روايات

رواية سارقة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نجلاء محمد

رواية سارقة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نجلاء محمد

رواية سارقة قلبي الجزء الخامس

رواية سارقة قلبي البارت الخامس

رواية سارقة قلبي
رواية سارقة قلبي

رواية سارقة قلبي الحلقة الخامسة

ريم: ايوا ي رغد في حاجه ولا اي
رغد: معلش ي ريم هو مش عنده سكن ينفع اجيبه الفيلا وكدا كدا في اوض كتير وكدا
ريم: هاتيه ي حبيبتي مفيش مشكله
نهضت ريم لتغير ملابسها وتضع بعض المكياج لتغطي آثار البكاء الذي بكته منذ أن وجدت هاتف والدها مغلق
بعد مرور ساعه واحده
ريم: اهلا اهلا…….انت؟؟؟؟؟؟؟؟
ادم: مفاجأه مش كدا
ريم: انت انت عرفت مكاني ازاي
نظر ادم ل رغد وامسك بيدها: هكون عرفت ازاي اكيد
ريم: انتي انتي كنتي عارفه ان هو؟
رغد: معلش ي ريم بس انا قولتلك اني بحبه ولو طلب عمري هديهوله
ريم ببكاء: انا صحبتك؟

 

 

رغد: متزعليش مني
ريم ببكاء اكثر: انتي ازاي بجحه كدا دا انا سفرتك وفلوسي كانت هي فلوسك وبيتي هو بيتك دا انا عملتلك كل حاجه بتبعيني؟؟؟
رغد: هو ف اي ي ريم انتي هتذليني يعني م قولتلك بحبه ومتزعليش مني
ريم: مزعلش منك؟ انتي انتي عارفه انتي عملتي اي ولا مش واخده بالك
رغد: هيعمل اي يعني رصاصه زي م انتي ضربتيه وهتدخلي المستشفى
مش اكتر
ريم بصدمه: انا ازاي مكنتش شايفه وشك القذر دا
ادم: بس بقا صدعتوني اسكتي ي رغد انا هتكلم ثم نظر ل ريم
واكمل: ممممم بنت المنصوري اللي ضربتني بالنار وهربت هو انتي كنتي فاكره اني مش هلاقيكي لا ي روحي مش ادم المجد اللي لما يدور على حاجه ميلاقيهاش وبرضو بشكر رغد حبيبتي انها وصلتني ليكي بسرعه
ريم: اطلعوا برا بيتي انتوا الاتنين
ادم: هو انا مقولتلكيش ان احنا مش هنطلع
ريم: هتصل ب بابا يجي يتصرف معاكوا
ادم بضحك: بابا هههههههه بابا اه هو انتي مقولتلهاش ي رغد؟؟
رغد: لا مكنتش عايزه ازعلها
ادم بضحك اكثر: لا لا فيكي الخير هقولها انا مش بابا انا قتلته؟
ريم: انت كداب
ادم بضحك: مش بكدب لا قتلته ههههههههه يعيني بعد م عذبته الاول
صفعته ريم على وجهه وببكاء: حرام عليك حرام عليك انت مش انسان؟

 

 

ادم بعصبيه: لا مش انسان ومن هنا ورايح هوريكي مين اللي مش انسان هخليكي تتمني الموت وميوصلكيش
وبصراخ: سااااامي
أتى سامي راكضا: اوامرك ي بيه
ادم: خدها ارميها ف اوضه واقفل عليها
سامي: اوامرك
نظرت ريم ل رغد ببكاء: انا مش مسمحاكي
رغد: خلاص بقا ي رورو المسامح كريم دا هو ادم كدا بيحب يهزر
نظرت لها ريم بصدمه حتى سحبها سامي إلى الغرفه
ألقاها سامي في الغرفه واقفل عليها وخرج
ريم ببكاء: ي رتني م سبتك ي بابا ي رتني م سبتك هعيش ازاي ولمين ربنا يرحمك ويسامحك ي بابا
نظرت ريم حولها تحاول البحث عن مخرج وتحمد الله انهم حبسوها في غرفتها نظرت ريم حولها جيدا ف تذكرت المخبأ التي كانت تختبأ به في الماضي عندما يحدث شجار بين والدها واعدائه نهضت ريم وازاحت السرير وبعدها فتحت الباب الذي يوصل ل قبو المنزل وسحبت السرير مره اخرى ونزلت
بعد مرور ساعات
ادم: اطلع هاتلي البت اللي فوق دي ي سامي
سامي: اوامرك ي باشا
صعد سامي ليجلب ريم فتح باب الغرفه فلم يجدها
سامي راكضا: ادم بيه البنت مش فوق
ادم بعصبيه: ازاي مش فوق انت مش قفلت عليها بالمفتاح؟
سامي:ايوا والله

 

 

ركض ادم ورغد لينظروا فلم يجدوا لها اي اثر
ادم بحده: هجيبكككك هجيبك ومش هرحمك روح دور عليها برا الفيلا كلها روح
ادم: متعرفيش راحت فين
رغد: والله لا م انا قاعده معاك من ساعتها
في القبو
ريم: الحمدلله اني مقولتش المكان دا ل رغد الحمدلله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سارقة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى