روايات

رواية زوج بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم حنين الماضي

رواية زوج بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم حنين الماضي

رواية زوج بالخطأ الجزء الرابع

رواية زوج بالخطأ البارت الرابع

رواية زوج بالخطأ
رواية زوج بالخطأ

رواية زوج بالخطأ الحلقة الرابعة

الشيخ مبروك بعد العلاقة ما خلصت ،لقى نفسة مبسوط مع سماح وبدأ يبصلها وهى كأنها متخ درة ومبتسمة ..
الشيخ مبروك: يا ست الستات هديتى
سماح : امممم
الشيخ مبروك بصوت خافت: عاوز اقولك حاجة مهمة ، وياريت تقدرى كلامى دة وتحسية قبل ما تفهمية
سماح قامت وبعد ما ادركت شكلها ،قامت بسرعة على البروڤة تلبس هدومها كاملة وفضل الشيخ مبروك يكمل كلامة وهى بتلبس
الشيخ مبروك : انا حاسس ان بعد ما الاسياد رضيوا عنك ، كأنهم بيشجعونى افضل اقرب منك وخصوصا لما حسوا انك مرتاحة معايا ولا انتى مش مرتاحة
سماح : انا يا شيخ معجبة بيك من زمان بس كنت اقعد اقول لنفسى هو متجوز استحالة يبصلك وكنت بتمنى تكون ايدك اللى بتمشى عليا دى برغبة منك مش الاسياد اللى بيحركوك
الشيخ مبروك : ماهو طبعا برغبة منى انا لكن ميمنعش ان الأسياد راضيين عننا خصوصا انك دلوقتى فى حالة غير حالتك من ساعتين
سماح : ايوة انا فعلا حاسة انى هديت مرة واحدة بعد ما كنت جاية من عند واحد يقرررف وكرهن ى فى عيشتى
الشيخ مبروك : اهدى اهدى متفكريش وخلاص انتى مرتاحة كدة فخلينا كدة
سماح : بس انا عاوزاك تيجى البيت عندى ،يمكن لما تكون فية،، الرضا ينزل على البيت
الشيخ مبروك : طيب وجوزك واولادك
سماح : هو بينزل الصبح كل يوم مبيرجعش غير المغرب ،وقت كافى لينا نكون مع بعض ونفك العمل دة
الشيخ مبروك: وقت ما تلاقى الظروف تسمح عندك كلمينى يا ست الستات ومتنسيش غرقى الشقة بخور من اللى عملتهولك قبل كدة وخصوصا قبل ما اجى ، عشان معايا الاسياد ودة ترحيب بيهم
سماح : حاضر حاضر يا مولانا
———————-

 

 

