روايات

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية زواج القاصرات والصعيد البارت الخامس

رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء الخامس

رواية زواج القاصرات والصعيد
رواية زواج القاصرات والصعيد

رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة الخامسة

بليل نجمه قعده مستنيه شمس وهي متوتره بعد شويه دخل شمس وزين نجمه جريت على زين
نجمه برجاء. لو سمحت ممكن تخرج زهره هي طيبه بس عنيده شويه

زين. متخافيش انا مش هاكلها طلعلها بس على الله اختك تعقل بدل شغل الجنان دا

نجمه بابتسامه جميله ومسكت ايد زين ببراءه . شكرا

شمس حس بالغيره وبسرعه شدها من خصرها بقوه

زين شافهم كدا ضحك على شكل اخوه وسابهم وطلع اوضته

شمس بحده َوغيره. ازاي تمسكي ايديه

نجمه بدموع. بتوجعني

شمس سابها وبقي يتنفس بيحاول يهدأ وميطلعش غضبه عليها لانه عايز يكسبها ويخليها تهدأ من ناحيته

نجمه مشيت ناحيته و خبطت على دراعه بهدوء. شمس انا اسفه مش هعمل كدا تاني بس متزعلش انا اسفه

شمس . مش زعلان يا نجمه بس اتضايقت

نجمه. خالص انا مش همسك ايد حد تاني بعد كدا غيرك

شمس بمشاكسه. واشمعني انا

نجمه بتوتر. عشان انت يعني جوزي

 

 

 

 

شمس بمراعاه لتوترها.تاب ياله تعالي هما ناموا ولا ايه

نجمه. اه ناموا اصل انتم اتاخرتوا اوي فعمي طلع يرتاح وفيروز كمان

شمس بابتسامه وهو بيبص لعنيها. وانتي منمتيش ليه؟

نجمه. بخاف انام لوحدي و مكنش ينفع انام وانت لسه برا

شمس. اومال كنتي بتنامي مع مين قبل جوازنا؟

نجمه. كنت بروح كل يوم انام مع زهره

شمس. تاب انتي اتعشيتي

نجمه. لا

شمس. تاب ياله نتعشى سوا
في اوضه زين
دخل وهو على وشه ابتسامه سخريه بيبص على زهره لقها نايمه زي الجردل حتى وهي مر”بوطه

زين.اللي يشوفك يقول ملاك لكنك في الأصل الشيطان يقولك يا ابلتي نامي نامت عليكي حيطه

دخل اخد دش وغير هدومه وراح قعد على السرير لقى الحبل ع”لم على ايد ورجل زهره اتنهد بضيق وفكه وراح شدها لحضنه وقب”لها بهدوء ونام
……………………

 

 

 

الصبح
شمس صحي من النوم ولقى نجمه حضنه بنفس الطريقه وماسكه فيه بقوه لف ايده حوالين وسطها و هو مش قادر يقاوم انه يقرب منه
با”سها بحنان في قب”له طويله
نجمه صحيت من النوم بفزع وبكل قوتها زقته وقامت مخضوضه ضمت نفسها وقعدت تعيط

شمس. نجمه متخافيش خالص انا اسف مش هقربلك اهدي اهدي

نجمه مكنتش معه اصلا كانت بتفكر في حاجه

شمس. نجمه انتي كويسه انا اسف متخافيش عمري ما هاذ”يكي

نجمه فاقت و ار”تمت في حضنه

شمس بقى يرتب على شعرها بهدوء وحنان
نجمه. ا انا اس اسفه مش قصدي بس افتكرتك
نجمه لنفسها. اسكتي يا غبيه لو عرف هيضر”بك

شمس. بس ايه يا نجمه

نجمه. مفيش انا بس اتخضيت

شمس. يعني مش زعلانه اني بو”ستك

نجمه هزت راسها بمعنى لا

شمس. ومش هتزعلي لو بو”ستك تاني

نجمه دا”ست على شفايفها بتوتر ووطت راسها

شمس مسك وشها بايديه. ارفعي راسك يا نجمتي واوعي توطيها ابدا

نجمه بهدوء. هو احنا هنروح اسكندريه؟

 

 

 

 

شمس. ايوه يا نجمتي ياله قومي خدي دش عشان هنروح على الضهر

نجمه. حاضر
…………….
في اوضه زين
زهره صحيت لقيت زين حضنها اتنرفزت وبصتله بغيظ لكن ابتسمت لما بصت لملامحه الوسيم جدا

زهره. زين سليم الأنصاري ياترى مخبيلي ايه ياترى القدر هياخدنا على فين لو عليا امشي اتمنى امشي انا مش زيك يازين انا محبش الراجل اللي عنيه على كل الستات انا لسه صغيره لكني فاهمه ان الحياه هتعلمني كل حاجه في وقتها ياريت الدنيا تديني الفرصه اللي تخليني ابعد عنك واقدر اعيش حياتي انا

زين وهو بيفتح عنيه. عايزه تروحي فين

زهره بحده. عايزه ابقى حره منك

زين. انتي مراتي

زهره. انت متستهلش انك تكون زوج ليا

زين. ليه أن شاء الله

زهره. لان اللي زيك مش بني آدم انتم حيو”انات اللي بيفكر ان المرأه مجرد اداه للم”تعه

زين. انتي هتعلمني يا بنت الشرقاوي

زهره. ياريتك فعلا تتعلم

زين بضيق قام دخل اخد دش
زين بحده. جهزي نفسك هنروح اسكندريه النهارده

زهره مردتش و دخلت اخد دش
بعد شويه خرجت
غيرت ونزلت
……………………………
على أذان الضهر
شمس. ياله بينا
نجمه. ياله
زين. انجزي
زهره. ملكش دعوه يا رخم

 

 

 

 

في عربيه شمس
شمس قفل الستار اللي بين كرسي السواق والكرسي الخلفي

نجمه. في ايه
شمس. عشان تاخدي راحتك ومتخافوش محدش يقدر يشوفك من برا العربيه
نجمه. شكرا
سندت راسها على الكرسي وغمضت عنيها

شمس لنفسه. شكلها حلو شكلي هحبك يا نجمه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج القاصرات والصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!