روايات

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء الثاني عشر

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت الثاني عشر

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة الثانية عشر

في المركز
العسكري يهرول للضايط=يافندم بتصل على قاسم بيه مبيردش
الضابط بعصبيه=لاااازم يعرف ان ادهم حطهم في الفخ بتاعه انا لازم اوصله انا رايحله الفندق
العسكري =والتحقيق يافندم
الضابط=الغي كل حاجه لازم الحق قاسم
العسكري =تمام يافندم
وراح العسكري عمل اللي قاله عليه الضابط والضابط ركب عربيه وراح بأقصى سرعه
الضابط= ياقاسم رد بقا
في لفندق
ادهم لنفسه =ههههههههههههه مساكين فاكرين اني ادم
فلاش
محمد=استنى انت رايح على فين
ادم=اخد مراتي ياعم في ايه
محمد=هههههه انا اللي هقدمهالك وده هيقدملي مراتي
ادم=وسلوى
=انا اللي هقدمها
وتلك الجمله كانت بصوت والد سلوى
ادم=عمى أمام
إمام=ايوه يابني فين البنات
محمد=يله نطلع نجيبهم
إمام=يله يابني

 

 

واتى احد الحراس الى ادم
الحارس=ادم بيه في واحده بره بتقول انها عايزاك في موضوع مهم
ادم=خليها تدخل
الحارس=قلتلها قالت مش هينفع لو دخلت هتحصل مشكله بسببي
ادم لنفسه=مين دي ومشكلة ايه
ادم=تمام انا جاي
قدام الفندق
ادم=انتي مين واي الموضوع ومشكلة ايه
الفتاة=ادم بيه انا في مشكله ومحدش هيحلها غيرك
ادم=خير مشكلة ايه واقدر…..
قبل ما يكمل كلامه حد خبطه ووقع فاقد الوعي
الفتاة=انا كده عملت اللي عليا حاجه تاني
احد البودي جارد=لا روحي انتي وخدي فلوسك اهيه
الفتاة=سلام
احد البودي جارد=خدناه يا ادهم بيه
ادهم بخبث=حلووو اوي حاتلي بقا البدله عشان ادخل القاعه وخليه المخزن
بااااك
ادهم بخبث= انا بقا يا ادم هوريك ازاي هندمك على كلامك مش انت عاوز تندم قابل
قاسم=ايه ادم مالك سرحان في ايه
ادهم=….
قاسم=اااادم في ايه
ادهم=لا مافيش امتى هنروح
قاسم=مستعجل اوي انت
ادهم بضحكه مكلفه=معلش بقا اللي بستناه من زمان
قاسم=هما بيجهزو العربيات بره نص ساعه وهنطلع
ادهم بخبث=تمام
قاسم=هروح انا لحبيبتي سلام
ادهم=ههههههه سلام
في السياره
الضابط =ياعم رد بقا …. انا هرن على اسماعيل بيه
الضابط =الو يا اسماعيل بيه اخيرا
في الجهه الاخرا اسماعيل يرد=الو في ايه
الضابط=اللي معاكم ادهم مش ادم
اسماعيل=ازاي ايه اللي بتقوله ده
الضابط حكى له كل حاجه
اسماعيل =تمام
الضابط=قول لقاسم بسرعه
وقفل
اسماعيل=قاسم تعالى عاوزك
قاسم=نعم يابابا
اسماعيل =ده ادهم مش ادم
قاسم=عرفت من شويه
اسماعيل =ازاي

 

 

فلااش
قاسم=ايه ادم مالك سرحان في ايه
ادهم=….
قاسم=اااادم في ايه
ادهم=لا مافيش امتى هنروح
قاسم=مستعجل اوي انت
ادهم بضحكه مكلفه=معلش بقا اللي بستناه من زمان
قاسم=هما بيجهزو العربيات بره نص ساعه وهنطلع
ادهم بخبث=تمام
قاسم ماشفش الوشم=هروح انا لحبيبتي سلام
ادهم=ههههههه سلام
بااك
اسماعيل =طب هتعمل ايه
قاسم=فهمت ريم كل حاجه هتروح هناك وتاخد المنوم اللي اديتهولها وهيغمى عليها على اساس انها تعبانه
اسماعيل=هناك فين يابني احتمال يخطفها ولما يغمى عليها هيرتاح اكتر
قاسم=5…4…3…2…1
ريم اغمى عليها
قاسم بغمزه =يله بقا يابا مثل انك قلقان واجبرهم يودوها للمستشفى وهناك انت عارف شغلك
اسماعيل بنضر إليه بفخر=تمام يابني ربنا يديمك في حياتنا
قاسم =انا بقا هلحق ادم …بس هوا انت عرفت منين
اسماعيل =اياد قالي
قاسم شاف تليفونه =ده اتصل بتاع خمسه وعشرين مره انا هطلع اكلمه بره وانت شوف شغلك
اسماعيل راح لريم ونزل على ركبته =ريم ريم حبيبتي قومي (يستاهل اوسكار على تمثيله😂😂😂😂😂)لازم نوديها للمستشفى مش بتقوم ليه
محمد =انا هوديها للمستشفى
شالها برفق
محمد=ادم الحقنا بالعربيه
ادهم=تمام
محمد لنفسه= اموتك ولا انك تلمسها يا ادهم الك–لب
عند قاسم
قاسم=ها يا اياد عرفت هوا فين
اياد=ايوه موجود في …..
قاسم=تمام اوي المهم
اياد=ايه
قاسم=ابعت قوات للمخزن عشان احتمال كبير يكون يكون في مجموعه كبيره من الحراس وابعت ضباط على المستشفى يقبضو على ادهم
اياد=تمام