مشيت سماح من عند الشيخ مبروك وهى حاسة ان العمل اتفك كدة خلاص وانها بالشكل دة هتتقبل عيشتها وزوجها وقالت هتحس بكدة اكيد لما تشوف دياب وقالت ان دة هيبان اكيد النهاردة وبقت محتارة فى مشاعرها من ناحية الشيخ مبروك وكانت قلقانة من كلامها معاة لحسن يغير رأية فيها 😁 وبقت تقول اكيد اللى جواها من ناحية الشيخ دة نتيجة ان العمل اتفك ..
———–
مايا : هو انتى بقالك كام يوم يا موكا بتتكلمى فالموبايل بصوت واطى لية
موكا : هو انتى تتجسس ى عليا
مايا : لا مش كدة بس شكلك بقالة فترة متغير
موكا : هو انتى مستهونة بثانوية عامة
مايا : لا طبعا بس فيكى حاجة متغيرة فقولت اسألك عادى
موكا : لا مافيش حاجه خليكى فى مذاكرتك
مايا: هو انتى زعلتى منى عشان بقولك مالك 🙄
موكا : يا بنتى مافيش بكلم اصحابى عادى ،بس واحدة منهم محلفانى محدش يعرف موضوع يخصها ومش معقول هتكلم بصوت عالى يعنى
مايا : لا كدة انا فهمت ومعاكى حق
موكا : اهى بتتصل ممكن بقى تسيبيلى الاوضة شوية لحد ما اشوف مالها ؟
مايا : ماشى
——————–
خرجت مايا من الاوضة وهى مش مطمنة لموكا وعقلها رايح جاى وفى نفس الوقت الفترة اللى سافرت فيها الاردن كانت التعاليم الدينية هى السائدة ومتأثرة بيها جدا ، وكانت خايفة عقلها يشك فى اختها ويبقى حرام وتاخد ذنب
—————-
مايا : اهلا يا ماما انتى كويسة
سماح :اة
مايا : طب مالك شكلك قلقنى
سماح : مافيش حاجة بس هدخل انام لما ابوكى يجى صحينى
مايا : يعنى انتى مش تعبانة
سماح : بالعكس دة انا اول مرة احس انى مش تعبانة وجوايا هدووء وعقلى مرتاااح
مايا : 🙄🙄
سماح : انا داخلة انام
مايا : ماشى
———————–
مايا نسيت ان موكا بتتكلم فالموبايل ودخلت بهدوء على اساس ان مامتها نايمة ومش عاوزة صوت
موكا : حسام انا بحبك والله
حسام : طيب عاوز اجى اتقدملك
موكا : ياريت يا حسام
حسام : طب ايه اللى يمنع انا بشتغل واقدر تحمل مسؤولية الجواز

 

 

موكا : خلاص انا هشوف الدنيا عندى وفالوقت المناسب هكلمك اقولك
حسام : وانا مستنى من دلوقتى
موكا : انت حبيبى اللى عمرى ما حبيت حد زية ،باى يا حبيبى
حسام : مع السلامة يا حبييى
———–
مايا :😳 انتى بتكلمى حسام جارنا بتقوليلة حبيبى
موكا : انتى واقفة تتجسس ى عليا
مايا : ردى عليا ،دة حسام جارنا
موكا : اة ،بيحبنى وبحبة وعاوز يتجوزنى
مايا: ولما هو نيتة سليمة مجاش لية بدل الكلام فالسر
موكا : انا اللى قولتلة يستنى، يعنى عاجبك يجى يشوف طريقة ماما مع بابا
مايا : بس انتى كدبتى يا موكا عليا واللى بيحصل دة حرام وربنا كدة ممكن يغضب عليكى
موكا : ربنا عارف نيتة ونيتى واكيد هيسامحنا لما نتجوز
مايا : وافرضى محصلش هتبقى غضبتى ربنا وخلاص
موكا :يووووة متقفليهاش فى وشى ،وبعدين مش دة حسام اللى كنتى بتقولى علية جدع ومحترم
مايا : ولسة بقول علية كدة واتمنى يتجوزك فعلا ،لان دة كتر واحد يستاهلك بجد وراجل
موكا : اومال ايه بقى
مايا : انا خايفة من الظروف وربنا يغضب عليكى وعقاب ربنا هيكون صعب عليكى وعلية
موكا :لا ان شاء الله مافيش حاجة بس عاوزة افاتح ماما فالموضوع ومستنياها تكون رايقة
مايا:سبحان الله يمكن نيتكوا خير فعلا
موكا : قصدك ايه
مايا : ماما جاية من برة المود رااايق عالاخر واول مرة اشوفها هادية كدة ،وكمان سألت على بابا وقالتلى لما يجى صحينى ..
موكا : شوفتى بقى ان ربنا معايا انا وحسام ازاى هههه
مايا : طيب كلميها النهاردة وتبقى فالنور وتتكلمى مع حسام براحتك
موكا : ماشى لما تصحى
مايا : مبروك يا موكا هتبقى عروسة هههه
موكا : وابقى متشعبطة فى ايد حسام هههه
مايا : وتخلصى من التوتر فالبيت دة ،، دة بابا حبيبى شكلة جة
دياب : ازيكوا يا بنات يا حلوين
البنات : الحمدالله يا بابا وحشتنا
دياب :وانتوا كمان اومال اخوكوا فين ؟
البنات : بيلعب مع حمزة جارنا فى بيتة
دياب : والاشكيف فين هههه

 

 

البنات : ههههه نايمة
دياب : هههه يارب دايما ههههه
مايا : تصدق بقى يا بابا انها دخلت تنام وكانت هادية جدا وقالتلى اول ابوكى ما يجى صحينى
دياب : يا ساتر لية هههه
مايا : هههه لا يا بابا متخافش شكلها هادى
دياب : انا مبخافش يا ام لسانين انا بس جاى من الشغل تعبان وعاوز افرد جسمى من غير حرقة دم
مايا : يعنى اصحيها ولا لاة
دياب : امرى لله روحى صحيها بدل ما تصحى تزعقلك
مايا : حاضر يا بابا
————-
سماح : انت جيت
دياب : اومال خيالى اللى جه يعنى
سماح : هو انت صعبان عليك ترد عدل ،يا اخى حاول تبقى عدل شوية انت ايية مبتزهقش من طريقتك دى
دياب : طريقتى انا هههههه دانتى شكلك فعلا مجنونة ، ارغى عاوزة ايه ولا الخناق بقى مزاج يا عديمة الاحساس
سماح : انا عديمة الاحساس يا راجل على ما تفرج
دياب : اة يا سافلةة يا واطي ة يا عديم ة الاحساس ، سليط ة اللسان ومتربتي ش حسبى الله ونعم الوكيل فى اهلك على دى تربية
سماح : دلوقتى اهلى يا راجل نص كم يا مريييض
دياب :لازم اكون مريض ضغط وسكر من عيشتك السوداااا ومش عاوز اقوم ام د ايدى عليكى عشان البنات اللى جوة دوول
سماح : البنات دوول فقر شبهك بالظبط
دياب : واية يجبرك على الفقر
سماح : انت قصدك ايه
دياب : انا هقوم من قدامك عشان لو طاوعتك ممكن تحصل جريم ة دلوقتى
——————
سماح فضلت تهرى مع نفسها وعمالة تقول ،اومال عمل ايه اللى اتفك ورجع دم ى يتح رق تانى مجرد ما سمعت صوتة وشوفتة وجريت تكلم الشيخ مبروك 🙄😏
الشيخ مبروك : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا ست الستات
سماح : الحقنى يا شيخ
الشيخ مبروك: خيرا

 

 

سماح : كنت راجعة من عندك هادية جدااا ومجرد ما شوفت الزززفت جوزى نااااار مسكتنى، لا طايقة اسمع صوته ولا اشوفة ،وبحس بضي ق تنفس لمجرد انة موجود معايا فى نفس المكان ، كأن مافيش هوا فالاوضة ولا المكان كلة
الشيخ : لا إله إلا الله محمد رسول الله ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم ،استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ،اعوذ بالله من غضب الله اعووووذ بالله من غضب الله
سماح : اية يا مولانا انت شايف حاجة انا مش شيفاها ؟
الشيخ: لازم يحصل معاكى نفس اللى حصل النهاردة بس المرة دى فى بيتك على سريرك وفى اوضتك فى وجود الاسيااااد وزى ما هيطلبوا هنعمل ،بس تحضرى نفسك كأنها ليلة دخلتك وتهتمى اوى كأن عريسك داخل عليكى ،، المهم محدش يكون فالبيت وتعبى الشقة بخور ، الله اكبر الله اعظم الله اكبر الله اعظم
سماح : حاضر حاضر هعمل كل دة وياريت بكرة فعلا ،انسب وقت بكرة عالضهر كدة ، كلهم هينزلوا مش هيفضل غير ابنى الصغير ، هخلية يسهر طول الليل عشان يفضل نايم وانت موجود واقفل علية الباب
الشيخ : ادينى العنوان ، يا اسيااااد ارضوا عنها يا حى يا قيووووم
سماح: بكرة هكون جاهزة بكل اللى طلبتة منى حاضر ، المهم اخلص بقى يا مولانا من كابووووس العمل دة عشان تعبت واشوف جوزى بشكل كويس ،بدل ما انا بحس انة عدوووو ليا ونفسى اتخل ص منة وخايفة من انى اوصل للمرحلة دى واضي ع نفسى وانا عاوزة اعيش واتبسط بالحياة
الشيخ : بكرة وانتى معايا انا والاسياد هتحسى بكل حاجة، ولازم انا كمان يدخل جوايا احساس انك عروستى واول ما اشوف جسم ك لازم تثيريييينى عشان كل حاجة تبقى تمام واعمل المطلوب
سماح :حاضر حاضر ،ياااة يا مولانا دة مجرد كلامك دة خلتنى هديت وانا اللى بقيت مستنية بكرة .
الشيخ : الحمد لله يا بركة الله، السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يادوب اصلى العشاء جماعة ..
سماح : تقبل الله يا مولانا مع السلامة
———————
موكا :هى دى اللى هادية يا متخلف ة اومال لو راكبها عفرررريت كانت عملت ايه
مايا : والله يا موكا كانت هادية ،معرفش ايه اللي حصل
موكا : انتى هبل ة اصلا وعاملة نفسك ناصحة عليا انا ، ولا هكلمها فى حاجة طبعا
مايا : وحسام
موكا : هفضل اكلمة فالسر كدة لحد ما اشوف وقت مناسب ،يعنى انتى شايفة اهو انا كنت ناوية على ايه ؟
مايا : عندك حق انتى كمان معذورة
موكا : هتنزلى الدرس بكرة معايا
مايا : اة نمشى مع بعض وكل واحد يدخل على حصتة فالسنتر
موكا : خلاص ماشى
———————–
تانى يوم الساعة ١١ الصبح
——————–
نزل دياب كالعادة شغلة والبنات راحوا دروسهم والولد الصغير نايم فى سابع نومة ..
سماح : يا مولانا تقدر تيجى وفى خلال ساعة اكون ظبط كل حاجة
الشيخ مبروك : على بركة الله مسافة السكة يا ست الستات
———————

 

 

بسرعة البرق سماح وضبت اوضة النوم وغيرت طقم السرير وغرررقت السرير برفانات وغرررقت الاوضة بخور وجهزت طقم (…..) ليها تلبسة بعد ما تاخد شاور وفعلا كل حاجة تمام وجرس الباب رن رنة صغيرة
سماح : اتفضل يا مولانا مع الاسيااد كل حاجة تمام زى ما طلبتوا
طبعا الشيخ مبروك اول لما شافها باللبس الشفااف اوى دة ، دخل فورا وهو فى قمة الانبساط
الشيخ مبروك : بسم الله ماشاء الله عملتى المطلوب تمام
سماح : الحمدلله، انا يا مولانا جالى هدوء من جوايا اول لما شوفتك
الشيخ مبروك : اللهم لك الحمد ولسة لما ندخل جوة ، يالا يا ست الستات مافيش وقت ،الاسياد مبيحبوش الانتظار
سماح : اتفضل كل حاجة جاهزة فالاوضة
الشيخ مبروك : توكلنا على الله.. شيلى اللى عليكى وابعدى البخور عشان اشوفك كويس
سماح : حاضر اهو
الشيخ مبروك عاش مع سماح كأن عريس فعلا وعروستة ليلة دخلتله م واندماج بينهم لاقصى درجة والشيخ مبروك مسابش حاجة الا وعملها مع سماح 🙂
لحد جرس الباب ما رن 😳
———————

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج بالخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى