Uncategorized

رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

 رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

ندي: بتحبي اثر ي حور 
حور:……. 
ندي: بتحبيه صح 
حور: ايوه بحبه اكيد هو في واحده مش بتحب اخوها 
ندي: انتي فهماني ي حور انتي مش بتحبيه حب اخت لاخوها 
حور: اي ي بنتي العبط ده دماغك راحت فين لا اثر اخويا بس زي ما قلك وبعدين لو بحبه هصحبك ازاي وانتي خطيبته 
ندي: علشان تعرفي اخباره مني 
حور: انتي بتفكري ازاي لا طبعا مفيش الكلام ده وان كنتي فكره كده فخلاص ي ستي معندش هكلمك بعد اذنك ورايا مشوار مهم 
قمت وسبتها وانا عماله فكر ياارب حست ازاي وانا بحاول ابعد علشان انسها اتصلت بشمس 
شمس الو 
حور : ايوه ي شمس ندي حست اني بحب اثر وسالتني 
شمس: اي ي بنتي انتي مفضوحه كده لي امال هو اعمي مبيحسش 
حور: مش عارفه بس انا قولتلها ان مفيش حاجه من الي في دماغها دي 
شمس: شمس طيب ي حور هكلمك تاني ماما بتنادي عليا هشوفها وارجعلك 
حور: طيب سلام 
بعد شويه تليفون حور رن 
حور: اكيد شمس اي ده اثر بيتصل لي رديت 
اثر: ازيك ي حور 
حور: تمام الحمدلله 
اثر: حور اي الي حصل بينك وبين ندي مخليها مضيقه كده 
حور: مش حصل حاجه 
اثر: امال هي مضيقه لي 
حور: مش عارفه اسالها هي 
اثر: طيب تمام ي حور سلام 
حور: سلام 
شمس:كريم انت بتعمل اي في تليفوني 
كريم:كنت بقلب فيه كده هي صوره مين دي 
شمس:انت مين الي سمحلك تفتح صور صحابي ي كريم وشديت التليفون من ايده 
كريم :مش فتحتها قصد ايجت قدامي صدفه انا اسف ي شمس 
شمس:اسف اي بس اعمل اي دلوقتي حور هتضايق 
(كريم اخو شمس الكبير 25سنه مهندس معماري عينه عسلي)
شمس:الو ي حور 
حور:كلمني وقلي عاوز يقبلني في الكفتريا وندي هتكون موجوده 
شمس:لي 
حور:مش عارفه بس خايفه تكون ندي قلتله 
شمس:طيب اول ما ترجعلي قوليلي اي الي حصل 
حور:طيب 
شمس:حور انا كنت عاوزه اقولك حاجه بس سامحيني غصب عني 
حور:في اي اي الي حصل 
شمس:كريم شاف صورك الي كنتي بعتاها اخر مره 
حور:ايييييييه انتي بتهزري 
شمس:اسفه والله ي حور انا كنت سيباه التليفون وقمت اكلم ماما رجعت لقيته ماسكه 
حور:مش تعتذري احنا مش بينا الكلام وخلاص حصل خير انا هنزل دلوقتي 
شمس:طيب يلا باي 
حور:باي
في الكفتريا 
اثر:ايه الكلام الي بتقوليه ده ي ندي انا واثق في حور 
ندي:هتيجي دلوقتى وابا اسالها 
حور:انا اسفه اتاخرت عليكم 
اثر:لا عادي اتفضلي ي حور 
جيه الجرسون جايب الطلبات 
الجرسون:انا اسف ي انسه والله وقعوا غصب عني 
اثر:اي التخلف والاهمال ده انا عاوز المدير 
حور:حور خلاص ي اثر مش حصل حاجه حصل خير انا هروح الحمام انشف هدومي وهرجع 
اثر:طيب 
ندي:مالك ي اثر متعصب ليه مش حصل حاجه 
اثر:ازاي مش شفتي المتخلف ده عمل اي 
حور:اسفه قطعت كلامكوا 
اثر:لا عادي اتفضلي 
حور:خير كنت عاوزني في اي 
اثر:طلع من جيبه مصحف صغير وحطه قدامي حطي ايديك عليه واحلفي انك مش بتحبيني 
حور……….
اثر يلا ي حور 
حور:اثر انا كنت بحبك بس دلوقتى لا والله من ساعه ما خطبت وانا بعتبرك اخويا زي ما قلت وبحاول انساك والله مش عاوزه اوقع بينكوا زي ما ندي فكره 
اثر:بيكلم نفسه مش عارف المفروض اكون مضايق بس انا فرحان 
اثر ايه الي انتي قولتيه ده ي حور 
حور:اثر قطعها اسكتي ي حور ومش عاد الك كلام معايا اقطعي علاقتك بيا ي حور علشان انا بحب خطبتي 
حور:انا اسفه ي استاذ اثر بعد اذنكم 
قمت وانا ماسكه نفسي من العياط بالعافيه هو فعلا اختار انه يخسرني علشانها 
الجرسون انا اسف ي انسه بس كان غصب عني حور لا عادي كلنا معرضين اننا نغلط بس متوقعش اننا لازم نتحاسب ع اي غلط بعد اذنك 
سيب المكان ومشيت ورحت لمكاني المفضل الكرنيش وقعدت اشكي للميه واعيط 
حور:الو مين 
شمس:مين اي ي بنتي مالك في اي 
حور:اسفه ي شمس مش بصيت في التليفون 
شمس:طيب احكيلي اي الي حصل صوتك معيط لي 
حكيتلها كل الي حصل انا مش مصدقه ي شمس ده مش اثر الي انا اعرفه 
شمس:معلشي ي حور بس هو مش يستاهلك ده طلع بني ادم…مش يستاهلك صدقيني انسيه ي حور انسيه 
حور:بحاول ي شمس بحاول ????
عدي اسبوع بدون اي احداث جديده 
والده حور:يلا ي حور علشان نؤوح عند عمك عازمنا علي الغدا النهارده 
حور:معلشي ي ماما روحوا انتوا انا مش قادره عندي صداع عاوزه انام 
والده حور:بس ي بنتي عمك هيزعل 
حور:معلشي اعتذريله 
ماما مشيت وبعد شويه عمي مش بطل يتصل عليا واصر اني اروح اضطريت اروح واتحاشيت اني اقابل اثر او اشوفه 
قعدنا ع المائده بعد شويه 
حور: بعد اذنكم انا شبعت هروح تعبانه شوي عاوزه انام 
عمي:مالك ي بنتي 
حور:مفيش حاجه ي عمي شويه صداع 
ادم:استني ي حور هاجي اوصلك 
حور:لا خليك ي ادم 
ادم:لا انا شبعت اصلا يلا 
(ادم يكون ابن عمي من عم تاني غير ابو اثر واخويا في الرضاع عيونه سماوي وهو في كليه الشرطه)
مشينا وعم الصمت شويه 
ادم:حور مالك 
حور:مفيش ي ءادم انا كويسه 
ءادم:عليا الكلام ده بردوا دا انا بفهمك من عنيكي انا عارف انك زعلانه علشان خبر خطوبه اثر بس صدقيني والله مش يستاهلك انتي تستاهلي حد احسن 
حور معاك حق 
ءادم:بقولك اي الاكل الي كانوا عملينه اي كلام اي رايك اعزمك بره 
حور:اي دا بجد ي ءادم 
ءادم:ايوه بجد ها عاوزه تاكلي اي 
حور:ايس كريم 
ءادم بت انتي عبيطه يعني قومتينا من علي مائده اكل طويله عريضه علشان ايس كريم انتي بتهزرييي 
حور:لا ي ءادم بجد عاوزه ايس كريم وعاوزه اروح امشي علي الكرنيش 
ءادم حاضر ي ستي من عنيا 
ركن العربيه وانزلنا قعدنا نتمشي وجابلي ايس كريم????
ءادم بتفكري في اي ي حور 
حور هه لا مش بفكر 
ءادم ي راجل عينك في عيني كده ????
حور ءادم ممكن تشيلني تقعدني فوق 
ءادم لا طبعا انتي تقيله وانا ضهري بيوجعني????
حور طيب ماشي????
ءادم طيب اي هيا نقصه قمصه تعالي مبسوطه كده ي ستي 
حور:اوي اوي ي حسن????????
كنت عاوزه احكيلك حاجه وحكيتله الي حصل بيني وبين اثر اخر مره 
ءادم انتي بتهزريي هو قال كده 
حور…….
ءادم:دا انا مش هرحمه قومي يلا 
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!