روايات

رواية زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر

رواية زوج أمي الفصل الثالث 3 بقلم عائشة نصر

رواية زوج أمي الجزء الثالث

رواية زوج أمي البارت الثالث

زوج أمي
زوج أمي

رواية زوج أمي الحلقة الثالثة

تاني يوم عند حسين
حسين : حمدلله علي السلامة يا امي يلا عشان نروح
ميار : طيب يا ابني
حسين : ماما انتي مشوفتيش وش اللي ضر*بك
ميار: لا يا ابني هو جه من ورايا حط اي*ده علي بقي حاولت انجد نفسي ف عض*يته وصوت وك*تم بو*قي واغ*م عليا
حسين : ماشي يا امي ومال يب*وس ايد*يها حقك هيجيلك لحد عندك
ميار بحب : يا رب يا ابني وحضنته وهنا دخل يونس
يونس : ميا رحبيبتي انتي كويسة
حسين بغ*ضب وغي*رة علي امه : حبك بر*ص يلا انت عب*يط
يونس : لي بس كدا يا حس دا انا حتة زي ابوك قالها بسخ*رية
حسين : متخلنيييشش اتع*صب علييك اخرج برا بدل ما اعمل فيك جن*اية
ميار ولأنها عارفة عص*بية ابنها كويس : اخرج يا يونس هبقي اكلمك
يونس : ماشي يا روحي باي يا قلبي
ميار : اي يا حسين مش هتبطل بقي يا اخي انا حتة كنت هروح منك
حسين : يوووه بردوا مصرة علي الموضوع دا

 

 

 

 

ميار : اه
حسين : اعتبريني مش ابنك
ميار بع*ياط : تعمل فيا كدا يا ابن بطني عشان عايزة اتهنالي يومين قبل ما ام*وت
حسين : يوووه وخرج من المستشفي جهز العربية واستني مامته نزلت وركبت ورا ووصلها البيت بدون اي كلام حسين كان طالع علي السلم وواخد شنطة مامته معاه
ميار : تعالي هنا مش هقعد معاكوا فوق حطلي شنطتي في بيتي
حسين : لا يا ماما هتقعدي معانا
ميار بز*عيق : قولتلك مش برتاح ولا بحب مراتك
ليلة بز*عل : كدا يا حسين شايف مامتك بتقول عليا اي وانا بعملها كل حاجة
ميار : لما ابقي بكلم ابني ملكيش دعوة
ليلة : يووه انا ماشية يا حسين
حسين : استن يا ليلة
ماما اتفضلي شنطتك اهي قالها وهو بيحط شنطة ميار علي باب الشقة
بعد ما ميار دخلت وقفلت الباب
حسين : راحة فين يا ليلة
ليلة : اي يا حبيبي هروح ل ماما
حسين : ماشي متتاخريش
ليلة : انا هبات هناك النهارة الخميس انت عارف
حسين : ااه ازاي نسيت
ليلةة : يلا يا روح قلبي انا ماشية باي
وومشت

 

 

 

 

حسي طلع البيت قعد علي الكنبة ومن تعبه نعس وصحي بليل قام سخن الاكل وكل وبعدين دخل يغير هدومه ونام
تاني يوم الجمعة حسين صحى وبدأ يدور علي الجلبية اللي بينزل يصلي بيها
حسين : يووه ودتيها فين يا ليلة واتصل بيها لقا تليفونها مقفول ف اتصل بالتليفون الارضي بتاع بيت والدتها
حسين : الو ايوة يا ماما ازيك ممكن تديني ليلة معلس
مامتها : ليلة اي يا بني هي مش عندك
حسين : لا هي امبارح قالتلي انها هتبات عندكوا من الضهر
والدتها : لا يا ابني معرفش شوفها وكلمني طمني عليها
حسين : ماشي يا امي
وقام لبس بنطلون وبلوزة ونزل يلف علي اصحابها والسوق والناس اللي عرفهم وملقهاش حسين اخر ما تعب طلع البيت وساب باب الشقة مفتوح و قاعد علي الكنبة حاطط رجل علي رجل ببرود
ليلة كانت جاية وطالعة واستغربت لما لقت حسين قاعد وسايب باب الشقة
دخلت وقعدت جمبه وباسته من خده
ليلة : قاعد كدا لي يا بيبي
حسين وهو بيمسك شعرها : كنتي فين
ليلة : اا اي الغ*باء دا حسين ما انا كنت عند ماما
حسين : بجد
ليلة : اه

 

 

 

 

حسين : تمام ومسك موبايله واتصل علي والدتها
حسين : الو يا امي
والدتها : اي يا ابني
حسين : هي ليلة جات امبارح
والدتها : لا
حسين : شكرا يا امي وقفل في وشها
حسين : هاا
ليلة برعب : و والله يا حسين ك كنت
حسين : كنتي فين يا ليلة انجزي
ليلة : كنت عند ماما
حسين : متعصبنيي*يييش يا بنتي بقي
ليلة : يووه م قولتلك كنت عند ماما
حسين : تمام اوي
وش*د ليلة من ش*عرها حب*سها في الاوضة
ليلة : افتح يا حسيييين
حسين نزل الشارع وساق عربيته
ليلة وهي بتتكلم في التليفون : نفذ النهاردة ضروري

 

 

 

حسين : اتمش يفي الشوارع عشان يفك عن نفسه وقعد يفكر هل فعلا كلام مامته صح وليلة مش كويسة هل ليلة ورا اصبة مامته مين اللي اته*جم علي مامته
حسين : كان مروح بليل وراح يطمن علي مامته ويقعد معاها ودخل الشقة بنسخة المفتاح اللي معاه وهو خلاص داخل ا مامته الاوضة سمع صوت خروشة في المطبخ راح يبص و شاف؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج أمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى