روايات

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الحادي عشر 11 بقلم جهاد عواد

رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل الحادي عشر 11 بقلم جهاد عواد

رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء الحادي عشر

رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت الحادي عشر

زواج تحت سيطرة وصية
زواج تحت سيطرة وصية

رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة الحادية عشر

اتخطبت ل يوسف وقضيت اجمل اوقاات حيااتي صحيح كاان في خنااق كتير بث كنت فرحاانه وحسيت اني حبيتوا بث ديماا في حااجه وجعااني ان كسرت قلب اسر وخليتوا يساافر كل لما اشوف عمتوا قلبي يوجعني اكتر وفي يوم كناا متجمعين نا ويوسف وناادين واصحااب تانين بنلعب صرااحه
فريده : اووه ناادين هتسال يوسف اسالي
ناادين ( بتفكير ): امم لي عملت كداا
لحظه من الصمت هو عمل اي ناا مش فااهمه حااجه والكل بيهمس
يوسف : اي مش فااهم
ناادين : انت فااهم كويس ي يوسف
فريده : اهدي ي ناادين دي لعبه
ناادين : فعلا لعبه نا كنت لعبه عن اذنكوا
“بعد لما نادين مشيت ”
فريده : في اي ي يوسف ناادين اللي بتقوله داا
يوسف ( بقلق ): هفهمك
فريده : مش عااوزه اسمع حااجه ناا هروح لبنت عمتي
“عند فريده و ناادين ”
فريده : ممكن تبطلي عيااط وتقوليلي في اي
ناادين (بدموع ): مش هحكي حااجه اطلعي بره
فريده : اهدي ي ناادين
ناادين ( بعصبيه ودموع ): اهدي هه كل داا بسببك اسر ساافر وبقيت لوحدي بسببك الكل بيحبك وبيهتم بيكي حتي يوسف اللي كاان ليل نهاار معاياا قبل ميساافر ويرجع ولماا رجع حبك وخطبك انتي لي ي فريده
فريده ( بصدمه ): انتي بتحبي يوسف ي ناادين طب مقولتليش لي قبل ميحصل حااجه مكنتش هتخطبلوا ولله صدقيني نتي بنت عمتي واختي واكتر مستحيل كنت اكسر قلبك
ناادين : واهوا اتكسر ي فريده خلاص
فريده: هصلح كل حااجه صدقيني
“تااني يوم ”
فريده : الو يوسف بعد اذنك عااوزه اقابلك
يوسف :خلاص نتقاابل في ….
فريدة: تمام مساافه الطريق

 

 

 

“عند يوسف ”
يوسف : اهلا ي فريده
فريده ( بجديه ): ندخل في الموضوع علطول لي ي يوسف خطبتني ونتاا بتحب ناادين
يوسف : نتي جبتي الكلام داا منين
فريده : متلفش وتدور ي يوسف
يوسف : حسيت اني مش مرتااح و اتعوت عليكي نتي
فريده : الموضوع خلص ي يوسف دبلتك اهي احب اوضحلك حااجه ي يوسف نتاا محبتنيش نتاا حبيت تغير وتجدد رااجع نفسك ي يوسف
يوسف : فريده فريده استني اوف مشيت بس هي معهاا حق نا غلطت ولازم اصلح غلطتي
بعد مرور يومين ونا عماال احااول اوصل ل اسر علشاان ارجعوا مصر تااني بس مش عاارفه وفيوم كنت عند عمتي وقعدين لقينا البااب بيخبط
عهد : افتح ي عمر
عمر : داا يوسف ي ماما
عهد : يوسف
يوسف : ناا جااي في الحقيقه علشاان اصلح الغلط اللي غلطتوا واصاالح حد زعلان مني هناا
فريده : تقريباا ناا الوحيده اللي فاهمه
عهد : اي ي فريده
يوسف : هقول نا ناا جااي اطلب ايد ناادين
ناادين : ايييه
عهد : ازي
يوسف : ناا بحب ناادين بس من غبائي لما رجعت خطبت فريده كونهاا انوا تغير
ناادين : بس ناا مش موافقه
فريده : لي ي ناادين ي حبيبتي
ناادبن : ناا مش لعبه ي فريده وقت لماا يحب يرجعلهاا ووقت لماا تزهق يرميهاا
يوسف : افهميني ي ناادين كاانت غلطه ولله نا ندماان علشاان خااكري ارجوكي
عهد : اديه فرصه ي ناادين
ناادين ؛ خلاص هحااول
فريده : الخطوبه امتاا بق
يوسف : الخميس الجااي حلو
عهد : ونا موافقه
ناادين : امري لله
الجميع : 😂😂