 

 

قاسم =دلوقتي مافيش وقت
عند محمد
اسماعيل =قاسم قالك حاجه
محمد=ايوه قالي انه ادهم مش ادم
اسماعيل =انت عارف هتشيلها انهي مستشفي
محمد=ايوه عارف
اسماعيل=المشكله ان ده اخد مكان ادم امتى خايف يكون هوا اللي كتب الكتاب مش ادم
محمد=مش عارف احنا هنعرف كل حاجه من قاسم
عند ادهم
ادهم=وقتك انتي كمان تقعي كنتي اجلتيها شويه
عند قاسم
اياد=كل حاجه تمام والقوات موجوده في اماكنها مستنيه منك اشاره
قاسم=اقتحموووو
ودخل قاسم والقوات واشتبكو مع الحراس حراس اتقت–لت وحراس اتصابت واتمسكت
قاسم يهرول لأدم=ادم ادم انت كويس
ادم=كويس بس فين ريم
قاسم =موجوده بس هوا اخد مكانك امتى
ادم قال لقاسم كل حاجه
قاسم=يعني انت اللي كتبت الكتاب
ادم بضحك =ايوه الحمدلله
= مش بالسرعه دي يا ادم يا سيوفي
ادم بصدمه=عمي فاروق
فاروق=ايوه عمك فاروق اللي هيقتلك وبعدها هيقتل اهلك
ادم =انت بتقول ايه بابا بقى يدور عليك انت وادهم سنه كامله والغواصين مكانوش بينامو بيروح غواص يجي غواص تاني
فاروق=هههههههه والله ابوك ده غلبان زيك
قاسم بعصبيه=يعني الطيب الزمن ده غلبان
فاروق بنفس العصبيه=ايوا غلبان لازم ينهش في لحم الناس لازم يكون له نفوذ وسلطه عشان محدش يجي جمبه
اياد من وراه بصوت عالي=بس في قانون يا فاروق بيه
فاروق بصدمه= اي اياد انت
اياد بدموع=ايوه اياد ابنك اياد اللي علمته ان الحق حق لو على الموت اللي ربيته مياكلش حق حد وميظلمش اللي ربيته ميمدش ايده على الحريم مهما كان السبب اللي ربيته على ان يصون صاحبه حتى لو خانه وكمل بصوت انت اييييييه لو كنت اعرف ان خيري السيوفي ده عمي وانت كده كنت قلتله وسلمتك انت مستحيل تكون اب انا بكرهك
فاروق بصدمه من كلامه ابنه الوحيد= يابني اناا… انا ووضع ايده على صدره بألم ووقع
اياد =بابا بابا قوم
قاسم بحزن=خلاص يا اياد نبضه وقف الله يرحمه

 

 

اياد بدموع= انا مستحيل اسامحه يعني البنات اللي ضاعت دي كلها بسبب تربيته لأدهم
اما على ادم في صدمه ولم يقول بكلمه
في المستشفى
الضباط =ادهم بيه انت مقبوض عليك
ادهم بصدمه =انا انا ادم
محمد بصوت عالي=كدااب انت ادهم وبلأماره الوشم اللي في ضهرك مش موجود
ادهم =وشم وشم ايه
في الحظه دخول ادم
ادم بصوت عالي =الوشم ده يا ادهم
وقلع القميص ووراهم الوشم
ادهم =انا عملت كل ده عشان عمي فاروق
خيري بصدمه=فاروق كمان عايش
قاسم =الله يرحمه مات من شويه بسكته قلبيه
ادهم بأنهيار=كدابين عمي فاروق عايش والله عايش انتوا بتكدبوا مستحيل يكون مات
اياد بعصبيه= متخافش هتلحقوا عشان ده مصيركم
ادهم=اياد انت بتعمل ايه هنا
اياد=ههههههههههههه تصدق انا دلوقتي بس عرفت بحكاية ادم ده وعرفت ان القضيه اللي مجننه قاسم ان وراها بابا لو كنت اعرف كنت سلمتكم عشان مكنتش اعرف تفاصيل القضيه ولا شفت ادم ده من الأساس
ادهم=كل ده من تخطيط
قاسم يقاطعه=اتفضل وقول كل كلامك في النيابه
ادهم راح للمركز
اياد =عن اذنكم انا بقا
خيري=استنى
اياد=نعم
خيري بحب=هات حضن يابني
اياد بادله الحب وحضنه
ادم بمرح=خلاص انتوا خليكم في حضن بعض واحنا نروح نحضن مراتاتنا بقا
ليضحك الجميع وذهبو الى الفندق
ادم بحب=وحشتيني
ريم بخجل=بس بقا
ادم بضحك=ايه ده انتي بتتكسفي

 

 

ريم=مش بتكسف هتكسف من مين
ادم بغمزه وابتسامه خبيثه=مني انا جوزك
ريم =طيب انت عايز ايه دلوقتي
ادم شدها من خصرها ويبعد خصلات شعرهامن وجهها=عايز بوسه
ريم بخجل و تحول لون وجهها الى الطماطم =انت قليل الادب على فكره
ادم بضحكه زادت وسامته=اموت انا في الطماطم دي
واقترب منها والتهم شفايفها بقوه
ادم =بحبك
ريم بتوهان=وانا كمان بحبك
ليذكبو الى عالمهم الخاص
بعد سبع سنواات
خيري=باباااااا
ادم=قلب ابوك فين ماما
اخيري=بتجري ورايا
ادم بضحك=هيا فين المجنونه دي
ريم بجري=تعالى هنا ياجزمه اعمل الواجب هجري وراك لحد امتى
ليضحك ادم على تلك المجنونه
ادم بحضكه=ماهو بشكلك ده مستحيل يذاكر
خيري بضحك=قولها يابابا قولها واخيرا لقيت حد ينصفني في البيت ده
ويضحكو جميعهم
ريم=طيب ياخويه والله محدش هيفشل الواد ده غير دلعك يله روح استحمى وغير لحد ما اقولهم يجهزو الغدا
سعاد=يا رييم
ريم=جايه ياماما ….. لقيت اللي خلصني منكم
ادم= طلقني لو مش عاجبك طلقني
ريم تنفجر من الضحك=هوا انا اقدر اعيش من غيرك
ادم=بحبك
خيري=ماما بابا انا هنا على فكره
ليضحك ادم وريم
ريم= يله روح لساره اختك شوف بتعمل ايه
ادم وريم خلفوا ولد وبنت خيري وساره
ومحمد ونور خلفوا بنت اسمها سلمى
وقاسم وسلوى خلفوا بنت اسمها ايمي
بعد 19 سنه
ساره=انت ايه اللي بتعمله ده انت مش متربي ولا ايه
الشاب=انا اللي مش متربي ولا انتي اللي دماغك شمال
ساره=بقولك ايه ابعد عني

 

 

في الفيله
ادم=اياد عازمنا على الغدا النهارده ايه رايك
ريم =تمام
خيري =اوك ماشي
لتدلف ساره الي المنزل بغضب واضح
خيري=في ايه يابت
ساره ببكاء=الحيوان اللي مش متربي عاوز يتحرش بيا
خيري= مييين ده
ساره=معرفش قابلني في الطريق
خيري=بعيد عن ان هوا غلطان بس انتي برضو لبسك مغري ابقي البسي واسع ومره تانيه
ساره بغيظ=حاضر
لأن خيري عصبيي جدا وهوا اخوها الاكبر والمسيطر وماسك الشريكات كلها بعد وفات جده خيري
ادم=يله ياولاد اجهزو
ساره=رايحين فين
رايحين نتعشى عند عمك اياد
وذهبوا الى الفيله ورحبوا ببعض اخر ترحيب
ودخل اسر ابن اياد= ازيكم
ساره وقفة بصدمه=انت بتعمل ايه هنا
اسر=انتي اللي بتعملي ايه ده بيتي
ساره بسخريه=لا والله ومشتفكش ليه قبل كده
اسر بنفس السخريه=عشان ياحبيبتي انا كنت في اميركا ولسه جاي
ساره=انت بني ادم مستفز
ادم=في ايه ياولاد
ساره=دا اللي حاول يتحرش بيا يابابا
خيري قام وضربو
ادم = خيري سيبه احكي بقا يا اسر في ايه

 

 

اسر =والله ياعمي بنتك دماغها بايظه خالص انا كنت جاي اخد رقمها واجي اتقدملها
ليضحك الجميع نفس القصه بتتعاد مع اسر وساره
ساره=بتضحكوا على ايه
محمد بضحك=هههههه اصل هههههه ده نفس اللي حصل مع امك وابوكي وانا ضربتو ههههههههههههههه ودلوقتي انتي وخيري واسر ههههههههههه
ويضحك الجميع
وتمت بحمد الله 🌹🌹

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!