روايات

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتاكيد الجزء الحادي والثلاثون

رواية سأحبك بالتاكيد البارت الحادي والثلاثون

رواية سأحبك بالتاكيد الحلقة الحادية والثلاثون

_: انسه سها مطلوب القبض عليكي

سها : ايه .. أنا عملت ايه

_: تعالي معانا وهتعرفي في القسم انتي عملتي ايه

راحت معاهم

_: دخلوا الواد بتاع امبارح

بعد شويه دخل واحد مش قادر يقف من كتر الضـ ـرب اللي اخده

_: تعرفي الواد ده

سها بصتله بصدمه وقالت وهيا متوتره : لاء … لا لا لا … اول مره اشوفه

رد عليها اللي لسه داخل : كدابه انتي اللي اتفقتي معايا اني اسرب الغاز من العربيه اللي هتكون موجوده في ( … )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سها : انت بتكدب … أنا اول مره اشوفك

الظابط خبط على المكتب : انتوا هتتخانقوا !!!

سها : م أنا مش فاهمه حاجه خالص … أنا جايه هنا ليه اصلا

الظابط : بتهمة تحريض على قتـ ـل واحد من أهم الظباط

سها : افندم … وانا مصلحتي ايه

رد اللي كان متفق معاها : أنا معايا الدليل أنها اللي قالتلي كده

سها بصتله بخوف ورد الظابط : ومنطقتش من الصبح ليه

_: مكنتش عارف انها هتغدر

الظابط : وايه دليلك

_: أنا قبل م بقوم بأي اتفاق مع حد … بكون مسجل الكلام عشان لو خلي بيا

الظابط : حلو … نلاقيه فين بقا

عند ندي

كانت قاعده مع فيروز كالعاده

ندي : اه اه اه

فيروز : يا دركسيوني يا دركسيوني يا دركسيوني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ندي : يا دبرياشي يا دبرياشي يا دبرياشي

فيروز : يا برنس الليالي يا رمانة الميزان

مالك : الله يا فنانين الله

فيروز : عجبناك ؟

مالك : جدا

ندى : طب عن اذنكوا

مالك : على فين … كل م تشوفي خلقتي تسحبي نفسك

ندى : لا والله بس انا كنت لسه هطلع اصلا … مش كده يا فيروز

فيروز : اه اه

ندي : يلا تصبحوا على خير

طلعت ندي ومالك قال لفيروز : مالها دي

فيروز : هقولك ومتقولش لحد

مالك : قولي

فيروز : لاء اوعدني الاول

مالك : اوعدك يا ستي … ها قولي

فيروز : مش هقولك … هيا تهمك في حاجه

مالك : مش بنت عمي

فيروز : بص يا سيدي … هيا بتحب واحد معاها في الجامعه جدا

مالك : نعمم

فيروز : انت قولت مش هتقول لحد

مالك : كملي

فيروز : وكانوا بيتكلموا مع بعض وبيتقابلوا … وبعدين اتخانقوا مع بعض … وهو بيحاول يصالحها بس هيا مش راضيه تصالحه

مالك : انتي كدابه … اولا دي مش اخلاق ندي … ثانيا شكلك نسيتي انك قاعده مع ظابط وبيعرف مين الكداب ومين الصادق

فيروز : علفكره أنا مبكدبش

مالك : انتي بس عايزه تعرفي إذا كنت هغير عليها ولا لاء

فيروز : ازاي وانت متجوز يا فصيح

 

 

 

 

 

 

 

 

مالك : بصي … متحاوليش تلفي وتدوري عليا … أنا عارف ان ندى بتحبني واللي هيا فيه ده علشان عرفت اني اتجوزت … ومحاولتها للانتـ ـحار دي علشان أنا هتجوز

فتحت فيروز بوقها من الصدمه : ولما أنت عارف كل ده بتسألني ليه

مالك : بشوف هتقوليلي ايه … يلا سلام

عند عمر وميرنا

كانوا عايشين احلى قصة حب … كانوا مستمتعين بحياتهم مع بعض … مكانوش عايزين حاجه تفصلهم … الحب الصادق مش بييجي دايما … هو حبها عشانها هيا وهيا حبته عشانه هو … لا هو مبهور بيها وبشكلها ولا هيا مبهوره بيه ولا بفلوسه … وهو ده الحب الصادق … اني معرفش أنا حبيت الشخص ده ليه

ميرنا : عمر

عمر : قلبه

ميرنا : ممكن اطلب منك طلب

عمر : عيوني

ميرنا : ممكن اسافر معاك في الصفقه الجايه

عمر : نعمم … ليه

ميرنا : مش عايزه اقعد لوحدي هناك .. وبعدين أنا كده كده بشتغل معاك

عمر : انتي مش هتبقي لوحدك … ماما ولين معاكي

ميرنا : أنا عايزه ابقى معاك … ده شهر يا عمر … شهر

عمر : المره دي مش هينفع خالص … خليها المره الجايه … اوعدك يا ستي انك هتسافري المره الجايه معايا

ميرنا : اشمعنا المره دي لاء

عمر : المرادي من أهم المرات اللي هسافرها … مش عايز اكون متكتف بوجودك

ميرنا : أنا هسافر زي زيك عادي يعني … هسافر على اني عميله مش مراتك

عمر : مش هينفع … علشان مفيش اي عميل هيسافر اصلا

ميرنا : اوووف … مبعرفش اخد معاك لا حق ولا باطل

عمر : صدقيني لو اقدر اخدك هاخدك … انتي عارفه أنا بقالي قد ايه مأجل سفر لصفقات … وبيضطروا ييجوا هما مصر

ميرنا : أنا عارفه … بس كان عندي امل اجي معاك … يعني يادوب عدى اسبوع على جوازنا … وهتسافر وتسيبني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عمر : انتي عارفه اني لسه هسافر بعد ٣ أسابيع … ومن دلوقتي بتتكلمي

ميرنا : مهو مفيش حد يسافر ويسيب مراته بعد شهر من جوازهم

عمر : مش انا عملت كده

ميرنا : اه

عمر : يبقى فيه

ميرنا : هو انت اسمك عمر وكل حاجه بس انا اسمي ميرنا مش سلمى والله

عند سها قدم الدليل وهيا معرفتش تنكر واتحبسـ ـت وجالها سامي زياره

سامي : اي اللي هببتيه في نفسك ده

سها : مش مهم هتحبس سنتين وهخرج … المهم أن يكون عمر مات ومراحش الفرح

سامي : انتي غبيه يا بنتي … عمر وميرنا اتجوزوا وسافروا اصلا وعايشين احلى حياه

سها : نعمم … انت بتقول ايه … قالوا إن اللي كان في العربيه مات

سامي : اه مات … بس انتي زي الهبله متعرفيش أنهم بدروا الفرح وان في عربيه بتاع ظابط وقفت هناك مكان عربية عمر اللي المفروض هتكون موجوده … وانتي هتاخدي مؤبد يا حبيبتي … شوفتي بقا ضيعتي مستقبلك ازاي

سها وقعت على الأرض وبدأت تضحك ضحك هستيري وهيا مش مستوعبه اللي سمعته….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأحبك بالتاكيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى