روايات

رواية زوجتي القاصر الفصل الثاني 2 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الفصل الثاني 2 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الجزء الثاني

رواية زوجتي القاصر البارت الثاني

زوجتي القاصر
زوجتي القاصر

رواية زوجتي القاصر الحلقة الثانية

ساق بسرعة كان خايف جدا وصل المستشفى نزل و شالها
وجري
أكرم بصراخ :حد يشوفها بسرعة
الممرضة:دخلها هنا
دخل ونزلها على السرير وفضلوا يستنوا الدكتورة برى
أكرم بغضب:هما اتأخروا كده ليه يا ماما
سميحة بخوف:والله ما عارفة يا أكرم أنا خايفة عليها يا ابني
أكرم:ما تخفيش يا ماما يمكن بيجبسوا ايدها بس
سميحة:دول وحوش يا إبني شايف كنا حنسيبها لمين
أكرم:ما خلاص يا ماما إحنا مش حنسيبها لحد
خرجت الدكتورة من الأوضة
الدكتورة:مين أهل البنت
أكرم:أنا جوزها في حاجة
الدكتورة:البنت جسمها ضعيف جدا جسمها كلوا رضوض
أكرم:نقدر ندخل عندها
الدكتورة بشك:البنت لم سألناها قالت إنها وقعت
أكرم:تمام متشكرين حضرتك ممكن ندخل
الدكتورة:تمام تقدروا تدخلوا
دخل بسرعة كانت نايمة على السرير و معلقينلها محلول
ووشها أصفر كان شكلها تعبانة أوي قرب منها
أكرم:إنتي كويسة
هزت ورد راسها بتعب:اه
سميحة:إنتي كويسة يا بنتي
ورد:آه يا طنط أنا كويسة
سميحة بدموع:ربنا ينتقم منهم هما عذبوكي أوي ما قلتيش
أنهم ضربوكي ليه
ورد: مش عايزة أنا كويسة يا طنط والله
أكرم:هما عملوا فيكي كده ليه
بصتلوا و إتملت عينيها دموع
ورد:عشان رفضت إتجوز
قعد جنبها على السرير
أكرم: طيب كذبتي على الدكتورة ليه
ورد بطفولة:عشان خفت
أكرم بغضب:كان لازم تقولي الحقيقة عشان ياخذوا جزاتهم
إتفزعت منو وتحركت فحست بوجع فإيدها
ورد:آه ه
سميحة بغضب:براحة يا أكرم مالك
أكرم بخوف: هي بتوجعك أوي لو بتوجعك قوليلي أجيب
الدكتورة
ورد:لا مش بتوجع أوي بس تعبانة وعايزة أنام
أكرم:طيب غمضي عينيكي
غمضت عينيها و حست بإيدوا بتلعب بشعرها عشان تنام
ورد بحزن:إنتو مش حترجعوني هناك ثاني صح
سميحة:لا يا روحي
أكرم:حتروحي معانا البيت
إبتسمت وهو حس بإحساس غريب جدا و فضل تايه
فملامحها وفاق عل صوت مامتو
سميحة بحنان:إنتي مش جعانة يا حبيبتي
ورد: لا يا طنط هو أنا حطلع إمتى أنا عايزة أروح
أكرم:طيب حروح أسأل الدكتورة
سميحة:تمام يا أكرم أنا حفضل جنبها
طلع وراح عند الدكتورة دق الباب بتاع المكتب ودخل
أكرم:أنا حاب أسأل لو ممكن نطلع
الدكتورة:هو ممكن بس لازم تهتموا فيها
أكرم:تمام
وهو راجع اشترى أكل و راح أوضتها
ورد:ممكن سؤال يا طنط
سميحة:أكيد يا روحي
ورد بدموع:هو إنتي تعرفي قبر ماما فين
سميحة:آه يا حبيبتي
ورد:ممكن لما نطلع تاخذيني هناك
دخل أكرم :هو إنتي ما رحتيش قبر مامتك قبل كده
ورد بطفولة:لا عشان عمي كان حابسني
أكرم بغضب:حابسك إزاي
ورد:أه هو قالي البنات مش بيطلعوا من البيت وحبسني
فالأوضة
أكرم:ومدرستك
ورد بحزن:أنا ما روحتش من يوم ما ماتت ماما
سميحة:ما تقلقيش أكرم حيرجعك مدرسة أحسن تمام
ياروحي مش كدة يا أكرم
أكرم:آه حرجعك
ورد بفرح:بجد
سميحة وهي بتمسح على شعرها: طبعا و حاخذك لقبر مامتك
يا حبيبتي
بصت ورد لأكرم:هو أنا حطلع
أكرم: قالت حتخرجي النهاردة
ورد بفرح: طيب يالا
أكرم:لا كلي الأول
قعد جنبها وطلع الأكل
ورد بطفولة:مش نروح الأول
أكرم :أنا عايزك تخلصي الأكل ولا مش حنطلع
ورد:طيب أنا مش حعرف آكل
أكرم:حأكلك
بصتلوا سميحة بفرحة أكلها من كل حاجة تقريبا
كانت سعيدة جدا وهو بيأكلها كانت بتتأمل فملامحوا من
قريب هي كانت دايما تشوفو من بعد لما ييجي مع والدتوا
لعند مامتها بس كانت بتخاف تكلموا
ورد:أنا حنفجر والله
أكرم:طيب خلاص
قام من مكانوا و قرب و شالها وهي مسكت فالجاكيت
بتاعتوا
أكرم:حنروح البيت
طلع من المستشفى وركبوا السيارة حطها قدام جنبوا
وسميحة قعدت ورى وهي فرحانة جدا عشان مهتم لورد
الدرجة دي
أكرم:مرتاحة مش كده
ورد:آه
عطاها الجاكيت بتاعتوا
أكرم:الدنيا برد لبسيهولها يا ماما
لبستها
ورد:شكرا
أكره:لو تعبانة نامي لما نوصل حقولك
ورد:طيب
غمضت عينيها ونامت قعد كل الطريق بيبصلها
أكرم بهمس:أنا مالي هو إيه إلي حصلي بتصرف زي
المراهقين ليه
لما وصلوا على الفيلا نزلو من السيارة شالها ودخل راح
للأوضة إلي طلب يجهزوها عشانها
أكرم بغضب:إيه ده يا ماما

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجتي القاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!