روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء التاسع والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر البارت التاسع والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة التاسعة والثلاثون

شروق بدموع ووجع انا عندي مشكله في حملي وممكن ميكملش يا فارس
فارس بصدمه ايه قولتي ايه
شروق بدموع قولت الحقيقه حملي فعلا صعب والمفروض 50% مش هيكمل و كمان معرفش ايه المضعافات اللي ممكن تحصلي بعدين
فارس اتصدم واكمل بدموع وبحده ازاي يعني الكلام ده مش فاهم وازاي مقولتليش من زمان انتي اجننتي يا شروق
شروق بدموع حقك عليا بس مكنتش عايزه اقلقك واوجعك معايا مكنتش عايزه اشيلك الهم
فارس بدموع تشيليني الهم ??? واكمل بحده انتي عبيطه ولا بتستعبطي اللي في بطنك ابني زي ماهو ابنك وده مكنش قرارك لوحدك ازاي قدرتي تعملي كده وتخبي عليا يا شروق ازااي
شروق بدموع مسكت ايده واكملت حقك عليا يا حبيبي بس انا اللي صارحتك بنفسي اهو انت معرفتش من حد غيري واصلا محدش يعرف غيرك
فارس بحده ودموع وعرفتي من امتي
شروق بدموع الشهر اللي فات لما روحت من وراك للدكتوره قالتلي ان نسبه ان البيبي يجي بخير مش كبيره وان انا كده بحط نفسي في خطر علشان منعرفش اي مضعافات الشهور الاخيره عليا
فارس اتصدم واكمل بدموع وكل ده وانا معرفش ولا اكن ليكي جوز ولا زفت ولا اللي في بطنك ابني ولا اي حاجه
شروق حضنته واكملت بدموع فارس انا تعبانه ومحتجالك اوي انا لما عرفت اني حامل منك انا طيرت من فرحتي وفضلت اعيط انت كنت بنسبالي حلم فاني اكون مراتك وام ابنك ده كان اجمل احساس ممكن احسه في حياتي خصوصا اني بعالج الرحم حاليا بلعلاج اللي انت بتدهوني ده فانا غصب عني انا ام يا فارس ام وحلمت تجيب طفل حقي فلما عرفت ان ممكن يحصل للي في بطني حاجه قولت لو همشي علي جمر مولع انا هجيبه اخاف رحمي يتضرر من الاجهاض وابقي اتحرمت طول حياتي من الخلفه ارجوك افهمني متزعقليش وافهم انا ليه عملت كده
فارس ضمها لحضنه اكتر ودموعه نزلت واكمل انا فاهمك يا شروق والله العظيم. فاهمك واديكي شوفتي فرحتي كانت قد ايه بأني عرفت انك حامل وبعد الايام علي صوابعي علشان اشوف اللي في بطنك بس كدبك عليا واجعني اووي مفروض كنتي تعرفيني يا شروق لانه مش قرارك لوحدك
شروق بدموع قولت مش عايزه اخوفك عليا وانا هاخد علاجي واللي رايده ربنا هيحصل
فارس بحده ربنا ادانا عقل نفكر بيه مش نروح نحط نفسنا قدام قطر ونقول لو مكتبولي اعيش هعيش وبعدين انتي مش شايفه منظرك انا كنت بكدب نفسي واقول معلش ست حامل وكلهم بيتعبوا كده بس طلع عكس مافكرت تماما انا حقيقي مش قادر اجي عليكي اكتر ولا قادر اتعاطف معاكي انا موجوع منك يا شروق وياتارا في ايه تاني مخبياااه عليا
شروق بدموع مفيش حاجه والله هو الموضوع ده بس واديني قولتلك من نفسي بس ارجوك اقف جمبي وادعمني متجيش عليا
فارس بوجع اممم وطبعا مكنش حلم ده حقيقي انتي بس مكنتيش عايزه تعرفيني ومكانتش صاحبتك اللي كدبت دي انتي
شروق بدموع اه بس مفيش حاجه تاني خلاص
فارس وايه اللي تعبك انهارده وخلي طنط نفين تطلعلك
شروق بدموع تعبت ونزفت شويه والدكتوره جات وعملت اللازم
فارس بصدمه نعمم نزفتي
شروق بدموع وتوتر اه بس مش خطير والله متقلقش
فارس بحده حالا تقومي تلبسي وتنزليلي تحت
شروق بدموع فارس والله انا
فارس بعصبيه قولتلك البسي وانزليلي مش هعيد الكلام تاني 5 دقايق بلظبط ابقي ملاقكيش تحت
شروق اتخضت واكملت بدموع حاضر حاضر
وخرج فارس ورزع الباب وشروق قامت تلبس وهي بتعيط
———————————-
في اوضه فهد
تولين مش هتحكيلي مالك بقي كفياكي عياط
ليلي بحزن شاده مع فهد شويه بس سيبك انا وهو دايما كده بس مبقدرش ازعل منه اكتر من ساعتين واكملت ها انتي وسيف هتتجوزوا امتي
تولين انتي بتهربيمن الموضوع يا ليلي
ليلي بحزن مش كده والله هو خلاف عادي فمش عايزه اكبر الدنيا بجد كلميني عنك انتي ونشوف هتعملي ايه
تولين بابتسامه بصي هو لسه هيحدد مع فارس بس طلما فهد رجع قريب باذن الله
ليلي بغمز ايوه عايزين نجهزك بقي يا عروسه
تولين باحراج بس يابت اتلمي
ليلي بضحك ده انتي هيطلع عين اهلك استني بس
تولين بتوتر ليلي والنبي متخوفيني انا خايفه لوحدي
ليلي بضحك حقك عليا يا حبيبتي انا بهزر معاكي وطبطبت علي ايديها واكملت بحب طول منتي مع الراجل اللي بتحبيه متخافيش من اي حاجه وكلنا بنبقي كده بس بعدين عادي خلاص
تولين بضحك والنبي انتي محدش زيك قعدتي كتييير منا مرضيتي عن الواد كنتي خدتي عليه انما انا للاسف لا مش هعرف اعمل كده
ليلي بضحك طب منتي خطبتي انا لا هي هي يابنتي اعتبري انا خدتها فتره خطوبه
تولين بضحك علي رايك كده كده النهايه واحده
ليلي بضحك شر ولابد منه يااختي للاسف
تولين بغمز شر بردو
ليلي والنبي اسكتي علشان كل ما افتكره اكل في بعضي من الغيظ بيخليني اغير اوي بس سيبك يلا تعالي ننزل نعد تحت
تولين يلا طنط نفين عايزه تشوفك اوي
ليلي اه فهد قالي عليها يلا بينا
————————————
في الصالون
قاعدين حور وعمر
وسيف ويوسف وروح وسعاد ونفين وفارس
تولين ابتسمت بحب لسيف وراحت قعدت جمبه وهمست واحشتني اوي
سيف رفع ايديها باسها واكمل بحب وانتي اكتر
نفين بفرح بسم الله مشاء الله ربنا يحميكي يابنتي ايه القمر ده حقه طبعا يتغير لاجل الجمال ده كله
ليلي بحب والله يا طنط دي عنيكي بجد تسلميلي يا غاليه
نفين حضنتها واكملت بحب وفرح ده انتي اللي تسلمي جيتي وجبتي معاكي الخير كله يا سكره وفرحتوني بخبر حملك اخر حاجه كنت اتوقعها انه فهد يرجع كده تاني بس الحمدلله نشكر ربنا علي رجوعك ورجوعه تاني وربنا يفرحنا بعوضكم يارب
ليلي بحب يارب يا حبيبتي وضحكت واكملت علشان تعرفي اني مش اي حد اهو ربيتهولك تربيه صح
نفين بضحك جدعه يابت عجباني هي دي البنات
تولين بضحك سيبك منها دي تلاقيها واخده حبوب شجاعه علشان تتكلم كده لما كنت عندها فضلت انا جامده ومسيطره ومش عارف ايه ولما شافته قلبت كتكوت مبلول
ليلي بضحك ده حقيقي عايزه اقولك انا ممكن اهزر تمام بس لو فهد شم ريحه جد فكلامي بيقلب عليا قالبه سودا هما عيال نبيل الاتنين كده ميقدرش عليهم غير ربنا
((وكانت قاصده تناغش فارس لانها خدت بالها انه سرحان
ومضايق))
نفين بضحك علي رايك والله
ليلي وطت لمستواه واكملت بحزن مالك يا فارس
فارس مسح دموعه واكمل بصوت موجوع مفيش يا ليلي
ليلي بحزن كداب عينك فضحاك مالك يا حبيبي قولي هو مش انا اختك
فارس بابتسامه طبعا اختي
ليلي طيب يبقي تعرفني
فارس بحزن بعدين
يوسف في ايه يا فارس مالك صحيح
سيف انت متخانق مع شروق
فارس ياا جماعه مفيش حاجه بقي الله
والباب خبط قامت فتحت ليلي
فهد فتح ايديه واكمل بحب حبيبييي يا نااس بنفسك كده
ليلي بصتله برفعه حاجب ودخلت قعدت
فهد بضحك اخص عليكي وعلي اللي جابك بفتحلك ايدي تعملي كده
تولين بضحك منظرك وحش اوي بصراحه
ليلي اتلم وسيب الراجل في نومته
فهد بضحك ماهو راجل مهزق بس نعمل ايه بقي نقول الله يرحمه وخلاص متجوزش عليه غيرها
ليلي فهددد
فهد بضحك قلب فهد والله تعرفي يابت يا لولا مفيش حاجه شفعاله عندي غيرك يعني انتي الحاجه العدله الوحيده اللي جات من وشه
فارس بحده احترم نفسك يا مهزق واذكروا محاسن موتاكم الراجل بين ايد ربنا خلاص اللي فاات ماات
فهد بضحك الله مالك قومت فياا ليه كده يا برو واكمل بجديه عموما خلاص بجد الله يرحمه ويغفرله
ليلي بحده بعد ايه يعني ها بعد ايه
فهد بحده اتلمي طيب ووطي صوت اهلك ده انا لحد دلوقتي بهزر ومش عايز اقلب عليكي بجد بس قسمابالله لو صوتك علي تاني بلقلم وعلي وشك
ليلي بحزن انت اللي غلطت من الاول بس طول عمرك شاطر في قلب الترابيزه يا فهد
فهد بضحك منا عارف كده كده وراح وطي لمستواها وهي قاعده وباس ايديها وحط قدامها الورد وعلبه الهديه واكمل بحب حقك عليا يا حبيبتي والله ما كان قصدي اني اضايقك
ليلي بحزن بعدين يا فهد الكلام ده انا مش عايزه اتكلم
رايح يتكلم قاطعه انتباهو لنزول شروق واللي باين علي وشها انها معيطه كتير
فارس قام ومسك ايديها وبيتجه للخروج
شروق وقفت واكملت بدموع استني استني فارس انت هتوديني فين
فارس بحده يلا يا شروق
شروق بدموع يلا فين
فارس بعصبيه عند الدكتوره وانتي عارفه ليه كويس
فهد قام وراح ناحيته واكمل فارس اهدي يا حبيبي في ايه دكتوره ايه اللي هتخليها تروحها بلعافيه كده مش فاهم
شروق بدموع وبحده انا مستحيل اروح انت فاهم وفلتت من ايديه ووقفت ورا فهد واكملت بعياط فهد والنبي والنبي وحياه ليلي متخليهوش ياخدني ارجوك
فهد بقلق اهدي يا حبيبتي في ايه لكل ده
فارس بعصبيه ممزوجه بدموع اكمل هتيجي يا شروق وانتي فكرك انك لما تقفي وراه انا مش هعرف اخدك مثلا تبقي بتحلمي وسواء رديتي او لا اللي في بطنك هينزل
الكل اتصدم من كلامه
فهد اتصدم واكمل بحده فااارس انت اتجننت ينزل ايه