 

 

 

بعد مرور سنه النهاارده فرح يوسف و ناادين
ناادين : فريده : تعالي سعديني اقفل سوسته الفستاان
فريده : حااضر الله ي نودي قمر قمر
ناادين : نتي اللي قمر عقبالك يروحي
فريده (بحزن : شكرا
ناادين : قلبي حاسسني وبيقولي رااجع
فريده : طب يالا ي حساسه يوسف واقف بره
خرجناا ل يوسف
يوسف : اي الجماال داا اي الحلاوه دي ي جدعاان متاكده ان دي ناادين مراتي ي فريده
فريده : طبعاا
ناادين : يوسف بس
سيف : يالا ي ولاد هنتاخر علي القااعه
الجميع يالا
“في القااعه وفي نص الفرح
.._ طبعاا محدش متوقع اني كنت هااجي بس طبعاا طبعاا كان لازم انزل من السفر علشاان خااطر فرح اجمل وارق توام في الدنياا
ناادين : اسر
اسر : مبروك ي حبيبه قلبي
عهد : ابني
محمد : اخيراا لو مكنتش جيت كنت هقتلك
اسر : اشكروا اللي واقفه هنااك دي واقنعتني انزل ونا اقتنعت علشان فرح اختي وعلشاان سليم ابني يعيش وسطكو
طبعاا كاانت صاادمه للجميع لما قاال سليم ابني الكل استغرب وحااله من الصمت نزلت علي الكل لحد لما قطع الصمت دخول سليم
عهد : يروحي حبيب تيته

 

 

 

رناا: الله ي سيف ربنا يخليكولك ي اسر
فريده( حااسه بحااله غريبه مش عاارفه تفرح انوا اخيرا نزل ولا تزعل علشاان خبر انوا اتجوز وخلف ): سليم ازيك
سليم : ازيك ي فريده
فريده : نتا عرفني
سليم ( بتلقائيه ): ايوه بابا بيحكيلي عنك كتير
اسر : بمنااسبه ان سليم فضحني وكداا للمره التاانيه بحبك ي فريده ولغاايه دلوقتي تقبلي تتجوزيني
الكل : اقبلي ي فريده
ناادين : اظن دا وقتهاا
فريده ( بحب ): موافقه
رنا : فريده قومي اصحي ي حبيبتي كل دا نوم
فريده ؛ اييه صبااح الخير
رناا : صح النوم يست فريده
فريده : اي ي ماما عااوزه اناام امباارح كاان فرح ناادين وجيت تعباانه
رناا : هههههههه فرح ناادين مين ي فريده صح النوم كنتي بتحلمي با الفرح ولا اي اصحي علشاان سليم عااوز يروح المدرسه
فريده ( بستيعااب ): سليم اهه اوووف تنهدت بحزن
رناا : الله يرحموا يحبيبتي
فريده : اه ي ماما الله يرحموا نا هرحلوا النهاارده علفكره

 

 

 

رناا : مااشي ي حبيبتي
قومت ولبست وجهزت سليم ابن اسر ووصلتوا المدرسه وروحت المقاابر في طريقي ونا رااجعه
فريده : ازيك ي اسر وحشتني ولله جداا كل يوم بحلم نفس الحلم ي اسر لما اتقدمتلي في فرح ناادين عقلي رافض انك معنتش موجود بيناا اكئنك كنت رااجع علشاان تتجوزني وتسيبلي سليم و البيبي اللي لسه مجااش كنت غبيه اووي ي اسر اني ضيعتك اول مره لو كنت خت بالي من حبك لياا مكنش دا كلوا حصل ياريت كنت هناا وحشتناا اوي بس احنا منسنكش ولله ديماا في قلبناا بحبك

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج تحت سيطرة وصية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى