتسم اول ما شافها جايه من بعيد وهي زي القمر ..التوتر ال كان فيه كله اختفي
كمال /تعالي ي سما ي حبيبتي
سما اول ما شافت ان إياد هو ال قاعد ..صينيه القهوه وقعت من ايدها بصدمه
سما بصدمه وبنفس الوقت فرحه/اياد
إياد راح لها بسرعه ومسك ايدها
إياد/انتي كويسه؟
سما بابتسامه/سيبك مني انا دلوقتي انت جاي تتقدم لي بجد ..ازاي دا حصل
اياد ابتسم /ايوا انا العريس ال بيكلموكي عنه بقالهم يومين
وعدل هدومه
اياد/اي رايك ف البدله
سما ضحكت وهي مش مصدقه وفرحانه
سما ابتسمت/ شكلك حلو اوي
اياد بابتسامه/وانتي كمان زي القمر ك العاده
عائشه وديچا ابتسمو
حمزه بصوت واطي/الحمار ناسي ان ابوها قاعد وناقص يحضنها
جاسر بصوت واطي/مبيعرفش يفرمل وهي معاه..بينسي احنا فين وف انهي موقف
كمال /احمم
اياد ساب ايد سما بسرعه وبتوتر
وسما بعدت عنه بسرعه
سما/احم
كمال /ينفع كدا القهوه ال وقعت دي
الخادمه جت تنضف مكان القهوه وراحت تعمل قهوه جديده
هناء بابتسامة/مش مشكله دلق القهوه خير ..دي زي القمر فعلا ي إياد…تعالي يروح قلبي سلمي عليا
سما بابتسامه راحت لها وسلمت عليها
اياد/دي ماما هناء .ودا بابا عبد الرحمن
سما سلمت ع عبد الرحمن
سما بابتسامه/اهلا بحضرتك
عبد الرحمن بابتسامه/اهلا بيكي ي بنتي
وسما قعدت جمبهم
عبد الرحمن/طبعا حضرتك عارف احنا جايين ليه بس نقول تاني قدام العروسه..احنا جايين نطلب ايد بنت حضرتك سما ل ابننا اياد
اياد وسما ابتسمو
كمال ابتسم/والله اياد راجل بجد ومتربي ..جه اتكلم معايا وقالي انه بيحبها وعايزها. ونا احترمت فيه انه مخباش عليا ..ف مش هلاقي احسن منه ل بنتي ولا هلاقي نسب احسن منكم الحقيقه ..واثق انه هيحطها ف عنيه
اياد/هحطها ف قلبي والله
جاسر/احم مبنقولش كدا قدام بباها
حمزه ضحك/متخلف
كمال وعبد الرحمن ضحكو
هناء بابتسامة/يبقي نقرأ الفاتحه دلوقتى ونعمل لهم اكبر خطوبه بعدين
كمال/نقرأ الفاتحه
ورفعوا اديهم يقرأو الفاتحه كلهم
وسما بصت ل اياد بابتسامه واياد بصلها وبعت لها بوسه ف الهوا
بعد ما السهره خلصت
عند عائشه وحمزه
حمزه سايق وف طريقهم للبيت وحمزه مشغل اغاني وبيغني معاها وبيبص ل عائشه شويه ويركز ف الطريق شويه
عمرو دياب وحمزه/طاال انشغالي .وياااك يغاالي..ونا اي جرااالي خلاني ادوب في هواك
بيغني وهو باصص ل عائشه وماسك ايدها
وعائشه بتضحك ومبسوطه
حمزه بابتسامه /اشمعنا انت ..ازاي وامتي شغلت روحي معاك
وعائشه بابتسامه مسكت دقنه وحمزه مسك ايدها وباسها
عمرو دياب وحمزه/والله ما كان ع بالي ي هوا …والله ما كان ع بالي ي هوااا
عايشه قربت منه وباسته من خده
عائشه/انا بحبك
حمزه ابتسم وباس ايدها /ونا بعشقك
عائشه ابتسمت
عند سما واياد لسه بلبس قرايه الفاتحه
سما قاعده ع العربيه من فوق واياد واقف جمبها وساند ع العربيه وبياكلو من شاورما عم جابر
سما بابتسامه/انا مش مصدقه ى حد دلوقتي انك طلبت ايدي من بابي وواقف وهنتخطب قريب
إياد ابتسم /ولا انا مصدق ..كنت خايف بباكي يرفض او يحصل حاجه تبوظ اليوم بس انتي كدا كدا بتاعتي يعني بباكي وافق او رفض انتي ليا
سما/الله الله ولو رفض هتعمل اي
إياد بلامبالاه /هخطفك
سما قربت وشها منه/ونت فاكر ان انا هسمح لك تخطفني ؟
إياد ابتسم وقرب منها/اه وواثق انك هتسمحيلي اخطفك
سما/تؤ كلامك مش مظبوط كنت هفضل مع بابي
إياد حاوط وسطها ونزلها من فوق العربيه وبقت قصاده وقريبه منه
إياد/وكنتي هتسبيني؟
سما ابتسمت/لا مقدرش
إياد ابتسم
سما/وانت هتفضل معايا ع طول؟
اياد/ع طول
سما/مش هتسبني مهما حصل؟
إياد ابتسم/مهما حصل
سما ابتسمت وبعدت عنه بخجل
سما/احم .اطلب لي شاورما من عم جابر تاني علشان الخضه ال خضتهالي وقت قرايه الفاتحه جوعتني
إياد ضحك/حاضر
عند جاسر و ديچا
وصلو البيت ونزلوا من العربيه
ديچا نزلت من العربيه من غير الهيلز
وجاسر نزل وشايل الهيلز بتاعتها ال خدها من العربيه
ودخلو الجنينه
ديچا بابتسامه وهي ماشيه ع الارض من غير الهيلز/يااه ع الراحه
جاسر ضحك
ديچا ابتسمت/انا جعانه ما تطلب لنا اكل من برا
جاسر ابتسم/من عيوني.. بس انا عاملك مفاجأه
ديچا ابتسمت/مفاجأه؟ بمناسبة اي
جاسر حط الهيلز ع الطربيزه
جاسر/بكره عيد الحب ..كنت عايز احتفل بيه معاكي بكره بس الساعه عدت ١٢ يعني نقدر نحتفل بيه دلوقتي لاننا مش هنعرف نحتفل بيه بكره لأننا مسافرين
ديچا بعد فهم/مسافرين!
جاسر مسك ايدها/كل عيد حب وحنا سوا .ومش مستني يوم زي دا علشان اعبرلك فيه عن حبي .انا بحبك كل يوم اكتر من اليوم ال قبله ومش بس بحبك بموت فيكي كمان ومش متخيل حياتي من غيرك ..ف لو تقبلي تتجوزيني هكون ممنون جدا
وطلع من جيبه خاتم للجواز
ديچا حطت ايدها ع فمها بصدمه وبعدم تصديق
ديچا/انا مش مصدقه
جاسر/هو انا المفروض اركع صح؟
ديچا ضحكت
وجاسر ركع وهو ماسك علبه الخاتم
جاسر/موافقه نتجوز؟
ديچا بدموع وابتسامه/دا سؤال؟ طبعا موافقه
جاسر قام بابتسامه ولبسها الخاتم
جاسر باس ايدها/انا بحبك
ديچا بابتسامه/وانا بموت فيك
وبصت ع الخاتم ال ف ايدها بابتسامه
جاسر/لسه المفاجاه مخلصتش..لحظه واحده
و طلع من جيبه تذكرتين سفر
جاسر/تذكرتين سفر ل دبي هنسافر بكره .ونقعد هناك الفتره ال تحبيها واطلب ايدك من مامتك ونرجع ..عرفتي لي قلت لك مش هنعرف نحتفل بعيد الحب بكره لأننا مسافرين
ديچا بعدم تصديق/بتهزر
جاسر ابتسم/والله ابدا ال تذاكر قدامك اهي
ديچا خدت منه التذاكر
ديچا ابتسمت بفرحه/هنروح ل ماما دبي بجد؟ انا مش مصدقه
جاسر ابتسم
ديچا/وهتسيب شغلك وأهلك وصحابك وهتيجي معايا؟
جاسر/انا اسيب الدنيا كلها واجي معاكي
ديچا دمعت بابتسامه/انا مش عارفه اقولك اي ..مش عارفه اقول حاجه غير اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك…انا كنت مواعده نفسي اني ولا عايزه احب ولا اتحب .وكنت خايفه احب حد بدل ما يخليني اسعد واحده يخليني اتعس واحده ويكسرني بس انت جيت غيرت كل دا .وكسرت خوفي وب أفعالك مش بكلامك اثبتلي انك بتحبني وان مستحيل تأذيني وتكسرني ..وجيت عوضتني عن حجات كتيره اوي..ف انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك
جاسر مسح لها دموعها ومسك وشها ب ايده
جاسر بابتسامه/ونا مش عايز اي حاجه من الدنيا غير انك تفضلي تحبيبني وتفضلي جمبي..من اول يوم شفتك فيه ونا قلت هي دي ..هي دي ال مستنيها ومرتبطش قبل كدا ولا حبيت حد وكنت مستني واحده تخطف قلبي وانتي عملتي كدا ف اول يوم شفتك فيه ف فرح حمزه وعائشه..من وقت ما شفتك ونا مبعملش حاجه غير اني بفكر فيكي. بفكر ازاي ابقي جمبك وحاوليكي ٢٤ ساعه لحد ما اقنعك واخليكي تحبيني زي ما انا بموت فيكي
ديچا ابتسمت بحب
وجاسر باس راسها
في الفيلا حمزه في الغرفه
حمزه نايم في حضن عائشه وعائشه بتلعب له ف شعره وسرحانه
عائشه/حمزه
حمزه/
عائشه/حمزه
حمزه صحي بخضه وطلع من حضنها وبصلها
حمزه/في اي انتي كويسه؟ حصل حاجه؟
عائشه/انا لو مت هتتجوز بعدي؟
حمزه اتنهد ومسح وشه ب ايده/لا حول ولا قوه إلا بالله
عائشه/انا بتكلم بجد ع فكره
حمزه/بعد الشر عليكي لي بتجيبي الأفكار دي ف بالك دلوقتي
عائشه/عايزه اعرف هتتجوز غيري ولا لا ..لازم برضو حد يربي البيبي معاك
حمزه رجع خصله من شعرها ورا ودنها وخدها ف حضنه
حمزه/انتي مش هيحصلك حاجه ان شاءالله علشان لو حصلك حاجه انا مش هقدر اعيش من غيرك وهموت بعدك ع طول ف بالتالي مش هعرف اتجوز غيرك.. انا وانتي ان شاءالله هنعيش وهنربي البيبي سوا وهنجيب غيره وغيره ونربيهم برضو
عائشه /لا دا ف احلامك ان شاءالله. هو بيبي واحد بس واتنين بالكتير اوي .
حمزه ابتسم وقرب منها/لي دا العيال الكتيره حاجه حلوه اوي يعني تخيلي في ف البيت عائشه وعائشه وعائشه ..مع ان ولاد الكلب مش هيدوني فرصه استفرد بيكي بس دا ف احلاهم ان شاءالله
عائشه ضحكت
وحمزه باسها من شفايفها
حمزه/متجبيش سيره ال موت دي تاني وإلا بجد هزعل منك ..انا من غيرك معرفش اعيش
عائشه ابتسمت /حاضر
حمزه باس خدها ونيمها ف حضنه تاني وحط ايده ع بطنها وعائشه ابتسمت ونامو
في اليوم التالي
في يوم عيد الحب
في فيلا حمزه عائشه صحيت من النوم لقت حمزه طالع من الدريسنج روم بعد ما غير هدومه وبيشمر دراع القميص
عائشه/انت رايح فين
حمزه/الشركه
عائشه/هتروح وتسبني لوحدي والنهارده؟
حمزه/لي هو في اي النهارده؟
عائشه/انت بتهزر ؟انت بجد مش عارف النهارده اي؟
حمزه/النهارده مش عيد جوازنا ومش عيد ميلادك او عيد ميلادي..هيكون اي؟
عائشه بغضب/ولا اي حاجه اتفضل روح شغلك
ونامت تاني واستغطت
حمزه ابتسم بخبث لانه عارف ان النهارده عيد الحب بس عايز يعملها مفاجأه
حمزه/طب مش هتديني بوسه وحضن قبل ما اروح الشغل
عائشه /لاء
حمزه ابتسم وقرب منها وباس خدها وشفايفها
حمزه/انا ماشي خلي بالك من نفسك
عائشه/
حمزه/بقولك خلي بالك من نفسك
عائشه /حاضر ..حاجه تانيه ؟
حمزه ابتسم /لا خلاص
وباس راسها وطلع برا الغرفه
عائشه قعدت ع السرير بغيظ /مش فاكر ان النهارده اول عيد حب لينا وحنا سوا..ماشي ي حمزه
في منتصف اليوم عند سما
راحت ل إياد الاستديو
ودخلت
رنا ابتسمت/مبروك ي سما سمعت انكم قرأتو الفاتحه انتي واياد بيه
سما بابتسامه/ميرسي اوي ي رنا عقبالك
رنا ابتسمت/يارب
سما/امال إياد فين
رنا/جوه بيظبط اغنيه
سما/معاه حد؟
رنا/لالا لوحده
سما/اوك
ودخلت
واياد ورا الازاز حاطط السماعه ف ودنه ومندمج ف الشغل
سما حطت ايدها ف وسطها/شوف البيه ..قاعد بيشتغل وناسي اصلا ان النهارده الفلانتين..ولا حتي قالي كل عيد حب وحنا سوا
وخبطت ع الازاز بغضب واياد انتبه وشال السماعه
إياد/برنسيسه
وطلع من الغرفه
إياد ابتسم/اي الأخبار
سما بغضب/زفت
إياد/ي ساتر يارب.. اي الحصل
سما/إياد هو النهارده اي؟
اياد/السبت؟!
سما/والله؟
إياد/اي
سما/اقصد تاريخ النهارده بالنسبه لك اي
اياد/ما تفهميني ي سما انا طالع عين اهلي ف الشغل ومش مركز
سما/لا خلاص ركز انت ف شغلك ونا همشي..انا اصلا كنت رايحه ل ديچا اشوفها قبل ما تسافر
وكانت هتمشي اياد مسك ايدها بسرعه وقرب منها
إياد ابتسم/ي هبله. معقوله انسي ان النهارده اول عيد حب وحنا سوا
سما ابتسمت/يعني انت فاكر؟
إياد بابتسامه/ايوا طبعا
سما خبطته ف صدره بغضب/امال سايبني من اول اليوم مستنيه منك مكالمه تقولي فيها كل عيد وحنا سوا لي ..و ف الاخر متصلتش
اياد/منا عملت كدة قصدا علشان تجيلي هنا واشوفك
وطلع من جيبه علبه فيها انسيال دهب ومكتوب عليه ب الانجلش princess (برنسيسه )
إياد ابتسم/كل عيد حب وانتي معايا ي روح قلبي.
سما بفرحه و بابتسامه خدت الانسيال من العلبه وهي مش مصدقه نفسها
سما بابتسامه/الله .دا حلو اوي اوي
اياد/عجبك بجد؟
سما بابتسامه/دا سؤال؟ طبعا عجبني اوي اوي..ربنا يخليك ليا ي حبيبي يارب
إياد ابتسم وباس راسها/ويخليكي ليا
سما بفرحه/لبسهولي يلا
إياد خده منها ولبسهولها
وسما بصت عليه بابتسامه وهو ف ايدها
سما بابتسامه/شكله حلو عليا؟
اياد باس ايدها/حلو اوي ..وبحبك
سما /ونا بموت فيك
إياد/انا مش قادر اتحمل لحظه تانيه وعايز نتجوز ونفضل سوا طول العمر .اصحي ع حلاوتك دي وانام ع حلاوتك …متعرفيش انا بقنع عقلي وقلبي كام مره ف اليوم اني مينفعش احضنك علشان ميصحش ومينفعش
سما ضحكت
واياد ابتسم وباس ايدها
عند عائشه ف البيت
اتصلت ب حمزه تقوله انها رايحه ل ديچا قبل ما تسافر
حمزه ابتسم/روح قلبي
عائشه/مش هعطلك عن شغلك اتصلت بيك بس اقولك اني رايحه ل ديچا
حمزه ابتسم/طب انتي مش طيقاني لي كدا طيب ..انا عملت اي
عائشه/معرفش شوف انت عملت اي
حمزه/تمام هنشوف الموضوع دا بعدين بس اهم حاجه تخلي حد من البودي جارد يوصلك متسوقيش انتي
عائشه/اوك
حمزه/كلتي وخدتي الدوا ؟
عائشه/ايوا
حمزه ابتسم /ماشي ..مع السلامه
وعائشه قفلت واتنهدت
عائشه/برضو مفتكرش..ماشي ي حمزه
مساءا ف الفيلا
عائشه رجعت من برا بعد ما كانت عند ديچا
ودخلت البيت وخلعت الجاكيت لقت النور مطفي و الشموع ف كل حتي
وفي ورد مفروش ع الارض ف كل حتي
عائشه ابتسمت بفرحه /الله