شروق بعياط للدرجه دي عايز تموت ابنك وبارادتك يا فارس هي دي وقفتك جمبي
فارس بدموع ووجع وطي علي ركبته بضعف واكمل بصوت مقهور مش احسن ماتموتي انتي ياشروق وساعتها انا هموت وراكي
روح بصدمه تموت هي ازاي يعني
فارس بدموع شروق حملها مش مستقر ولو فضل كده هيبقي خطر عليها قدام علشان كده عايزها تنزل اللي في بطنها انا استحمل مبقاش اب طول العمر واتحرم من الخلفه بس مش هستحمل اتحرم منك انتي ياشروق ارجوكي افهميني
شروق نزلت لمستواه وحضنته واكملت بعياط حقك عليا يا حبيبي والله فهماك بس متخافش عليا يا فارس ربنا كبير و50% هبقي كويسه واديني بتعالج وماشيه تمام ارجوك سبني اكمل حملي ارجوك انا كلمت الدكتوره لما جات قالتلي انه نزيف نتج عن شويه ارهاق وتعب وانا مفروض ارتاح اوي بس مفيش خطر عليا لحد دلوقتي وحياتك عندي
فارس بدموع لحد دلوقتي ? يعني وارد جداا يبقي فيه بعدين شروق انتي غبيه لو فكرتي اني هفرح بللي في بطنك لو جبتيه وحصلك انتي حاجه ومسك وشها بين ايديه واكمل بدموع ارجوكي يا حبيبتي سقطيه انا مش فارق معايا اي حاجه غيرك ولما رحمك يتعالج 100% نبقي نخلف تاني
شروق بدموع فارس اغلب الناس لو سقطت عادي من غير خطوره الرحم بيتضرر وبيسيب اثر انت عايزني بحالتي دي اسقط ده انا ممكن مخلفش تاني
فارس بدموع عاادي شالله ما عنك خلفتي خالص هو انا مش كفايه عليكي يا شروق
شروق بدموع فارس انا عارفه انك فاهمني متجيش عليا ارجوك انت عارف انا بحبك قد ايه وعلشان بحبك نفسي اخلف منك نفسي يكون لينا عياال ارجوك افهمني انا لو اتعاالجت وجبت البيبي ده بخير هقدر اخلف تاني لاني هكون عالجت مشكلتي خلاص انما لو سقطت ممكن اتحرم من الخلفه طول عمري لو رحمي تضرر
فارس بدموع ولو متعالجتيش وحالتك ساءت في الشهور الاخيره
شروق بصت في الارض واكملت بدموع ووجع ساعتها يبقي قدر الله و
فارس حضنها جامد واكمل بصوت موجوع من كتر الدموع بس بس ارجوكي متكمليش ارجوكي يا شروق اسكتي انا مصدقت انك رجعتي حياتي ليييه مصممه توجعيني كده يا شروق لييبه
تولين بدموع حبيبتي انتي عندنا اهم من 100 طفل ارجوكي فكري
روح بعياط متبقيش غبيه يا شروق انتي لو حصلك حاجه انا هموت وراكي ده انتي الوحيده اللي فضلالي من اهلي وبنسبالي مش اختي بس انتي امي وصاحبتي وكل حاجه ليا ارجوكي فكري مش هنعرف نعيش من غيرك والله
حور بدموع انا اختك وصاحبه عمرك وعارفه كويس يعني ايه انك تحملي من حبيب عمرك كله الشخص اللي ليل نهار حلمتي بلقاه بس لو انتي حصلك حاجه هتقهرينا كلنا يا شروق
نفين بدموع يابنتي في نظرنا صحتك انتي هم طبعا وحتي لو مش هتخلفي تاني عادي دي اراده ربنا وجوزك مش هيزعل
ليلي بدموع شروق انا عارفه مدي حبك للبيبي ايه لاني ام زيك دلوقتي بس فكري في حبك لفارس انتي مش هتقدري تعملي فيه كده ده هيجراله حاجه لو بعد ااشر حصلك حاجه وانتي عندنا اهم مليون مره انا عارفه محدش حاسس بلموقف ده قدك بس فارس هيدعمك و والله مش هيزعل
فارس بدموع اه والله ما هزعل وحياتك عندي ماهزعل سبق وسألتيني قولتلك انتي الاهم عندي
شروق بعياط وبلنسبه للبنت اللي نفسك تشوف فيها انا في طفولتي وبطني اللي بتبوسها ليل نهار وكلامك اللي قبل النوم كل يوم للبيبي وانك قد ايه بتتمني تيجي فارس انت عامل نوت بوك صغيره كاتب فيها كل حاجه هتعملها ليها وتجيبهالها لو بنت حتي اسمها اختارته ميرا فارس العامري انا شوفت النوت بوك دي بلصدفه في الدولاب بتاعك انت حتي لو مش موريني غير جزء صغير من فرحتك بس انت فرحان اوووي و نفسك تيجي نفسك في بنتك ومتكدبش
فارس بدموع انتي بنتي ومراتي وحبيبتي وكل حاجه في حياتي انا مش عايز غيرك لو خيروني بينك وبين الدنيا كلها هختارك علي الدنيا كلها مش بنتي بس انا بنتي دي مشوفتهاش انما انتي حته مني يا شروق انتي سكنتي. جوايا من وانتي صغيره مش هقدر اتخلي عنك لاي سبب مهما يكون مقدار تعلقي بيه ولو علي النوت بوك اللي محضرها هرميها ومش هنفذ اي حاجه المهم انتي
شروق بدموع وانا لو خيروني بين الموت وبنتي تعيش او الحياه ومن غيرها هختار الموت و بنتي تعيش يا فارس انت مهما تعمل مش مكان الام فمش هتحس انا قد ايه بح
بها
فارس بدموع والله حاسس بس انتي هتقدري تسبيني يا شروق هتقدري تودي نفسك لطريقك انتي عارفه انه لو كملتي فيه 50% مش هتكوني معايا تاني
فهد بدموع شروق بلاش علشان خاطرنا كلنا ارجوكي
شروق بدموع وحياه حبي لاخوك يا فهد مش هيحصل ومش هسمع كلامكم انا مش هستسلم انا حالتي اتحسنت كتير عن الاول وهمسك في الامل حتي لو 1% وباذن االله هتيجي بالف خير وبصت لفارس واكملت بدموع ارجوك سبني اجرب شهر كمان لو متسحنتش هكون في التالت وهنزله وهيبقي لسه بدري اهو
فارس بدموع اوعديني انك هتعملي كده
شروق بوجع بوعدك وحضنته وفضلت تعيط وهو بيعيط علي عياطها وبيطبطب عليها لحد ماهديت بين احضانه
فارس بحزن بس يا حبيبتي اهدي وشالها بين ايديه وقعد علي الكنبه وخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها
سيف بحزن باذن الله هتتحسن وهتبقي زي الفل انا قولت بردو مشوارها للدكتوره من وراك واراه حاجه
فارس بتنهيده مليانه وجع اكمل يارب باذن الله خير
يوسف طبطب علي رجله واكمل بحزن متيأسش يا صاحبي واجمد كده خليها تستمد قوتها منك وحسن نفسيتها علشان ليها عامل مهم اوي
عمر بحزن باذن الله هنسمع خبر حلو وانها اتحسنت وهي والبيبي زي الفل ربنا يقويها ويكمل معاها
فارس بحزن ربنا يقدرني و هعمل كل اللي اقدر عليه والله
فهد طبطب علي كتفه واكمل انت قدها يا فارس ياما عديت بمشاكل اصعب وتخطيتها انا عارف ان الموضوع لما بيتعلق بحد بنحبه بنضعف اوي بس اجمد علشان زي مايوسف قال تستمد قوتها منك
فارس بتنهيده يااارب يااارب بجد
شروق بحزن فارس
فارس ايه يا حبيبتي
شروق بحزن متزعلش مني علشان مقولتلكش والله كان غصب عني
فارس مسح اثر الدموع من علي وشها وباس خدها واكمل بتنهيده خلاص يا حبيبتي في النهايه انتي خوفتي علي مشاعري وفي الاخر عرفتيني معرفتش من برا
شروق حضنته واكملت بحب ربنا يديمك ليا ولميرا سند يا فارس
فارس بابتسامه بقيت ميرا خلاص
شروق ابتسمت بفرح وكانها نسيت كل المشكله واندمجت في الكلام واكملت بفرح بصراحه الاسم عجبني اوي مكنتش اعرف انك ذوقك حلو كده
فارس ابتسم لفرحتها وتمني من قلبه لو فعلا البيبي يجي بخير وربنا يقومله شروق بلسلامه وباس جبينها واكمل بحب انا عرفت ان ذوقي حلو يوم ما اختارتك يا شروق مش من دلوقتي
شروق حضنته وابتسمت بحب
فهد بضحك يا سيدي يا سيدي شايف الاحضان كل شويه مش اللي معايا مخلياني ولم يكمل لقي ليلي بصاله برفعه حاجب
سيف بضحك ارجع في كلامك واسكت يا حبيبي احنا مش مستغنين عنك
فهد بضحك ليه البصه دي طيب بطلي ظلم ده انا كنت هقول مخلياني طاير من السعاده بتحضني كل 3 دقايق مش كل شويه زي شروق
ليلي بضحك والله طب كويس يارب تكون شبعت احضان علشان مفيش منه الكلام ده تاني خلاص
فهد قام فتح ايده واكمل بحب اهون عليكي يا عمري
ليلي بضحك بطل تسبيل واتلم الناس قاعده
عمر بضحك بتتكسف لتاني مره اقعد واسكت كفايه
فهد بتمثيل حزن يعني شايفه كده حلو يا ليلي
ليلي بضحك يابني بطل تمثيل علشان تخليني اضعف
فهد كتم ضحكه واكمل بتمثيل حزن طب خلاص يا ليلي براحتك ورايح يمشي
ليلي قامت حضنته واكملت بحب للاسف عمرك ماتهون عليا يا نورعيني
فهد لف ايديه حواليها واكمل بضحك للاسف اخص عليكي
ليلي بجد اقعد ساكت علشان انت بتستفزني بتخليني اغير
فهد بضحك يابنتي انا مالي بزمتك مش هي اللي ملزقه
ليلي برفعه حاجب هي اه وتقوم لما تيجي تقع تمسكها يعني مش كفايه حرقت دمي واتصورت معاها انت وفارس لا كمان تمسكها علشان متوقعش
فهد بضحك يا ليلي والله انتي زقتيها جمبي فكانت هقتع جامد حتي خبطت فياا فا لا ارادي كده لحقتها مش قصدي حاجه
ليلي بغيره يخش تقع ولا تتكسر احنا مالناا
شروق لحظه لحظه بس انتي قولتي اتصورت مع مين ومين دي اصلا
فارس احمم طب استأذن انا يا جماعه ورايا اجتماع مهم
فهد بضحك رايح فين انت هتسبني لوحدي اجتماع ايه يابرو الساعه 6 المغرب
سيف بضحك الله انت مالك ده اجتماع بليل وعمر عارف يقولكم مش كده يا عمر
عمر بضحك ايوه فعلا في اجتماع بليل
فارس بضحك شايف الصحاب الجدعه اما انت ندل عايز تسلمني معاك
فهد بضحك منا لو هقع مش هقع لوحدي يا باشا
شروق برفعه حاجب في ايه يا ليلي هما هببوا ايه
ليلي بغيره واضحه البشوات بتوعنا واكملت بسخريه القمرااات وقفوا اتصوروا مع بنت لابسه شورت وبدي كات ويعتبر عريانه اصلا حاجه اخر قله ادب ووقفت وسطهم حرفيا كانت لازقه فيهم مش فاهمه ايه ده صحيح اللي اختشوا ماتوا
شروق نعممم والمصحف حصل كده
ليلي اه حصل
فارس بتمثيل الو يا حبيبي جايلك حالا هي ولدت الف مبروك طب سلام سلام ورايح يطلع
شروق بغيره فاااارس تعالي هنا يا حبيبي وراحت مسكته من قميصه واكملت برفعه حاجب مين اللي ولدت يا قلبي وانا اجي ابارك معاك
فارس بضحك مرات صاحبي مشوار سريع وراجع علطول يا حبيبي اوعي بس كده علشان متأخرش
شروق برفعه حاجب والله طب والاجتماع
فارس بضحك هروح اي زفت منهم المهم امشي
شروق بغيره انت ازاي تسمح لنفسك انك تتصور مع بنت زي كده يا فارس هو علشان انا مش موجوده خلاص
فارس بضحك اوعي تفهميني غلط والله دي جات لابن الجزمه اللي هناك ده مش انا علشان عاملنا فيها محامي مشهور وجامد اما جوزك غلبان مالوش في الكلام ده
شروق والله واما هو كده متعرفش تقول لا انا ماليش دعوه
فارس بضحك اتكسفت الصراحه
ليلي بغيره ما طبعاا اللي معايا انا اللي بتاع بنااات معروفه كده كده
فهد بضحك ياشيخه ينتقم منك يا ظالمه بتاع بنات ايه هو انتي اللي يعرفك يعرف حد تاني جبتيلي عقده
ليلي راحت مسكت قميصه واكملت نعم نعم قصدك ايه مش فاهمه
فهد حط ايده علي ضهرها وشدها ليه واكمل بحب قصدي ان اللي انتي معاه ميقدرش اصلا يبص لحد تاني يا ليلي انتي ماليه القلب والعين وعارفه انا بحبك قد ايه و انا عارف انك غيرتي عليا علشان. بتحبيني اوي بس انا ايه كنت عادي جدا وبضحك كمان يعني الموقف كله مش فارقلي اصلا انتي ليكي حق تزعلي لو انا عاكستها او عجبني الوضع انما محصلش كده ولو علي الموقف اللي حصل باس جبينها واكمل ادي راسك اهي ياست البنات ببوسها وبقولك قدام الكل حقك عليا
ليلي سندت راسها في حضنه واكملت بحب هصالحك بس بشرط
فارس بضحك نعممم يا خبيث يا ابن الجزمه الحق يا سيف
سيف بضحك ياراجل ده مش سهل محدش يطمنله بعد كده خد منه كورسات يا عمر انتوا مش صحاب وفضلتوا مده سوا في شغلكم
عمر بصدمه الشهاده لله الكام الساعه اللي فاتوا دول اكدولي اني عمري ما شوفته قبل كده
حور بضحك ليلي انتي بتتثبتي خدي بالك
شروق ماليش انا دعوه بلمحن ده هو سؤال دلوقتي انت عايز تحرق دمي اكتر ماهو محروق
فارس بضحك بعد الشر عليكي يا حبيبتي من حرقه الدم ليه بتقولي كده
شروق فاااارس متستفزنيش انت وقفت اتصورت ليه طب هي كانت جايه لاخوك انت مااالك ها
فارس بضحك اه يا حيوان انت ياللي وافق بتحضن وانا بتمرمط هنا وبصلها واكمل وحياتك عندي هي كانت جايه ليه هو فعلشان يخلع من نكد ليلي لبسهالي انا فا البت بقي عجبها حوار اننا تؤام ووقفت اتصورت وبعدين هو قالي وحياه شروق عندك اتصور واسكت وعديها وانا من حبي ليكي مقدرش اقول لا طبعا
شروق برفعه حاجب والنبي حب ده كده يعني انا يتقالي وحياه فارس اتصوري مع راجل غريب اتصور
فارس بضحك يا شروق ههزقك
شروق مسكت قميصه واكملت يبقي اشمعناا هاا اشمعناا
فارس بضحك مش خربتها يا حيوان حلها حالا
فهد بضحك حاضر هعرف شرطك يا ليلي بس ثواني نهدي النار اللي شعللتيها دي وبص لشروق واكمل وحياه ربنا هو فعلا اتصور احراج وكان رافض خالص وقالي متدخلينش وكده واكمل بضحك وانا لما حلفته بيكي وقف زي مابيقولوا كده تحت تهديد السلاح محرج من الموقف يعني
فارس بضحك شوفتي بقي انك ظالمه جوزك حبيبك هو انتي تعرفي عني كده يا شروق
شروق ربعت ايديها وادته ضهرها واكملت خلاص يا فارس
فارس حضنها من ضهرها وباس خدها واكمل بحب وحياه فارس عندك ماتزعلي انتي عارفه اني فعلا مبضايقيش بأي طريقه هو كله من الحيوان ده
شروق طيب خلاص
فارس بحب خلاص ولا بتحوري
شروق بحب خلاص والله
فارس حضنها واكمل بضحك طلما في سماح يبقي مالوش لازمه نروح لصاحبي ولا الاجتماع الغيه يا عمر
عمر بضحك عنيا حالا هتصل الغيهولك
شروق بضحك ضربته في صدره واكملت ماشي ماشي يا حوار انت
فارس قعد وهي في حضنه واكمل بضحك قلبك ابيض بقي
سيف بضحك مسمعناش الشرط يا ليلي
ليلي بضحك عنيا هقوله
فهد بحب هيتنفذ كده كده ده اللي اميره ليلي تطلبه مجاب
ليلي بضحك بلاش المنظره دي يا ابن نبيل انت لسه معرفتش
فهد بضحك باذن الله ابن نبيل هيعملك اللي انتي عايزاه
ليلي حطت ايديها حوالين رقبته واكملت متاكد
فهد بحب اه متاكد
ليلي بحب بما اني حامل وكده وبتوحم
فهد بضحك اممم بدأنا
ليلي بخبث نفسي في برتقاال هموت واكله
فارس بضحك البس يا معلم علشان تتمنظر كويس
تولين بضحك لا معلمه
فهد بصدمه ليلي متستعبطيش اجيب منين برتقال في الصيف انتي هبله
ليلي خلاص براحتك ورايحه تمشي شدها ليه تاني واكمل بضحك لا اعقلي كده واطلبي اي حاجه تانيه
ليلي بخبث ليه مش ابن نبيل يعمل اللي انا عايزاه ولا هو مقالش كده
عمر بضحك حصل وكلنا شاهدين
سيف بضحك ياخي اتقي الله دي بتقولك برتقال البت طموحاتها بسيطه وبتتوحم حرام عليك
فهد بضحك اقسم بالله اهزقكم اجبلها برتقال منين انا وبص لي ليلي واكمل بضحك ليلي عيب كده انا جوزك وقولتلك قدامهم هنفذ متكسفنيش
ليلي بضحك تؤ تؤ تؤ انا نفسي في برتقاال وربعت ايديها واكملت معرفش بقي اتصرف هو مش انا ست حامل وبتتوحم اتصرف
فهد بضحك اتصرف منين ده انا لو قررت ازرعه مش هيتزرع من كتر الحر بردو انتي بتطلبي المستحيل حاليا
فارس بضحك وصي عليه من بلد برا مش لازم مصر
ليلي شايف اخوك بيفكر ازاي
فهد بضحك ده ياريته مافكر والله العظيم منظري ايه انا وانا بطلب من برا برتقاال خلاص هنموت لو استنينا الشتا
ليلي بضحك والله انا قولت اللي عندي هي نفس والبيبي نفسه في كده انت عايز وحمه في ابنك انت حر
نفين بضحك وصيلها عليه يا فهد من برا صحيح البت بتتوحم
فهد بضحك انا ايه اللي عملته في نفسي ده ياااربي ما كنت سنجل كافي خيري شري
ليلي والله يعني بقي كده طب اوعي بقي وسبني
فهد بضحك استني بس بجد غيري الطلب ده
فارس باس ايد شروق واكمل بضحك قاصد بغيظه حبيبتي دي يوم ما اتوحمت اتوحمت علي مانجا
فهد بضحك شايفه فارس بيشمت فيا ازاي بسببك يا ليلي
ليلي بضحك مش هتنارل عن البرتقااال يا فهد
فهد بضحك طب ميمشيش معاكي عصير برتقال والله هجيبهولك نوع حلو .. اقولك اعتبري جبناه وعصرناه
ليلي بضحك لا انا بحبه كده شكل الكوره ده بيريحني نفسيااا وانا اقطعه بنفسي واعمله عصير او اكله عادي
فهد بضحك يااارب يااارب الصبر من عندك علشان مرارتي خلاااص جابت اخرها
ليلي بضحك فدايا ياروحي مرارتك
فهد طب بالله بصي نتكلم جد انا حتي لو لقيته برا وطلبته هيطول منا مايوصل احنا نجيب عصير دلوقتي وهجبهولك حلو والله ولما يطلع هجيبلك قفص برتقاال بحاله ها ايه رايك
ليلي حطت ايديها علي راسها كانها بتفكر واكملت بضحك هشوف
فهد بضحك شوفي بس وحياه فهد وافقي علشان خاطري لان حقيقي مفيش حل غيره حاليا
ليلي بابتسامه طيب امري لله روح هات العصير
فهد باس خدها واكمل بضحك ايوه كده حبيبتي الشاطره ربنا يهديكي وسابها وراح فعلا يجيلها العصير
نفين بضحك لا حقيقي برافو ده فهد ده انا مش مصدقه
ليلي بحب حقيقي بحبه اوي وبحب حبه لياا وانه عايز يسعدني بكل الطرق ومبسوطه انه رجع حرفياا فهد حبيبي بكل حاجه فيه
شروق بضحك بقي تقولي برتقال يا قادره علشان تتصالحوا ده الراجل كان هيتشل وهو واقف
ليلي بضحك منا مش ساهله بردو
حور بضحك عجباني نبقي نقعد سوا ووو وانتبهت ان عمر باصصلها فاكملت بضحك اقولك بعدين
عمر بضحك تقوليلها بعدين اه ده انتي ليلتك مش معديه انهارده
ليلي بضحك سيبك منه يابت تعاالي بس انتي وتولين وانا هديكم كورس
سيف بضحك لا الله يرضي عنك اقعدي ساكته ده هي كده ولسانها مبرد مش قادر عليه ناقص تزيد
تولين زغدته بايدها واكملت بضحك اتلم هاا
والباب خبط
فارس ده اكيد جمال هقوم افتحله
سيف بستغراب جمال جيه هنا ?
ليلي فهد قاله يجي علشان يحكي عمل كده ازاي
عمر اااه منا بقول غريبه
نفين طب هدخل انا احضر الغدا
سعاد خديني معاكي
ودخلوا يحضروا الغدا
فارس بحب اهلا وسهلا نورتوا
جمال بحب منور بيك يا حبيبي
ودخلوا وسلموا علي كل اللي قاعدين واميره قعدت جمب جمال
جمال هو فين فهد
فارس بضحك بعيد عنك بيجب عصير برتقال
جمال بستغراب عصير برتقال
اميره بضحك اكييد ليلي طلبته
ليلي بضحك اممم طبعاا بس يابنتي والله كان برتقال شفقاا مني ليه علشان جوزي حبيبي بردو قولت خليه عصير مؤقتا
جمال بضحك انتي طلبتي برتقاال في الصيف علشان تصالحيه
ليلي بضحك اه طبعا اومال اتصالح بسهوله ولا ايه
اميره بضحك لا جدعه يابت يا ليلي
فارس بضحك احمم نصيحه مني متقعدش اميره معاها كتير
ليلي بضحك بقي كده اخص عليك يا فارس انت عارف اني بهزر معاه بس انا واقعه كده كده ومبعرفش اخاصمه وهو عارف
فارس بضحك حبيبت فارس انتي انا بهزر طبعا عارف
ليلي بضحك بحسب كنت هخلي حبيب ماما ميقولكش عمو
فارس بضحك يبقي ميقولش عمو هعلقه
عمر بضحك انت مستني ان ابن فهد يطلع متربي مثلا
ليلي بضحك علي رايك ابوه مشافش تربيه اساسا هيطلع هو متربي ازاي
جمال بضحك الله ده الراجل جابلك ورد وهديه و راح يجبلك عصير يتقال عنه كده
ليلي بضحك اكدب طيب
شروق بضحك لا ازاي متكدبيش لو سمعك هتتطلقي بس
ليلي بثقه ياحبيبتي ميقدرش يعملها
فارس بضحك طب ولو عملها ?
ليلي بضحك وربي اوديه للمأذون يردني في نفس الدقيقه
سيف بضحك لازقه بغرا يعني
ليلي بحب طبعاا حتي لو بيحرق دمي شويه وقليل الادب شويه بس بعشق امه ومقدرش اعيش من غيره فهد ده حياتي كلها
فهد وهو داخل اكمل بضحك وقليل الادب بيموت فيكي والله
ليلي بضحك انت سمعتني
فهد بضحك للاسف بس مش هنكد عليكي حظك باقي الجمله عجبتني وباس ايديها واكمل احلي عصير برتقاال اهو علشان تعرفي انك مش اي حد
ليلي حضنته واكملت بحب مع اني مش نفسي فيه اصلا بس ربنا يخليك ليا يارب ياحبيبي
فهد بصدمه نعم
فارس بضحك يخربيتك اسكتييي انتي ناويه علي طلاقك انهاردع
ليلي بضحك بزمتك مهما عملت تقدر تستغني عني
فهد بجد حقيقي انتي انسانه مهزقه وكويس مكلمتش حد علي برتقال من برا اوعي والله حرقتي دمي
جمال بضحك يا جدع وصلت انك كنت هتجيبه من براا
فهد بضحك بجد خساره فيها تأنيب ضميري ماشي في الشارع بأنب ضميري ان نفسها في حاجه وغصب عني مش عارف اجيبها
اميره بحب لا اخص عليكي يا ليلي بجد
ليلي قامت حضنته واكملت بحب حقك عليا ياروحي انا بهزر انت عارف بحبه قد ايه وهشربه طبعا حقيقي تعبتك يا حبيبي تعيش وتجيبلي وطول منتا جمبي مش نفسي في اي حاجه غير انك تفضل كده طول العمر
فهد باس جبينها واكمل بحب ده كده كده هيحصل
وقعدوا وخدها في حضنه
ليلي صح يا اميره حملك اخباره ايه
اميره بحب زي الفل الحمدلله نشكر ربنا
شروق بحب ربنا يكمل معاكي يا حبيبتي
اميره بحب يارب كلنا يا قلبي
جمال ها احكي بقي عملت كل ده ازاي
ليلي بضحك احكي يا هيرو
فهد بضحك بردو والله انتي خساره فيكي التعب بس معلش كله علشان حبيب بابا
ليلي زغدته بايديها واكملت بضحك اتلم واحكي
فهد بص يا سيدي اول حاجه التسجيلات هي فعلا فاروق الله يرحمه اللي كان بيسجلها انا كنت بطلب منه يسجلك علشان كنت عايز ابعد نفسي عن اي شبوهات قدامك وفعلا سجل صوتين بس اللي انا ادتهم لاسلام بس كل الحكايه ان لما كان هو بيجبهم ليا كنت بحطهم علي اللاب توب واسمعهم واكتب العنوان بتاعهم في ايام انت مش فيها في مصر كنت بقول تحسبااا لو اللاب اتفتح قدامك بلصدفه او شوفت اي ملف تقول ده اكيد تسجيل يخص اي شغل لاننا كنا بنسجل للبنات وحاجات كتير ومش هتشك انه ليك لان انت عارف اني بسجل العنوان بتاع التسجيل بليوم اللي سجلت فيه علشان منساش فحتي لو شوفتهم مش هيجي في بالك ان انت ولو شكيت مش هتفتحهم اصلاا علشان في ايام انت مكنتش موجود في مصر فا اللي انا عملته ده نفعني بعدين تاني حاجه ووريت القاضي فيديو من فيديوهات الفندق وفاروق بيديني التسجيلات وبعدين قولت طب هثبت ازاي انك مكنتش موجود يوميها روحت اتصلت ب اصلان صاحب الفندق اللي انت كنت مقيم فيه وطلبت منه الخمس فيديوهات اللي واقعيا حقيقين وبيثبتوا انك كنت هناك بلتواريخ بتاعتهم وجيه واديته نص مليون وخدت منه الفلاشه
ليلي بماقطعه يعني اللي كنت بتكلمه عند البيت ده كان تركي
فهد بتفاجئ ااه بس انتي شوفتيني اصلا
ليلي بضحك بصراحه اه بس قولت اعرف منك
فهد المهم عرضت الفلاشه وكده اثبت انك مش موجود طب الصوت اعمل ايه ساعتها اتصلت بمدام اميره وخدت منها رقم عماد الديب صاحبك اللي كان بيجي يسهر عندنا لانه ربنا كرمه وفتح شركه كبيره اوي تخص الانترنت والذكاء الاصتناعي والكلام ده عموما
اميره ااه لاحظت حتي وانت بتحكي في المحكمه بس انت قولتلي حد يحميني مش صاحب شركه
فهد بضحك اكيد مكنتش هقولك الحقيقه لاني مكنتش ضامن هيحصل ايه المهم كلمته وهو لانه كلب فلوس خد ربع مليون جينه وزوز ورقه وختمها بختم رسمي من الشركه ان الاصوات دي مزوره وموضوع البنات انا روحتهلم مره لوحدي وحكتلهم كل حاجه عنك وعن اميره فصعب عليهم الاطفال ووافقوا يعملوا معايا التمثيليه دي بعدين خدت سيف معايا وصورتنا مباشر كل الكلام ده وبس كده
جمال وربنا انت معلم قليله عليك بس دفعت كتير اوي فكرني احطهم في حسابك
فهد بضحك شكراا لا داعي للتسفيق واكمل بحب وبعدين ايه تحطهم في حسابي دي وربنا خلاص واحد اعتبرها هديه الكتاكيت الصغيرين
جمال فهد مش هينف
فهد بمقاطعه لا هينفع ولو اتكلمت تاني هيبقي في بينا زعل جامد من امتي في فرق بين فلوسي وفلوسك يعني
اميره حقيقي يا فهد مش هعرف اشكرك مهما عملت
فهد متقوليش كده احنا اخوات
فارس بحب فخور بيك انك لما حسيت ان جمال تاب صلحت غلطك وخرجته بس اياك تخالف ضميرك تاني يا فهد جمال استثناء لان انت بلغت عنه وكنت معاه وهو اتغير زيك انما بعد كده لو هتكمل في المحماه خليك مع الحق
فهد بحب اكيد يا غالي
ليلي بحب فخوره بيك وبذكائك اوي يا روحي
فهد بضحك يعني مش هتذليني علشان اشطر مني
ليلي بضحك يا شيخ اتنيل انا لو فضلت سنه مكنتش هعرف اجيب الافكار دي ده انت جامد
فهد باس خدها واكمل بحب دايما رافعه من معنوياتي كده
شروق بقولكم ايه تعالوا نطلع احنا فوق ستات سوا وهما رجاله سوا
اميره اه ياريت
ليلي يلا
وفعلا طلعوا وقعدوا في اوضه شروق
عند الرجاله
عمر باذن الله طلما رجعتلنا بخير كده هحدد معاد فرحي خلاص
فارس بحب مليون مبروك يا حبيبي
سيف بضحك اه وبلنسبه ليا انا اللي هعنس جمبكم
فهد بضحك صحيح انا ازاي نسيت انت ظابط وانا عمال احكي قدامك بص يا باشا معندناش بنات للجواز انا ابتديت اقلق منك
سيف بضحك جوزهالي علشان متقلقش صح
فهد بضحك ده تهديد ??
سيف بحب لا طبعا يا غالي
فارس خلاص حدد ونقول لتولين
جمال طب مايتجوزوا سوا وتريحوا
سيف بحب طب والله فكره حلوه
عمر بحب خلاص تمام وانا موافق احنا كده كده عشره من زمان احنا الاربعه وقولنا لو هنعلمها هنبقي سوا بس طبعا فهد كان بيقول لا فارس مكنش بيرد علينا اساسا
جمال بضحك وفي الاخر سبقوكم ومرتاتهم حوامل
سيف بضحك تخيل
عمر بفرح ياااه يا جدع اخيراا هتجوز ورجع ضهره لورا وهي بيبتسم
فهد بضحك اممم حلوه الفرحه بردو مفيش كلام
سيف بصوت عالي نسبياا انت عندك راي غير ان الجواز حلو يا فهد ولا ايه
فهد حط ايده علي بوقه واكمل بضحك يااا عم بس دي بتلكك وحياه ربنا مش بعيد تطلب نجمه من السما المره دي
جمال بضحك ربنا يعينك يابني والله
عمر بضحك فارس انت ساكت ليه
فارس بضحك اومال اتكلم واتهدد انكم تقولوا زي فهد كده
جمال بضحك لا معلم والله وبتفهم
يوسف بضحك ياباشا احنا واخدين اختين ايه السكر ده ايه العسل ده ايه الهدوء ده ايه العقل ده ايه التفاهم ده
جمال بضحك مالك يا فارس حاسك عايز تنطق متخافش قول
فارس بضحك ما هو لو مقولتش اللي في نفسي فعلا هطق وبص ليوسف واكمل بضحك ايييه الكدب ددده
كلهم فضلوا يضحكوا بشده
فارس بضحك لا عرفني بجد هي روح ماسكه عليك ذله قولي انا اخوك. او خايف تنكد عليك يعني فقولي احنا ستر وغطا علي بعض
يوسف بضحك عيب عليك اخوك مسيطر
عمر بضحك ماهو باين يا غالي من غير ماتقول
في اوضه البنات
شروق بحب طب والله اشجعك يابت يا اميره خدي خطوه
اميره بحب باذن الله واحنا ماشين هشتري هدوم وفعلا هبدا البس الحجاب خلاص
شروق ولما تمشي ليه انا معايا دريس جديد زي ماهو لونه رمادي في ابيض متخالطين في بعض كده وشكله تحفه وجاي بطرحته خديه
اميره لالالا طبعا انا هجيب وانا ماشيه
روح يابت عادي متتكسفيش من شروق
ليلي شافته واكملت واو بجد تحفه خديه يا اميره وبعدين انتي عنيكي رمادي هيبقي مكس روعه بجد
تولين بجد هيبقي شيك جدااا عليكي انا تخيلته
اميره هو بصراحه جميل اوي بس مش عايزه اخده منك انتي حتي لسه ملبستيهوش
شروق طلعت نسخه تانيه منه بي سماوي مخلوط بابيض واكملت انا بحب البس ده بيليق علي لون عيني فبيقي قمر قومي بس انتي جربي بجد هتجنني جمال لو شافك بيه
اميره قامت ومسكته واكملت بحب بجد شكرا يا شروق
شروق بس يابت بطلي عبط ايه شكرا دي يلا اجري البسي
ليلي بحماس وانا هحطلك ميكاب سيمبل اووي وهيبقي تحفه
تولين انتي بتعرفي تحطي ميكاب ?
ليلي الا بعرف انا اشتغلت في بيوتي سنتر قبل كده
تولين بحب حلو اوي اي خروجه عليكي انتي بقي يابت يا ليلي
ليلي بحب عنيا ليكم يا روح قلبي
وفعلا اميره دخلت لبست الدريس اللي كان مخلوط مابين الابيض والرمادي بكم فيه تطريز وماسك من عند الصدر وواسع لتحت بكذا طبقه ومطرز من الصدر بشكل رقيق وهادي ونفس الوانه طرحته ولفتها لفه رائعه وتحتيها بندانه بيضه ومع لون عيونها فعلا كانت مبهره
شروق باعجاب مش قاادره اصدق كميييه القمرررر
روح يخربيتك ده انتي طلعتي موزه
ليلي بضحك اميره انتي بجد احلويتي اكتر وبقي شكلك هادي وملامحك في اللفه دي قمر
تولين بحب شجعتيني اجرب بجد يا اميره
شروق عقبالك يا معدوله منك ليهاا
حور باذن الله
تولين مش عايزه اتسرع علشان لو لبسته مش هخلعه بجد فارس كان بيجيب طرح ويجربلي وبتبقي قمر بس انا قولتله لا لما اكون عارفه مش هخلعه خالص
شروق اه قالي واكملت لاميره بحب يلا بقي المكياب
اميره بفرح طب حمستوني اشوف نفسي استنوا ابص الاول علي كل الفستان لاني مشوفتوش كله
ليلي استني بس بعد المكياب
اميره فعلا قعدت وابتدت ليلي تعملها ميكاب وبعد شويه خلصت وابهرتهم فعلا بشكلها
ليلي بحمااس.سقفت واكملت يالهوووي عليا تسلم ايديا بجدد
اميره قامت وقفت انبهرت حرفياا بشكلها ااهادي والمريح للاعصاب والمكياب السيمبل ولون عيونها اللي وضح بعد الميكاب واكملت بدموع فرح ايه ده بجد
ليلي بضحك لااااا هتبوظي تعبي نوو عياااط بلييز
اميره بحب وفرح بجد تسلم ايديكي وشكراا اوي يا شروق
شروق حضنتها واكملت بحب بطلي هبل بقي قولنا من غير شكر
روح بحماس يلا بينا متحمسه اشوف جوزك هيقول ايه
تولين بحب اه يلا
وفعلا ابتدوا ينزلوا وكل واحده راحت قعدت جمب جوزها او خطيبها واتبقي اميره
جمال استغرب واكمل هي اميره راحت ولم يكمل حتي اتفاجئ بل صدم من اللي نازله من اعلي السلم وقام وقف واكمل بضحك لا هي دي مراتي فعلا
ليلي بضحك تخيل بقي
ونزلت ووقف قدام السلم وهو تقدم لعندها واكمل بصدمه ممزوجه بفرح ايبيه ده بجد يخربيتك ده انتي اتحجبتي احلويتي اكتر
اميره ابتسمت بحب واكملت ايه رايك
جمال بدموع فرح رايي ايه بس ده مفيش كلام يتقال بسم الله مشاء الله عليكي بجد ربنا يحميكي ويثبتك يا نورعيني وحضنها وباس راسها واكمل بفرح وحب بجد مفيش حلاوه بعد كده
اميره مسحت دموعه واكملت بحب طب انت بتعيط ليه دلوقتي
جمال باس ايديها واكمل بحب متخيلتش حياتي هتتغير كده وهتجوز البنت الوحيده اللي حبيتها وهتتحجب ونقرب لربنا وكمان هتجيبلي تؤام ياااه ده ايه ده دي حياه جديده خالص يا اميره
اميره بحب حياه احلي من الاول بكتيير
جمال باس جبينها واكمل بحب طبعا احلي وطول منتي فيها هتفضل احلي من ساعه ماحبيتك وانا حياتي احلي بس انا اللي مكنتش عايز اخد باالي حقيقي ربنا يخليكي ليا يا ست البنات وميحرمنيش منك ابدااا
اميره بحب حضنته ولا منك يا غالي بجد
فهد بضحك احم احم طب ايه طب الجمهور كله قاعد مركز يا جيمي احترم نفسك شويه
ليلي بضحك منتا من الصبح بتحضن انت واخوك جات علي الراجل
فارس بضحك اصلكم مركزين معاهم اوووي
اميره بضحك ايوه ماهما قالولي عايزين يشوفوا رده الفعل
جمال ضحك واكمل بغمز لاميره لولا الملامه كانت رده فعلي هتختلف من الفرحه بس مش هقولها هنا اكيد
اميره باحراج همست اتلم واحترم نفسك يخربيتك ايه اللي بتقولوا ده
فهد بضحك خد بالك انا شوفتك ياللي مش سالك
جماال بضحك يابني ماتسيبني في حالي ليه مستقصدني كده
فارس بضحك بيعزك اوي
جمال بضحك لا ماهو واضح فعلا
نفين يلا يا حبايبي الغدا جهز
وفعلا كلهم قعدوا يتغدوا
ليلي فهد
فهد ايه يا حبيبي
ليلي بتوتر ينفع اطلب منك طلب وبلاش تقول لا
فهد كلي طيب بعدين نروح
ليلي بفرح انت عرفت
فهد باس ايديها واكمل بحب عيب عليكي
ليلي بفرح والله بموت فيك
فهد بحب وانا اكتر ياست البنات
شروق وهي بتاكل من فارس اكملت بحب والله باكل كل انت علشان خاطري
فارس ريحيني يا شروق وانا هاكل بس كلي واشبعي الاول
عمر صح يا حوري
حور ايه يا حبيبي
عمر بحب فرحنا هيبقي مع تولين وسيف
تولين بفرح بجدد
حور بفرح طب والله حلو اوي وضربت ايديها في ايد تولين بفرح
سيف بحب مش عايزين تعرفوا امتي كمان
تولين وهي بتشرب اكملت اكيد شهر اقل حاجه
فارس بضحك شهر ايه ده الاسبوع الجاي
حور نعم
تولين شنقت وهي بتتشرب كح كح كح نعم الاسبوع الجاي ايه ده انا لو شقه هجهز في اكتر من كده
فارس بضحك متقلقيش اسبوع حلو اوي يا حبيبتي انتي هتشوفي انتي عايزه ايه بس من هدوم انما هتعيشي مع خطيبك وفيلته جاهزه وغمزلها واكمل فبلاش حجج
تولين بضحك بجد مش عارفه اقولك ايه يعني انت عارف انا مش عايز اسبوع ليه وبردو مصمم يا فارس
فارس بضحك كده كده هتتجوزي فخير البر عاجله علشان الراجل تعب من الانتظار خلاص
حو بتوتر لالا اسبوع مين حد يجوز حد في اسبوع
عمر حبيبتي متقلقيش والله هتلحقي تخلصي كل اللي عايزه تعمليه
شروق بضحك تعالي شوفيني ياما اتجوزت في يوم خبط لزق كده وبلغصب
فارس بضحك يابنتي انتي ليه مصممه تتهزقي انهارده
ليلي بضحك ماعندها حق صحيح انت واخوك عملتوا جامدين علينا واتجوزتونا
فهد بضحك لو نرجع الزمن لورا مش هتجوزك هشوف اي واحده تانيه علشان انا نفسيتي تعبت
ليلي بغيره واحده تانيه في عينك كنت هتتجوزني غصب عنك
فهد بضحك لسيف مش بقولك مجنونه بس للاسف بحبها هي وجنانها
سيف بضحك الله يكون في عونك يابني بجد
وفضلوا كده في جو مبهج من الفرح بيتكلموا عن ذكرياتهم ويضحكوا وتجهيزات فرح سيف وعمر
————————————
في بيت سوسن الباب خبط
سوسن ايوه جايه وفتحت واكملت بدموع فرح ليليييي وحضنتها وفضلت تعيط بفرح كبير
ليلي بدموع فرح واحشتيني اوي يا ماما
سوسن بدموع اخص عليكي يا ليلي كل دي غيبه يا بنتي واحشتيني اوووي
ليلي باست ايديها واكملت بحب حقك عليا ياست الكل اديني جتلك اهو
سوسن باست خدها واكملت بحب كنتي واحشاااني اوووي يا ليلي اووي
ليلي باست جبينها واكملت بحب وانتي اكتر يا ست الكل والله
سوسن حضنت فهد بفرح واكملت حمدلله علي سلامتكم يا حبيبي كنت واحشني اووي يابني
فهد باس راسها واكمل بحب وانتي اكتر والله يا حبيبتي
سوسن بفرح اقعدوا اقعدوا كنتوا واحشني
قعدوا فاكملت ليلي بحب ادينا قعدنا اهو يا تيته
سوسن بتفاجئ ودموع لالالا مش معقوله انتي حاامل يا ليلي ??
ليلي ابتسمت بحب واكملت اه يا حبيبتي حاامل
سوسن بدموع فرح يا قلبي يا ليلي عشت وشوفتك في بيتك مع اللي بتحبيه وحامل اهو انا لو موت دلوقتي مش هبقي قلقانه عليكي خالص
ليلي بحزن متقوليش كده بعد الشر عليكي ياست الكل ربنا يديمك لينا ويطول في عمرك وتشوفي حفيدك حبيبك وتشيليه وتشيلي عياله كمان
سوسن بحب ده يوم المني يا غاليه لما اشيل عوضك وبعدين عياله يارب يا ليلي ربنا يكرمك بعيال صالحين يا حبيتي وتفرحي بيهم
فهد بحب في حياتك يا غاليه
سوسن بحب حبيبي يافهد يخليك ليا يا ابني اهو انت وليلي عندي بلدنيا كلها انا مليش حد فعلا ولا حد غيركم بيسال عليا
فهد قام وطي لمستواها وباس ايديها واكمل بحب زي ما ليلي بنتك انا ابنك ومش هنسي ابدا انك ساعدتني كتير اوي ودافعتي عني قدام ليلي
سوسن بحب ربنا يحميك لشبابك يا حبيبي وتشوف ابنك ويخليك لاهلك يا نورعيني ويقويك ويبارك فيك اللهم امين يارب
فهد بحب اللهم امين يارب يا ست الكل وباس جبينها
سوسن حضنته واكملت بحب ربنا يديم سؤالكم عليا يا حبيبي
ليلي بضحك الله هو كل الاحضان لفهد ولا اييه
سوسن بضحك تعالي يا لمضه الناحيه التانيه
وفعلا ليلي راحت وحضنتها
وقضوا اليوم كله مع سوسن في حب وفرح وراحه وطمأنينه
————————————
بعد مرور اسبوع وتحديدا يوم فرح سيف وعمر
في اوضه البنات
تولين عارفه جوزك ده حارق دمي علشان عارف انا متوتره ومكنتش موافقه بحكايه الاسبوع دي ومع ذلك وافق
شروق بضحك جوزي يعمل اللي يعجبه يا حبيبتي
اميره بضحك اممم طبعا ما لازم تطبله اومال
ليلي وهي بتتكلم في الفون اكملت والله مش عاالي طولها عادي لا
– ليلي بحزن يابني كوتش ايييه اللي البسه تعبت اهلي
– ليلي بضيق اووف طيب يا فهد طيب
– ليلي بتوتر لالا مش بنفخ ولا حاجه حاضر … حاضر بقي يا فهد هلبس الكوتش والله سلام وقفلت
شروق في ايه عملك ايه يابنتي
ليلي قعدت وخلعت الهيلز واكملت بحزن مش عايزني البسها جته داهيه في الفاظه يقولي ولما تقعي تتكسري ولا يحصل حاجه للي في بطنك هفرح باهلك انا
اميره بضحك ماهو مغلطش صح الهيلز طويله يا ليلي
ليلي بضيق ماهي لايقه علي الفستان ده بيقولي البسي الكوتش بجد كوتش ايه ده الكوتش شكله وحش اوي
شروق وهي بتخرج رجلها من الفستان وبتوريها الكوتش اكملت بضحك احمم احمم علي راي المثل هي عيله عبد الواحد كلها واحد هما تؤام من فراغ يابنتي
اميره بضحك ماشروق لبست كوتش اهو
شروق حكم القوي يا اختي حيكم عيال نبيل دول ميقدرش عليهم غير ربنا
تولين بضحك منتوا لما بتتدلعوا عليهم بيوافقوا علطول علي اي حاجه
ليلي بضحك الحقي يا شروق غلابه العيال دي فاكرين بيوافقوا من دلعنا
شروق بضحك حقيقي اه غلابه وبصت لتولين واكملت

بعد مرور اسبوع وتحديدا يوم فرح سيف وعمر
في اوضه البنات
تولين عارفه جوزك ده حارق دمي علشان عارف انا متوتره ومكنتش موافقه بحكايه الاسبوع دي ومع ذلك وافق
شروق بضحك جوزي يعمل اللي يعجبه يا حبيبتي
اميره بضحك اممم طبعا ما لازم تطبله اومال
ليلي وهي بتتكلم في الفون اكملت والله مش عاالي طولها عادي لا
– ليلي بحزن يابني كوتش ايييه اللي البسه تعبت اهلي
– ليلي بضيق اووف طيب يا فهد طيب
– ليلي بتوتر لالا مش بنفخ ولا حاجه حاضر … حاضر بقي يا فهد هلبس الكوتش والله سلام وقفلت
شروق في ايه عملك ايه يابنتي
ليلي قعدت وخلعت الهيلز واكملت بحزن مش عايزني البسها جته داهيه في الفاظه يقولي ولما تقعي تتكسري ولا يحصل حاجه للي في بطنك هفرح باهلك انا
اميره بضحك ماهو مغلطش صح الهيلز طويله يا ليلي
ليلي بضيق ماهي لايقه علي الفستان ده بيقولي البسي الكوتش بجد كوتش ايه ده الكوتش شكله وحش اوي
شروق وهي بتخرج رجلها من الفستان وبتوريها الكوتش اكملت بضحك احمم احمم علي راي المثل هي عيله عبد الواحد كلها واحد هما تؤام من فراغ يابنتي
اميره بضحك ماشروق لبست كوتش اهو
شروق حكم القوي يا اختي حيكم عيال نبيل دول ميقدرش عليهم غير ربنا
تولين بضحك منتوا لما بتتدلعوا عليهم بيوافقوا علطول علي اي حاجه
ليلي بضحك الحقي يا شروق غلابه العيال دي فاكرين بيوافقوا من دلعنا
شروق بضحك حقيقي اه غلابه وبصت لتولين واكملت يابنتي اخواتك لما بيكون ليهم مزاج لحاجه بيرفضوا في الاول علشان احنا ندلع وبيعجبهم الوضع اوي بعدين بيرضوا بس بيكونوا اصلا موافقين
روح بضحك مفيش بجنيه سلكان
ليلي بضحك سلكان اه ده اللي معايا ده بلذات مفيش سلكان ولا تربيه
تولين بضحك يابت هفتن عليكي يابت
ليلي بضحك خليكي انتي بس في يومك يا عروسه واسكتي وغمزتلها
تولين بجد اخص عليكي كنت بحاول انسي
حور ولا يهزك اعملي زيي انا هقفل الباب بلمفتاح وانام
شروق بضحك ايه هتعملي ايه الو يا عمر
حور بصت بسرعه لقيتها بتهزر ومش بتكلمه فاكملت بخضه يخربيتك وقفتي قلبي
اميره بضحك بقي يا مفتريه هتقفلي الباب ومش هتدخلي الراجل
حور بضحك اميره والنبي اقعدي ساكته لحسن انا اللي فيا مكفيني
روح بضحك دول محسسني هيضربوا بلنار مش هيتجوزوا
عند الرجاله
بيخصلوا خلاص وواقفين قدام المرايه بيظبطوا شعرهم
فارس بحب مبروك يا حبايبي
سيف بحب الله يبارك فيك يا غالي
عمر بحب الله يبارك فيك يا ابو ميرا
فارس بحب من بوقك لباب السما يا عمر سواء ميرا او ولد المهم يجي بخير وشروق تكون كويسه
عمر بحب باذن الله يا غالي هتبقي كويسه
فهد بضحك مبروك يا رجاله علي الله ترفعوا راسنا متتهانوش زي العبد لله في اليوم ده
فارس بضحك ماتقلقش مش واخدين ليلي هما
فهد بضحك وهي ليلي دي في منها هتجبلي شلل في مره
عمر بضحك تقدر تعيش من غيرها
فهد بحب لا طبعا مقدرش ده هي حياتي اصلا
جمال بضحك والله مش ليلي بس اللي مجنونه
فارس بضحك علي رايك ربنا جمع ووفق
فهد بضحك تشكرر يا عم فارس
فارس بضحك العفو يا حبيبي
وفعلا شويه والرجاله خلصوا وراحوا اوضه العرايس ودخلوا
كانت البنات واقفه كل منهم ليها سحرها وجمالها الخاص واللي اكيد ابهر كل جوازهم
عمر بحب ده ايه القمر ده وباس جبينها واكمل بحب اخيراا ياحور استنينا انهارده كتير اوي يا حبيبت قلبي والحمدلله حصل حقيقي بشكر ربنا كل يوم علي انه جعلك نصيبي يا اجمل من رات عيني في الدنيا طالعه اميره بلابيض
حور حضنته واكملت بدموع فرح فرحتي اني انهارده رسميا هكون معاك ومراتك قدام الكل مخلياني طايره من الفرح يا عمر حقيقي انت كنت العوض المفرح عن سنين الم ووحده وعذاب بحبك اوي
عمر بحب وانا بموت فيكي وباس ايديها
تولين ابتسمت بحب واكملت هتفضل تتأملني كده كتير يا سياده الرائد
سيف بضحك سياده الرائد طول حياته كلها عمره ما اتثبت غير قدامك يا تولين بجد واقف مبهور بيكي اوي طالعه فوق القمر قمرين وباس جبينها واكمل بحب ربنا يحميكي ويباركلي فيكي يا ست البنات ويديمك في حياتي يا تولين
تولين حضنته واكملت بحب اخيراا يا سيف اخيراا حضنتك وهفضل جمبك علطول وجيه اليوم ده اللي استنيناه كتير اووي حقيقي فرحتي مش عارفه اوصفها بس حاسه بسعاده عمري ماحسيتها
سيف باس ايديها واكمل بحب وانا زيك بجد فرحتي مفيش كلام هيوصفها حقيقي تعبنا اوي منا موصلنا لهنا يا تولين بس بوعدك ان كل اللي جاي احلي من اللي فات يا نورعيني خلاص رسميا هتبقي مراتي قدام الكل اللقب اللي حلمت بيه من يوم ما حبيتك
وكل عريس خد عروسته في ايديه ونزلوا القاعه واشتغلت الاغاني والناس حواليهم بترمي ورد وهما داخلين في منظر مبهج اوي
وبعد شويه
وكل عريس رقص مع عروسته سلو وكان باين حبهم لبعض اوي
شروق بحب بجد شكلهم قمر اوووي
فارس بتنهيده شروق انتي زعلانه
شروق بستغراب من ايه يا حبيبي
فارس بحزن اننا معملناش فرح
شروق بحب لا طبعا حبيبي انا كفايه عليا وجودك جمبي فرحه وكفايه اني عرفت انك فارس حبيب عمري كله والله الفستان والقاعه ماكنوش هيفرحوني قد يوم ماعرفت بلخبر ده
فارس باس جبينها واكمل بحب ربنا يديمك في حياتي بجد يا نورعيني وميحرمنيش منك ابداا
شروق بحب ويديمك يا غالي
ليلي كانت بصالهم بابتسامه مليانه فرح اوي وفهد كان ملاحظ ده ومتضايق جداا
جمال همس متزعلش هي اكيد مبسوطه انك معاها اكتر
فهد بحزن حرمتها من اليوم اللي كانت بتتمناه طول حياتها
جمال طبطب علي رجله واكمل كده كده مكنتش هتعرف تعمل فرح من غير ماتعرفها انك فهد واالله واعلم رده فعلها كانت هتكون ايه ساعتها وكمان جات في وقت صعب اوي احمد ربك لحد كده وخلاص جاي ليكم بيبي اعمله حفله كبيره وعوض ده مكان ده اي حاجه بس متحطش في نفسك كده
فهد هز راسه ب اه وسكت
ليلي بحب فهد ممكن نقوم نرقص زيهم
فهد حبيبتي انتي حامل
ليلي بحب بليز يا فهد براحه خالص والله مش هنتحرك كتير
فهد فكر انها ممكن تضايق اكتر فمحبش يزعلها فاكمل بحب طب قومي يلا
وفعلا فهد وليلي قاموا ورقصوا معاهم وفهد كان حريص ميحركهاش جامد
وشويه من الفرح والتسقيف والرقص الفرح خلص
( كانوا كاتبين الكتاب قبلها بيوم)
فارس بحب انا مش هوصيك علي تولين يا سيف انا عارف حبك ليها قد ايه بس عايز اقولك مهما تزعلك استحملها تولين مفيش اطيب منها وبتحبك اوي هي عندي اختي وبنتي وانا انهارده بسلملك امانه كبيره اوي حافظ عليها وصونها تولين لو زعلت كاني زعلت ولو غلطت اوي رد عليا انا وانا هجيبلك حقك بس امانه عليك اسعدها بكل طاقتك ومتخليهاش غير مبسوطه وبس كمال بيه سابلي تولين وانا وعدته اني هحافظ عليها طول عمري ساعدني احقق الوعد ده
سيف بحب تولين في قلبي يا فارس انت عارف انا بحبها وبموت فيها قد ايه وبوعدك مش هعيش غير علشان اسعدها وافرحها وبس
فارس حضنه واكمل بحب مبروك يا حبيبي
سيف بحب الله يبارك فيك يارب
فارس بحب طب بتعيطي ليه دلوقتي وحضنها
تولين بدموع مش عارفه اقولك ايه غير بجد شكرا وربنا يديمك نعمه وسند في حياتي انت وفهد يا حبيبي انا مليش غيركم
فارس مسح دموعها واكمل بحب مفيش اخت بتشكر اخوها ده واجبنا
فهد بحب مفيش كلام يتقال اكتر من اللي فارس قاله وانا عارف انك قد الامانه يا سيف وبتحب اختي واووي كمان وهتسعدها وهتخلي بالك منها وحضن تولين واكمل بحب مليون مبرروك يا قلب اخوكي من جوه عقبال مانشوف عوضك يا نورعيني
تولين بحب ويخليك ليا يا حبيبي بجد ويديمك نعمه وسند في حياتي
فارس وانت يا عمر حور في عنيك لو سمعت انك زعلتها بجد هزعل منك اوي حور جدعه وطيبه وبتحبك وانا عارف انك زيها بس حتي لو زعلتك شويه انت تعالي علي نفسك حسسها دايما انها فارقه معاك مهما كان الخلاف عوضها يا عمر لانك بقيت جوزها وحبيبها وابوها واخوها وصاحبها و اوعي مره تقصر في اي حاجه من ااحاجات دي وفوق كل الادوار دي افضل عمر حبيبها بنفس حبك وشغفك
عمر بحب عنيا يا فارس والله كل كلامك ده انا عارفه وفاهمه كويس وفعلا هنفذه حور دنيتي كلها مش مراتي وحبيبتي بس ووعدتها اني هكون ليها كل حاجه وهعمل كده
حور بحب بجد ربنا يخليك لينا يا فارس
فارس بحب ويخليكم كلكم لياا يارب واشوف عيالكم
الجميع بحب يااارب
وكل عريس خد عروسته ومشي
في فيلا سيف
سيف شال تولين بين ايديه فشهقت بخجل
سيف بضحك مالك يا تولي في ايه ياروحي
تولين بضحك نزلني حالا
سيف بضحك انزلك ايه بقي وغمز واكمل مش قولتلك هتقعي تحت ايدي واديه حصل
تولين بضحك سيف بجد اتلم ونزلني
سيف بضحك منا هنزلك بس في اوضتنا
وفعلا طلعوا اوضتهم اللي كانت مزينه بطريقه حلوه اوي
تولين باعجاب بجد تحفه اوي
سيف بحب علشان تعرفي بس
تولين بفرح هو انت اللي عاملهااا
سيف بحب ايوه انا
تولين بحب بجد جميله اوي تسلم ايدك يا سيف
سيف شدها ليه واكمل بحب الله يسلمك يا قلب سيف
تولين بتوتر طب هو ينفع تفتحلي سوسته اافستان معلش وتخرج
سيف بضحك واخرج عموما ماشي يا تولي ووقف وراها فتح السوسته وتولين كانت متوتره اوي فحضنها من ضهرها واكمل بحب وهمس اهدي ماشي لو مش مستعده لحاجه انا مش هجبرك يا حبيبتي وباس جبينها وخرج
تولين بحب يابختي بيك يا سيف
ودخلت خدت شاور وكذلك سيف في اوضه تانيه وخرجت لبست قميص وفوقيه الاسداال واستنيته لحد مادخل
سيف بحب جدعه كنت لسه داخل اقولك اننا نصلي
تولين بحب اكيد مكنش هنسي حاجه زي كده لازم نبدا حياتنا الجديده بلصلاه
وفعلا سيف وقف امام ليها وصلوا جماعه بعدين حط ايده علي راسها ودعالها كتير
سيف بحب حرما يا ست البنات
تولين بحب جمعا يا حبيبي
وقامت خلعت الاسدال ووقفت متوتره اوي
سيف بحب تولين مش لازم يا حبيبتي نمشي بلعادات والكلام ده انتي باين عليكي متوتره اوي فخلاص وقت تاني
تولين بحزن مش كده بس هو غصب عني فاهم
سيف بحب باس جبينها واكمل عارف يا حبيبتي
تولين لالا خلاص انا كويسه يا سيف مش عايزه اضيع اليوم اللي انت استنيته كل الفتره دي
سيف بحب سيبك من اليوم اهم حاجه انتي وانتي كده كده مش هتطيري
تولين بحب كويسه والله
سيف متاكده ??
تولين هزت راسها ب اه بخجل
سيف ابتسم علي خجلها وشدها ليه وباسها بحب وهي تجاوبت معاه وبعد وقت واصبحت تولين زوجه ليه شرعا وقانونا
———————————–
في فيلا عمر
عمر بهمس يا بت افتحي الله يحرقك ومش هكلمك ولا اقربلك افتحي علشان منظري طيب امي وشيرين نايمين لو سمعوني يقولوا اييه
حور من ورا الباب بص بقي انا كنت مخططه اني هعمل كده بس بصراحه انت صعبت عليا وانا بعد ماخدت شاور وجهزت لقيت ان مستحييل تشوفني كده فنفذت خطتي فمش عارفه اعمل ايه يا حبيبي انت شايف ايه
عمر همس بحده ده حبيبك ده هيكسر الباب فوق راسك لو متفتحش دلوقتي يا حور قسما بالله هعد لحد تلاته لو متفتحش انتي حورا
عمر بحده واحد
حور فتحت واكلمت بخوف لالا والنبي خلاص ادخل
عمر بضحك ما كان من الاول
حور وقفت قدامه بلقميص وهي بتحاول تشد فيه لتحت وتخبي نفسها بتوتر
عمر مني ?
حور مش فاهمه
عمر يعني انتي بتغطي نفسك مني انا يا حور من عمر حبيبك وبيقرب منها ببطئ وهي بترجع لورا بتوتر
حور بتوتر ع عمر احترم نفسك وابعد لو صوت مش.وحش علشانك امك واختك هنا تخيل بقي هيقولوا عليك ايه
عمر حاوطها بين ايديه واكمل بضحك هيقولوا الدنيا تمام صوتي براحتك عادي يا حبيبتي لو حد اتدخل بحق
حور بتوتر والله انت قليل الادب ومتربتش
عمر باس خدها واكمل بحب وبموت فيكي
حور اممم كل بعقلي حلوه كل
عمر مسك ايديها باسها واكمل بحب مع انك عصبتيني بقفلك للباب دي بس انا عارف انها ناتجه عن خوف وانا مش عايزك تكوني خايفه مني يا حور لاني من يوم ماعرفتك وانا امانك وحمايتك ومش هكون غير كده فهسيبك براحتك ورايح يمشي مسكت ايده
حور بحب انا اسفه يا عمر واكلمت بضحك هو حقيقي تصرف طايش مني شويه بس والله من التوتر انت فاهمني صح
عمر باس جبينها واكمل بحب فاهمك يا حبيبتي طبعاا وعلشان كده عاذرك
حور حاوطت رقبته بايديها واكملت بحب وانا عارفه ان معاك مفيش غير الامان ومش خايفه يا عمر بس نصلي الاول ممكن
عمر بضحك واالله انتي مجنونه بس بحبك اعمل ايه ممكن طبعا
وفعلا لبست اسدال وصلوا وبعدين عمر حط ايده علي راسها ودعالها كتير
بعدين قامت خلعت الاسداال وعمر قرب شدها ليه واكمل بحب وهمس بحبك اوي يا حور
حور بحب وانا بموت فيك
وهنا عمر قرب منها وباسها بحب وهي تجاوبت معاه واصبحت بعد وقت حور زوجه له شرعا وقانونا
————————————
بعد مرور 7 شهور فهد فتح مكتب كبير للمحماه وفعلا اشتغل حلو جداا وبقي مشهور جداا ومسك اي ورق.قانوني يخص شركه فارس وبقي المحامي الرسمي ليها بجانب مكتبه و روح ولدت وجابت ولد زي القمر وسميته فارس زي ماقالت وشروق في الشهر التاسع وعدت مرحله الخطر بكتير وفارس كان مهتم بيهااا جدااا وليلي في السابع واميره في التامن وحور وتولين في الشهر التالت من حملهم
في اوضه فارس وشروق
شروق بوجع وهي بتتقلب في النوم اااه اااه فارس وبتشد التيشرت بارهاق واكملت بوجع فارس … يا حبيبي رد اااااه ياااا فااارس وبتشد تيشرته واكملت بصراخ من الوجع فاااااارس
فارس بخضه ايه في ايه يا شروق يخربيتك
شروق بدموع ووجع بولد يا فارس الحقني بووووولد
فارس بخوف ايه بتولدي يخربيتك الساعه 3 الفجر دي مواعيد
شروق بعياط ووجع امسك في المعااد وسبني بموت يخربيتك انت وبنتك مش قااااادره اااااااااه يااااارب يااااارب وابتدت تعرق
فارس بخوف طب حاضر حاضر هجبلك هدومك ثواني وابتداا يلف فكل الاوضه بخوف والباب خبط فلبس شروق اي طرحه شافها قدامه وفتح وهو لسه بيلف بيجبلها هدوم وطرحه وهكذا
روح بخوف مالك يا حبيبتي في ايه
يوسف بخوف مالها يا فارس
شروق بعياط مش قاااادره ياروح مش قاااادر بمووت
فارس بدموع يا حبيبتي اهدي الله يخليكي بجبلك حاجتك والله وهنزل بسرعه بعد الشر متقوليش كده
فهد بخوف مالك يا شروق في ايه
ليلي بخوف انتي بتولدي
شروق بعياط اااااه يا فهد مش قادره بموت من الوجع تعبت مش قادره بجدد يااارب
ليلي شافت شكلها خافت اوي وابتدت تعيط
روح بدموع طنط نفين امسكي فارس الله يخليكي دلوقتي
نفين واقفه خايفه علي حاله شروق وشالت منها فارس اللي عمال يعيط ورح راحت مسحت لاختها العرق
شروق بعياط ووجع يا فارس انجزني الله يخربيت اليوم اللي قولت عايزه اخلف فيه حرااام عليك بجدد يلااا
ليلي بدموع فهد اخرج انت ويوسف نساعده يلبسها
فهد ااه ااه يلا وخرجوا وليلي قفلت
فارس بدموع باس جبينها واكمل حقك عليا يا حبيبتي معلش
شروق بوجع يااا فاااارس مش وووقته اعتذاااار انااااا بموت
فارس وهو بيلبسها بسرعه وهما بيساعدوا اكمل بخوف حاضر يا حبيبتي حاضر والله اهو خلاص
وفعلا لبسوها وشالها بين ايديه وكان فهد محضر العربيه وقاعد في مقعد السواق وليلي قعدت جمبه وفارس ورا وشروق جمبه وطلعوا علي المستشفي ووراهم في عربيه يوسف الباقي وقاالوا لسيف وعمر
في العربيه
شروق بعياط ووجع مش قااااااادره ياااااارب يااااارب مش قاااادره انااا اتجوزت ليه وخلفت ليييه وجبت التعب لنفسي ليييه
فارس بقلق وهو بيمسح عرقها بلمنديل اكمل والله مش عايز ارد عليكي علشان اللي انتي فيه بس
فهد بص علي ليلي لقاها بتدمع وخايفه فحط ايده علي ايديها واكمل بحب حبيبتي ممكن تهدي متخافيش يا قلبي والله هتعدي
فارس بخوف يا فهد انجز حرام عليك مش سامع صراخها
شروق بوجع وعياط اااااه ااااه مش قادره بنت الكلب نازله ضرب فيا ولا اكني امهاا
فهد فضل يضحك بشده عليها حتي ليلي ضحكت من بين دموعها
فارس بضحك بنت الكلب اه ماهو كلب فعلا والله علي خوفه ده كله ماااشي يا شروق مااشي لما تفوقي بس
شروق بعياط ووجع انت ملكش دعوه بيا تاني ولا افوق ولا اتنيل ومش هخلف تاني ولا هتقربلي تاني انت مش حااسس بللي انا فيه يبقي مش هسمح ده يحصل تاني خلاص كله منك انت السبب وفضلت تعيط من الوجع
فهد بضحك يا نهااار ازرق اهدي يا مرات اخويا مش كده يخربيتك
فارس بضحك يابنتي انا مش عايز اتعصب عليكي لاجل اني مقدر والله اللي انتي فيه بس هو ده كلام يتقال ليه محسساني اني اعتديت عليكي كده مش انتي اللي وموافقه وكنتي هتموتي وتخلفي مني ولا نسيتي امنيه عيد ميلادك
شروق بعياط ووجع ماعلشان انا بنت كلب متربتش اساسا
ليلي بضحك يابت خلاص يخربيتك اسكتي
فهد بضحك لالا احنا ندرس القيصري يا ليلي الطبيعي حوراته كترت
فارس بضحك والله انا مش عايز ارد فخليني ساكت بجد
فهد بضحك ده رايي بردو معلش جيت علي نفسك 9 شهور مجتش علي كام ساعه
شروق بوجع ياااا فهددد اخللللص ارجووك مش قااارده
فهد حاضر والله وزود السرعه
بعد شويه في المستشفي
فارس دخل شايل شروق وكان عمر وحور وسيف وتولين جم واكمل بسرعه الدكتوره فين حاله ولاده
الممرضه ادخل الاوضه دي وهتجيلك حالا
وفعلا فارس دخل وشروق مش مبطله عياط
شروق بوجع وعياااط مش قاااااااادره ياااارب مش قاااادره تعبت اوويييي بجد يااارب ارحمني
وحور وتولين كانوا بيعيطوا وصعبت عليهم
فارس بخوف اهدي يا حبيبتي خلاص هانت والله اهدي
ليلي بوجع فهد الحقني اااه فهد اااااه انا وصرخت اااااه انا بولد يا فهد
فهد بضحك بتولدي ايييه بس بتولدي ايييه انتي في السابع هو انتي غيرتي علشان شوفتي واحده بتولد يا ليلي حتي دي فيها نفسنه حريم
ليلي بعياط ووجع ياااا فهد غييررره ايييه يخربيتكككك انا بووولد في الساااابع اااااه مش قاااادره وفضلت تصرخ
فارس بصدمه الله كملت ياااانهار اسود ومنيل ماهو يوم باين من اوله
جمال واميره جم
جمال بخوف ها يا جماعه طمنوني
فهد بخوف ليلي اهدي يا حبيبتي اكيد متهيالك بتولدي ايه لا طبعاا
شروق بوجع وعياط اااه مش قاااادره قولهم ينجزوااا ياا فارس وحياتي عندك هموووت
ليلي بعياط ووجع اااه والله ابداااا واللله بولددد يخربيتك انت وابنك يا شيخ تعبتوني انت برا وهو جوا ااااااااه
فهد بتوتر طب اعمل ايه مش فاهم يخربيتكم انتوا الاتنين وترتوني بجدد اهدووا شويه
حور بدموع يا ماماا بجدددد
تولين بدموع احنا حملنا لييه
روح جات ويوسف وسوسن وسعاد ونفين
سوسن بدموع ليلي انتي بتولدي يا بنتي يالهوي انتي في السابع
فارس بحده يااااحيوان مراتك بتولد نادي حد يشوفها
فهد مسك ليلي اللي عماله تعيط وتتوجع واكمل بخوف وتوتر فارس انا مش متسوعب اصلا والله العظيم مش عارف اعمل ايه دلوقتي
جمال هروح انا يخربيت اهلك بجد
اميره بخوف اهدي يا حبيبتي اهدي
والاوضه اتملت بعياط وصويت ليلي وشروق
شروق حضنت فارس واكملت بدموع ووجع انا خايفه اووي يا فارس وموجوعه خايفه امو
فارس حط ايده علي شفايفها وباس جبينها واكمل بدموع بعد الشر عليكي يا حبيبتي اياكي تقولي كده تاني احنا قطعنا كتير اوي يا شروق فاضل القليل هتطلعي وهتبقي زي الفل اقوي علشاني وعلشان ميرا
شروق بصتله بحب وعنيها مليانه دموع واكملت ياارب يا حبيبي يارب بجد
فهد حضن ليلي اللي عماله تعيط وبيهديها مع سوسن واكمل بحب ودموع والله هتبقي كويسه وهتخرجي انتي ومازن وهتفرحوني بيكم يا حبيبتي اهدي علشان خاطري
ليلي بدموع خايف اوي يا فهد بجد الم فظيع
فهد بدموع اومال الجنه تحت اقدامكم من قليل وباس جبينها واكمل ربنا يقويكي ويقومكم ليا بخير يا حبيبتي
ليلي بدموع انا بحبك يا فهد
فهد باس جبينها واكمل بدموع وفهد محبش غيرك في الدنيا
ودقايق وجم دكتورتين وكل واحده خدت واحده من شروق وليلي ودخلوا اوض العمليات
فارس قعد وحط راسه بين ايديه وبيبكي بصمت
جمال. اهدي يا فارس مينفعش كده
فارس بدموع لو حصلها حاجه هموت وراها يا جمال
جمال يابني بعد الشر ايه التشاؤم ده باذن الله هتقووم هي والسكره بالف خير
فارس بدموع يااارب
فهد بدموع يعني انا جايلك تواسيني الاقيك بتعيط زيي
فارس حضنه واكمل بدموع فرح اخيرا يا حبيبي جيه يوم واطمنت عليك يا فهد وهتبقي اب وحياتك مستقره هعوز اكتر من كده ايه مبروك يا حبيب اخوك
فهد بدموع الله يبارك فيك يا حبيبي ومبروك ليك انت كمان وعقباال يارب مايقوموا بلسلامه
فارس بدموع ياارب يارب بجد
يوسف اهدي يا حبيبي باذن الله خير
روح شايله فارس اللي عمال يعيط ومش ساكت خالص
روح بزهق يا حبيبي تعبت اهلي بقي اوف
جمال بضحك هاتيه عنك
روح خد ده مرار بجد
اميره بضحك شوف البت هو انتي لحقتي يا مضروبه ده هو شهر
سعاد بضحك الواد فعلا فراك وشقي اوي يا اميره كتر خيرها
جمال بضحك انت عاملنا مشاكل ليه يالا انت طب ده انت علي اسم اعقل واهدي واحد يعني وباس خده واكمل بضحك بلذمه طالع حلو لمين ده
يوسف بضحك مش مالي عينك ولا ايه
جمال بضحك لا نقدر نقول غير كده
روح بضحك ده واد ابن كلب حتي العين ساب عين امه الزرقه وخد العسلي عين اللي جابه بس لسه بتغير يعني علشان صغير
يوسف بصلها فاكملت بضحك ابن كلبه يا چو انت مسمعتش كويس يا حبيبي
جمال بضحك ايوه جيبي ورا
وفضل يلاعب في فارس اللي سكت معاه
فارس وفهد في الوقت ده نزلوا اامسجد وصلوا ان مراتتهم تتطلع بخير وسلامه وجالهم اتصاال ان ليلي ولدت
فطلعوا
سوسن بفرح لولولولولولوولي بسم الله مشاء الله حته منك امسك شيل يا ابو مازن يتربي في عزك يا حبيبي وليلي هينقولها دلوقتي
فهد مجرد ماشال ابنه دموعه موقفتش وفضل يأذن ليه في ودنه بفرح وباس خده براحه واكمل بحب ودموع انت ثمره حب وتعب وحرب كبيره اوي يا مازن
فارس بدموع فرح بسم الله مشاء الله ربنا يخليهولك يا حبيبي يارب وحضنه اخوه وباركله
جمال بحب ايه العسل ده مليون مبروك يا حبيبي
فهد بدموع فرح الله يبارك فيك يا جيمي عقبالك ما اميره تقوم بخير يارب
جمال بحب يارب
وقعد فارس حزين ودموعه علي خده من تاخر شروق وعمال رايح جاي رايح جاي
نفين بخوف اهدي يابني اهدي ربنا مش هيخذلك ابدا
عمر اهدي يا فارس علشان خاطري والله هتبقي بخير
فارس بدموع طولوا اوي بجد كل ده بتعمل اييه ياااارب ياااارب بقي تقوم بخير يارب هي وبنتي وفرحني بيهم متكسرش بخاطري يارب متعشم فيك
وبعد ساعتين
الدكتوره خرجت شايله ميرا والستات كلها زغرطوا بس اول سؤال سأله فارس
فارس بخوف شروق شروق يا دكتوره ارجوكي طمنيني
الدكتوره بحب شروق زي الفل طولنا بس لان انت عارف من البدايه كان في مشاكل فكنا بنتعامل بحذر اوي معاها بس نشكر ربنا الحمدلله عدت علي خير خلاص
فارس تنهد بارتياح ودموعه نزلت بفرح واكمل الحمد والشكر ليك يارب وراح شال بنته من نفين ودموعه زادت الضعف لما شافها واكمل بدموع فرح كنتي حلم يا ميرا انا وماما تعبنا اوي علشان نجيبك وماما بلذات استحملت لاجلك اللي محدش يستحمله وباس خدها بحب واكمل بدموع فرح انتي مش بنتي وبس انتي زي ماما صاحبتي وحبيبتي اتمنيتك ولقيتك يا نورعين ابوكي كل السنين دي بحلم بس اشوف مامتك بس هي جات حياتي نورتها وجابتك ليا وادتني اغلي هديه في الدنيا حبيبت وقلب وحياه بابا كنتي نهايه مفرحه لطريق كله تعب ياعمري تعبنا اوي علشان اوصل لاني اشيلك بين ايدي كده وانهارده احلي ايام عمري كله جات فيه ست البنات والاميره الصغيره ميرا فارس العامري وبدا يأذن ليها بفرح وحب
نفين بحب تتربي في عزك يا حبيبي مبروك
فارس بحب الله يبارك فيكي يارب
فهد بحب حضنه واكمل بفرح زي القمر بسم الله مشاء الله هتطلع نسخه منك شبهك اوي بجد الف مليون مبروك يا حبيب قلبي
فارس بحب الله يبارك فيك يا غالي يارب
روح بضحك ده كده شبهكم مش شبه هو بس
فهد بضحك والله فعلا عندك حق حتي مازن كده
وكلهم باركولهم بعدين دخلوا لشروق وليلي في الاوضه كانوا مع بعض كل واحده علي سرير
شروق بتعب فارس بنتي عايزه اشوفها
فارس بضحك بنت الكلب مش كده
شروق ضحكت واكملت بحب لا بنت سيد الرجال كلهم و عايزه تتعدل فاتوجعت راح فارس اده نفين ميرا وراح عدلها وباس راسها واكمل بحب حمدلله علي سلامتك يا حبيبت عمري
شروق بحب الله يسلمك يا نورعيني وريني ميرا
فارس شالها وحطها بين ايدين شروق اللي اول ماشافتها عنيها دمعت تلقائئ
شروق بدموع فرح فارس دي بسم الله مشاء الله قمر اوي
فارس بضحك شبه مين
شروق بحب ودموع يااربي شبهك زي ماتمنيت
ليلي بتعب فهد وريني مازن يا حبيبي
فهد عدلها بعدين شال مازن وقعد جمب ليلي وباس راسها واكمل بحب اهو مازن يا ام مازن واكمل بضحك طالع كيف الجمرر لابوه
ليلي ضحكت فاتوجعت واكملت اخص عليك ضحكتني وانا تعبانه ومسكت مازن واكملت بدموع فرح يا حبيب مامي ايه القمر ده بسم الله مشاء الله نسخه منك يا فهد وباست خده بحب واكملت بدموع ربنا يباركلي فيك يا نورعيني ويخليك ليا انت وبابي يارب
فهد بحب وفرح ويخليكي ليا يانورعيني يارب انتي وهو
ليلي شروق
شروق وهي باصه لبنتها بفرح اكملت اممم يا حبيبتي
ليلي بحب انا جبت الولد والكبير شوفتي احنا حسابتنا كانت ايه وحسابات ربنا ايه
شروق ابتمست واكملت بحب حقيقي اه متخيلتش يحصل كده
فارس بضحك بتلمحوا لايه انتوا هاا
فهد بضحك الله هو انت تقدر ترفض ابني يا فارس
فارس بضحك لا طبعا ده حبيب عمو ده بس اللي الاميره ميرا هتقول عليه هو اللي هيتنفذ
ليلي بضحك شوف يا فهد بيتنكك علي ابنك
فهد بضحك سببك منه هناخدها بردو
فارس باس ايد ميرا واكمل بضحك اللي اميرتي تطلبه اوامر ياباشا
شروق بصتلها بدموع فرح واكملت تعبت اوي علشان تيجي يا نورعيني نشكر ربنا ونحمد فضله انه اداني نعمه اني اشوفك وتجيلي بالف خير يا قلب ماما انتي
فارس بضحك ده انتي حسابك في البيت علي اللي قولتيه طول الطريق ده
فهد بضحك بلاش تفكرها هتتكسف وتتخبي فيك دلوقتي
شروق بوجع اااه كنت هعمل كده فعلا بس مش قاارده اتحرك فاتوجعت وضحكت
فارس بضحك ماشي يا شروق ماااشي نشوف الحوار ده في البيت
نفين بحب الف مليون مبروك يا حبايب قلبي
ليلي بحب الله يبارك فيكي يارب
شروق بحب الله يبارك فيكي يا حبيبتي
روح بحب زي القمر ربنا يحميها قلب خالتو
تولين بحب بقيت عمتو لاجمل ميزو وميرو في الدنيااااا كلهاا
وفضلوا مبسوطين بيهم اوي وبياركوا لفارس وشروق وفهد وليلي
والدكتوره اذنت بلخروج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى