روايات

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل الثالث 3 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الفصل الثالث 3 بقلم أسماء عبدالموجود

رواية عشق من النظرة الأولى الجزء الثالث

رواية عشق من النظرة الأولى البارت الثالث

رواية عشق من النظرة الأولى
رواية عشق من النظرة الأولى

رواية عشق من النظرة الأولى الحلقة الثالثة

طلع محمد الفيزا وداها للمتر

حط المتر الفيزا علي ماكينة السحب واخدت تمن الفاتورة

المتر : اتفضل يا افندم

محمد : يلا ياض

عبد الرحمن: يلا

عند أسماء في المدرسه

أسماء: ايه جمعة خدتي رقمي

أيه: لا هاتي

أسماء : اكتبي 010*******9

أيه: تمام نتكلم لما ارجع البيت

أسماء رفعت : الجرس رن يلا نروح

أبتسام: يلا يا اسماء

( أسماء وابتسام بيوتهم قريبه من بعض)

بعد خروج البنات من المدرسه

ابتسام وأسماء ماشين في الشارع

أسماء: ليكي عندي اسم جديد

ابتسام: اوعي يكون وحش

أسماء: عيب عليكي

ابتسام : طيب ايه

أسماء :”نص”

ابتسام: انا نص يا كلبه

أسماء بضحك :ههه ايوة انا بقول الصراحة يا اوزعي

ابتسام: حاضر يا طويلة

أسماء: الحمد الله ولا طويله ولا قصيره

أسماء : سلام

ابتسام: سلام

عند محمد وعبدالرحمن

محمد أنا هاروح أسيوط النهارده المغرب

عبدالرحمن: تاني عايز تروح المكان دا تاني انت فاكر كل مره تروح و ترجع بيكون شكلك ازاي

محمد : ايوه هاروح

عبدالرحمن: انت حر

محمد : انا هارجع البيت النهارده عشان امي واخواتي وحشوني

عبدالرحمن:ربنا يخليهم لك بس ايه الحنيه دي كلها

محمد بلامباه : اكيد حنين دول اهلي اكيد حنين عليهم

عبدالرحمن: ماشي بس واقف وصلت سلام

محمد: سلام

دخل عبد الرحمن بيته

عمر: بابا بابا

عبدالرحمن:نعم ياروح بابا

عمر: عايزاك تحكي لي قصه

عبدالرحمن: ليه هتنام دلوقتي لسه بدري احنا العصر

عمر: عشان عايز انام

عبدالرحمن: ماشي يلا يا حبيبي

عمر: هيييه

عند عبدالرحمن وصل القصر (القصر كبير جدا وفخم من بره جميل ومن جوه )داخل القصر

زينب ام محمد: ايه يا حبيبي كل دا مش عايز ترجع بقالك 3 ايام بره

محمد : معلش عندي شغل يا ست الكل حقك عليا

زينب: كل بعقلي حلاوه

محمد : امال فين نورهان وحمزه

زينب: نورهان فوق نامت علشان كان عندها مدرسه النهارده وحمزه لسه في الشغل

محمد : ربنا معهم

محمد: ماما

زينب: نعم يا حبيبي

محمد: انا نازل اسيوط النهارده المغرب

زينب: علشان عارفه انه مش قادر ينسى قالت له؛ ماشي تروح وترجع بالف سلامه

محمد وهو طالع على السلم: الله يسلمك هنام شويه صحيني على المغرب

زينب:ماشي يا حبيبي وقعدت في الصالون

طلع محمد ودخل الجناح(الجناح عباره عن: حمام و غرفه نوم باللون الاسود والرمادي )

دخل محمد في الحمام ياخذ دوش وبعدين ينام..

عند أسماء في الشقه

رجعت من المدرسه

أسماء: انا جيت يا اهل الخير وعارفه اني منوره

كوثر: ادخلي مضروبه في قلبك انت مش في بيت ابوك علشان صوتك العالي

أسماء : اعمل ايه انا كده وبعدين انا جعانه

كوثر : يخرب بيت كرشك اقلعي وبعدين اعملي كلى

أسماء ؛ وبعدين بقى اسمه حامل السعاده مش كرشك تاني حاجه عارفه ان كده اني اعمل لنفسي الاكل ما فيش مره ارجع يكون في اكل

كوثر: بتقولي حاجه

أسماء : ابدا النهارده داخله اغير

دخلت اسماء غيرت هدومها ولبسها عبارة عن تيشرت ازرق في خطوط حمراء وبنطلون ازرق كام خط احمر وعملت اكل ودخلت تتكلم مع ابتسام

عند محمد الشرقاوي في الفيلا

نورهان: هتوحشني اوي يا ابيه

محمد:اسبوع بس وارجع

بعدين حضن حمزه

حمزه: اوع تقعد كثير علشان الشركه مش كفايه شركه ماما

محمد : بتقول حاجه اصلا مش سامعك

حمزه: ابدا باقول لك هتوحشني

محمد : وانتو كمان

محمد؛ على فكره يا حمزه هيكون معك عبد الرحمن يسعدك في الشركه لحد ما ارجع

وبعدين حضن امه وباس راسها

زينب :اوعى تقعد كثير وخلي بالك من نفسك وكل كويس

حمزه :ايوه يا عم الواحد نفسه شويه من الحب ده كله

 محمد :مش هتاخر زي ما قلت اسبوع واكون هنا

و ودع محمد العيله وخرج وركب بالعربيه

السواق )احمد 59سنه طيب جدا )

محمد :اطلع على اسيوط يا عم احمد وبعدين انت هترجع في القطر

احمد :حاضر يا محمد بيه

محمد: بلاش بيه بعدين يا عم احمد

احمد :ما اقدرش يا محمد بيه

محمد :خلاص نتكلم بعدين في الموضوع ده ويلا اطلع وطلع بالعربيه ونائم محمد في العربيه

عند أسماء

أسماء: العشاء جاهز يا جماعه انا هاموت من الجوع

حسناء : اسكتي يا ام كرش مش كفايه قاعده قدام التليفزيون مش بتعملي حاجه

(حسناء اخت أسماء الكبير)

أسماء: طيب كفايه انتي اعملي وامي

حسناء :اخرسي يا بنت

اسماء لنفسها : يا رب زي ما اكون من الشارع على المعامله دي

بعد 10 دقائق

أسماء : ايوه الاكل الحلو ده

حسناء: ناقص يكون مش عاجبك الاكل

اسماء :استغفر الله يلا ناكل

كوثر: يلا يا احمد تعال كل

اسماء :اهلا بصاحب المشاكل اخبارك ايه

احمد: كويس يا زفته

أسماء:انا غلطانه عشان بسال يا معفن

خلصوا كل عيله اسماء وبعدين دخلوا غرفهم

عند محمد ف العربيه

وصل علي حوالي الساعه 5 الصبح

عم احمد: محمد بيه قوم وصلنا محمد بيه

محمد: ايه يا عم احمد

عم احمد :وصلت يا محمد بيه

محمد: خلاص روح انت زي ما قلت لك ارجع في القطر

عم احمد: حاضر سلام

 نزل عم احمد من العربيه وماشي ونزل محمد من العربيه طلع الشقه قاعد يفتكر الذكريات مع مامته(المراه)

*************************************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق من النظرة الأولى)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!