حمزه طلع من غرفه و ف ايده ورده
عائشه بابتسامه/كنت عارف وفاكر ان النهارده عيد الحب ومخبي عليا
حمزه وقف قصادها/اهاا
عائشه ضربته ف صدره/رخم ..كنت متضايقه طول اليوم بسببك
حمزه حط الورده ف شعرها عند ودنها
حمزه /حقك ع عيني بس كنت عايز افاجأك
عائشه ابتسمت /انت عملت كل دة امتي
حمزه/ طلعت من الشغل بدري وعملتهم وانتي عند ديچا
عائشه بابتسامه/حلوين اوي
حمزه باس ايدها
حمزه/بس لسه المفاجاه مخلصتش..بقيت المفاجاه فوق
عائشه بحماس/بجد..طب تعالي نطلع
وكانت هتطلع ع السلم
حمزه شالها /معقوله اخليكي تطلعي السلم دا لوحدك وانتي حامل ..ميصحش
عائشه بابتسامه حاوطت رقبته بدراعها وبصت ف عينه
عائشه/انا بطلع وانزل ع السلم دا اكتر من ٥ مرات ف اليوم
حمزه وهو سرحان ف عيونها/طب متبصليش بالطريقه دي بعيونك الحلوه دي .. علشان انا مبقدرش عليهم
عائشه ابتسمت
وحمزه طلع ع السلم ال عليه ورد وشموع ووصل الاوضه وزق الباب برجله ودخل.. ونزل عائشه
عائشه بصت ع الغرفه لقتها متزينه و مليانه ورد وشموع ف كل حتي ومتعلق ع الحيطه صور من فرحهم وصور لكل خروجه خروجها سوا وصور ل حمزه اول ما عرف ان عائشه حامل
عائشه بفرحه/انا مش مصدقه ال انا شيفاه ..انت بجد عملت كل دة
حمزه ابتسم/ايوا عمري ما عملت كدة ف حياتي حتي انا مستغرب نفسي..حمزه المنشاوي سايب شغله ورجع البيت يحط ع الارض ورده ورده وشمعه شمعه ل حد الاوضه ؟! بس حمزه بيعشقك ويعمل اي حاجه علشانك حتي ولو عمره ما عمل كدة ف حياته
عائشه بابتسامه حضنته وحمزه ابتسم وباس راسها
حمزه/استني لسه هديتك
وعائشه طلعت من حضنه
وحمزه جاب من ع الكومدينو علبه
وفتحها وكان فيها خاتم الماظ
حمزه/الخاتم ال انتي لبساه دا .لبستيه ف اول جوازنا وانتي مجبره ..وانتي مش طيقاني..ف قررت اجبلك واحده جديد بذكريات جديده
عائشه خدت الخاتم بفرحه
حمزه/عجبك؟
عائشه بابتسامه/شكله حلو اوي اوي ..دا تحفه..انا بحبك
وباسته من خده
حمزه بابتسامه/ونا بعشقك ..هاتي البسهولك
وخلع لها الخاتم القديم ولبس لها الجديد
عائشه بابتسامه ودموع/شكلو حلو اوي. ميرسي بجد ي حمزه
حمزه مسح لها دموعها وباس راسها
حمزه/لسه في هديه تانيه
عائشه مسحت دموعها وضحكت/تاني؟!
حمزه/تاني وتالت ورابع .هي دي اصلا حجات من مقامك؟ ..انا ل ينفع اجبلك الدنيا كلها هعمل كدة
عائشه ابتسمت بحب
وحمزه طلع من جيبه علبه فيها سلسله الماظ ومنقوش عليها اسم hamza
حمزه/ انا حطيتك قدام الأمر الواقع وكتبت عليها اسمي ..تلبسيها طول العمر وتوريها ل عيالنا بقي واحفادنا
عائشه ضحكت/واحفادنا
حمزه/ايوا امال اي
عائشه ضحكت بفرحه وخدتها
عائشه بصت ف عينه/انا مش عارفه اقولك اي بجد
حمزه/مش عايزك تقولي حاجه..انا عايزك انتي بس
عائشه بابتسامه/طب يلا لبسهالي
عائشه مسكت شعرها بعدتها عن رقبتها
وحمزه لبسهالها وباسها من رقبتها
عائشه نزلت شعرها ومسكت السلسله
عائشه بابتسامه /تعرف اني معرفش لحد دلوقتي انت لو مكنتش اتجوزتني انا كنت هعمل اي ؟ كل يوم بشكر ربنا ع انه دخلك حياتي لاني بحبك لدرجه اني مش متخيله حياتي من غيرك
حمزه/امال انا اقول اي؟ انتي عوض كبير ليا من ربنا ..لو كنت اعرف ان مكافأة تعبي وعذابي ووحدتي كل السنين ال فاتت دي هتبقي انتي .كنت اتعذبت وتعبت ونا مبسوط ..جيتي ل واحد يتيم وبقيتي امه وصحبته واخته وكل حاجه ليه .جيتي نورتي بيته الكئيب ال عايش فيه ف وحده ..انتي الحاجه الوحيده الصح والحلوه ف حياتي ..الحاجه ال عايش علشانها وهعيش علشانها..معرفش لو مكنتيش ظهرتي ف حياتي..حياتي كانت هتبقي عامله ازاي..اكيد كنت هبقي اتعس انسان ف الكون وفي حاجه ديما نقصاني. لانك لما جيتي كملتي الناقص دا بوجودك ..انا كل يوم وانتي نايمه ف حضني بشكر ربنا ع النعمه ال معايا وبدعي كل يوم ربنا يحفظك ليا لاني من غيرك مش هعرف اكمل
عائشه ابتسمت وباست حمزه من شفايفه وحمزه مسك وشها ب ايده وسرح ف عالمها
عائشه افتكرت انها جيباله هديه
عائشه بعدت عنه/اه انا جيبالك هديه ع فكره
حمزه قربها منه تاني وحاوط وسطها ب ايده/لا مش وقت هدايا خالص
وباسها من شفايفها ورقبتها
عائشه ابتسمت/لاء هوريهالك قبل ما انسي
حمزه اتنهد وبعد عنها/اتفضلي
عائشه طلعتها من شنطتها
وكانت دبله ومحفور اسم عائشه من جوه
عائشه بابتسامه/انا فكرت برضو ف نفس الحاجه .إن الدبله دي لابسها وانت مجبور ومتجوزني علشان خاطر بابا. ف جبتلك دبله محفور عليها اسمي .(وقالت بغضب)علشان لو واحده فكرت تتعدي حدودها معاك تخزق الدبله دي ف عينها
حمزه ضحك وباس راسها
حمزه/حلوه اوي ..ومحدش يقدر يتعدي حدوده معايا علشان انتي اسمك محفور ف قلبي كدا كدا
عائشه ابتسمت وحمزه خلع الدبله القديمه
حمزه/يلا لبسهالي
عائشه لبستله الدبله
وحمزه باس ايدها وراح عند الكاسيت وشغل اغنيه
ووقف قدام عائشه وحط ايد ورا ضهره وايد قدام عائشه وحني ضهره
حمزه/ ودلوقتي تقبلي ترقصي معايا يهانم ؟
عائشه ضحكت/اقبل طبعا
ومسكت ايده وبدأو يرقصو
عائشه ابتسمت/ دي الاغنيه ال اياد شغلها ف فرحنا
حمزه/ايوا ..وال شغلتها اول مره خرجنها فيها ف date (موعد غرامي) وال شغلانها لما فاجئتيني احلي مفاجأه ف حياتي وقلتي لي انك حامل..الاغنيه دي بحبها علشان بفتكر ضحكتك وحنا بنرقص عليها سوا
وعائشه ابتسمت/مش هتبطل تخليني احبك كل يوم اكتر من اليوم ال قبله؟
حمزه/تؤ ..هحاول كل يوم اخليكي تحبيني اكتر من اليوم ال قبله ..ل اخر نفس
عائشه ابتسمت بحب
وكدة انتهي البارت وانتهت حكايتنا ..
عائشه و حمزه اسعد اتنين دلوقتى ومبيقدروش يعيشو من غير بعض ومنتظرين اول بيبي ليهم
وديچا وجاسر ف دبي قاعدين ف الصالون مع مامتها و جوز امها وجاسر بيتعرف عليها اول مره وديچا كانت فرحانه من قلبها جاسر دا عوض ربنا ليها ع الوحش ال شافته وجاسر مبسوط من وجوده وسط عيله ديچا لانها خلاص بقت حياته كلها ميقدرش من غيرها ولا لحظه
وسما واياد بيموتو ف بعض ومبيعرفوش يعيشو من غير بعض خلاص واياد قرر يعجل ف موضوع جوازهم لانه مش متخيل حياته من غير سما وعايزها جمبه طول العمر

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!