روايات

رواية جنون العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء الرابع عشر

رواية جنون العشق البارت الرابع عشر

رواية جنون العشق الحلقة الرابعة عشر

زين:بنت ال###@ كانت واخده ابني ماالك مامت…شش
اسد:اهدي يازين هنجيبو ان شاء الله ومين مازن
همس:اخويا ابويا كام موديه للراجل دهه هو كمان
فهد:قوم يازين ادينا العنوان ونروح
زين:تمام يلا وقال العنوان واتحرك زين ومعاه همس ف عربيه وكان فهد وأسد ف عربيه والقوات والحرس وراهم
*في القصر*
محمود: انا زين لسه مكلمني قال انهم راحين مشوار
سحر:يارب يستر
الجد:خير متخافوش انتو عيالكم رجاله
____________________________________
في عربيه زين
زين بابتسامه: شكرا ياهمس انك جمبي
همس:انا جمبك علي طول اهم حاجه نلاقي مالك وبسس وهيبقي ف عينيي

 

زين:لا مش هتعبك معايا لسه صغير وهيتعبك وانتي حامل
همس: ياحبيبي زيو زي رعد
زين ابتسم ع طيبتها
همس :انا عاوزه اسحب فلوس من البنك
زين باستغراب:لي
همس:علشان مازن علي الاقل يفتح مشروع صغير والشقه بتاعتنا يقعد فيها
زين:لا طبعا مازن هيجي معانا ويشتغل معايا ف الشركه
همس:لا مش هينفع انقل عليك
زين بلوم؛ تتقلي علي جوزك ياهمس القصر كلو بتاعك وكل حاجه ملكك
همس:متزعلش والله بس خايفه ميتقبلنيش
زين :لا متخافيش هو كبير وهيفهم
*بعد فتره وصلو في منطقه شعبيه جداا وبعدين سألو علي منزل ااراجل وطلعو*
خبط اسد الباب وفتحو راجل عجوز وف ايدو سيجا.ره
الراجل:شرطههه والله ماعملت حاجه يابيه
زين:فين العيال اللي معاك
طلع ع صوتهم شاب ف بدايه العشرين
الشاب:مين دول ياعم صالح انصدمت لما بص لهمس
زين:انا مش جاي اتعاؤف انا جاي عاوز العيال اللي عندك
صالح:يابيه انا بقالي سنتين مخدتش عيال وأصغر واحد سنتين لو عاوزه خدهم وسيبني ف حالي العيال دول اهليهم مش عاوزنهم انا باخدهم اسرحهم

 

*الشاب كان بيبص علي همس كتير لاحظ ده فهد*
زين:يعني اصغر عيل عندكم سنتين
صالح :اه والله يابيه لو مش مصدق تعالي اوريهوملك (بقلم ايمان صبحي)
زين:تمام
همس بدموع :انت من قيمه 14 سنه واخد اخويا مازن من ابويا دلوقتي عندو 20
صالح:مش فاكر بسسس انا معنديش غير ده الكبير هنا والباقي كلو أطفال
زين خد همس ف حضنو:متقاقيش هنلاقيه
دخل صالح وجاب الاطفاال وكان من ضمنهم طفل صغير رفيععع اووييي
زين بدموع:ده ماااالك يااسد هو شوف شوف كمان شكلي
الطفل بدء يعي.ط راح زين وشالو وقعد يبوس فيه
ززين:وحشتني اوي يا مالك
*الطفل مكانش موقف عياط راحت همس شالتو وقعدت تسكت فيه بس لاحظت الشاب اللي موجود*
فهد بث تاني لقي الشاب باصص لهمس
فهد:في اي ياااعم شكلك عاوز تتحب.س انت كمان
الشاب:هو انا كلمتك ياعم انت
فهد:فيه انكك عمال تبص علي مرات اخويا مااتتلم
ااشاب: زييي ماهي مرات اخوك هي اختي

 

انصدمت همس من اللي قالو
ااشاب كمل كلامو :ايوا اختي ايوا انا مازن وكمان كنت عارف انهها اتجوزت وكنت بدور عليها هي وماما واتصدمت من م..،وت ماما واتصدمت اكتر لما عرفت انها اتجوزت غصب عنها بس فرحت لما لاقيت انك قريب ماما منار قولت اكيد جاي ترحمها من يوم ماااجيت هنا وانا دايما براقبك وبكون عاوز اجي اقولك انا اخوكي بسس مكنتيش هتصدقيني منين اخوكي ماا،ت من 15 سنه ومنين انا اهو عايش
*جريت همس حضنتو حسس زين بالغيؤه بس قال خلاص اختوو مفيهاش حاجه*
همس بدموع : عمري مانسيتك يامازن دايما كنت بقول لو انت موجود مش هيحصل فيا كدا كنت كل يوم بموو،ت بسببهم بسس خلاص انت معايا وبسس
مازن حضنها جامد : ولا انا نسيتكم وكنت هاجي اخدك بسس اوديكي فين وانا حيالله بمسح عربيات كنت بكمل تعليمي من وراهم هنا علشان كنت عاوز ابقي مهندس ومجموعي جاب ودخلت هندسه ومحدش كان قابل يشغلني معاه اشتغلت بمسح عربيات وبشيل رمل واشتغلت اي حاجه تتوقعيها
زين بابتسامه: احنا اخواتك يلا علشان تيجي معانا
مازن:والعيال اللي هنا وانت ايه علاقتك ب فراس
زين باستغراب:مش فراس
مازن:اللي انت شايلو
زين : لا ده مالك ابني وبالنسبه العيال اللي هنا هيجو دار الايتام معانا ومتخافش دي والدتي وخالتي اللي دايرنها يعني هياخدو بالهم منهم
مازن:انا هقعد وقت مؤقت ع ماالاقي شغل

 

فهد : لا طبعا انت هتيجي معانا البيت بيتك ياعم
همس:علشان خاطري يامازن عاوزه بجد احس بيك معانا ف البيت
مازن: تمام
اسد: وانت ياحلو يلا قدامي بالزوق
صالح:ياباشا خد العيال وارحمني انا مش وش بهدله
فهد؛لا ياخويا خدت عيال بدون شهاده ميلاد يعني خطف عيااال يلا قدامي ياخويا
خدوه وطلعو وزين خد مالك ومازن وركب العربيه
*في العربيه كان مازن قاعد جمب فهد قدام وهمس ورا بتنيم الطفل*
همس بدموع: اقف ف اي حته هنجيبلو اكل ولبس وحاجات ياعيني ده شكلو تعبان
مازن: دايما بيعيط وكاشش وبيخاف اول ماجه كان ياعيني صغير اوي كان عمرو يوم او اتنين بالكتير كنت بجيبلو لبن واقعد اكل فيه ومكانش يرضي ياكل خالص لحد ماافيه جاره جت كانت والده كنت باخدو ع اساس اني بش..حت بيه وكنت بروح اوديه ليها كانت بترضع،و و هو بدء يتحسن بس للاسف الست مشيت ومعرفتش اعمل اي حاجه ليه بس كنت بحاول
همس:ياعيني ده طفل عاش كل ده لوحدو
زين بعصبيه:وربناا مااهرحمهاااا
مازن باستغراب :اومال ابنك ازاي جه هنا مادام انت معاك فلوس
زين:انا الاي جابتو هما قال قال بنت ال @@@@ كانت خايفه ع جسمها كانت ساتبتهولي وغاار،ت ف دااه،يه كنت ههتم بيه ياعيني ده عضم
همس:خلاص ياحبيبي المهم روح دلوقتي المول نجيب الحاجه ليه
*****************************************************

 

بعد فتره وصلو القصر كانت الساعه 2 بليل دخلو ومالك كان نايم ع ايد همس
همس:هطلعو فوق ف اوضتي واجي ع طول
زين:تمام
ريتال :ايه ده هو انتي ولدتي ف الخامس
همس :اسكتي ان شاء الله تتستري انا هلكانه هطلعو واجي نحكيلكم
ااجد: ايه ده كلو فينكم ده كلو ومين اللي معاكم دول
زين :تعالي ياجدو هحكيلك واقعد يامازن البيت بيتك
*كان قاعد الكل مستني همس تيجي وبعد مانزلت قعدت جمب مازن الكل استغرب* (بقلم ايمان صبحي)
الجد:نورت يابني بس عاوزه اعرف انت مين
زين :هحكيلكم كل حاجه وبدء يحكي
محمود:يا بنت ال &&&&&& يعني سابت ابنها كدا وهان عليها
همس:اللي حصل حصل يابابا اهم حاجه انو بقا ف وسطنا
الجد:نورت ياامازن يابني زيك زي عيالي وزيهم هنا
مازن:من زوق حضرتك انا فتره وهمشي
ادهم:لا طبعا انا ماصدقت لاقيت حد من سني وطالما انت اخو هموس يبقي خلاص انت معانا ع طول يابرو
نواره:تعالي يابني اطلعك اوضتك فوق انت زيك زي فهد وريناد وفرح وريتال بكرا لما تفوق هنعرفك علينا بس تعالي وارتاح
مازن بتبتسامه:تمام يلا تصبحو ع خير
*طلع الكل اوضو*
ف اوضه زين وهمس
زين:شكرا بجد ياهمس ع كل حاجه عملتيها وانك نبهتيني ع حاجه زي دي
همس:ياحبيبي مفيش شكر ولا حاجه مش هيجي حاجه ع كل اللي عملتهولي وبعدين انا مبسوطه بيه اوي انا حبيتو كداا
زين:وانتي ياهانم هتحبيه اكتر مني
همس:لا طبعا انت اللي ف القلب يااازيني
زين:هقوم انا اخد شاور

 

همس:تمام ي قلبي وانا هحضرلك الهدوم
زين قام وباس راسها :ربنا يخليكي ليا يارب ي همس كل يوم بحبك اكتر
همس: وانا بحبك اوي يلا ادخل علشان متصحيش الواد
زين: حاضر
_____________________^_
تاني يوم تصحي همس ع عياط مالك شالتو همس وطلعت بيه البلكونه
مالك:انا دعان اوي
همس بضحك:ماشي يابو ربع لسان
مالك:ماثي انتي مين بقا ومين عمو الضخم اللي دوا
همس: بص ياعم انا ماما همس واللي جوا ده بابا زين وجيبنالك كوره وولعب وحجات كتيره
مالك بدموع:يحني مفيث تاني ضيب (يعني مفيش تاني ض،رب)
همس مسحت دموعو:لا يا حبيبي انت هنا البيت ده كلو ليك ومحدش يقدر يجي جمبك طول مانا عايشه
مالك: ليه بطنك تبيره تده فيها توره هييي
زين من وراهم بضحك: علشان بطنها فيها اخوك
مالك :انتي تلتي اخويا (انتي كلتي اخويا)
همس:لا ياحبيبي لسه مطلعش اصلاا ويلا علشان تاخد شاور وننزل ناكل
مالك :يحني اي
زين: تعالي ياحبيبي تلعب في المايه
مالك بدموع: لا لا انا بخاف من مايه

 

*شالتو همس ودخلت الحمام*
همس: بص بص تلعب فيه هجيبلك بطه تلعب بيها فيه
مالك بفرح: تيب هاتي يلا
بعد فتره نزلو تحت والكل اتعرف ع مازن ومالك
مالك: ايه ته انت ايه دابك يانازن
مازن شالو:علشان انا هنا خالو ماثي
مالك:بث احثن حاده عثان تنت هدول لماما تديبك نن( بص احسن حاجه عشان كنت هقول لماما تجيبك هنا)
مازن:بس يابو ربع لسان
مالك بنرفزه: كلو بيقولي تداا حتي ماما تمان
*ضحك الكل عليه والكل حبو وحبو مازن جدا*
بعد شهر 🤍🤍🤍🤍
زين:اهدوووو بقا لسه مااظهرتش الموقع بيحمل (بقلم ايمان صبحي)
همس:ياارب خير
زين قام حضن همس :فتحح اهو عندي مبرووك جيبتي 98
همس بدموع:الله يبارك فيك يااحبيبي
مازن؛ مبروك يااحلي دكتوره
مالك:مالت ياماما بتحيطي ليه( مالك ياماما بتعيطي ليه )
همس:مش بعيط ياقلب ماما
اسد:للأسف ياريناد

 

ريناد بدموع :فيه ايي
اسد:كنتي المفروض تجيبي اكتر من كدا بس يلا
ريناد:جيبت كااام
اسد:95 يااحلي دكتوره
فهد حضنها :مبروووك يارينوو
فرح بدموع :انااا جيبت كام يامازن لسه مظهرتش
مازن:مبروك يا فرح جيبتي 97
اسد:محدشش عندو اعتراض انا طالب ايد ريناد
الجد:وانا موافق مش هلاقي زيك لحفيدتي
فهد:وانا ياجدو عاوز اتجوز
الجد:مين دي قول ووديني لبيت اهلها ونطلبها
فهد راح لزين: والنبي يازين جوزني اختك اناا بحبها
ضحك زين عليه
زين:انا موافق بي الرئي رئيها ولا عندك اعتراض يافرح
فرح بتبتسامه:لا ياابيه اللي تشوفو
زين:يبقي تمام تقرء الفاتحه مع اسد وريناد
زين:تسلممم ياخوياا
*الكل باركلهم وقدمو كلهم ف نفس الكليه هما التلاته*
*عدت فتره الحمل علي همس بصعوبه كانت بتهتم ب مالك وكان الحمل تاعبها لانها كانت ضعيفه*
في يوم فرح ريناد وأسد وفهد وفرح
همس :الحقنييي يازين بوولد
فهد:هيييي حبكت النهارده وبعدين لسه ف اول التاسع لا لا اصبري الفرح يخلص

 

همس بعياط:بووولدددددد
جه زين وشالها وودداها العربيه وكان جمبو مازن
مازن:والنبي بسرعه دي بتعيط جامد
كانت همس ورا وجمبها سحر
سحر:اتماسكي يابنتي هانت اهي
*بعد فتره وصلو المستشفي والكل كان وراهم*
زين كان قاعد قلقان عليها والكل بيهديه
بعد فتره الدكتور طلع
الدكتور:…………….
زين بدموع: لا هي هتبقي كويسسه
*********************************
تفتكرو حصل اي😰

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى